Ik ga voor deze respons:quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:38 schreef beeer het volgende:
Wanneer iemand ooit poezie zou voordragen aan mij zou ik me echt ongemakkelijk voelen. Moet ik nou zichtbaar walgen zodat ie stopt of moet ik het met een glimlach uitzitten terwijl de tijd tijdens zo'n voordracht toch al ondragelijk langzaam gaat?
Daarom wil ik niet trouwen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:38 schreef beeer het volgende:
Wanneer iemand ooit poezie zou voordragen aan mij zou ik me echt ongemakkelijk voelen. Moet ik nou zichtbaar walgen zodat ie stopt of moet ik het met een glimlach uitzitten terwijl de tijd tijdens zo'n voordracht toch al ondragelijk langzaam gaat?
quote:
En klaar. Niets meer aan doen.quote:Met een klank van hobo (1980)
Poëzie
Huurcontract
Voor mekaar
Vijfjarenplan
Verlanglijstje
Wraak
Sneeuwstorm
Kopland kun je wel snel scannen. Dichters als Rawie en De Conick hebben mooie liefdespoëzie geschreven, maar het is zo lastig om iets passends te vinden. Je kunt ook wat moderne dichters proberen zoals Ingmar Heytze.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:41 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik ga voor deze respons:
[ afbeelding ]
En bedankt voor de suggesties Claudia, ik ga me er even doorheen worstelen.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:43 schreef Marble het volgende:
[..]
[..]
En klaar. Niets meer aan doen.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:12 schreef mane het volgende:
[..]
IR wilde ooit communicatiewetenschappen gaan studeren. En toen heb ik hem heel hard geslagen.
idd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij was 'ie gewoon op zoek naar een ban.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
1.20.21 op de dam tot dam trouwens, jongens. En een bijna-bijnadoodervaring tot gevolg.
Dank. Ademen doet gelukkig nog geen zeer zoals je wel eens hoort bij een dergelijk kwaaltje. Verliggen in bed wel.quote:
Ik zat bij de beste 20%. En ik was 3 maanden geleden begonnen met hardlopen. Maar ik was wel veel te diep gegaan, dus ik hoop dat de foto's die onderweg gemaakt zijn nooit boven water komen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:49 schreef Marble het volgende:
Zonder referentiekader weet niemand hier of 1.20.21 goed of slecht of gemiddeld of bovennatuurlijk is, IR.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dank. Ademen doet gelukkig nog geen zeer zoals je wel eens hoort bij een dergelijk kwaaltje. Verliggen in bed wel.
In dat geval zou ik voor deze gaan:quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:13 schreef Marble het volgende:
Melodramatisch, dieptreurig of semi-cynisch mag wel.
Maar netto nog altijd minder rompeslomp en kosten dan een eega, n'est-ce pas?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:55 schreef JAM het volgende:
Woei, m'n scheidingspapieren zijn in de bus gevallen! Nog meer rompeslomp en kosten!,
,
.
Ligt te veel voor de hand.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:56 schreef mane het volgende:
[..]
In dat geval zou ik voor deze gaan:
Nog niemand aangekomen met Elsschot? Ligt die te voor de hand?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:13 schreef Marble het volgende:
Ik moet zaterdag naar eenbruiloft
en ben op zoek naar een gedicht om voor te dragen c.q. oreren. Hebben jullie nog suggesties? Liefst niet te zoetsappig. Melodramatisch, dieptreurig of semi-cynisch mag wel.
Het is net zoiets als met Hans Andreus aankomen als je iemand de liefde wilt verklaren. (Maar het is en blijft een tof gedicht.)quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:58 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Nog niemand aangekomen met Elsschot? Ligt die te voor de hand?
Anecdotisch met een vleugje humor en nostalgie doet het meestal prima op zo'n gelegenheid.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:00 schreef mane het volgende:
Oh, ik zou het nooit echt voordragen bij een bruiloft hoor.
Ik moet binnenkort ook weer speechen bij zo'n gelegenheid. Maar ik houd het gewoon kort, persoonlijk en eenvoudig. Geen poëzie of andere literaire fratsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |