abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:40:25 #281
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_77100211
Kun je niet van beide een stukje mee naar je huis nemen, dan kun je kijken welke kleur het beste past bij de rest
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_77100240
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:39 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

pst heb wat gevonden op MP (was zelf op zoek naar een kleed)
http://link.marktplaats.nl/290865011 scheelt zo'n 1000 euro, en redelijk in de buurt van Rotterdam
Hé thanks! Vind hem alleen te strak

Jammer...

Ik heb inmiddels wel van een vriendin van mijn moeder een koeienhuid kleed gekregen, donkerbruin... Nieuw! En voor de prijs van "als je er maar plezier van hebt" WHOEEEHOEE blij!
pi_77100274
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef Pien85 het volgende:
Kun je niet van beide een stukje mee naar je huis nemen, dan kun je kijken welke kleur het beste past bij de rest
Ja, maar alles is nog kaal natuurlijk
pi_77101118
Jeetje wat een prachtig huis! En wat een leuke cadeautjes vind je elke keer
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:54:35 #285
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_77108076
Wat ontzettend gaaf dat je huis zoveel prachtige verrassingen herbergt! Gewoon jaloersmakend .

Is dit een voorbeeld van de keuken die je hebt uitgezocht?

Ik ben tijdens onze keukenzoektocht ook wel eens een Ballerina-keuken tegen gekomen bij een Duitse zaak, was mooi. Deze van hun vind ik ook wel mooi bij een huis als het jouwe trouwens:

En deze van Karakter Keukens (hebben wij (en ook Ml-etje) onze keuken vandaan) past m.i. ook wel bij jouw huis als je 'm in het grijs doet. Behalve dan die te kitsche Boretti (die kan je dan mooi in antraciet doen ):

pi_77108273
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:42 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ja, maar alles is nog kaal natuurlijk
je kunt wel een beetje de lichtinval en het effect op de kleur beoordelen.
pi_77108373
TM: wat een mooie keukens!! Ben aan het huizen kijken, waarschijnlijk wordt het een huis waar nog een nieuwe keuken ed in moet en ik sla dus even karakter keukens op....
pi_77131883
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:54 schreef twentemeisje het volgende:
Wat ontzettend gaaf dat je huis zoveel prachtige verrassingen herbergt! Gewoon jaloersmakend .

Nee, heb hem bij Budgetplan in Ridderkerk vandaan. HIj lijkt er wel erg op ja!

De ellende is, ik heb én een kleine ruimte, én een uitgesproken mening/smaak.
Ik heb "maar" 3.10 bij 1.30.

Daarin wil ik dus de 90 cm brede oven/6pits combinatie in van M-system/Boretti, ik wil een vaatwasser, die komt dan links van het gasfornuis, en daarnaast de koel/vries combinatie. Dan krijg ik een hoekkastje, en dan nog een kleine kastje waar ik een stenen wasbak in wil, en die kan maar 40 x 40 cm zijn. Verder wil ik ook het liefste een granieten blad.

Dus wat missen we dan? Lades, magnetron. Ik kan mijn bestek dus niet direct in de keuken kwijt, maar daar verzin ik wel iets leuks voor.

Máár ik wil weer niet meer dan max 5500 euro uitgeven, omdat dat 1/4 van mijn bouwdepot is, en ik nog verder hele dure dingen in het verschiet heb staan (oa restaureren granieten vloer, het glas en lood restaureren, en al het verf werk ).

Ik heb ook nog een dot spaargeld, maar ik wil ook een leuk interieur natuurlijk. En als ik moet kiezen tussen het restaureren van alle orginele details, of een mega dure keuken, is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
pi_77132006
Ja, lastig die keuzes. Maar ik vind je ontwerp er nu heel mooi uit zien hoor! Ik zou inderdaad ook gaan voor een "kleine" keuken waar wel de essentials in zitten, zodat je ook nog geld hebt voor andere dingen. Voor opbergruimte voor bestek en servies enzo kan je altijd nog ergens een losse kast neerzetten. Ik ga het straks in mijn keuken waarschijnlijk ook zonder magnetron doen. Die kan ik altijd nog los ergens neerzetten als ik wil (wel lelijk, dus doe ik waarschijnlijk niet) en ik gebruik dat ding toch maar één keer per maand, dus kan het ook wel missen vind ik...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:37:32 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_77133971
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, heb hem bij Budgetplan in Ridderkerk vandaan. HIj lijkt er wel erg op ja!
Deze foto komt van de Ballerina-site, het is een voorbeeldje van hoe jouw type keuken er uit kan zien .
quote:
De ellende is, ik heb én een kleine ruimte, én een uitgesproken mening/smaak.
Ik heb "maar" 3.10 bij 1.30.

Daarin wil ik dus de 90 cm brede oven/6pits combinatie in van M-system/Boretti, ik wil een vaatwasser, die komt dan links van het gasfornuis, en daarnaast de koel/vries combinatie. Dan krijg ik een hoekkastje, en dan nog een kleine kastje waar ik een stenen wasbak in wil, en die kan maar 40 x 40 cm zijn. Verder wil ik ook het liefste een granieten blad.

Dus wat missen we dan? Lades, magnetron. Ik kan mijn bestek dus niet direct in de keuken kwijt, maar daar verzin ik wel iets leuks voor.

Máár ik wil weer niet meer dan max 5500 euro uitgeven, omdat dat 1/4 van mijn bouwdepot is, en ik nog verder hele dure dingen in het verschiet heb staan (oa restaureren granieten vloer, het glas en lood restaureren, en al het verf werk ).

Ik heb ook nog een dot spaargeld, maar ik wil ook een leuk interieur natuurlijk. En als ik moet kiezen tussen het restaureren van alle orginele details, of een mega dure keuken, is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Oeps, die Boretti slikt dan al bijna de helft van je budget op...

Ik zou denk ik wel proberen om het bestek wel ergens in je keuken te kwijt te kunnen. Dat is toch iets dat je tijdens het koken heel vaak nodig hebt. Kun je de koelkast niet apart zetten? Of is daar in de ruimte voor de keuken geen plaats voor?

Als je het losse fornuis laat vervallen (of vloek ik nu heel ernstig in de kerk? ) dan win je heel veel ruimte... Je krijgt er namelijk kastruimte voor terug. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze showroomkeuken (staat ook op marktplaats), daar zit op 3 mtr zowel een kookplaat, vaatwasser als koelkast (dan kan je altijd nog in een berging een grotere koel/vriescombi neerzetten).

vrijdag 22 januari 2010 @ 11:46:51 #291
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_77134235
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:54 schreef twentemeisje het volgende:

afbeelding ]

Oh die keuken zou mooi staan in mijn huis zeg!
Ik ga gelijk eens wat onderzoek ernaar doen.. *BLIJ*

I love fok verbouwtopics
Big mouth strikes again
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:52:32 #292
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_77134426
Wat een prachtige verbouwing en wat lijkt het mij opwekkend om steeds zulke mooie verrassingen tegen te komen.
Ik vind het heel bemoedigend om jou bezig te zien. Heel af en toe twijfel ik zelf namelijk ook weleens over een modernisering in mijn huis. Zo heb ik bijvoorbeeld van dat oude getrokken (op sommige plekken dikker/dunner dan een paar cm ernaast) glas in huis. Het glas dat je zicht vervormt wanneer je naar buiten kijkt zeg maar. En O wat komt daar een kou doorheen. Ik zou het graag laten vervangen door dubbelglas, maar vind het dan weer zonde van die oude ramen .. Moeilijk hoor.

Ik blijf je topic weer lekker volgen. Goed voor mijn moraal!
Big mouth strikes again
pi_77135744
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:

M-system is ook van Boretti, en ik betaal nu voor het gasfornuis, de spetterplaat, en de afzuigkap 1300 euro. Niet veel dus.
quote:
Ik zou denk ik wel proberen om het bestek wel ergens in je keuken te kwijt te kunnen. Dat is toch iets dat je tijdens het koken heel vaak nodig hebt. Kun je de koelkast niet apart zetten? Of is daar in de ruimte voor de keuken geen plaats voor?
Snijmessen etc kan ik wel in de keuken kwijt. Maar echt bestek, leg ik dan liever in een rieten mandje in de serre, bij de borden etc, (daar komt de eettafel ook)..... Ik wilde eerst een losse SMEG koelkast, maar dan werd het geheel te rommelig, dus losse ijskast is kwa ruimte geen optie, en ook niet kwa zicht.
quote:
Als je het losse fornuis laat vervallen (of vloek ik nu heel ernstig in de kerk? ) dan win je heel veel ruimte... Je krijgt er namelijk kastruimte voor terug. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze showroomkeuken (staat ook op marktplaats), daar zit op 3 mtr zowel een kookplaat, vaatwasser als koelkast (dan kan je altijd nog in een berging een grotere koel/vriescombi neerzetten).

[ afbeelding ]
Mooie keuken, maar niet wat ik zoek
pi_77135786
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:52 schreef heartwork het volgende:
Wat een prachtige verbouwing en wat lijkt het mij opwekkend om steeds zulke mooie verrassingen tegen te komen.
Ik vind het heel bemoedigend om jou bezig te zien. Heel af en toe twijfel ik zelf namelijk ook weleens over een modernisering in mijn huis. Zo heb ik bijvoorbeeld van dat oude getrokken (op sommige plekken dikker/dunner dan een paar cm ernaast) glas in huis. Het glas dat je zicht vervormt wanneer je naar buiten kijkt zeg maar. En O wat komt daar een kou doorheen. Ik zou het graag laten vervangen door dubbelglas, maar vind het dan weer zonde van die oude ramen .. Moeilijk hoor.

Ik blijf je topic weer lekker volgen. Goed voor mijn moraal!
Ze kunnen ze oude ramen toch gewoon bewerken of iets dergelijks? Weet niet of je in het zuid/westen van Nederland woont, anders kan ik je altijd nog het nummer geven van degene die al mijn hout restaureert etc!
pi_77139634
quote:

[..]

Deze foto komt van de Ballerina-site, het is een voorbeeldje van hoe jouw type keuken er uit kan zien .
[..]

[ afbeelding ]
Daar ontbreekt wel een beetje een oven.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:35:14 #296
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_77140627
zo'n kookplaat zoals op het bovenstaande plaatje is erg handig, en als je m niet gebruikt heb je ook weer extra aanrechtruimte. ik vind het zelf ideaal en makeklijk schoon te houden + de ruimte die je onder de plaat hebt, 3 lades dus in dit geval, Een oven kan je er volgens mij ook in laten zetten hoor?

Verder vind ik het erg leuk om te zien hoedat je zoveel mogelijk originele details weer terug haalt, en die ramen met dat glas in lood, echt super Dit ga ik dus volgens
pi_77148680
Dan koop je zo'n geweldige servieskast met lades waarin je je bestek legt. Die kun je dan gewoon bij je eettafel zetten. Misschien is dit nog iets voor je? http://www.vandijkenko.nl/ (allemaal oude meubels en bouwmaterialen).
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_77158759
Wat een schattig huisje! Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken, dus ik lees even mee
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_77240357
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:51 schreef Cyan het volgende:
Dan koop je zo'n geweldige servieskast met lades waarin je je bestek legt. Die kun je dan gewoon bij je eettafel zetten. Misschien is dit nog iets voor je? http://www.vandijkenko.nl/ (allemaal oude meubels en bouwmaterialen).
Heb van het weekend zitten kwijlen! Hier ga ik zeker een kijkje nemen
pi_77242322
Inmiddels is mijn kast voor om mijn cv ketel ook klaar Ik ben helemaal in de wolken met het resultaat, niet verwacht dat het zo leuk zou worden!

Ook weer een pak van mijn hart, hij heeft alles meteen in de grond verf gezet, en ook de plinten doorgetrokken! Schitterend, echt knap wat hij ervan gemaakt heeft.

Verder heb ik zaterdag eindelijk mijn keuken besteld. Hij word in de opstelling zoals hier onder...

Alleen dan toch de grijze kleur, en ik heb een granieten blad, dat lijkt op belgisch hardsteen, en dan mat, niet glanzend, erg grijs, maar zie het een beetje zoals de foto hier.

Alleen hier zijn de kastjes meer donkerbruin....

Dit worden mijn deurknopjes (die had ik al, en wilde ik perse gebruiken), ziet er zo op het zicht een beetje kitscherig eruit, maar ik weet zeker dat het heel tof word... op het grijs

pi_77242503
En ook even mijn nieuwe auto spammen, die ik zaterdag heb opgehaald! Rood was niet meteen mijn eerste keus, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!

Enige nadeel, ik durf meteen na een bezoek aan mijn huis niet meer in de auto te stappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')