dat dusquote:Op woensdag 16 september 2009 12:11 schreef NJ het volgende:
Ik mis in je verhaal eigenlijk het deel waarin je de situatie op een normale manier bespreekt met je leidinggevende.
Is die compensatie niet die 25 euro per dag... en dat als je op een andere manier gecompenseerd wilt worden dat je dat altijd moet bespreken en niet voor eigen baas moet spelen..?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:10 schreef Rooligan het volgende:
Dat heb je niet echt handig aangepakt. Waarom knoop je niet een gesprek aan met je leidinggevende en probeert samen met hem een oplossing te zoeken? Wellicht kan hij toch een vorm van compensatie aanbieden.
Klopt, mee eens. Alleen het bespreken heeft geen effect...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Is die compensatie niet die 25 euro per dag... en dat als je op een andere manier gecompenseerd wilt worden dat je dat altijd moet bespreken en niet voor eigen baas moet spelen..?
Het eigen baas spelen ook niet dus moet je toch een oplossing of een andere baan zoeken..quote:Op woensdag 16 september 2009 12:17 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Klopt, mee eens. Alleen het bespreken heeft geen effect...
Wat gebeurt er als jij op vakantie bent? Dan kan wel opeens iemand anders jouw taken overnemen?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Excuus.
Hij vindt de vergoeding die ik krijg genoeg compensatie. Natuurlijk mag ik later komen als ik een nacht heb moeten doorhalen. De rest 'hoort erbij'.
Waar ik eigenlijk klaar mee ben na 2 maanden zijn die diensten draaien. Alleen het vervelende is, is dat ik eigenlijk de enige ben die ze kan draaien. Er zijn wel mensen hier die de telefoon op zich mee willen nemen, maar als er dan iets gebeurd dan kan ik alsnog gebeld worden. Ik kan alleen niet zeggen (volgens mij), he hier is de telefoon, ik ben er klaar mee...
Lijkt me dat je gezondheid er op den duur ook onder te lijden krijgt. Is het een idee om een afspraak te maken met je bedrijfsarts? Al is het maar om je leidinggevende duidelijk te maken dat je dit op den duur natuurlijk niet meer trekt.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:17 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Klopt, mee eens. Alleen het bespreken heeft geen effect...
Wat je eraan kan doen is vrij simpel, gewoon op tijd komen!quote:Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste officiele waarschuwing op mijn werk te pakken gekregen. Ik heb deze gekregen omdat ik soms na mijn begintijd binnen kom (uitleg hierna) en deze afgelopen week ben ik standaard een uur per dag te laat.
De reden hiervoor is als volgt: Ik ben systeembeheerder bij een bedrijfje van een man of 50. Sinds 2 maanden is mijn directe collega uit dienst gegaan en sindsdien is er nog geen vervanger. Vanaf die tijd loop ik al onafgebroken met de storingstelefoon (daarvoor liepen we hem dus om de week) en moet dus eigenlijk altijd bereikbaar zijn. Ik vond dit altijd prima, ook al krijg ik hier 'maar' 25 euro vergoeding bruto per dag voor, maar ik ben de moeilijkste niet(crisis, moeilijk mensen vinden etc). Wat ik wel vervelend vind is dat als ik bijv om 4 uur 's nachts een oproep krijg en ik moet zeg 30 minuten iets doen, ik daarna eigenlijk ook die 30 minuten langer in mijn bed wil blijven liggen.
Dit weekend heb ik voor mijn bedrijf buiten de consignatiedienst om het hele weekend 'gewerkt' (ik moest iets in de gaten blijven houden, soort van elk half uur F5 indrukken) waardoor natuurlijk mijn weekend eigenlijk geen weekend meer was. Vandaar dat ik deze week standaard als een soort van kwajongensstreek elke dag een uur te laat ben, want verder wordt het niet gecompenseerd. Natuurlijk is dit niet de juiste manier van problemen oplossen, want nu is het ge-escaleerd in een officiele waarschuwing.
Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan en is er iemand die weet hoe het zit met de consignatiediensten en hoe vaak/lang je die mag lopen en wat er gebeurd als je 's nachts/zondag/in ieder geval buiten werktijd wordt opgeroepen?
idd, of wanneer je ziek bent?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als jij op vakantie bent? Dan kan wel opeens iemand anders jouw taken overnemen?
Dat kun je nu net wel zeggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik kan alleen niet zeggen (volgens mij), he hier is de telefoon, ik ben er klaar mee...
Goede vraag, heb ik al een tijd niet meer gehad.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als jij op vakantie bent? Dan kan wel opeens iemand anders jouw taken overnemen?
Arbeidstijdenwet...thanks!quote:Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef Ps2K het volgende:
Als je oproep dienst hebt (de storings telefoon) mag je dit geloof ik maar twee weken achterelkaar doen. Check even de arbeidstijdenwet hierover.
Nou, vraag eens een paar dagen vakantie aan, zeg dat je niet bereikbaar bent want je zit dan in een hutje op de hei en wacht de reactie af van je werkgever.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Goede vraag, heb ik al een tijd niet meer gehad.
En als ik ziek ben heb ik die telefoon ook en weten ze me altijd te bereiken.
Held! Merciquote:Op woensdag 16 september 2009 12:34 schreef Ps2K het volgende:
Alstublieft ik heb het even voor je opgezocht:
Ow en mep je baas dat ding niet meteen in z'n gezicht, diplomatie lost in dit geval meer op.quote:
Kennelijk vond zijn werkgever het ook niet nodig om het op een diplomatieke manier op te lossen en de TS direct een officiele waarschuwing te geven.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef Ps2K het volgende:
Ow en mep je baas dat ding niet meteen in z'n gezicht, diplomatie lost in dit geval meer op.
Nee was ik ook niet van plan. Ik weet nu dat ik dit eerder had moeten uitzoeken ipv te brutaal voor eigen baas spelen. Ik ga ook verder niks doen met die officiele waarschuwing, dat laat ik maar zo...maar ik ga wel goed nadenken over hoe dit verbeterd moet worden.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ow en mep je baas dat ding niet meteen in z'n gezicht, diplomatie lost in dit geval meer op.
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zou toch maar wel proberen die officiele waarschuwing aan te kaarten.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:47 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Nee was ik ook niet van plan. Ik weet nu dat ik dit eerder had moeten uitzoeken ipv te brutaal voor eigen baas spelen. Ik ga ook verder niks doen met die officiele waarschuwing, dat laat ik maar zo...maar ik ga wel goed nadenken over hoe dit verbeterd moet worden.
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat zie ik TS wel doen trouwens want hij noemt zich wel kwekkertje maar lijkt allesbehalve dat.
Ik ga daar eens goed over nadenken. Misschien moet ik het wel aan kaarten.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Zou toch maar wel proberen die officiele waarschuwing aan te kaarten.
Je kunt je nu anders echt geen misstap meer permiteren he? En wat je zegt voor eigen baas spelen is niet handig maar die waarschuwing aan jouw adres is niet fair natuurlijk.
Btw, neem ook eens lekker een paar dagen vrij. Het is niet goed voor je om almaar door te werken..
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:56 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Ik kies 'in deze tijden' het liefst voor het behouden van mijn baan en, ook al lijkt het niet zo, wat ik hier doe vind ik leuk en ik kan het goed vinden met (de rest van) mijn collega's.
Logisch en ook verstandig van je. Maar je mag best wel even duidelijk maken wat je allemaal doet he.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:56 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Ik kies 'in deze tijden' het liefst voor het behouden van mijn baan en, ook al lijkt het niet zo, wat ik hier doe vind ik leuk en ik kan het goed vinden met (de rest van) mijn collega's.
Hehe jij probeert het duiveltje in me omhoog te krijgenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:00 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Je moet je wel bedenken dat jij op dit moment de enige bent die ze hebben voor dat werk. M.a.w. als jij opstapt hebben ze niemand meer. Die machtpositie kun je best proberen uit te spelen.
Was niet bedoeld om het duiveltje in je omhoog te krijgen, maar meer om je te laten beseffen dat je echt wel wat te vertellen hebt. Zoals ik het nu lees wordt je behoorlijk misbruikt door je werkgever, tegen zo'n beetje alle denkbare CAO afspraken in. En dan nog een officiële waarschuwing krijgen ook.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:08 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Hehe jij probeert het duiveltje in me omhoog te krijgen![]()
Wellicht een leuk idee om zometeen een gesprekje met mijn leidinggevende te houden en hem, een paar uur na mijn waarschuwing, te vragen om opslag
Dat dusquote:Op woensdag 16 september 2009 13:16 schreef isogram het volgende:
Ik zou wél erop inzetten om die officiële waarschuwing van tafel te krijgen. Zoiets kan later altijd in je nadeel werken.
Sja...helaas...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat dus
En ik dacht dat die 25 eur per dag alleen voor de storingsdienst was, de gewerkte uren zou je nog apart moeten betalen/als tijd-voor-tijd moeten doorrekenen.
Bij de 3 bedrijven waar ik heb gewerkt was dat iig wel zo.
Idd, als je niet eens bent met de gang van zaken (wat ik me voor kan stellen) bespreek je dat met je leidinggevende. Als je dan vervolgens je eigen oplossing gaat bedenken én uitvoeren ten nadelen van het bedrijf.... tja dan heb je idd een waarschuwing te pakken.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:11 schreef NJ het volgende:
Ik mis in je verhaal eigenlijk het deel waarin je de situatie op een normale manier bespreekt met je leidinggevende.
Interessante info! Heb je hier toevallig ook een (publieke) bron van? Op mijn werk hangt consignatie al tijden in de lucht, maar ze hebben er vaak een handje van om zaken vooral in het voordeel van de werkgever te regelen, dus heb ik graag wat voer voor als we moeten gaan onderhandelenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:34 schreef Ps2K het volgende:
Alstublieft ik heb het even voor je opgezocht:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |