Precies en laten ze zelf eens bezuinigen!quote:Op donderdag 17 september 2009 00:13 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, er moet verandering komen. Maar om nou 100 miljoen extra naar asielzoekers te loodsen terwijl er bezuinigd gaat worden op onderwijs en die arme oudjes...
Mischien wel, Nederland heeft een rijke traditie van splinter partijen als protest stem. Ik snap het allemaal wel, de wereld veranderd en veranderd steeds sneller en de nieuwe generatie zal geconfronteerd worden met het onplezante feit dat ze het mogelijk nooit zo goed zullen krijgen als hun ouders. Waar aan voorbij gegaan wordt is dat hun ouders daar vaak wel keihard voor hebben moeten werken.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, alleen ben ik bang dat je zijn stemmers onderschat. In de middelbare scholen wordt hij steeds populairder en ook steeds meer 'gemiddelde inkomens' gaan op hem stemmen. Het lijkt mij meer een afkeer voor het huidige kabinet dan een passie voor de PVV.
Angst kan af en toe een behulpzaam middel zijn. Het is van de gekke dat Europa niets doet aan de verstikkende ultra conservatieve Islam. Wilders vecht daartegen en verdiend daardoor ook een hoop sympathie. Dat hij het voor andere doeleinden gebruikt interesseert zijn achterban niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien wel, Nederland heeft een rijke traditie van splinter partijen als protest stem. Ik snap het allemaal wel, de wereld veranderd en veranderd steeds sneller en de nieuwe generatie zal geconfronteerd worden met het onplezante feit dat ze het mogelijk nooit zo goed zullen krijgen als hun ouders. Waar aan voorbij gegaan wordt is dat hun ouders daar vaak wel keihard voor hebben moeten werken.
Ik zie het in mijn eigen familie, mijn opa was havenarbeider, die man kwam thuis zonder vel op zijn handen soms en verdiende een hongerloontje, twee van mijn ooms zijn ook haven'arbeider' en die komen thuis met een salaris wat ver boven modaal ligt....en nog zijn ze niet tevreden. Ze snappen niets van de moderne techniek, ze snappen niets van het internet, het enige wat ze zien is dat alles veranderd en in hoog tempo.
Pure angst dus.
Ze willen helemaal niet gehoord worden, ze willen dat de dingen blijven als ze zijn en liever nog zoals ze waren, ja, dan kun je a la Wilders allerlei wilde, vage beloftes doen die al helemaal niet te betalen zijn maar dat veranderd toch echt de realiteit niet. Het is simpelweg niet mogelijk om de geest weer in de fles terug te stoppen.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, okee, maar dat correleert dan toch aan een bepaalde behoefte?
Die mensen willen dan toch gehoord worden?
Of moeten we die mensen maar lekker links laten liggen, idd gewoon negeren?
Wilders wil hoofddoekjesbelastingquote:Geert Wilders heeft vandaag in een debat over de Rijksbegroting van 2010 de invoering van een hoofddoekjesbelasting bepleit. De belasting bedraagt zo'n 1000 euro per jaar. Wie een hoofddoekje wil dragen, zal eerst een vergunning moeten aanvragen. "Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam", zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens Wilders bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Wilders noemde de belasting een 'kopvoddentax'. Volgens Wilders vervuilen moskeeën, hoofddoekjes, lange jurken en mannen met baarden de Nederlandse straten. Bovendien is een „islamitisch hoofddoekje“ een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid. ''Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat”, zei Wilders.
Wees nou eens eerlijk, heb jij last van de Islam? Ik niet, nooit gehad ook, ja, ik klaag over de security checks op vliegvelden maar wij hebben verschillende vrienden die islamitisch zijn en dat zijn uitermate beschaafde en wellevende mensen en we discussieren best wel eens over religie en politiek, nooit ontaard dat in extremisme of worden er dreigementen geuit. Het kan dus wel, ok, toegegeven dit zijn mensen die in het Westen opgegroeid zijn, universitair opgeleid met ouders die zelf ook goed opgeleid waren.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:03 schreef Halve_Maen het volgende:
Angst kan af en toe een behulpzaam middel zijn. Het is van de gekke dat Europa niets doet aan de verstikkende ultra conservatieve Islam. Wilders vecht daartegen en verdiend daardoor ook een hoop sympathie. Dat hij het voor andere doeleinden gebruikt interesseert zijn achterban niet.
In mijn optiek maakt Wilders het voor zichzelf onmogelijk om in een regering te komen. Dan kan je wel al die zetels hebben, maar als politieke partijen niets met je te maken willen hebben, kan je weinig met je zetels.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:08 schreef isogram het volgende:
Mijn punt is: hoe groter de verontwaardiging van de 'gevestigde' partijen, des te meer krijgt Wilders zijn zin. Hij zegt dit soort dingen volgens mij heel bewust, om die partijen uit de tent te lokken. Hij spant ze vakkundig voor zijn karretje en ze trappen er keer op keer met open ogen in. Door er zo fel en serieus op in te gaan, zien (potentiële) kiezers juist het contrast tussen Wilders en de rest. Volgens mij levert dat Wilders eerder zetels op dan dat het hem zetels kost.
Nu deze mensen een klankbord hebben in Wilders, willen ze ook doorzeiken ipv eigen verantwoordelijkheid op te pakken. Dus ik begrijp wel wat je bedoelt, echter het overbodig verklaren van groepen mensen dat gaat mij een straat te ver. Deze mensen kunnen alleen deelnemen in de samenleving tijdens een hoogconjunctuur, zoals die tijdens Paars in de jaren 90. Toen ontstonden de banenplannen (Melkert) voor groepen die soms al sinds de oliecrises van de jaren 74-82, een eerder falen van de vrijemarkteconomie na de Tweede Wereldoorlog, op de bank zaten. Echter tijdens die hoogconjunctuur van de jaren 90, en de bijna volledige werkgelegenheid die toen ontstond, is ook het zaad weer geplant van de kredietcrisis waar we nu mee te maken hebben. Dus echt eenvoudig ligt het allemaal niet. Maar afschrijven van groepen mensen, ik denk dat dat niet goed is. Misschien is dat weer een les uit een nog eerder falen van de vrijemarkteconomie, tijdens de Grote Depressie.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze willen helemaal niet gehoord worden, ze willen dat de dingen blijven als ze zijn en liever nog zoals ze waren, ja, dan kun je a la Wilders allerlei wilde, vage beloftes doen die al helemaal niet te betalen zijn maar dat veranderd toch echt de realiteit niet. Het is simpelweg niet mogelijk om de geest weer in de fles terug te stoppen.
Maar stel, morgen moeten alle Polen, Bulgaren en wat dies meer zij, het land uit. Geloof jij dan echt dat die groep dan wel aan het werk gaat of een toekomst heeft? Waarom worden Oost-Europeanen ingehuurd, dat heeft toch een reden? Waarom moesten er ooit gastarbeiders komen?
Niemand zoekt de schuld bij zichzelf meer tegenwoordig, het gaat allemaal om het idee dat men er recht op heeft, nou, vergeet het maar, rechten verdien je en als je er niet voor wil knokken en wil mee veranderen dan heb je pech.
Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat het onvermijdelijk gaat worden. Globalisering gaat doorzetten en Nederland heeft dan nog een mazzeltje dankzij onze strategische ligging waardoor wij een doorvoerland blijven waardoor er relatief veel laag geschoold werk beschikbaar blijft maar rationalisatie, tariefdruk, offshoring en outsourcing gaan steeds bepalender worden. For better or worse overigens, ik denk niet dat we er per se blij mee moeten zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
Nu deze mensen een klankbord hebben in Wilders, willen ze ook doorzeiken ipv eigen verantwoordelijkheid op te pakken. Dus ik begrijp wel wat je bedoelt, echter het overbodig verklaren van groepen mensen dat gaat mij een straat te ver. Deze mensen kunnen alleen deelnemen in de samenleving tijdens een hoogconjunctuur, zoals die tijdens Paars in de jaren 90. Toen ontstonden de banenplannen (Melkert) voor groepen die soms al sinds de oliecrises van de jaren 74-82, een eerder falen van de vrijemarkteconomie na de Tweede Wereldoorlog, op de bank zaten. Echter tijdens die hoogconjunctuur van de jaren 90, en de bijna volledige werkgelegenheid die toen ontstond, is ook het zaad weer geplant van de kredietcrisis waar we nu mee te maken hebben. Dus echt eenvoudig ligt het allemaal niet. Maar afschrijven van groepen mensen, ik denk dat dat niet goed is. Misschien is dat weer een les uit een nog eerder falen van de vrijemarkteconomie, tijdens de Grote Depressie.
Jij pastte gister nog een essay over hoe de economen, die eigenlijk een soort consensus hadden bereikt in hun vakgebied, faalden mbt het macro-economisch voorzien van de kredietcrisis, is het dan heel erg gewaagd om te stellen dat ook de globalisatie en haar effecten gerust nog even tussen aanhalingstekens geplaatst kan worden. Die hele globalisatie is ook 'maar' een maakbaarheidsidee hè.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat het onvermijdelijk gaat worden. Globalisering gaat doorzetten en Nederland heeft dan nog een mazzeltje dankzij onze strategische ligging waardoor wij een doorvoerland blijven waardoor er relatief veel laag geschoold werk beschikbaar blijft maar rationalisatie, tariefdruk, offshoring en outsourcing gaan steeds bepalender worden. For better or worse overigens, ik denk niet dat we er per se blij mee moeten zijn.
In onderstaande fragmenten wordt het niet gezien als straf maar als "coersion at gunpoint".quote:Op donderdag 17 september 2009 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het winst dat Van der Laan belasting ziet als straf. Nooit gedacht dat een PvdA'er dat zou zeggen.
quote:To understand what I mean by this, it is first essential to recognize that taxation – the foundation of any statist system – falls entirely under the category of “the initiation of the use of force.”
[....]
Governments claim the right to tax citizens – which is, when you look at it empirically, one group of individuals claiming the moral right to initiate the use of force against other individuals.
[...]
However, when it comes to the use of violence to transfer property from “citizens” to “government,” these moral rules are not just neutralized, but actively reversed. We view it as a moral good to resist a crime if possible – not an absolute necessity, but certainly a forgivable if not laudable action. However, to resist the forcible extraction of your property by the government is considered ignoble, and wrong.
[...]
The carnage of conflict is only an effect of the core violence which supports war, which is the military enslavement of domestic citizens through the draft – and even more importantly, the direct theft of their money which pays for the war.
Without the money to fund a war – and pay the soldiers, whether they are drafted or not – war is impossible. The actual violence of the battlefield is a mere effect of the threatened violence at home.
If citizens could not be forced to pay for the war – either in the present in the form of taxes, or in the future through deficit financing – then the carnage of the battlefield could never possibly occur.
Humor kan geen kwaad en maakt soms snel al duidelijk wat er echt bedoeld wordt :quote:Op donderdag 17 september 2009 03:46 schreef maartena het volgende:
Wilders zorgt in ieder geval nog wel voor een stukje humor in de politiek.
Dat is juist de omgekeerde grap ; het aantal mensen die op hem stemmen loopt op.quote:Ik geloof niet dat mensen met een werkend stel hersenen hem nog echt serieus willen nemen met dit soort "voorstellen".
quote:Op donderdag 17 september 2009 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het winst dat Van der Laan belasting ziet als straf. Nooit gedacht dat een PvdA'er dat zou zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |