abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:02:17 #151
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_85428093
Halen jullie die boeken via Amazon? Bol heeft ze ook, alleen wat duurder.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_85428968
Ik had wel een droom vannacht maar het is mij niet gelukt om tot de ontdekking te komen dat ik aan het dromen was.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:31:18 #153
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_85428993
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee dat wist ik al door het boek van Stephen LaBerge.
Hij heeft er meerdere. Bedoel je deze toevallig?
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006400744/index.html
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_85431933
Ik had vandaag een lucide nachtmerrie.En het kutste was dat ik niet eens kon vliegen ;( :')
Masturbatie is goed voor de prostaat.
pi_85432634
Ik ben een paar jaar geleden ook helemaal into lucide dromen geweest. Ik heb het boek van LaBerge gelezen, en ook een Nederlandse handleiding (Den Blanken - De kunst van het lucide dromen).

Helaas ben ik nooit echt heel succesvol geweest. Ik had wel regelmatig momenten in een droom dat ik besefte 'dit is een droom', waarna ik wel enige invloed had op het verloop van de droom. Echter waren deze momenten maar erg kort, en het werd nooit echt helder. Het bleef bij een soort film waar ik toeschouwer van ben, en op schaarse momenten enige invloed op heb.
Het is nooit zo helder geweest, dat het vrijwel identiek was aan het wakende leven.
pi_85442311
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:31 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Hij heeft er meerdere. Bedoel je deze toevallig?
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006400744/index.html
Nee het is deze:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_85442398
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:02 schreef ShevaJB het volgende:
Halen jullie die boeken via Amazon? Bol heeft ze ook, alleen wat duurder.
Gewoon prijzen vergelijken. Je kunt Amazon.com .uk .de en .fr allemaal proberen ^O^

Is het prijsverschil niet al te groot bestel ik hem gewoon bij bol.com. Is sneller en dan hoeft hij niet helemaal vanuit een ander land vervoerd te worden. Beter voor het milieu dus :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:32:32 #158
173686 Oneens
is het er niet mee eens
pi_85445235
ik zag laatst dit bij Editie NL

http://www.rtl.nl/compone(...)dromen.avi_plain.xml

Moet het zo lukken, of is dat wat te makkelijke gedacht?

In geval van dat eerste, wat heb je dan aan zo'n boek?
pi_85471408
Ik heb best vaak Lucide dromen maar, als ik er dan achterkom dat ik droom word ik wakker.
Dit is niet altijd het geval, een keer kon ik niet ui mijn droom komen :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:38:25 #160
6615 Kenny
Oh my God, they...
pi_85483292
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee het is deze:

[ afbeelding ]
Ik heb deze ook, is echt een aanrader! ^O^ ^O^
...killed Kenny!. You bastards!
pi_85610085
Vannacht besefte ik ineens dat ik aan het dromen was, en door in mijn droom met mijn handen te wrijven had ik wel het idee dat ik mijn lucide-periode verlengde en het ook helderder werd ^O^ Ik heb alleen niet echt heel veel bijzonders gedaan, ik heb vooral naar een sterrenhemel gekeken die wel mooi kleurrijk was :P
pi_85876407
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:32 schreef Oneens het volgende:
ik zag laatst dit bij Editie NL

http://www.rtl.nl/compone(...)dromen.avi_plain.xml

Moet het zo lukken, of is dat wat te makkelijke gedacht?

In geval van dat eerste, wat heb je dan aan zo'n boek?
Ik schrijf nu sinds een tijdje op wat ik heb gedroomd (zoals aanbevolen in het filmpje). Heb er een stuk of 10 en het valt me op dat;
1) mijn werkomgeving komt vaak terug in de droom
2) een oude vriend waar ik vroeger veel mee om ging (en ik nu iets van 7 jaar niet meer heb gezien) komt meestal ook nog wel even voor
3) als ik overdag een apart (of weinig gebruikt) woord hoor, komt dat ook nog wel eens terug

Laatst bijvoorbeeld; was op mijn werk iets aan het schoonmaken. Komt er iemand naar mij toe die zegt dat ik de vitrages schoon moet maken. Toen ik vroeg wat hij bedoelde, wees hij een grote muur aan :')

Die middag ervoor vroeg toevallig nog iemand aan mij wat vitrages waren!

[ Bericht 0% gewijzigd door GuitarJJ op 30-08-2010 18:32:56 ]
pi_85879945
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:42 schreef geertbukken het volgende:
Ik heb best vaak Lucide dromen maar, als ik er dan achterkom dat ik droom word ik wakker.
Dit is niet altijd het geval, een keer kon ik niet ui mijn droom komen :P
Naar is dat he. Vooral als je achternagezeten wordt, of in een bedreigende situatie dan wil je gewoon wakker worden en het lukt niet.
pi_85880834
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:26 schreef GuitarJJ het volgende:

3) als ik overdag een appart (of weinig gebruikt) woord hoor, komt dat ook nog wel eens terug

Appart.... dat is wel een apart woord in ieder geval. Wat betekent het?
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 19:30:51 #165
18653 crew  D.
pi_85882921
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:26 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik schrijf nu sinds een tijdje op wat ik heb gedroomd (zoals aanbevolen in het filmpje). Heb er een stuk of 10 ...
Dat doe ik sindsdien ook en heb er een stuk of 20 :Y

Wat mij opvalt is dat ik nog geen rode draad kan herkennen :P
pi_85958945
Ik droom bijna elke nacht lucide, dan zit ik ergens en denk ik, er klopt iets niet en dan droom ik denk ik dan xD, dan zit ik gwn in de klas en dan hebben we een lekkere blonde lerares en dan doe ik gwn iets geks ofzo :D
  woensdag 1 september 2010 @ 19:25:41 #167
161575 Esuri
Zo goed mogelijk helpen
pi_85958960
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:12 schreef smiksmaksmek het volgende:jaren heb ik gezwoegd en nou is het eindelijk gelukt
Hoe heb je dit geoefend dan?
Mijn doel is om op ieder topic een goed en eerlijk antwoord te geven. Ik probeer op een eerlijke manier open te staan voor de mening van iedereen.
pi_86161198
Zelf heb ik ook af en toe een bijna lucide droom. Als de omgeving in mijn wereld bijvoorbeeld totaal niet klopt dan is dat het moment waarop ik doorkrijg dat ik aan het dromen ben. Dan lukt het me om mijn eigen weg te bepalen maar ik loop altijd tegen obstakels aan, bijvoorbeeld deuren die niet open willen gaan. En het zure is ook dat ik weet dat het maar gewoon een droom is en dat als ik wakker word alles weer anders is en als ik daaraan denk is mijn droom ook gelijk afgelopen. :{
Tok.
pi_86194996
Ik probeer het ook vaak maar ik zvind het ook eng om uit een raam ofzo te springen, meestal besef ik pas als ik vlieg vanm hey ik ben lucide.
pi_87896709
hee allemaal.
ik heb me voorgenomen om lucide te willen dromen,ik heb al veel leuke verhalen gehoord maar ook een paar nare,zoals bijvoorbeeld dat je slaapverlamming krijgt,en allemaal schimmen gaat zien etc etc.
nou zit ik met een paar vraagjes,en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden;;

-Als je lucide droomt,is dat dan hetzelfde als een gewone droom(ook zo onduidelijk en wazig)?
-Als je een lucide droom hebt,ziet dat hetzelfde eruit als het dagelijkse leven,lijkt het SUPERecht?
-Wat moet je doen om slaapverlamming,en enge schimmen te voorkomen?
-En ALS het niet voorkomen kan worden,hoe zorg je dan dat het snel weg is?

Alvast bed8nkt en ik hoop dat iemand me kan helpen! :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:01:46 #171
241481 herzberg
100% plastic
pi_87899622
lucide dromen zijn net zo 'wazig' als normale dromen. dit kun je echter verbeteren met visualisatieoefeningen.

wat betreft die schimmen raad ik je aan om star trek voyager aflevering s04e13, waking moments, te kijken.
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
pi_87899894
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:01 schreef herzberg het volgende:
lucide dromen zijn net zo 'wazig' als normale dromen. dit kun je echter verbeteren met visualisatieoefeningen.

wat betreft die schimmen raad ik je aan om star trek voyager aflevering s04e13, waking moments, te kijken.
Lucide dromen zijn meestal helemaal niet zo wazig als normale dromen, juist vele malen helderder.
pi_87899942
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:41 schreef XanoniemX het volgende:
hee allemaal.
ik heb me voorgenomen om lucide te willen dromen,ik heb al veel leuke verhalen gehoord maar ook een paar nare,zoals bijvoorbeeld dat je slaapverlamming krijgt,en allemaal schimmen gaat zien etc etc.
nou zit ik met een paar vraagjes,en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden;;

-Als je lucide droomt,is dat dan hetzelfde als een gewone droom(ook zo onduidelijk en wazig)?
-Als je een lucide droom hebt,ziet dat hetzelfde eruit als het dagelijkse leven,lijkt het SUPERecht?
-Wat moet je doen om slaapverlamming,en enge schimmen te voorkomen?
-En ALS het niet voorkomen kan worden,hoe zorg je dan dat het snel weg is?

Alvast bed8nkt en ik hoop dat iemand me kan helpen! :)

Waar heb je vandaan dat je eerder slaapverlamming krijgt en schimmen gaat zien? :?

Dat is nieuw voor mij en lijkt mij nogal onzin...
pi_87901193
hee sorry dat ik de quote erniet bij voeg :P maar snap nog niet zoveel van dit forum :P
maarja,even over het onderwerp.
nee het blijkt geen onzin te zijn,op vele sites staat beschreven dat je slaapverlamming kunt krijgen(voor enkele seconde)en dat je suisende geluiden hoort etc etc...maar mijn probleem is ook een beetje dat ik bang voor het onbekende ben zeg maar.. want op een site stond ook dat je als je ''''úit'-treed''''''' ook je eigen lichaam ziet liggen etc.

alvast thx'
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:04:05 #175
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_87902623
Ik vraag me dan af of er serieus mensen bestaan die uit een raam gevallen zijn door een lucide droom (met uitzondering van drugsverslaafden).
Misschien slaapwandelaars.
Ik zou dan denk ik toch ook in een droom voorzichtig zijn, want misschien ben je wel een slaapwandelaar.
Jesus hates you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')