abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74370473
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:06 schreef smiksmaksmek het volgende:

[..]

Dat is nou net de kunst van lucide dromen.
Spacen zónder drugs.
Sprookjesboek van de gebroeders Grimm lezen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:57:15 #82
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74371074
Even een tvp'tje voor later!

Het is me overigens wel een paar keer nét niet gelukt
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74371797
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:24 schreef Intuit het volgende:

[..]

Vanmorgen weer bijna gelukt maar mijn lichaam sliep nog niet, enkel die geluiden (harde wind geluiden), dan kan ik niet uit mijn lichaam, maar zit echt op het randje + ik had er net niet genoeg zin in. Vooral die harde wind geluiden, gaan irriteren. Kon mijn ''andere lichaam'' wel bewegen maar kon er niet uit, dit omdat mijn lichaam nog niet sliep,vandaar ook die wind geluiden denk ik, je hoort ze echt in je oren. Behoorlijk hard. Het is denk ik een soort elektrisch/energie veld wat om je heen zit wat je dan hoort, wanneer je daar doorheen probeert te gaan/komen, wat je hoort.

Het is me dan ook nooit gelukt met het horen van die geluiden, je moet echt precies op het juiste moment zeg maar je mind wakker houden en dat je lichaam slaapt dat je eruit kan. Die geluiden zijn te hard/irritant.

In elk geval, het helpt als je zin in hebt in slapen, maar je mind wakker probeert te houden, echt op de grens komen van beiden.
Beetje dat half dommelen gevoel en super relaxed zijn, kom je in de buurt.

Denk in elk geval niet dat je het lukt in een korte tijdspan (misschien ook wel), vergt veel oefening maar blijf er aan denken wanneer je gaat slapen (niet altijd), maar zie het als een oefening, het is een concentratie oefening, bij mij duurde het wel een paar jaar met mijn eerste ervaring. Maar het gaat mij steeds makkelijk af, als ik er mijn mind er maar op zet.
Haha wat grappig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74385053
Het is helaas niet gelukt! Ik heb het geprobeerd vannacht. Het enigste wat ik deed is met ogen open slapen. Alleen mijn hart begon ontiegelijk langzaam te slaan en verder kreeg ik een gek gevoel, maar alsnog gebeurde er niets..jammer. Binnenkort weer proberen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_74430645
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Het is helaas niet gelukt! Ik heb het geprobeerd vannacht. Het enigste wat ik deed is met ogen open slapen. Alleen mijn hart begon ontiegelijk langzaam te slaan en verder kreeg ik een gek gevoel, maar alsnog gebeurde er niets..jammer. Binnenkort weer proberen.
Je moet je ogen wel dicht doen, je moet wel gaan ''slapen'', maar je ''geest'' moet zeg maar wakker blijven.
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel.
pi_74435605
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:43 schreef Intuit het volgende:

[..]

Je moet je ogen wel dicht doen, je moet wel gaan ''slapen'', maar je ''geest'' moet zeg maar wakker blijven.
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel.
ik zal het proberen. maar is met ogen open slapen geen kans op succes?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75160721
Hmmm al paar keer geprobeerd niet gelukt! Dan maar nog een keer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 30 november 2009 @ 22:07:17 #89
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_75162942
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:05 schreef onearmedman het volgende:
Je doet net alsof je compleet bewust was in je droom dat je droomde, dat je dus besefte dat je eigenlijk in bed lag en kon nadenken over dagelijkse praktijken, lijkt me niet.
Welcome to Lucid Dreaming.
Maximaal
4
regels
heur!
pi_75163078
hehe, wel geinig, wil ook weleens uittreden. zelf weleens geprobeerd dmv meditatie, nooit voor elkaar gekregen

lucide dromen doe ik vrij regelmatig. Kan het zelfs redelijk lang volhouden. Overigens verloopt tijd anders in een lucide droom. Heb eens een lucide droom gehad van een half uur in de echte wereld (ja, had echt op de klok gekeken, was rond half 8, 8 uur ging de wekker. Sowieso doe je lucide dromen meestal s'ochtends) maar in die droom was ik een hele middag bezig.

Rondreizen kan moeilijk zijn in een lucide droom: je kan tegen een onzichtbare muur oplopen. Je loopt wel, maar komt niet verder. Kun je oplossen door even in te beelden dat je een straat verder bent bijv. Vergeet niet dat je droomwereld niet gelijkstaat aan de echte wereld! geografie zegt niks, als ik door straten loop droom ik straten van meerdere steden/dorpen door elkaar. Wil je ergens zijn, kun je beter direct denken dat je er bent, alhoewel ik zelf de reis interessanter vind persoonlijk

lucide dromen heb ik geleerd in een periode waarop m'n leven overdag erg druk was, en niet bepaald 'leuk'. De droomwereld was voor mij een escape, iets waar ik totaal vrij was om te doen wat ik zelf wou. Aangezien dat wat ik wou niet bepaald normaal was, kon ik al vrij snel dingen zien in gewone dromen die niet klopten, waarna ik de droom kon overnemen. Dit kon ik steeds langer, en nu kan ik letterlijk het wakker worden iets langer uitstellen (zolang er geen externe factoren zijn zoals een wekker, alhoewel tijd wel anders stroomt dan in de werkelijkheid). kost wel erg veel concentratievermogen, je slaapt immers gewoon, en die cyclus hou je niet zomaar tegen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_75165724
Shit man hoe doe je dat? Ik krijg het echt niet voor elkaar!
als ik het probeer krijg ik alleen "blackouts" (dus in slaap vallen en niet dromen.)

met ogen open slapen probeer ik nog steeds. ik vind het bizar, is 1x gelukt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 30 november 2009 @ 23:29:29 #92
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75166366
Er is een Wikibook over lucide dromen. En er zijn aardig wat websites.

Nu even mijn ervaringen – ik wist nooit dat het sommigen veel moeite kost. Ik heb zo lang ik me kan herinneren al dat ik weet dat ik droom, en dat ik dan b.v. kan vliegen. Maar, pas later kwam ik er achter dat het Lucide dromen heet. Ik doe er niet echt iets voor, gewoon slapen, en heb ze dan in de ochtend (soms ’s nachts). Ik weet niet precies hoe het is gekomen, ik weet wel dat ik al jong bij nachtmerries wist: ‘Dit is niet echt, dit is een droom.’ En zodra ik dat wist kon ik op commando wakker worden. Even rondkijken, en weer verder slapen.

Hoe dan ook: vliegen is een leuke. Voordat ik er wat meer over las vloog ik altijd door in m’n droom met m’n armen te wapperen, maar daarna kwam ik er achter dat het ook gewoon kan door als superman je armen op voor je uit te strekken of ze juist op je rug te doen.

Door ramen vliegen lukt nagenoeg altijd (soms zit ik even vast, maar dat gaat weg door kracht te zetten), spiegels zijn heel tof om doorheen te vliegen, dat brengt me (en misschien ook wel: je) direct ergens anders. Soms kan dat ook door van een flatgebouw te springen en me door de grond te laten vallen (dood kun je toch niet). Nu ja, sommigen schijnen het wel te kunnen, maar ik niet. Ik heb wel m’n best gedaan, maar het lukt niet zo.

Wat me niet lukt is spirit guides of astrale vlaktes, of weet ik veel wat. Helemaal omhoog vliegen lukt niet, ik word gewoon teruggetransporteerd op 1km naar zeg 250m hoogte. Of buig af of zo. Nu heb ik er ook een hard hoofd in dat het werkt, dus misschien daarom. Ik heb het dan ook niet aanhoudend geprobeerd.

Objecten oproepen is ook grappig. Ik heb wel eens gelezen, en woorden onthouden, maar ze betekenen uiteindelijk echt niets in het echt leven. Jammer is dat. In de droom lijken ze zo betekenisvol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 30 november 2009 @ 23:42:33 #93
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75166851
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:29 schreef Iblis het volgende:
Er is een Wikibook over lucide dromen. En er zijn aardig wat websites.

Nu even mijn ervaringen – ik wist nooit dat het sommigen veel moeite kost. Ik heb zo lang ik me kan herinneren al dat ik weet dat ik droom, en dat ik dan b.v. kan vliegen. Maar, pas later kwam ik er achter dat het Lucide dromen heet. Ik doe er niet echt iets voor, gewoon slapen, en heb ze dan in de ochtend (soms ’s nachts). Ik weet niet precies hoe het is gekomen, ik weet wel dat ik al jong bij nachtmerries wist: ‘Dit is niet echt, dit is een droom.’ En zodra ik dat wist kon ik op commando wakker worden. Even rondkijken, en weer verder slapen.

Hoe dan ook: vliegen is een leuke. Voordat ik er wat meer over las vloog ik altijd door in m’n droom met m’n armen te wapperen, maar daarna kwam ik er achter dat het ook gewoon kan door als superman je armen op voor je uit te strekken of ze juist op je rug te doen.

Door ramen vliegen lukt nagenoeg altijd (soms zit ik even vast, maar dat gaat weg door kracht te zetten), spiegels zijn heel tof om doorheen te vliegen, dat brengt me (en misschien ook wel: je) direct ergens anders. Soms kan dat ook door van een flatgebouw te springen en me door de grond te laten vallen (dood kun je toch niet). Nu ja, sommigen schijnen het wel te kunnen, maar ik niet. Ik heb wel m’n best gedaan, maar het lukt niet zo.

Wat me niet lukt is spirit guides of astrale vlaktes, of weet ik veel wat. Helemaal omhoog vliegen lukt niet, ik word gewoon teruggetransporteerd op 1km naar zeg 250m hoogte. Of buig af of zo. Nu heb ik er ook een hard hoofd in dat het werkt, dus misschien daarom. Ik heb het dan ook niet aanhoudend geprobeerd.

Objecten oproepen is ook grappig. Ik heb wel eens gelezen, en woorden onthouden, maar ze betekenen uiteindelijk echt niets in het echt leven. Jammer is dat. In de droom lijken ze zo betekenisvol.
What the fuck ik zit met verbazing te lezen Iblis.
Ik heb ongeveer 2 keer in me lezen lucide gedroomd, dat ik echt bewust ging doen wat ik wou. Maar zelfs toen bevond ik me in een scenario die ik niet zelf uitkoos.
Normalitair ben ik gewoon 'observer' in de droom. Bewust dat ik droom, maar ik moet het allemaal mee maken, geen eigen bewustzijn die daadwerkelijk overneemt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 30 november 2009 @ 23:47:59 #94
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75167044
Oh, voor de goede orde, ik heb het trouwens niet altijd maar toch wel met enige regelmaat. Zodra er wat raars gebeurt triggert dat vaak het ‘hé, je droomt’. Maar ik heb natuurlijk ook nachten dat ik me überhaupt geen droom kan herinneren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75176684
Cool om te lezen Iblis

Ik wil er altijd nog een keer echt mee aan de gang. Heb nu ook wat boeken besteld over lucide dromen en zo af en toe een klein succesje geboekt. Maar vaak nog verbaas ik me over elementen die ik in mijn dromen niet als afwijkend heb kunnen zien.

Ik weet niet of er mensen zijn met ervaring met droomkruid (Calea zacatechichi) - zeer bitter spul. Ik heb het in mijn bezit, maar ik wil het eigenlijk gewoon op eigen kracht bereiken. Misschien dat iemand hier een andere mening heeft, ben benieuwd.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:00:02 #96
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_75181083
African dream root bedoel je? Zelf geen ervaring mee, schijnt ook heel bitter te zijn

http://www.azarius.nl/sma(...)/african_dream_root/
pi_75186769
Haha dat vliegen, leuk om te lezen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75186985
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef Darklight het volgende:
African dream root bedoel je? Zelf geen ervaring mee, schijnt ook heel bitter te zijn

wtf. Waar haal je dat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:56:56 #99
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_75191626
Bij azarius, zie die link
pi_75201206
Dat vliegen in dromen ken ik wel Echt een fantastisch gevoel. bij mij ging het gevoel ook nog door toen ik wakker werd. Ik weet alleen niet of dit een lucide droom is. Ik kon alles zelf sturen en bewegen maar niet alles meer herinneren. Alleen nog een beetje de hoofdpunten uit mijn droom. Mijn droom duurde ook een hele dag terwijl ik maar een uurtje lag te slapen.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75201265
Ik wil dit ook , wat ik trouwens wel áááltijd heb in normale dromen is dat ik van een afstand iemand zie en ik weet dan 100% zeker dat het diegene is, maar als ik dan dichtbij ben dan is het ineens heel iemand anders.

Zoals afgelopen nacht: ik zag iemand in een auto zitten, wist 100% dat het diegene was maar toen liep ik naar de auto en keek door het zijraampje zat er ineens iemand anders
pi_75227793
Een keer in een 'nachtmerrie' van mij keek ik naar mezelf van boven af, keek ik naar boven en zei ''DIT IS EEN DROOOOOM'' en toen werd ik wakker

Trouwens voor mensen die wel een lucide dromen hebben dan moet je in een raket gaan en dan vliegen naar de ruimte

[ Bericht 31% gewijzigd door stievun1234 op 02-12-2009 21:55:09 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 22:45:03 #103
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75230692
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:38 schreef stievun1234 het volgende:
Een keer in een 'nachtmerrie' van mij keek ik naar mezelf van boven af, keek ik naar boven en zei ''DIT IS EEN DROOOOOM'' en toen werd ik wakker

Trouwens voor mensen die wel een lucide dromen hebben dan moet je in een raket gaan en dan vliegen naar de ruimte
Of dromen dat je Super Mario bent.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75231501
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef Darklight het volgende:

Niet die, als die ook al bitter is, zal het wel met de werking en dromen te maken hebben: zoete dromen, bittere smaak in real life

Ik heb zelf http://www.azarius.nl/sma(...)bs/calea_dream_herb/
  woensdag 2 december 2009 @ 23:57:01 #105
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75233300
Zijn ze niet schadelijk enzulks?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75243708
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Zijn ze niet schadelijk enzulks?
Die kruiden bedoel je?

Dat weet ik dus niet.. ik kan net echt diepere info van dat kruid vinden; op het internet vind je enkel verkoopplekken als azarius en gebruikerservaringen - ik kan wellicht slecht gezocht hebben
pi_75246323
Ah ok.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75267912
Ik heb het ook een tijdje (lees: 2 jaar ofzo) geprobeerd/gedaan/gehad, maar ze waren altijd van hele lage kwaliteit (denk omdat ik te diep sliep ofzo) en ik was er nooit echt "in", ik was meer een spectator van de droom ofzo. Maar LDen is idd wel heel vet.
pi_75307130
Tvp
De klaagbaak is een machine.
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:29:16 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75325506
Bij mij wordt het gewoon getriggered in de droom, ik heb het niet via oefening overdags gekregen.

Ik heb meestal i.e.g 2x per week wel een lucide droom. Het valt niet uit te leggen hoe je je droom kan verlengen. Maar ik weet wel dat als je teveel bezig bent met het feit dat je bewust bent, je hersenen een signaal ervan binnenkrijgen en je juist weer wakker wordt.

Daarom probeer ik altijd te "vergeten" dat ik de droom onder controle heb, en zet ik het bewustzijn op een heel laag pitje
pi_75374022
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:48 schreef Trippii het volgende:
Stel je eens voor.

Je zit lekker achter je computer wat dingen te lezen, zoals nu deze post bijvoorbeeld, en ineens word je wakker.

Hoe creepy zou dat zijn?
Ik heb weleens dromen meegemaakt waarbij ik dacht dat ik wakker werd en daarna werd ik nog een keer wakker :/
life goes by...
  maandag 7 december 2009 @ 20:23:38 #112
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_75386133
Ik heb ook een aantal keren lucide gedroomd en natuurlijk gevlogen als superman (wie doet dat nou niet in zo'n droom).

Eerst had ik zo'n droom dat ik iemand zocht maar dat het scenario niet bleek te kloppen, waardoor ik door kreeg dat ik droomde. Op dat moment wilde ik gaan vliegen en dat lukte, maar de droom was nogal zwak. Deze vervaagde snel hoe ik ook m'n best deed om de ervaring levendig te houden.

Daarna heb ik een keer een lucide droom gehad die wel sterk was. Ook weer vliegen natuurlijk maar deze keer voelde ik gewoon de wind langs me afgaan, door m'n haren enzo. Kleuren waren levendig en ik kon vanuit een vrolijke ogende stad zo een science-fiction binnen vliegen. Het aparte van die droom was dat ik me ook heel bewust was van hoe ik in bed lag: op m'n linkerzij met m'n arm onder m'n hoofd. Het in bed liggen kon ik voelen en tegelijkertijd alles in die lucide droom helder ervaren, alsof mijn bewustzijn input kreeg uit zowel de fysieke wereld als de droomwereld. Toen ik wakker werd voelde ik me alsof mijn dag niet meer stuk kon.
  maandag 7 december 2009 @ 23:03:57 #113
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75393710
Ok, hoe verklaar ik dit?

Lucide droom geslaagd! een seksdroom gehad, prettige ervaring. Vraag me niet hoe. In dit geval zat ik in first person zat ik gewoon een lekker wijf te batsen totdat ik door kreeg dat het maar een droom was, uiteraard batse ik door, de droom was vaag maar wou het niet verknallen. Maar het grappige is; ik wilde meer! Dus ik pak om mij heen gewoon een ander hete meid op straat en Ik ruk gwn dr broek af en begon t met haar te doen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 7 december 2009 @ 23:05:27 #114
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75393768
Alleen het vreemde ik herinner me nu alleen vage dingen erna nooit namen of hoe ze eruit zagen oid
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75567017
haha ik las dit topic een paar dagen geleden en zat er dus een beetje mee in mn achterhoofd.
Ik heb zelf geregeld dat ik in het midden van een droom besef dat het een droom is, maar meestal wordt ik dan wakker. ook heb ik eigenlijk altijd het idee dat ik toeschouwer ben van m'n eigen dromen zoals iemand hierboven dat beschreef.
Vannacht had ik dit dus weer, ik weet niet meer precies waar de droom over ging, maar op een gegeven moment keek ik uit m'n slaapkamerraam en zag de hele straat vol met mensen staan, allemaal op zoek naar mij.. op dat moment kreeg ik dus door dat het een droom was, en werd meteen helemaal blij dat ik een lucide droom had. Ik zei nog zoiets als "gaaf!" en toen werd ik wakker.. Opzich best wel balen
Nobody likes you. You're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you douche.
pi_75572234
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Ok, hoe verklaar ik dit?

Lucide droom geslaagd! een seksdroom gehad, prettige ervaring. Vraag me niet hoe. In dit geval zat ik in first person zat ik gewoon een lekker wijf te batsen totdat ik door kreeg dat het maar een droom was, uiteraard batse ik door, de droom was vaag maar wou het niet verknallen. Maar het grappige is; ik wilde meer! Dus ik pak om mij heen gewoon een ander hete meid op straat en Ik ruk gwn dr broek af en begon t met haar te doen.
tja, om met freudiaanse begrippen te komen: normaal is je superego (datgene wat je 'ego' (je dierlijke instincten) in bedwang houd in het dagelijks leven) sterker dan je ego. In dromen echter, omdat je op een lager bewustzijnsniveau bent, is je superego grotendeels afwezig. En in jouw geval gaf je dus aan je dierlijke instincten over

Over dat niet kunnen herkennen: dat is heel simpel: op het moment dat je dat droomt, maakt je hersenen een soort tijdelijke herkenning aan. Dit verdwijnt echter weer heel snel.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 13 december 2009 @ 12:48:32 #117
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75573963
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:47 schreef Bensel het volgende:

[..]

tja, om met freudiaanse begrippen te komen: normaal is je superego (datgene wat je 'ego' (je dierlijke instincten) in bedwang houd in het dagelijks leven) sterker dan je ego. In dromen echter, omdat je op een lager bewustzijnsniveau bent, is je superego grotendeels afwezig. En in jouw geval gaf je dus aan je dierlijke instincten over

Over dat niet kunnen herkennen: dat is heel simpel: op het moment dat je dat droomt, maakt je hersenen een soort tijdelijke herkenning aan. Dit verdwijnt echter weer heel snel.
!

Bedankt voor je uitleg, wat grappig, nooit geweten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75574019
Wat is de beste manier om te leren lucide dromen? Er is 1 manier dat je je dromen moet opschrijven etc. Nou daar heb ik ook weer geen behoefte aan
pi_75576997
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:50 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat is de beste manier om te leren lucide dromen? Er is 1 manier dat je je dromen moet opschrijven etc. Nou daar heb ik ook weer geen behoefte aan
beste manier is volgens mij om reality checks te doen, ook als je wakker bent. Denk daarbij aan de krant lezen, en meteen afvragen wat je gelezen hebt. Of klokkijken, lichtschakelaar aan en uit doen. In dromen wil dat vaak niet door een te korte attentiespanne kun je nauwelijks lezen (iets beter in lucide dromen, maar niet 100%), en lichtschakelaars werken dan vaak niet. op den duur zul je dat tegenkomen in je dromen, en besef je dat je droomt. En dan moet je nog je droom over kunnen nemen, en niet als toeschouwer blijven. Dat is voornamelijk oefening
Twitch.tv/bensel15
pi_75624429
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:14 schreef Bensel het volgende:

[..]

beste manier is volgens mij om reality checks te doen, ook als je wakker bent. Denk daarbij aan de krant lezen, en meteen afvragen wat je gelezen hebt. Of klokkijken, lichtschakelaar aan en uit doen. In dromen wil dat vaak niet door een te korte attentiespanne kun je nauwelijks lezen (iets beter in lucide dromen, maar niet 100%), en lichtschakelaars werken dan vaak niet. op den duur zul je dat tegenkomen in je dromen, en besef je dat je droomt. En dan moet je nog je droom over kunnen nemen, en niet als toeschouwer blijven. Dat is voornamelijk oefening
Het klinkt misschien stom. Maar je gaat overdag toch geen realitychecks doen? Ik bedoel, als ik over straat loop weet ik dat ik wakker ben en niet droom.

Kun jij het zelf trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')