abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72799371
Hallo lieve mensen!

Hier even mijn verhaal..
Na een relatie van 2,5 jaar heeft mijn (nu ex)vriend het uitgemaakt..
Hij zag ons samen een toekomst opbouwen.. Maar een maand voordat hij er mee kapte, zag hij dat plots niet meer en hij vertelde dit een week voordat hij het uitmaakte..
Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Omdat we al moeilijke tijden samen hadden meegemaakt (Iedereen was tegen ons) en samen hadden gevochten, dacht ik dat dit het was.
Dat hij diegene was met wie ik oud zou worden.. Ik heb dit gevoel ook nooit zo gehad bij een andere ex waar ik bijna 6 jaar bij ben geweest, om aan te geven dat dit geen kalverliefde was/ is..
Mijn vraag is.. Hoe ga ik verder..?
Ik wil graag normaal contact houden (als dit mogelijk is), misschien ook wel in de hoop dat over een paar jaar hij zou zien dat we het lang niet zo slecht hadden?
Aan de andere kant blijf ik er nu zo in hangen, ik heb een tijdje geen contact nu.. Maar ik blijf constant zijn hyves checken, kijken op msn of hij er is, ik heb vrijwel iedere nacht nachtmerries over hem/ ons...
En als ik een slechte dag heb dan huil ik de hele dag/ nacht...
Het is zo vermoeiend.. Ik wil er zo graag vanaf, maar het lukt me niet of het lijkt me niet te lukken..!
Ik heb al een hoop afleiding in vriendinnen en een nieuwe kat, die me erg bezig houdt
En toch.... I know, time heals all wounds.. En het is nog aardig vers allemaal.. Maar hoe kom je over iemand heen?
En vooral, hoe kan je iemand nog vertrouwen in een evt volgende relatie, dat deze er ook ineens mee kapt, terwijl voor je gevoel nog alles goed is? Ik wil daar niet constant bang voor zijn, maar ben dat nu al een beetje....
Tips?

Thanks alvast, Fbabe...
pi_72799437
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_72799650
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:51 schreef IkWilbert het volgende:
Hier moet je verder
De kunst van het loslaten van je ex - Deel 84.
Dank je, ik zal me er eens in gaan verdiepen!
pi_72799769
Contact verbreken, vluchten in drank en drugs.
Ja, ik generaliseer.
pi_72799896
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:01 schreef Northside het volgende:
Contact verbreken, vluchten in drank en drugs.
En uiteindelijk blijf je zielig alleen over en ga je dood aan een OD
  woensdag 16 september 2009 @ 13:09:39 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72800029
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:51 schreef IkWilbert het volgende:
Hier moet je verder
De kunst van het loslaten van je ex - Deel 84.
nou ja, niets moet, het mag he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 september 2009 @ 13:21:49 #7
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72800397
Tja, zeer kut.

Zorg ervoor dat je afleiding hebt. Bij mij hielpen een paar one-night-stands wel...

Maar je moet de boel gewoon relativeren hoe lastig dat ook lijkt. Er komt vast wel iets beters op je pad.

In ieder geval niet verdrietig lopen doen, daar heeft niemand wat aan.
pi_72801564
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:05 schreef RockBabe het volgende:

[..]

En uiteindelijk blijf je zielig alleen over en ga je dood aan een OD
Ok ok, een paar weekjes vluchten in drank en drugs dan.
Ja, ik generaliseer.
pi_72802808
Dat jij niets doorhad terwijl hij wss serieus aan het nadenken was over het verbreken van de relatie, zegt wel dat jullie relatie wss niet zo goed was als jij dacht. Als de een denkt dat de relatie top gaat en de nader staat op t punt het uit te maken, is er toch iets erg scheef gegaan.

Ik zou geen contact houden als je intentie is wachten tot hij over een paar jaar tot inkeer komt. De kans is nl veel groter dat hij binnen een aantal maanden een andere vriendin heeft en je daar dan weer een klap door krijgt omdat je hoopte op hereniging.

Lik je wonden en ga dan leuke dingen doen met vriendinnen!
pi_72812434
Zie PM
pi_72836514
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:25 schreef Sandertje23 het volgende:
Zie PM
Hahahaha, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw "oplossing".
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:30:31 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_72837451
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef Fbabe het volgende:

En vooral, hoe kan je iemand nog vertrouwen in een evt volgende relatie, dat deze er ook ineens mee kapt, terwijl voor je gevoel nog alles goed is? Ik wil daar niet constant bang voor zijn, maar ben dat nu al een beetje....

Ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment flink gedesillusioneerd bent . Maar wat jij hierboven schetst heeft mi weinig te maken met vertrouwen in een ander. Hij is niet vreemdgegaan en heeft jou vrij snel verteld dat hij het niet meer zag zitten. Dan heeft hij toch goed gehandeld.
Als 'het' er niet meer is, dan is het er niet meer. Heeft niets te maken met vertrouwen. Jammer dat je het zelf niet zag aankomen, maar dat is dan ook alles.
My mama didn't raise no fool
pi_72840366
Vergeet dat vrienden blijven maar. Jij wil meer, wat uiteindelijk alleen maar kan uitlopen op een flinke teleurstelling. De komende tijd sowieso geen contact hebben.
pi_72840547
hij heeft een ander.
pi_72840714
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:25 schreef Sandertje23 het volgende:
Zie PM

You dogg, you!
Dit, dus.
pi_72843614
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:05 schreef dawg het volgende:
hij heeft een ander.
pi_72845907
Het is voor mij nu 17 dagen uit met mijn ex-vriend en ik ken de dingen die jij nu doormaakt. Geloof me als ik zeg dat het vanzelf gaat. Dwing jezelf niet om je eroverheen te zetten, maar geef je emoties de ruimte en sta jezelf toe om dingen te voelen. Het is goed om afleiding te zoeken en je bezig te houden (vooral met je nieuwe kat!) en ga gewoon verder met de dagelijkse routine.

Ik droomde de eerste week ook constant over hem, over hoe hij me weer terug wilde en weer iets wilde beginnen en het is altijd een zeer grote teleurstelling als je wakker wordt en erachter komt dat het niet waar is. Deze dromen/nachtmerries gaan vanzelf over, ik heb er nu al geen last meer van. Ik heb een tijdlang geen contact gehad, een week pauze, waarin ik al een hoop vooruit ben gegaan. 17 dagen is niet lang, maar het voelt toch alsof ik al een grote sprong heb gemaakt vergeleken met 31 augustus. Ik heb die week een soort dagboek bijgehouden en heb veel over mezelf, mijn eigen fouten en onze relatie geleerd. Ik ben het gaan analyseren, het van een afstand gaan bekijken waardoor je toch een soort van 'minder betrokken' raakt en uiteindelijk zelf de losse schroeven van de relatie gaat zien. Stiekem geloof ik nog steeds dat er aan gewerkt kan worden, maar als hij zegt van niet dan heb ik geen keus. We zijn nu gewoon vrienden die elkaar bellen en mailen en misschien in de toekomst nog wat afspreken, de tijd zal het uitwijzen.

Het belangrijkste is jezelf niet de schuld geven, niet in herinneringen blijven hangen, je bezighouden met andere dingen en vooral: de huidige situatie accepteren. Accepteer dat het over en uit is, ookal voel je nog zoveel liefde voor hem. Schrijf het anders van je af, het heeft mij geholpen met verwerken en accepteren. Zoek steun bij familie en vrienden, doe iets met de tijd die je nu over hebt en geniet van het single zijn! Ik wilde eerst niets liever dan hem, maar dit stukje extra vrijheid is denk ik toch wel goed voor mij. Natuurlijk, ik ben nog steeds wel gek op mijn ex-vriend, maar ik ga niks forceren en ben tevreden met de huidige situatie.

Succes!
pi_72849511
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:39 schreef Snowcold het volgende:

Het belangrijkste is jezelf niet de schuld geven, niet in herinneringen blijven hangen, je bezighouden met andere dingen en vooral: de huidige situatie accepteren. Accepteer dat het over en uit is, ookal voel je nog zoveel liefde voor hem. Schrijf het anders van je af, het heeft mij geholpen met verwerken en accepteren. Zoek steun bij familie en vrienden, doe iets met de tijd die je nu over hebt en geniet van het single zijn!
Succes!
Ik vind het knap hoe je er zo mee omgaat! Echt waar!
Bij mij is het uit sinds de 22e, had gehoopt dat het bij mij ook zo snel zou gaan, dus dat is wel een tegenvaller natuurlijk..
Ik ben heel erg aan het relativeren en probeer in te zien dat mijn ex ook heel erg issues met zichzelf heeft, waar hij aan zal moeten werken.. Maar dat maakt het niet makkelijker jammergenoeg.
Dus ik voel gewoon een heleboel dingen bij elkaar, ook omdat er zeer zeker gewerkt had kunnen worden aan de problemen die we hadden.. Dus ik voel boosheid, schuld natuurlijk ook, maar vooral heel erg veel intens verdriet..
Ik zal proberen het eens van me af te gaan schrijven, het helpt voor mij ook om hier te 'praten', dus iedereen sowieso bedankt voor jullie tips/ comments..
Verder ben ik nog teveel bezig met hem, door hem te houden op msn, facebook, hyves, enz enz.. Daar ga ik als eerste maar eens mee kappen.. Want zo kan ik niet verder..
Gelukkig heeft hij geen ander btw, alhoewel het dan misschien wel makkelijker geweest was voor mij om te accepteren..
Ik ga proberen te genieten van het single zijn, maar ik ben sinds mijn 14e ofzo geen vrijgezel meer geweest.
Aandacht krijg ik ook wel met stappen en dergelijke, maar ben nog beetje bang om er wat mee te doen! Maar dat komt vast wel.
Bedankt iig voor je comment en adviezen, ik heb hier echt veel aan gehad! Jij ook succes verder!
  donderdag 17 september 2009 @ 19:45:41 #19
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_72850441
Bij mij is het 4 weken geleden ook uitgegaan, contact verbreken is het beste. Ga eens met je vriende flink op stap, dan vergeet je hem snel genoeg Ik ben hierzelf ook flink al overheen
pi_72869875
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:39 schreef Snowcold het volgende:

We zijn nu gewoon vrienden die elkaar bellen en mailen en misschien in de toekomst nog wat afspreken, de tijd zal het uitwijzen.
Max, don't have sex with your ex, it will make your life complex, tralalaa
quote:
Natuurlijk, ik ben nog steeds wel gek op mijn ex-vriend, maar ik ga niks forceren en ben tevreden met de huidige situatie.
Je mag niet liegen van je moeder.
Ja, ik generaliseer.
pi_72869934
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:22 schreef Fbabe het volgende:

Gelukkig heeft hij geen ander btw, alhoewel het dan misschien wel makkelijker geweest was voor mij om te accepteren..
a) dat weet je niet.
b) nee, dat was zeker niet makkelijker geweest.
Ja, ik generaliseer.
pi_72871686
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef Fbabe het volgende:

Aan de andere kant blijf ik er nu zo in hangen, ik heb een tijdje geen contact nu.. Maar ik blijf constant zijn hyves checken, kijken op msn of hij er is, ik heb vrijwel iedere nacht nachtmerries over hem/ ons...
En als ik een slechte dag heb dan huil ik de hele dag/ nacht...
Het is zo vermoeiend.. Ik wil er zo graag vanaf, maar het lukt me niet of het lijkt me niet te lukken..!
Ik heb al een hoop afleiding in vriendinnen en een nieuwe kat, die me erg bezig houdt
En toch.... I know, time heals all wounds.. En het is nog aardig vers allemaal.. Maar hoe kom je over iemand heen?
(..)
En vooral, hoe kan je iemand nog vertrouwen in een evt volgende relatie
Zoals je het beschrijft denk ik wel dat je gewoon op de Goede weg bent zoiets te verwerken:
Wat je zelf ook al aangeeft was het een langere en intensieve relatie en dan is het heel normaal en imho zelfs héél goed dat je gewoon een langere rouwperiode doormaakt en er ook behoorlijk van slag door bent.

Je dromen/nachtmerries wijzen er ook op dat je bezig bent dit te verwerken en zelfs de huilbuien.
Inderdaad zijn er verder weinig 'handige tips' die je werkelijk helpen anders te vertrouwen op de werking van tijd ...
Hooguit zou ik je aanraden jezelf ook bepaalde 'grenzen' te stellen tussen hoever je ook van jezelf vind dat het rouwen en terugdenken 'normaal' is .... dat je bv nog steeds zn hyves-pagina in de gaten houdt kan ook gewoon iets zijn van 'hangen-aan'... maar vraag jezelf af hoe vaak je van jezelf vind dat het normaal is hier te kijken en mocht je van jezelf merken dat je er geen 'controle' over hebt hoevaak je daar kijkt, blokkeer zo'n pagina desnoods voor een tijdje (dmv een firewall of proxy of vraag hierbij wat hulp van iemand die weet hoe je zulk een pagina evnejte szo kunt blokkeren dat je vanaf je computer er niet zomaar bjkomt)

Wat betreft je tweede vraag, hoe het mogelijk is dat je in een andere relatie wel iemand eer kan vertrouwen... imho is enkel het geven 'dàt' je die vraag stelt een goed teken dat je er overheen zult komen...
wel denk ik dat het goed is te realiseren dat het enkel mogelijk zal ijn vertrouwen in anderen te herwinnen, door nu ook het rouwproces goed en bewust te doorlopen betreffende je huidige ex-partner:
Juist door nu niet te 'vluchten' voor de huilpartijen, nachtmerrries en het rouwgevoel, ook niet hals-over-kop in een nieuwe relatie te springen, kun je ervoor zorgen dat je juist een latere relatie ook beter 'nieuw' kunt benaderen en mogelijk meer vertrouwen iemand geven (al is dat altijd een kwestie waarbij je je verleden nooit geheel kunt opgeven.... iemand vertrouwen geven betekent altijd je kwetsbaar opstellen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_72871724
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:21 schreef Elkafila het volgende:
Tja, zeer kut.

Zorg ervoor dat je afleiding hebt. Bij mij hielpen een paar one-night-stands wel...
Typisch
pi_72874692
Neem een lekker kort, vlot, pittig kapsel. Rood ofzo. Dat schijnt te helpen.
pi_72878717
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:22 schreef Fbabe het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoe je er zo mee omgaat! Echt waar!
Bij mij is het uit sinds de 22e, had gehoopt dat het bij mij ook zo snel zou gaan, dus dat is wel een tegenvaller natuurlijk..
Ik ben heel erg aan het relativeren en probeer in te zien dat mijn ex ook heel erg issues met zichzelf heeft, waar hij aan zal moeten werken.. Maar dat maakt het niet makkelijker jammergenoeg.
Dus ik voel gewoon een heleboel dingen bij elkaar, ook omdat er zeer zeker gewerkt had kunnen worden aan de problemen die we hadden.. Dus ik voel boosheid, schuld natuurlijk ook, maar vooral heel erg veel intens verdriet..
Ik zal proberen het eens van me af te gaan schrijven, het helpt voor mij ook om hier te 'praten', dus iedereen sowieso bedankt voor jullie tips/ comments..
Verder ben ik nog teveel bezig met hem, door hem te houden op msn, facebook, hyves, enz enz.. Daar ga ik als eerste maar eens mee kappen.. Want zo kan ik niet verder..
Ik ga proberen te genieten van het single zijn, maar ik ben sinds mijn 14e ofzo geen vrijgezel meer geweest.
Aandacht krijg ik ook wel met stappen en dergelijke, maar ben nog beetje bang om er wat mee te doen! Maar dat komt vast wel.
Bedankt iig voor je comment en adviezen, ik heb hier echt veel aan gehad! Jij ook succes verder!
Ik verbaas me zelf af en toe ook nog eens. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik een maand huilend op de bank zou doorbrengen, maar dat is gelukkig niet het geval!

Ik herken een heleboel dingen die je zegt, zoals het feit dat je denkt dat de problemen tussen jullie te fixen zijn. Dat denk ik eerlijk gezegd ook nog steeds, nadat ik veel over mezelf heb nagedacht en mijn twijfels opzij heb geschoven. Wat mij betreft ben ik er helemaal klaar voor om weer iets met hem te beginnen, maar voor hem is het gewoon klaar. De kunst is om dát te accepteren. Misschien denk je wel dat hij de ware is, misschien voelt het voor jou wel zo. Maar wat één persoon denkt of voelt hoeft nog niet de waarheid te zijn! Het is pas de waarheid als twee personen precies hetzelfde voelen.

Ik ben sinds mijn twaalfde eigenlijk geen vrijgezel meer geweest, ik ging continue van de ene langdurige relatie naar de andere. Misschien is dat ook wel één van de indirecte oorzaken van mijn twijfels en de break-up.
pi_72878749
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Max, don't have sex with your ex, it will make your life complex, tralalaa
[..]

Je mag niet liegen van je moeder.
Mijn moeder heeft zelf gelogen dat ze barst, dus dat boeit me niks.
pi_72878870
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:26 schreef Snowcold het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft zelf gelogen dat ze barst, dus dat boeit me niks.
Denk je dat je gelukkiger wordt van afspreken met je ex?
Ja, ik generaliseer.
pi_72891832
Ik wilde hierbij even melden dat ik vandaag alle contact heb verbroken, hoeveel pijn dat ook doet..
Ik heb mijn ex veel sterkte toegewenst in zijn verdere leven en hem gezegd dat ik niet door kan zolang ik nog bezig blijf met hem door z'n hyves en dergelijke te bekijken.
Ook heb ik hem gezegd dat ik hoop dat hij vindt wat hij zoekt..
Ik hoorde een liedje vandaag, en ik vond het mooi verwoord hoe het zit.. Misschien hebben anderen er ook wat aan

Turn down the lights, turn down the bed
Turn down these voices inside my head
Lay down with me, tell me no lies
Just hold me close, dont patronize - dont patronize me

Cause I cant make you love me if you dont
You cant make your heart feel something it wont
Here in the dark, in these lonely hours
I will lay down my heart and Ill feel the power
But you wont, no you wont
Cause I cant make you love me, if you dont

Ill close my eyes, then I wont see
The love you dont feel when youre holding me