abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:10:00 #201
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87977360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:06 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoe kun je dan iets bewijzen wat in een droom gebeurt? Ik bedoel, hoe meten ze dat dan?

Ik heb nu al een tijdlang niet lucide gedroomd potverdriedubbeltjes!
Het is niet zoals religie (compleet geen bewijzen), het is iets biologisch, ze hebben zelfs een machine die lucide dromen vergemakkelijkt. Het valt te bewijzen met patiënten die met hersenscans in een apparaat liggen, daarin valt te zien dat de hersenfrequentie ietwat verandert op het moment als iemand bewust is van zijn droom.

Bovendien is het iets wat je tot uitvoering kan brengen als je jezelf er in oefent (of aanleg voor hebt), je kan niet zoals bij religie God even naar beneden hengelen om hem een toffe vraag te stellen?
pi_87977727
Mooi ! Hoe duur is die machine? Wil wel weer een keer lucide dromen. :7

Jouw avatar doet trouwens echt pijn om naar te kijken.
pi_87980453
vannacht heb ik 3 dromen gehad,maar ze waren heel wazig(meestal) HOE komt het eigenlijk,dat ik dan nooit op het idee kom om een realiteits'check te doen?overdag doe ik het wel heel vaak.maar is een lucide droom eigenlijk net zo wazig als een gewone droom?
en hoe zit dat nou met dat uittreden?want ik lees vaak dat je moet proberen met je geest wakker te blijven terwijl je lichaam al slaapt(en je dus 'verlamt' raakt)waardoor je in een ''andere''wereld terecht komt?

alvast tx alweer:P :P

***is een LUCIDE droom , nou net zo echt als het dagelijkse leven? en kun je ook echt bewegen zoals dat voelt in het dagelijkse leven zeg maar??
ben ik wel ERG benieuwd naar ^-^

[ Bericht 13% gewijzigd door XanoniemX op 26-10-2010 15:20:52 ]
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:59:32 #204
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87982689
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:11 schreef XanoniemX het volgende:
vannacht heb ik 3 dromen gehad,maar ze waren heel wazig(meestal) HOE komt het eigenlijk,dat ik dan nooit op het idee kom om een realiteits'check te doen?overdag doe ik het wel heel vaak.maar is een lucide droom eigenlijk net zo wazig als een gewone droom?
en hoe zit dat nou met dat uittreden?want ik lees vaak dat je moet proberen met je geest wakker te blijven terwijl je lichaam al slaapt(en je dus 'verlamt' raakt)waardoor je in een ''andere''wereld terecht komt?

alvast tx alweer:P :P

***is een LUCIDE droom , nou net zo echt als het dagelijkse leven? en kun je ook echt bewegen zoals dat voelt in het dagelijkse leven zeg maar??
ben ik wel ERG benieuwd naar ^-^
Uit je lichaam treden is iets heel anders als slaapverlamming. (Lichaamsuittreding is dan ook NIET van toepassing bij lucide dromen, slaapverlamming wel als je het slecht doet)

Jij hebt het over slaapverlamming. Meestal doen alleen gevorderden succesvol de techniek die jij beschrijft (WILD), ik zou als ik jou was met MILD (in de droom door krijgen dat je droomt) beginnen, dan krijg je geen slaapverlamming als je faalt.

Slaapverlamming treed namelijk alleen in het begin van je slaap op, dus inderdaad ook als je plots ineens weer bewust wordt, maar je lichaam dus nog slaapt.

Meer WILD en MILD van wikipedia:
"Mnemonische inductie van lucide dromen (MILD)
Bij deze techniek neemt de dromer voor het slapen gaan een beeld in gedachten waarover hij wenst te dromen. Hij probeert in slaap te vallen met die gedachte in het hoofd en met de intentie om droomtekens te herkennen.

Wakkere inductie van lucide dromen (WILD)
Deze techniek wordt vaak gebruikt door gevorderde lucide dromers. Het is lastig om onder de knie te krijgen, maar als het lukt is de kans op een lucide droom zeer groot. Bij de WILD-techniek gaat de dromer rechtstreeks van de wakkere staat naar de droomstaat. Tussen het in slaap vallen en het dromen zit de hypnagogische staat. Als de dromer tijdens deze staat bewust kan blijven, kan hij daarna bewust een droom beginnen. Deze techniek is het makkelijkst uit te voeren als je een kwartiertje wakker bent geweest na enkele uren geslapen te hebben of voor een middagdutje. Bij deze techniek probeert de dromer vaak bewust te blijven door zich ergens op te concentreren (tellen, zich voorstellen dat men de trap af loopt, etc.). Tijdens de overgang naar het slapen, is er een goede kans dat de dromer in een toestand van slaapverlamming komt.

Het belangrijkste is dat de dromer tijdens het voorstellen geen details achterwege laat. Juist door de gedetailleerde beelden lijkt de voorstelling zeer werkelijk en kan gefocust worden op de droom wat de kans op een lucide droom groter maakt."

Voor concretere informatie zul je toch echt een in dit topic genoemd boek moeten doorlezen.
pi_87991271
Ik haat de hypnagogische staat.

Iemand bekend met het Expoding Head Syndrome? Vannacht weer gehad.. :{
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:22:42 #206
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_87992386
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:00 schreef FeestBoek het volgende:
Ik haat de hypnagogische staat.

Iemand bekend met het Expoding Head Syndrome? Vannacht weer gehad.. :{
Wat is het?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_87993090
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat is het?
Een fenomeen waar bij plotseling erg luide geluiden hoort in je hoofd. Echt niet normaal luid. In sommige gevallen gaat het gepaard met lichtflitsen of andere beelden. Ook is er soms sprake van slaapverlamming.

Dit fenomeen het vaakst voor in de hypnagogische staat (het moment tussen wakker zijn slapen).
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:37:09 #208
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_87993193
Hmm nee. Ik krijg wel genoeg lucide nachtmerries. Vervormde hoofden, schimmen, en vervormde lichamen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:43:24 #209
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_87993545
Ik weet niet of dit met lucide dromen te maken heeft, maar soms als ik ga slapen en een tijdje stil lig, schrik ik ineens wakker met de illusie dat iemand me met een hamer op mijn hoofd slaat.
Om dan toch in slaap te vallen zonder telkens dat vreemde gevoel, moet ik dan in bed blijven bewegen tot ik in slaap gevallen ben.
Jesus hates you.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:44:20 #210
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_87993593
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik weet niet of dit met lucide dromen te maken heeft, maar soms als ik ga slapen en een tijdje stil lig, schrik ik ineens wakker met de illusie dat iemand me met een hamer op mijn hoofd slaat.
Om dan toch in slaap te vallen zonder telkens dat vreemde gevoel, moet ik dan in bed blijven bewegen tot ik in slaap gevallen ben.
Met een hamer? :? En hoe beeld je je dat in? Slaap je met een lampje aan, en beeld je dan in via schaduwen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_87993765
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Het heeft niet direct iets met lucide dromen te maken. Wel indirect, maar dat is een lang verhaal.

Het is een hypnagogische hallucinatie. Dat gebeurt om het moment dat je net in slaap wil vallen. Op dat moment kan je je dingen verbeelden, zoals lichten, flitsen, figuren/plaatjes, geluiden, beweginge, etc.. Dus ook het gevoel dat iemand je met een hamer slaat kan je je makkelijk inbeelden.
Als deze erg extreem zijn schrik je ervan wakker. Ook treden er wel eens kleine spastische bewegingen op, zoals een spiertrekking in been of arm (alsof iemand je laat schrikken), waardoor je vaak weer wakker wordt.

Niks om bang voor te zijn.

-Edit, hier nog een Engels stukje van Wikipedia over deze staat van bewustzijn. Misschien wordt je er wat wijzer van. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia -
pi_87999436
Ik heb een aantal keer gehad dat ik op dat moment zat dat droom en wakker worden in elkaar overlopen. Dan ben je je wel bewust dat je droomt omdat je al een beetje wakker bent maar je lichaam wil nog niet helemaal mee. Ik moest me echt concentreren om mijn lichaam mee te krijgen en echt helemaal wakker te worden. Freaky was dat.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:17:42 #213
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_88140439
ik heb dat ook meerdere malen gehad, echt te gek. ik vloog zo dwars door de muur naar buiten net als superman , 1 arm naar voren en vliegen over het dorp heen. echt alle gebouwen , wegen e.d. klopten .

ook een keer speelde ik gitaar als een virtuoos terwijl ik nooit gitaar heb leren spelen.

bij mij komt het het vaakst voor als ik niet kan slapen en aan het eind van de nacht toch in slaap val.

alweer een tijd geleden, jammerrr.
pi_88140847
Vroeger had ik het elke week wel een keer, nu haast nooit meer.
pi_88142237
Ik las op internet wat over je biologische klok. Dat als je in je hoofd bedenkt dat je om bijv. 05.00 wakker wil worden, dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Nou heb het eens getest. Normaal slaap ik aan 1 stuk door, en word ik nooit tussendoor wakker. Ik prentte in mijn hoofd om 05.00 wakker te worden. En ja hoor, ik werd om 04.55 wakker!

Kan natuurlijk toeval zijn, maar wel apart! :Y
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:29:00 #216
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88142239
tvp
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 oktober 2010 @ 05:54:57 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88164641
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
tvp
Handig die volgtopic knoppen :P
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2013 @ 23:39:38 #218
402068 123eend
Vertrouw mij, ik ben een eend.
pi_126114067

[ Bericht 100% gewijzigd door 123eend op 05-05-2013 23:40:38 ]
Keep it easy
pi_126120576
Nuttige kick.
pi_126122866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:28 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik las op internet wat over je biologische klok. Dat als je in je hoofd bedenkt dat je om bijv. 05.00 wakker wil worden, dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Nou heb het eens getest. Normaal slaap ik aan 1 stuk door, en word ik nooit tussendoor wakker. Ik prentte in mijn hoofd om 05.00 wakker te worden. En ja hoor, ik werd om 04.55 wakker!

Kan natuurlijk toeval zijn, maar wel apart! :Y
Het gebeurt wel vaker dat mensen net voordat de wekker afloopt wakker worden, toch?
pi_126217286
Het schijnt dat bananen eten het lucide dromen stimuleert.
pi_126217400
quote:
3s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:38 schreef Gray het volgende:
Het schijnt dat bananen eten het lucide dromen stimuleert.
Nooit wat van gemerkt? :?
pi_126217406
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gebeurt wel vaker dat mensen net voordat de wekker afloopt wakker worden, toch?
Dat had ik wel altijd, vooral omdat ik wekkers zo irritant vind. Werd ik altijd 5 minuten van te voren wakker, en toen trok ik altijd de stekker eruit.

Maargoed ook wel apart.
pi_126217440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat had ik wel altijd, vooral omdat ik wekkers zo irritant vind. Werd ik altijd 5 minuten van te voren wakker, en toen trok ik altijd de stekker eruit.

Maargoed ook wel apart.
Als je dan maar niet weer inslaapt en 3 uur later wakker wordt :D
pi_126217520
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je dan maar niet weer inslaapt en 3 uur later wakker wordt :D
Nooit gebeurd gek genoeg... :P
pi_126217553
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nooit wat van gemerkt? :?
Zo'n microblog meldde het: http://lazylucid.tumblr.com/

Zelf droom ik vrijwel nooit bewust, laat staan lucide, dus zelf kan ik het ook niet bevestigen. Plus dat ik nauwelijks bananen eet.
pi_126217577
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Zo'n microblog meldde het: http://lazylucid.tumblr.com/

Zelf droom ik vrijwel nooit bewust, laat staan lucide, dus zelf kan ik het ook niet bevestigen. Plus dat ik nauwelijks bananen eet.
Ik heb 1x een lucide droom gehad.. Men, wat een ervaring :P
pi_126217779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb 1x een lucide droom gehad.. Men, wat een ervaring :P
Ik kan het me wel voorstellen, al is het meer omdat ik een heel sterke verbeelding heb. Gewoon ogen sluiten en inbeelden dat ik Superman ben. :P
pi_126227791
quote:
99s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik kan het me wel voorstellen, al is het meer omdat ik een heel sterke verbeelding heb. Gewoon ogen sluiten en inbeelden dat ik Superman ben. :P
Nou ja, ik kon ook moeiteloos vliegen in de droom ja.. Geweldige ervaring :)
pi_126236222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, ik kon ook moeiteloos vliegen in de droom ja.. Geweldige ervaring :)
Zo reed ik ooit met een auto recht tegen een gebouw op naar de top. Al eenmaal daar raakte ik invloed kwijt over m'n droom en balanceerde de auto op één wiel op een hoek van de top van het gebouw... :o
  woensdag 8 mei 2013 @ 22:30:36 #231
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_126240521
Na het lezen van wat boeken is het me ook een aantal keren gelukt. Na een tijdje hield ik me er echter niet meer mee bezig en was het afgelopen helaas.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')