Ja zeer hoog risicoprofiel dus. Met iets langere looptijd kun je ook prima op kleine koersbewegingen inspelen zonder dat die tijdswaarde snel vaporiseert en je hebt langer kans om gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Allerminste 90 dagen voor expiratie ligt maar net aan je risicoprofiel als beleggen, ik zelf gebruik eigenlijk nooit opties die langer dan 1/2 maanden looptijd hebben.
ik doe nu alleen nog maar opties tussen de 3 en 6 maanden, dat gezeur dat de tijdswaarde er snel uit loopt wil ik niet meer, ik heb vaak zat gehad dat de onder liggende waarde gunstig veranderde maar dat de tijdswaarde de optie stabiel houdt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja zeer hoog risicoprofiel dus. Met iets langere looptijd kun je ook prima op kleine koersbewegingen inspelen zonder dat die tijdswaarde snel vaporiseert en je hebt langer kans om gelijk te krijgen.
Wouldn't surprise me.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:59 schreef E.Slangen het volgende:
Komende weken/maanden sterkere dollar en zwakke beurs. Response van de Treasury en Fed... We need a second stimulus! Mark my words..
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:17 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik doe nu alleen nog maar opties tussen de 3 en 6 maanden, dat gezeur dat de tijdswaarde er snel uit loopt wil ik niet meer, ik heb vaak zat gehad dat de onder liggende waarde gunstig veranderde maar dat de tijdswaarde de optie stabiel houdt.
Als de overheid in de markt zit is er altijd veel volatiliteit.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Komende weken gaan we naar beneden. Momenteel zijn we aan het uittoppen. De markt is veel te volatiel.
Haha, dat riepen we in juli alquote:Op woensdag 30 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Komende weken gaan we naar beneden. Momenteel zijn we aan het uittoppen. De markt is veel te volatiel.
IN november gaat er minimaal 40 punten af.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:15 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in!Ja, correctie van max. 5% ofzo....
Eerst top neerzetten op 320.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Sluit je maar aan bij alle andere profeten in dit topic die verklaarden dat we in September een nieuw dieptepunt zouden bereiken.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
IN november gaat er minimaal 40 punten af.
Ik zit er een beetje mee dat veel te veel mensen daar in geloven, ik zie eerder een enorme downturn als niemand hem meer verwacht...quote:Op woensdag 30 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nieuwe lows in september? Wie hebben dat voorspeld dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sluit je maar aan bij alle andere profeten in dit topic die verklaarden dat we in September een nieuw dieptepunt zouden bereiken.
Beursvloer #100: Banks are more dangerous than standing armiesquote:Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nieuwe lows in september? Wie hebben dat voorspeld dan?
Volume begint wel op te drogen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje mee dat veel te veel mensen daar in geloven, ik zie eerder een enorme downturn als niemand hem meer verwacht...
Dat kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik heb zelf 2 scenario's, 1e met topje rond 320 een dezer dagen(30%kans m.i.) andere met top in oktober rond de 330-340(70% kans).quote:Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volume begint wel op te drogen.
Ik kan ze niet vinden, quote ze maar voor me.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beursvloer #100: Banks are more dangerous than standing armies
Zoeken op septemberEn vanaf daar zo ongeveer in elk topic wel een keer
Gezien de BDI schat ik de kans groter dat we volgende week een absolute top maken. Voorlopig blijf ik overigens long SnP tot 1090+quote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik heb zelf 2 scenario's, 1e met topje rond 320 een dezer dagen(30%kans m.i.) andere met top in oktober rond de 330-340(70% kans).
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beursvloer #100: Banks are more dangerous than standing armies
Zoeken op septemberEn vanaf daar zo ongeveer in elk topic wel een keer
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Later dan dat iedereen verwacht. Ik denk zelf aan oktober, maar omdat heel veel mensen denken dat we een grote downturn krijgen rond september/oktober zou het ook wel een november/ december worden voordat we een topje gaan neerzetten...
Ik weet het nog niet, ik zie ook Olie/USD zich klaar maken voor een stijgingsgolf waarbij brent boven de 76 kann gaaan en de USD weer boven de 1.48. Als ik dat meeneem word ik steeds zekerder van een topje die niet nu al komt.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gezien de BDI schat ik de kans groter dat we volgende week een absolute top maken. Voorlopig blijf ik overigens long SnP tot 1090+
Hier denk ik zelf ook aan, alleen 330-340 kan hoger komen te liggen. Het gaat puur van de kwartaalcijfers die uitkomen afhangen. We weten allemaal dat omzetten drastisch gedaald zijn of nog steeds dalen. Maar zolang de bedrijven door bezuinigingen en boekhoudtrucjes hun winst weten op te krikken, word dat als positief gezien en gaan we nog een forse rally tegemoet.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik heb zelf 2 scenario's, 1e met topje rond 320 een dezer dagen(30%kans m.i.) andere met top in oktober rond de 330-340(70% kans).
Er zit natuurlijk al een hoop verwachting in de koersen. Koers van apple bijv staat bijna op een ATH.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Hier denk ik zelf ook aan, alleen 330-340 kan hoger komen te liggen. Het gaat puur van de kwartaalcijfers die uitkomen afhangen. We weten allemaal dat omzetten drastisch gedaald zijn of nog steeds dalen. Maar zolang de bedrijven door bezuinigingen en boekhoudtrucjes hun winst weten op te krikken, word dat als positief gezien en gaan we nog een forse rally tegemoet.
Zeker, hoopvolle verwachting zijn de basis van deze hele rally. Maar zodra die hoop bevestigd word, in ieder geval men denkt het bevestigd te zien worden. Dan schieten we door omhoog. Valt het tegen en blijken die hoopvolle verwachtingen gebaseerd te zijn op lucht, gebeurd natuurlijk het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk al een hoop verwachting in de koersen. Koers van apple bijv staat bijna op een ATH.
Apple is echt een enorm risky aandeel imo. Ik heb het ook lange tijd gehad maar niet echt veel winst op gemaakt door slechte beslissingen. 'T is te zeggen, gebaseerd op rationele verklaringen waren ze wel goed.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk al een hoop verwachting in de koersen. Koers van apple bijv staat bijna op een ATH.
Alleen innovatief zijn is niet genoeg, ze zullen ook in een depressie klanten moeten blijven krijgen. Apple is een aandeel waar komende jaren nog heel veel vanaf kan, mensen kunnen heel snel besparen op de producten van Apple.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:12 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Apple is echt een enorm risky aandeel imo. Ik heb het ook lange tijd gehad maar niet echt veel winst op gemaakt door slechte beslissingen. 'T is te zeggen, gebaseerd op rationele verklaringen waren ze wel goed.
In mijn ogen is de huidige koers slechts verantwoord indien men zo innovatief kan blijven verderdoen. Alleen denk ik dat dat niet haalbaar is.
Apple heeft de voorbije crisis getoond dat ze er geen last van hadden.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Alleen innovatief zijn is niet genoeg, ze zullen ook in een depressie klanten moeten blijven krijgen. Apple is een aandeel waar komende jaren nog heel veel vanaf kan, mensen kunnen heel snel besparen op de producten van Apple.
Crisis is nog niet eens begonnen voor 90% van de consumenten.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Apple heeft devoorbije crisis getoond dat ze er geen last van hadden.
Ik geloof niet dat dat is wat ze in dit topic willen horen.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:45 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Crisis is nog niet eens begonnen voor 90% van de consumenten.
Wat is er nu weer mis met ING en Aegonquote:Op woensdag 30 september 2009 18:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat is wat ze in dit topic willen horen.
Dus bij deze, het gaat geweldig, dit is het begin van een geweldig herstel, over een jaar staat de AEX op 1000 punten, blijft u maar kopen! Vooral aandelen als ING en AEGON. Nothing to see here, move along!
Ze gaan faillietquote:Op woensdag 30 september 2009 18:07 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat is er nu weer mis met ING en Aegon
Alt-A. Option ARM. Moet ik verder gaan?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:07 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Niks als je ze nu verkoopt, maar vasthouden daar is wat mis mee. Verder mooie tradequote:Op woensdag 30 september 2009 18:07 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Slechts een 70% van de huizen met een option arm hypotheek staan onder water.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Alt-A. Option ARM. Moet ik verder gaan?
Wat dus betekend dat 70% van de mensen een grotere hypotheek heeft als de waarde van het huis. Als deze leningen worden gereset en mensen de marktrente moeten gaan betalen zullen vele van deze mensen hun huis verlaten wat dus een nieuwe strop betekend voor de banken.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Slechts een 70% van de huizen met een option arm hypotheek staan onder water.
Leg maar uit dan? 6 maanden geleden las ik hier al negatieve reacties over Aegon en ING, maar op heden zijn dit nog steeds erg goede sterke aandelen.quote:
Ja explain maar eens, want ik snap nog steeds niet waarom er in dit topic zo ontzettend negatief over deze aandelen wordt gedaan, ja ze zijn risicovol maar als je ergens rendement in kan halen...quote:Op woensdag 30 september 2009 18:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Alt-A. Option ARM. Moet ik verder gaan?
Dat sterke komt vanwege de enorme afstraffing die ze hebben gehad. Zelfde als bijvoorbeeld TomTom, bij de crash zullen ze 3x zohard neergaan als de stijging die ze hebben doorgemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:27 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Leg maar uit dan? 6 maanden geleden las ik hier al negatieve reacties over Aegon en ING, maar op heden zijn dit nog steeds erg goede sterke aandelen.
[..]
Ja explain maar eens, want ik snap nog steeds niet waarom er in dit topic zo ontzettend negatief over deze aandelen wordt gedaan, ja ze zijn risicovol maar als je ergens rendement in kan halen...
Ja dat geloof ik meteen, maar met de crash gaat alles hard omlaag.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat sterke komt vanwege de enorme afstraffing die ze hebben gehad. Zelfde als bijvoorbeeld TomTom, bij de crash zullen ze 3x zohard neergaan als de stijging die ze hebben doorgemaakt.
Klopt maar de finnen het hardstquote:Op woensdag 30 september 2009 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik meteen, maar met de crash gaat alles hard omlaag.
Er wordt al maandenlang over een crash gesproken die er maar niet komt, en in die tijd kun je zo ontzettend veel verdienen aan Aegon & ING dat het toch zonde is om dat niet te doen?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Klopt maar de finnen het hardst
Dat hoor je mij niet zeggen, maar je moet er wel optijd uit zijn. En crash komt pas als niemand hem verwacht, en dat is dus niet op dit moment zoquote:Op woensdag 30 september 2009 19:01 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Er wordt al maandenlang over een crash gesproken die er maar niet komt, en in die tijd kun je zo ontzettend veel verdienen aan Aegon & ING dat het toch zonde is om dat niet te doen?
Dan voorzorg je toch simpelweg dat je een zodanige 'winstbuffer' hebt opgebouwd dat je wel tegen zo'n crash kunt?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar je moet er wel optijd uit zijn. En crash komt pas als niemand hem verwacht, en dat is dus niet op dit moment zo
Risico is op zijn tijd leuk ja, maar je moet wel tegen een stoot kunnen als je risico wil nemen. Heb zelf vandaag nog een risicotrade gedaan, 65 calls a1 315.. Morgen eens kijken hoe dat gaat aflopen.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dan voorzorg je toch simpelweg dat je een zodanige 'winstbuffer' hebt opgebouwd dat je wel tegen zo'n crash kunt?
Beetje risico lopen maakt het beleggen juist toch leuker![]()
Of je moet met geld gaan beleggen wat je echt niet kunt missen, ja dan wordt het een ander zaak maar ik denk niet dat de gebruikers in dit forum gedeelte dat doen.
quote:"We will not have any more crashes in our time."
- John Maynard Keynes in 1927
"There will be no interruption of our permanent prosperity."
- Myron E. Forbes, President, Pierce Arrow Motor Car Co., January 12, 1928
"No Congress of the United States ever assembled, on surveying the state of the Union, has met with a more pleasing prospect than that which appears at the present time. In the domestic field there is tranquility and contentment...and the highest record of years of prosperity. In the foreign field there is peace, the goodwill which comes from mutual understanding."
- Calvin Coolidge December 4, 1928
"Stock prices have reached what looks like a permanently high plateau. I do not feel there will be soon if ever a 50 or 60 point break from present levels, such as (bears) have predicted. I expect to see the stock market a good deal higher within a few months."
- Irving Fisher, Ph.D. in economics, Oct. 17, 1929
"There will be no repetition of the break of yesterday... I have no fear of another comparable decline."
- Arthur W. Loasby (President of the Equitable Trust Company), quoted in NYT, Friday, October 25, 1929
"We feel that fundamentally Wall Street is sound, and that for people who can afford to pay for them outright, good stocks are cheap at these prices."
- Goodbody and Company market-letter quoted in The New York Times, Friday, October 25, 1929
"This is the time to buy stocks. This is the time to recall the words of the late J. P. Morgan... that any man who is bearish on America will go broke. Within a few days there is likely to be a bear panic rather than a bull panic. Many of the low prices as a result of this hysterical selling are not likely to be reached again in many years."
- R. W. McNeel, market analyst, as quoted in the New York Herald Tribune, October 30, 1929
"Buying of sound, seasoned issues now will not be regretted"
- E. A. Pearce market letter quoted in the New York Herald Tribune, October 30, 1929
"Some pretty intelligent people are now buying stocks... Unless we are to have a panic -- which no one seriously believes, stocks have hit bottom."
- R. W. McNeal, financial analyst in October 1929
"The decline is in paper values, not in tangible goods and services...America is now in the eighth year of prosperity as commercially defined. The former great periods of prosperity in America averaged eleven years. On this basis we now have three more years to go before the tailspin."
- Stuart Chase (American economist and author), NY Herald Tribune, November 1, 1929
"Hysteria has now disappeared from Wall Street."
- The Times of London, November 2, 1929
"The Wall Street crash doesn't mean that there will be any general or serious business depression... For six years American business has been diverting a substantial part of its attention, its energies and its resources on the speculative game... Now that irrelevant, alien and hazardous adventure is over. Business has come home again, back to its job, providentially unscathed, sound in wind and limb, financially stronger than ever before."
- Business Week, November 2, 1929
"... a serious depression seems improbable; [we expect] recovery of business next spring, with further improvement in the fall."
- HES, November 10, 1929
"The end of the decline of the Stock Market will probably not be long, only a few more days at most."
- Irving Fisher, Professor of Economics at Yale University, November 14, 1929
"Financial storm definitely passed."
- Bernard Baruch, cablegram to Winston Churchill, November 15, 1929.
- Andrew W. Mellon, U.S. Secretary of the Treasury December 31, 1929
"I am convinced that through these measures we have reestablished confidence."
- Herbert Hoover, December 1929
Niet online, en ook geen quotes. Maar je moet eens The Great Crash lezen van Galbraith. Dat beschrijft hoe het er aan toe ging, érg interessant, en ook erg actueel opeens weerquote:Op woensdag 30 september 2009 20:58 schreef Dave7 het volgende:
hmmm wel heeeel interessant dit!!onderstaande van een messageboard geplukt, ben wel heel nieuwsgierig naar de berichtgeving rond 1930, als je dit hieronder leest, heeft het wel veel raakvlakken met nu.......
![]()
Weet iemand online nog meer van dit soort belangrijke quotes te vinden uit die periode???
[..]
Tja, dat roep ik al een behoorlijke tijd...quote:Op woensdag 30 september 2009 20:58 schreef Dave7 het volgende:
hmmm wel heeeel interessant dit!!onderstaande van een messageboard geplukt, ben wel heel nieuwsgierig naar de berichtgeving rond 1930, als je dit hieronder leest, heeft het wel veel raakvlakken met nu.......
![]()
Weet iemand online nog meer van dit soort belangrijke quotes te vinden uit die periode???
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |