Omdat er 800 verschillende waardes mogelijk zijnquote:Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef Cothen het volgende:
Ik zou me eerst maar eens af gaan vragen waarom je een selectbox maakt met 800 items.
Dat ten eerste, lijkt me dat dat ook slimmer moet kunnen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef Cothen het volgende:
Ik zou me eerst maar eens af gaan vragen waarom je een selectbox maakt met 800 items.
Ja daarvoor had ik al gekeken maar <option> tag ondersteunt geen focus()quote:Op donderdag 17 september 2009 14:47 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat ten eerste, lijkt me dat dat ook slimmer moet kunnen.
Ten tweede met betrekking tot je probleem ik denk dat je eens naar javascript moet gaan kijken hiervoor (misschien i.c.m. DOM scripting) standaard in HTML is hier niets voor.
Je moet de selectedindex van de selectbox zettenquote:Op donderdag 17 september 2009 14:54 schreef ReWout het volgende:
[..]
Ja daarvoor had ik al gekeken maar <option> tag ondersteunt geen focus()
quote:
Je kan toch scrollen met de scrollbalkquote:Op donderdag 17 september 2009 15:23 schreef Pheno het volgende:
Dan nog moet ik scrollen als ik de onderste moet hebben (en niet wat dat het de onderste is).
Kun je niet zorgen dat je intern een arraylijstje bijhoudt (jscript) en de selectbox dynamisch aanpast met dat lijstje naargelang de gebruiker andere gegevens wijzigt op het formulier die relevant zijn voor de inhoud van de selectbox? Dan heb je alleen de nuttige spullen in je selectbox.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |