quote:Het is niet zoals religie (compleet geen bewijzen), het is iets biologisch, ze hebben zelfs een machine die lucide dromen vergemakkelijkt. Het valt te bewijzen met patiënten die met hersenscans in een apparaat liggen, daarin valt te zien dat de hersenfrequentie ietwat verandert op het moment als iemand bewust is van zijn droom.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:06 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe kun je dan iets bewijzen wat in een droom gebeurt? Ik bedoel, hoe meten ze dat dan?
Ik heb nu al een tijdlang niet lucide gedroomd potverdriedubbeltjes!
quote:Uit je lichaam treden is iets heel anders als slaapverlamming. (Lichaamsuittreding is dan ook NIET van toepassing bij lucide dromen, slaapverlamming wel als je het slecht doet)Op dinsdag 26 oktober 2010 15:11 schreef XanoniemX het volgende:
vannacht heb ik 3 dromen gehad,maar ze waren heel wazig(meestal) HOE komt het eigenlijk,dat ik dan nooit op het idee kom om een realiteits'check te doen?overdag doe ik het wel heel vaak.maar is een lucide droom eigenlijk net zo wazig als een gewone droom?
en hoe zit dat nou met dat uittreden?want ik lees vaak dat je moet proberen met je geest wakker te blijven terwijl je lichaam al slaapt(en je dus 'verlamt' raakt)waardoor je in een ''andere''wereld terecht komt?
alvast tx alweer:P
***is een LUCIDE droom , nou net zo echt als het dagelijkse leven? en kun je ook echt bewegen zoals dat voelt in het dagelijkse leven zeg maar??
ben ik wel ERG benieuwd naar ^-^
quote:Wat is het?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:00 schreef FeestBoek het volgende:
Ik haat de hypnagogische staat.
Iemand bekend met het Expoding Head Syndrome? Vannacht weer gehad..
quote:Een fenomeen waar bij plotseling erg luide geluiden hoort in je hoofd. Echt niet normaal luid. In sommige gevallen gaat het gepaard met lichtflitsen of andere beelden. Ook is er soms sprake van slaapverlamming.
quote:Met een hamer?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik weet niet of dit met lucide dromen te maken heeft, maar soms als ik ga slapen en een tijdje stil lig, schrik ik ineens wakker met de illusie dat iemand me met een hamer op mijn hoofd slaat.
Om dan toch in slaap te vallen zonder telkens dat vreemde gevoel, moet ik dan in bed blijven bewegen tot ik in slaap gevallen ben.
quote:Het heeft niet direct iets met lucide dromen te maken. Wel indirect, maar dat is een lang verhaal.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik weet niet of dit met lucide dromen te maken heeft, maar soms als ik ga slapen en een tijdje stil lig, schrik ik ineens wakker met de illusie dat iemand me met een hamer op mijn hoofd slaat.
Om dan toch in slaap te vallen zonder telkens dat vreemde gevoel, moet ik dan in bed blijven bewegen tot ik in slaap gevallen ben.
Het gebeurt wel vaker dat mensen net voordat de wekker afloopt wakker worden, toch?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:28 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik las op internet wat over je biologische klok. Dat als je in je hoofd bedenkt dat je om bijv. 05.00 wakker wil worden, dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Nou heb het eens getest. Normaal slaap ik aan 1 stuk door, en word ik nooit tussendoor wakker. Ik prentte in mijn hoofd om 05.00 wakker te worden. En ja hoor, ik werd om 04.55 wakker!
Kan natuurlijk toeval zijn, maar wel apart!
Nooit wat van gemerkt?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:38 schreef Gray het volgende:
Het schijnt dat bananen eten het lucide dromen stimuleert.
Dat had ik wel altijd, vooral omdat ik wekkers zo irritant vind. Werd ik altijd 5 minuten van te voren wakker, en toen trok ik altijd de stekker eruit.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het gebeurt wel vaker dat mensen net voordat de wekker afloopt wakker worden, toch?
Als je dan maar niet weer inslaapt en 3 uur later wakker wordtquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat had ik wel altijd, vooral omdat ik wekkers zo irritant vind. Werd ik altijd 5 minuten van te voren wakker, en toen trok ik altijd de stekker eruit.
Maargoed ook wel apart.
Nooit gebeurd gek genoeg...quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je dan maar niet weer inslaapt en 3 uur later wakker wordt
Zo'n microblog meldde het: http://lazylucid.tumblr.com/quote:
Ik heb 1x een lucide droom gehad.. Men, wat een ervaringquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Zo'n microblog meldde het: http://lazylucid.tumblr.com/
Zelf droom ik vrijwel nooit bewust, laat staan lucide, dus zelf kan ik het ook niet bevestigen. Plus dat ik nauwelijks bananen eet.
Ik kan het me wel voorstellen, al is het meer omdat ik een heel sterke verbeelding heb. Gewoon ogen sluiten en inbeelden dat ik Superman ben.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb 1x een lucide droom gehad.. Men, wat een ervaring
Nou ja, ik kon ook moeiteloos vliegen in de droom ja.. Geweldige ervaringquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik kan het me wel voorstellen, al is het meer omdat ik een heel sterke verbeelding heb. Gewoon ogen sluiten en inbeelden dat ik Superman ben.
Zo reed ik ooit met een auto recht tegen een gebouw op naar de top. Al eenmaal daar raakte ik invloed kwijt over m'n droom en balanceerde de auto op één wiel op een hoek van de top van het gebouw...quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, ik kon ook moeiteloos vliegen in de droom ja.. Geweldige ervaring
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |