Blijkbaar kun je wel Duits, maar geen Engels?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:29 schreef john_ven24 het volgende:
Je kunt alles zeggen, maar ik ben nog niet door een Fransman in NL aangesproken in het Frans. Wel met diverse Duitsers. Daarnaast is Duits gewoon een schijttaal, enkel geschikt om uit te schreeuwen, anders klinkt het voor geen meter. Daarnaast is de helft van de Duitsers echt achterlijk, nauwelijks naar school geweest, spreken enkel Duits en hebben absoluut geen wereldkennis.
Wieviel Seiten hat ein Dreieck?
Ja, ich bin nicht fur diese Fragen vorbereitet. Ich bin seitz lang nicht nach Schul gewese. Ein Dreieck, da müßt ich jetzt lang überlegen.
Wer ist Tony Hawk?
Dönerverkäufer?
Ik weet dat je gelijk hebt, ik zat je maar wat op te naaienquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
http://www.refdag.nl/arti(...)+teruggeschoten.html
http://www.go2war2.nl/artikel/299
Nog wat bronnen.
Feit is gewoon wel dat ze in Duitsland alles nasynchroniseren, films, tv-series inclusief film fragmenten in het Duits op de radio. Veel Duitsers zijn ook nogsteeds achtergesteld door de nasleep van de 2e wereld oorlog. Neemt trouwens niet weg dat er ook een heel grote groep slimme mensen wonen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je wel Duits, maar geen Engels?
Ze zeggen toch erbij dat het allemaal creatief geknip, geplakt en doorgestoken kaart is?![]()
Ik zat te wachten op dat eerste.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik weet dat je gelijk hebt, ik zat je maar wat op te naaien
Oh, dat wil ik wel zienquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je de Vakantieman wel eens gezien? Met Frits Bom destijds. Staan ze op het strand in Spanje, met de voeten in de zee, wordt Nederlanders (ja, Nederlanders) gevraagd, met een kaart van Europa voor hun neus, waar ze zijn, wijzen die onnozelen fucking Oostenrijk aan!
En op de vraag waar dan de zee is waar ze in staan, beginnen ze te stamelen en euhhhhhhhhhh te mompelen.
Ieder land heeft zijn debielen, of dat nu Nederland, Duitsland, Zimbabwe of Tuvalu is.
Duitsers
Ja, en dus kunnen ze minder goed Engels. En dan? Daarom zijn ze dom?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:42 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Feit is gewoon wel dat ze in Duitsland alles nasynchroniseren, films, tv-series inclusief film fragmenten in het Duits op de radio.
Waar heb je het over?quote:Veel Duitsers zijn ook nogsteeds achtergesteld door de nasleep van de 2e wereld oorlog.
Nope, dat is al jaren geleden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:43 schreef john_ven24 het volgende:
Oh, dat wil ik wel zienheb je een linkje?
Voormalige DDR is nog altijd achtergesteld qua welvaart.quote:
Over mensen die opgegroeid zijn in Oost-Duitsland en daardoor nogsteeds een slechte/geen baan hebben, waarin ze veel minder verdienen als Duitsers uit het westen. Over mensen die nogsteeds verbolgen zijn over de financiele situatie in het verleden door enorme staatsschulden, die zei af hebben mogen dragen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en dus kunnen ze minder goed Engels. En dan? Daarom zijn ze dom?
[..]
Waar heb je het over?
Oh, zo. Als ik het over Oost-Duitsland zou hebben, dan zou ik het eerder over 'sommige Duitsers' dan over 'veel Duitsers' hebben. Een klassiek misverstand dus.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:52 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Over mensen die opgegroeid zijn in Oost-Duitsland en daardoor nogsteeds een slechte/geen baan hebben, waarin ze veel minder verdienen als Duitsers uit het westen. Over mensen die nogsteeds verbolgen zijn over de financiele situatie in het verleden door enorme staatsschulden, die zei af hebben mogen dragen.
Nasynchroniseren doen ze ook in Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje, Portugal etc. Nederland is daar met de Scandinavische landen gewoon een uitzondering van. Dat jij niet snapt dat Nederland hier de uitzondering is en wat ze dus in Duitsland doen niet raar is, is jou probleem.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:42 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Feit is gewoon wel dat ze in Duitsland alles nasynchroniseren, films, tv-series inclusief film fragmenten in het Duits op de radio. Veel Duitsers zijn ook nogsteeds achtergesteld door de nasleep van de 2e wereld oorlog. Neemt trouwens niet weg dat er ook een heel grote groep slimme mensen wonen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef Hetiszover het volgende:
"Gegen die mauer!"
"Aber wir haben Kinder!"
"JETZT NICHT MEHR!"
De spanjaarden hebben ons juist bevrijd. Vergeet niet dat de overwinnaar de geschiedenis schrijft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nasynchroniseren doen ze ook in Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje, Portugal etc. Nederland is daar met de Scandinavische landen gewoon een uitzondering van. Dat jij niet snapt dat Nederland hier de uitzondering is en wat ze dus in Duitsland doen niet raar is, is jou probleem.
+ Als je nu nog Duitsers haat omdat er ooit een oorlog is geweest faal je hard, vooral als je hem niet hebt meegemaakt. Laten we dan ook de Spanjaarden maar haten, die hebben ons immers 80 jaar bezet ipv de magere 5 jaar die de Duitsers hier waren?
Dat komt door geldgebrek. Er moeten immers talloze nieuwe autosnelwegen in Oost-Duitsland worden aangelegd, voor die drie auto's per dag van Groß-Lüttjebroek naar Oberes-Tietjerkstradiehl.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:02 schreef john_ven24 het volgende:
Ik heb ook altijd het idee dat ik 15 jaar terug ga in de tijd wanneer ik in Duitsland ben, oude borden langs de weg, flut asfalt op de wegen, verpauperde gebouwen, oude terminals bij Dusseldorf en Frankfurt bijvoorbeeld.
Dat is toch juist tof.quote:Logo's van bedrijven die al 25 - 40 jaar hetzelfde zijn.
Vergeet de Saksen en de Bataven niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
+ Als je nu nog Duitsers haat omdat er ooit een oorlog is geweest faal je hard, vooral als je hem niet hebt meegemaakt. Laten we dan ook de Spanjaarden maar haten, die hebben ons immers 80 jaar bezet ipv de magere 5 jaar die de Duitsers hier waren?
quote:Op donderdag 17 september 2009 15:32 schreef Acinonyx het volgende:
En mensen die het vertikken om fatsoenlijk Duits te leren zijn gewoon imbecielen
Waar zeg ik dat? Ik woon in Duitsland en heb er gewoon een bloedhekel aan dat ik niet fatsoenlijk kabel-tv of iptv kan kijken omdat alles nagesynchroniseerd is. Daarnaast hebben de landen die jij noemt nog wat noemenswaardige en interessante tv programma's, ipv de hoempapa muziek, saaie quizzen en gare actualiteiten programma's hier.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nasynchroniseren doen ze ook in Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje, Portugal etc. Nederland is daar met de Scandinavische landen gewoon een uitzondering van. Dat jij niet snapt dat Nederland hier de uitzondering is en wat ze dus in Duitsland doen niet raar is, is jou probleem.
Ik vind de logo's van de Sparkasse, de Kik's, BFT tankstations en Schlecker toch niet echt straatbeeldbevorderend.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat komt door geldgebrek. Er moeten immers talloze nieuwe autosnelwegen in Oost-Duitsland worden aangelegd, voor die drie auto's per dag van Groß-Lüttjebroek naar Oberes-Tietjerkstradiehl.
[..]
Dat is toch juist tof.![]()
Wel ergerlijk zijn al die slechte woordgrapjes, zoals Ikea's wohnsinn en Real's Spartei, immer eine gute Wahl. Echt tenenkrommend.
Daarvan ken ik alleen Kik en Schlecker, en die logo's geven wel mooi aan wat je kan verwachten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:26 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Ik vind de logo's van de Sparkasse, de Kik's, BFT tankstations en Schlecker toch niet echt straatbeeldbevorderend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |