quote:
Op zondag 20 september 2009 18:43 schreef Guess. het volgende:Hoe komt het dan dat ze bij jou terecht zijn gekomen? Lijkt me moeilijk om ze weer te laten gaan,het zijn echt mooierds!
|Ik vind een witte/canadeese/zwitserse (of wat voor benamimgen er nog meer zijn) heel erg mooi
[
afbeelding ]
Ze zijn trouwens 11,9 en 4,vooral met die oudjes moet je echt aan de gang,rust roest.
Gaat gewoon heel veel tijd in zitten om ze op dit niveau te houden.
Hoe kom je eraan?
Tsja dat is een heel verhaal ,maar in het kort komt het er op neer dat er niet goed voor /of kon gezorgd worden.
Eerst ter plaatse beetje gaan opkweken omdat niemand anders het deed ,en toen langzamerhand losgeweekt.
Het zal niet meevallen mochten er vertrekken,maar ik heb wel ondervonden dat het zinloos is om een planning te maken,het loopt vaak toch anders.
Ik had van die grote reu ook niet verwacht dat hij op 6 jarige leeftijd zou overlijden,het ging juist zo goed .
Ik kom wel Zwitserse tegen en ook Oud-duitse maar ze zijn toch anders ,tenminste degene die ik dan zie en wanneer je met de eigenaar spreekt.(Qua karakter)
Niet echt mijn ding.
Ik vind de warme bruintonen bij een duitser wel mooi,net als een Harzer Fuchs alleen worden die niet zo groot.
Mijn eigen hond was bijna 50 kilo en daar zat geen vet aan,dan staat er wat naast je .
Zo'n teef is leuk maar dat stopt bij even dertig,moet je toch wat rustiger mee doen.
Wandelingetje van dertig kilometer heb je het wel gehad ,ik liep met mijn hond soms 200 kilometer in een week .
Jongste deed ook IPO cursus ,dan moet zo'n hondje van toen nog geen dertig kilo zo'n pakman (reus)
achterna gaan daar had ze dus ook echt geen zin in
Vind dat geen verhouding,ik wil dat wel eens zien met een herder van 50 of een King van 80.
Alles in verhouding