Is dat zo? Dus door elke ochtend je dromen op te schrijven kan ik heel goed mijn dromen onthouden en dus is mijn chemische balans verandert?quote:Op donderdag 17 september 2009 01:11 schreef ExTec het volgende:
Wakker worden en dan weer gaan slapen.
En het is niet zo zeer dat je dan pas lucide 'droomt', je kan het je dan alleen herinneren.
Bepaalde chemische balans maakt dat we kunnen onthouden. Die balans is anders als we slapen, daarom herinneren we ons onder normale omstandigheden onze dromen niet.
Ga je in korte tijd van diepe slaap -> vol wakker -> slaap (en daarna weer diepe slaap) dan is die chemische balans nog in 'wakker-modus' en onthoud je dus dingen.
Goede tip. Al geld dat voor de meeste serieuze trip-middelen denk ik.quote:Op zondag 27 september 2009 22:06 schreef Trippii het volgende:
Hoooooo! Je kan niet zomaar Salvia gaan aanraden om lucide te gaan dromen! Salvia kan 1 van de sterkste drugs zijn die er bestaan. Dat het legaal is zegt niks over hoe sterk het is. Salvia trips verschillen in sterkte en het wordt aangeraden om het NOOIT alleen te gebruiken omdat je in een staat kan verkeren dat je gewoon simpelweg niet meer weet wat je doet, dat je niet meer weet wie je bent en dat kan zoals je kan verwachten behoorlijk slecht uitpakken.
Mensen die geinteresseerd zijn in Salvia. Lees je goed in, extreem goed, en gebruik het niet alleen!
*downloading*, zal het binnenkort eens proberen!quote:Op maandag 28 september 2009 10:17 schreef SnowLeopard het volgende:
Ik weet niet of je bekend bent met iDoser? Geluiden die de hersenen stimuleren. Er is er ook één met de titel 'Lucid Dreams' (vast wel gratis te downloaden ergens) die je dus voor het slapen moet luisteren. Of het werkt heb ik geen idee van.
Nu ben ik benieuwd ook; did it workquote:Op maandag 28 september 2009 17:13 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
*downloading*, zal het binnenkort eens proberen!
Oh, was dit topic al vergetenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef SnowLeopard het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd ook; did it work?
Niet voor lucide dromen hoor. Dat is 'leuk' voor een extreme brainfuckquote:
Is te heftig voor een staat van wakker zijn om controle te hebben.quote:
Hoewel ik wel mee kan gaan in je gedachtengang, denk ik zelf dat het uiteindelijk nog beter zou zijn om je onderbewuste bewust te ervaren en het zodoende bewust te maken. Wie zegt dat je aan creativiteit zou moeten inboeten?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 07:31 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Lucide dromen.. hmm.. en dan nooit meer die vage, bizarre (maar uiterst leuke) dingen meemaken die ik in normale dromen heb? Ik zou niet weten hoe ik dat met mijn wakkere geest allemaal moet bedenken als ik lucide zou zijn. Mijn onderbewuste is veel beter in het sturen van dromen en vooral het oplossen van problemen, waar ik in 'wakkere' toestand nooit aan zou denken, omdat mijn wakkere ik nou eenmaal gewend is aan de wakkere wereld. Wel vind ik het tof als ik overdag een enorme 'recall' heb, die ook nog eens overeenkomt met de omgeving waar ik op dat moment ben. Sommigen noemen dat deja-vu, anderen profetisch dromen, ik noem het gewoon completer leven.
Lucide dromen is naar mijn mening leven in een wereld zonder beperkingen met een beperkte (lees: wakkere) geest. Je negeert zo de talenten van je onderbewuste. Ik vind het verrijkender voor het leven om juist in wakkere tijden die droomfunctie van het onderbewuste nuttig te kunnen gebruiken. Oftewel: leven in een beperkte wereld met een onbeperkte geest.
wtf, wil ik ook wel eens meemaken.quote:Op zondag 1 november 2009 10:01 schreef Intuit het volgende:
Heb het soms dat ik merk dat mijn lichaam slaapt maar dat ik zeg maar wakker ben (je kan je lichaam niet bewegen), op dat moment kan ik boven mijn lichaam zweven, wat wel cool is maar ik durf er verder niet echt nog wat mee.
Het beste is om op je rug te gaan liggen, heel klein beetje je geest wakker proberen te houden, na een uurtje ofzo besef je dus dat je lichaam slaapt maar dat jij nog gewoon kan denken, je kan je lichaam dus op dat moment niet bewegen, ook al probeer je het met alle macht. Op dat moment kan je uit je lichaam gaan en een beetje rond zweven boven je bed.
Maar ik durf dat niet te lang, het zweven zelf is helemaal niet angstig maar toch dat gevoel van; ik moet niet te ver en te lang uit mijn lichaam blijven, dus dan dwing je jezelf om wakker te worden > dan ga je terug en ben je dus wakker.
Nee gebruik geen drugs etc
Dus gewoon focussen op niet nadenken? Hels karweitje, maar leuke payoff als ik je uitleg zo hoor.quote:Op zondag 1 november 2009 10:01 schreef Intuit het volgende:
Heb het soms dat ik merk dat mijn lichaam slaapt maar dat ik zeg maar wakker ben (je kan je lichaam niet bewegen), op dat moment kan ik boven mijn lichaam zweven, wat wel cool is maar ik durf er verder niet echt nog wat mee.
Het beste is om op je rug te gaan liggen, heel klein beetje je geest wakker proberen te houden, na een uurtje ofzo besef je dus dat je lichaam slaapt maar dat jij nog gewoon kan denken, je kan je lichaam dus op dat moment niet bewegen, ook al probeer je het met alle macht. Op dat moment kan je uit je lichaam gaan en een beetje rond zweven boven je bed.
Maar ik durf dat niet te lang, het zweven zelf is helemaal niet angstig maar toch dat gevoel van; ik moet niet te ver en te lang uit mijn lichaam blijven, dus dan dwing je jezelf om wakker te worden > dan ga je terug en ben je dus wakker.
Nee gebruik geen drugs etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |