Screen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loopgeniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum conserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loopgeniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Alleen dan veel groter, om te zorgen dat er geen file kwam op mijn main line.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:57 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum preserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...
Watte???quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput.
De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte).
Het doel van de momentum preserving loop is dat de wachtende trein niet vanuit stilstand de mainline op komt maar op topsnelheid rondjes draait totdat de mainline vrij is en ook met topsnelheid kan invoegen om het verkeer op de mainline niet op te houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Watte???![]()
Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line.
Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding..
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef sander-3 het volgende:
Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiėren?
Okay.. ja, want nu zijn boerderijen een beetje schaars, dus ik dacht van, laat ik er eens een paar bij maken, maar dat gaat dus niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...
Wanneer jullie willenquote:Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Pollewoppie het volgende:
wanneer start er een nieuwe server btw?
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?quote:
dank! ben nu een verwoedde poging aan het wagen om wat winst te maken!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef Pollewoppie het volgende:
Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten...
Nagenoeg niets. Reken op een upload van 1 tot 2 kB/s voor een redelijk volle server. Stel dat ie fulltime helemaal vol zit met spelers, dan heb je dus per dag ruim genomen 168MB upload verstookt. Dat is dus 5GB per maandquote:Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?
Eensquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:33 schreef BasOne het volgende:
Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is?
Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater.
In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muurquote:Op zondag 27 september 2009 14:36 schreef Bart het volgende:
Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor
Het gaat ook om de pingquote:Op zondag 27 september 2009 14:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muur
uitloggen en weer inloggen?quote:Op zondag 27 september 2009 16:09 schreef Pollewoppie het volgende:
sorry basone maar ik heb per ongeluk mij bij jou bedrijf gevoegd! kan ik dat nog ongedaan maken?
Tjezus, waarom doe jij aan 45 graden hoeken en treinen die de 265 km/uur niet halen? Dat is echt super nadelig voor je. Voor de rest ziet het er goed uitquote:Op zondag 27 september 2009 15:39 schreef BasOne het volgende:
Wooohoooo 2048*2048
And i'm doing shit
me meissie komt zo thuis dus ik ga vannacht het eerste deel vervangen denk ik...quote:Op maandag 28 september 2009 18:28 schreef BasOne het volgende:
Yup, het duurde even maar ik heb eindelijk alles voor maglev vervangen
Met m'n oude ttd was daar een cheat voor die alles in 1 klap veranderde inc treinen
Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:57 schreef Pollewoppie het volgende:
hoezo? gaan ze minder hard rijden oid?
nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?
Dat kun je negeren. Als de breakdowns aan zouden staan (wat op de server niet zo is) gaan treinen steeds vaker kapot als ze ouder worden. Het beste kun je dus de message settings aanpassen (vind je onder dat krantenicoontje) en dan alleen het soort berichten op 'on' zetten die jij belangrijk vindt. Zelf heb ik alleen berichten over crashes aangezet en constructie van nieuwe industrie op summary (bericht komt alleen in de balk en niet als popup).quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:09 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..
Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.quote:Op maandag 28 september 2009 19:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Zijn er al dirt roads beschikbaar voor OTTD?
Sowieso had je je moeite kunnen besparen want je kunt ze ook automatisch laten vervangen voordat ze oud wordenquote:Op dinsdag 29 september 2009 01:16 schreef Pollewoppie het volgende:
woh dan had ik me wat moeite kunnen sparen he!!! maar goe maar goe maakt niet toch niet meer uit met mijn saldo
Jammer, anders kon ik qua uiterlijk eens fatsoenlijk gebruik maken van de Heavy Equipment meuk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.
Komt door de bomengroei. Als ze dat nou nog een keer uitschakelbaar maken, dan is het een stuk beter spelen op grote maps.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:44 schreef Zero2Nine het volgende:
De grootte van de map begint een beetje uit de hand te lopen, bijna 6 mb. Had net al verbindingsproblemen al moet ik zeggen dat ik die veel eerder had verwacht. Wat mij betreft mag deze kaart nog wel even blijven draaien hoor trouwens, had zelf toch maar een klein netwerkje dus dat mis ik niet echt, bovendien heb ik het niet al te lang geleden nog lokaal opgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |