abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72806384
Ik las net dat er een boerenprotest aan de gang is onder het motto "no farmers no food".
Het boerenvak is een vak dat heel belangrijk is en behouden moet worden.
Nu importeren we heel veel maar stel dat Nederland er ooit weer eens alleen voor komt te staan zoals tijdens de hongerwinter?
Boeren houden er massaal mee op maar het boerenvak is een vak wat van vader op zoon moet gaan want iemand uit de stad wordt niet ineens boer.
Een wortelboer die 10 cent per kilo krijgt voor zijn wortelen terwijl ze in de winkel liggen voor een euro, dat kan niet langer doorgaan.
pi_72806418
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:11 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik las net dat er een boerenprotest aan de gang is onder het motto "no farmers no food".
Het boerenvak is een vak dat heel belangrijk is en behouden moet worden.
Nu importeren we heel veel maar stel dat Nederland er ooit weer eens alleen voor komt te staan zoals tijdens de hongerwinter?
Boeren houden er massaal mee op maar het boerenvak is een vak wat van vader op zoon moet gaan want iemand uit de stad wordt niet ineens boer.
Een wortelboer die 10 cent per kilo krijgt voor zijn wortelen terwijl ze in de winkel liggen voor een euro, dat kan niet langer doorgaan.
Wat is je punt nu dan?
pi_72806464
gewoon discussie op gang brengen.
pi_72806512
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:13 schreef hanskraaijjr het volgende:
gewoon discussie op gang brengen.
Ja dat snap ik, maar je vind dat het niet langer door kan gaan.
Maar je verteld geen punten erbij waarom je dat vind etc.
pi_72806551
Vreet ie al z'n wortels toch lekker zelf op!
pi_72806673
In Europees verband moeten we per direct alle subsidies stop zetten. Het geld wat hiermee vrij komt investeren we in Europees verband in onderwijs en hoogwaardige kenniscentra. Dat levert op den duur veel meer op als enkele boeren. landbouwproducten betrekken we wel uit Afrika, dan krijgen de mensen daar ook een kans om zich te ontwikkelen en hoeft er niet elk jaar een grote hoeveelheid ontwikkelingshulp heen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72806832
Boeren klagen altijd. Als ze niet meer klagen moeten we ons druk gaan maken. De boeren krijgen toch al een hoop subsidie van ons belastingbetalers?
Probeer eens groter te denken. 1 Europa. Ik zie dat als 1 land. Zorg ervoor dat de boerenbedrijven worden gestart waar het ook kan. In Nederland kan dat dus niet meer.
FF in het kort en hoe ik het graag zou zien.
History became legend, legend became myth.
pi_72806961
Boeren concurreren steeds meer op een vrije wereldmarkt en met steeds minder subsidies. Maar ik kan me iets voorstellen bij de boosheid van boeren die zien dat ze zelf amper nog iets aan hun geleverde melk verdienen (of zelfs onder de kostprijs werken), terwijl supermarkten er een vette marge tussenweg plukken. De krachtsverhoudingen tussen boer, coöperatie en supermarkt liggen niet goed.
pi_72807167
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:25 schreef isogram het volgende:
Boeren concurreren steeds meer op een vrije wereldmarkt en met steeds minder subsidies. Maar ik kan me iets voorstellen bij de boosheid van boeren die zien dat ze zelf amper nog iets aan hun geleverde melk verdienen (of zelfs onder de kostprijs werken), terwijl supermarkten er een vette marge tussenweg plukken. De krachtsverhoudingen tussen boer, coöperatie en supermarkt liggen niet goed.
Dan moeten ze dat lekker onderling regelen. Wat heeft de rest van Nederland daar mee te maken. Zij zijn toch ook geen partij bij mijn loonbesprekingen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72807723
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
In Europees verband moeten we per direct alle subsidies stop zetten. Het geld wat hiermee vrij komt investeren we in Europees verband in onderwijs en hoogwaardige kenniscentra. Dat levert op den duur veel meer op als enkele boeren. landbouwproducten betrekken we wel uit Afrika, dan krijgen de mensen daar ook een kans om zich te ontwikkelen en hoeft er niet elk jaar een grote hoeveelheid ontwikkelingshulp heen.
Nee laten we ons afhankelijk maken van Afrika, die mensen kunnen niet eens voor zichzelf zorgen!
pi_72808022
quote:
Ja, in de sahara hebben ze volop ruimte om koeien te laten grazen, inderdaad
  woensdag 16 september 2009 @ 17:05:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72808838
De Nederlandse boeren hebben nog steeds een enorme overproductie die enkel door sterke overheidsinterventie kan concurreren. De boerenstand hangt aan elkaar van subsidies en handelsbeperkingen voor anderen.

Ik pleit er niet voor dat de voedselproductie uit Nederland weggaat. Maar wel denk ik dat het ouderwetse boerenbedrijf zijn tijd gehad heeft. Ik denk dat in de toekomst de Nederlandse voedselproductie nog maar door een kleine groep agrarische giganten zal worden uitgevoerd.

Wat dat betreft zal Boer zoekt vrouw ooit bij de geschiedenislessen kunnen horen.
pi_72810243
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:42 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Nee laten we ons afhankelijk maken van Afrika, die mensen kunnen niet eens voor zichzelf zorgen!
Er blijven gewoon minder boeren over in Europa die moeten concurreren met Afrika. Op het moment geven we Afrikaanse boeren geen enkele kans, maar hebben we wel de mond vol over globalisering. Globalisering my ass, alleen als het ons uitkomt zeker. Hoe hypocriet is dat? Maar wel elk jaar een lading ontwikkelingshulp erheen om ons geweten te sussen.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef isogram het volgende:

[..]

Ja, in de sahara hebben ze volop ruimte om koeien te laten grazen, inderdaad
Afrika is een stuk groter als de Sahara
pi_72810892
quote:
Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing waar de hele wereld beter van wordt. Het subsidieren van Europese boeren is de grootste misdaad die op dit moment gepleegd wordt in de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')