abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72798034
Ik heb zojuist mijn eerste officiele waarschuwing op mijn werk te pakken gekregen. Ik heb deze gekregen omdat ik soms na mijn begintijd binnen kom (uitleg hierna) en deze afgelopen week ben ik standaard een uur per dag te laat.
De reden hiervoor is als volgt: Ik ben systeembeheerder bij een bedrijfje van een man of 50. Sinds 2 maanden is mijn directe collega uit dienst gegaan en sindsdien is er nog geen vervanger. Vanaf die tijd loop ik al onafgebroken met de storingstelefoon (daarvoor liepen we hem dus om de week) en moet dus eigenlijk altijd bereikbaar zijn. Ik vond dit altijd prima, ook al krijg ik hier 'maar' 25 euro vergoeding bruto per dag voor, maar ik ben de moeilijkste niet (crisis, moeilijk mensen vinden etc). Wat ik wel vervelend vind is dat als ik bijv om 4 uur 's nachts een oproep krijg en ik moet zeg 30 minuten iets doen, ik daarna eigenlijk ook die 30 minuten langer in mijn bed wil blijven liggen.
Dit weekend heb ik voor mijn bedrijf buiten de consignatiedienst om het hele weekend 'gewerkt' (ik moest iets in de gaten blijven houden, soort van elk half uur F5 indrukken) waardoor natuurlijk mijn weekend eigenlijk geen weekend meer was. Vandaar dat ik deze week standaard als een soort van kwajongensstreek elke dag een uur te laat ben, want verder wordt het niet gecompenseerd. Natuurlijk is dit niet de juiste manier van problemen oplossen, want nu is het ge-escaleerd in een officiele waarschuwing.

Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan en is er iemand die weet hoe het zit met de consignatiediensten en hoe vaak/lang je die mag lopen en wat er gebeurd als je 's nachts/zondag/in ieder geval buiten werktijd wordt opgeroepen?
Kwekker ben je niet voor even, maar voor het leven
pi_72798106
Dat heb je niet echt handig aangepakt. Waarom knoop je niet een gesprek aan met je leidinggevende en probeert samen met hem een oplossing te zoeken? Wellicht kan hij toch een vorm van compensatie aanbieden.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 16 september 2009 @ 12:11:38 #3
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_72798159
Ik mis in je verhaal eigenlijk het deel waarin je de situatie op een normale manier bespreekt met je leidinggevende.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_72798236
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:11 schreef NJ het volgende:
Ik mis in je verhaal eigenlijk het deel waarin je de situatie op een normale manier bespreekt met je leidinggevende.
dat dus
pi_72798247
Hoe dat met die diensten ed zit kan je nalezen in de arbeidsvoorwaarden, en eventueel bij de bond navragen. Ze hadden vast wel wat gewild als tegemoetkoming, maar doordat je zelf dingen zonder overleg hebt gedaan, zal die goodwill grotendeels verdwenen zijn lijkt me. Ga in overleg met je leidinggevende over het hoe compenseren van die tijd, en maak ook meteen afspraken voor de langere termijn om dit te delen met andere collega's etc. Zo te horen is het geen erg uitdagend klusje.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72798303
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:10 schreef Rooligan het volgende:
Dat heb je niet echt handig aangepakt. Waarom knoop je niet een gesprek aan met je leidinggevende en probeert samen met hem een oplossing te zoeken? Wellicht kan hij toch een vorm van compensatie aanbieden.
Is die compensatie niet die 25 euro per dag... en dat als je op een andere manier gecompenseerd wilt worden dat je dat altijd moet bespreken en niet voor eigen baas moet spelen..?
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_72798306
Excuus.
Hij vindt de vergoeding die ik krijg genoeg compensatie. Natuurlijk mag ik later komen als ik een nacht heb moeten doorhalen. De rest 'hoort erbij'.
Waar ik eigenlijk klaar mee ben na 2 maanden zijn die diensten draaien. Alleen het vervelende is, is dat ik eigenlijk de enige ben die ze kan draaien. Er zijn wel mensen hier die de telefoon op zich mee willen nemen, maar als er dan iets gebeurd dan kan ik alsnog gebeld worden. Ik kan alleen niet zeggen (volgens mij), he hier is de telefoon, ik ben er klaar mee...
pi_72798368
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Is die compensatie niet die 25 euro per dag... en dat als je op een andere manier gecompenseerd wilt worden dat je dat altijd moet bespreken en niet voor eigen baas moet spelen..?
Klopt, mee eens. Alleen het bespreken heeft geen effect...
pi_72798407
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:17 schreef _Kwekkertje_ het volgende:

[..]

Het eigen baas spelen ook niet dus moet je toch een oplossing of een andere baan zoeken..
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_72798425
Als ik dit zo lees word je echt genaaid mattie... Ik zou maar eens een goed gesprekje met die baas aangaan.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72798437
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Excuus.
Hij vindt de vergoeding die ik krijg genoeg compensatie. Natuurlijk mag ik later komen als ik een nacht heb moeten doorhalen. De rest 'hoort erbij'.
Waar ik eigenlijk klaar mee ben na 2 maanden zijn die diensten draaien. Alleen het vervelende is, is dat ik eigenlijk de enige ben die ze kan draaien. Er zijn wel mensen hier die de telefoon op zich mee willen nemen, maar als er dan iets gebeurd dan kan ik alsnog gebeld worden. Ik kan alleen niet zeggen (volgens mij), he hier is de telefoon, ik ben er klaar mee...
Wat gebeurt er als jij op vakantie bent? Dan kan wel opeens iemand anders jouw taken overnemen?
  woensdag 16 september 2009 @ 12:20:34 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72798462
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:17 schreef _Kwekkertje_ het volgende:

[..]

Lijkt me dat je gezondheid er op den duur ook onder te lijden krijgt. Is het een idee om een afspraak te maken met je bedrijfsarts? Al is het maar om je leidinggevende duidelijk te maken dat je dit op den duur natuurlijk niet meer trekt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_72798535
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste officiele waarschuwing op mijn werk te pakken gekregen. Ik heb deze gekregen omdat ik soms na mijn begintijd binnen kom (uitleg hierna) en deze afgelopen week ben ik standaard een uur per dag te laat.
De reden hiervoor is als volgt: Ik ben systeembeheerder bij een bedrijfje van een man of 50. Sinds 2 maanden is mijn directe collega uit dienst gegaan en sindsdien is er nog geen vervanger. Vanaf die tijd loop ik al onafgebroken met de storingstelefoon (daarvoor liepen we hem dus om de week) en moet dus eigenlijk altijd bereikbaar zijn. Ik vond dit altijd prima, ook al krijg ik hier 'maar' 25 euro vergoeding bruto per dag voor, maar ik ben de moeilijkste niet (crisis, moeilijk mensen vinden etc). Wat ik wel vervelend vind is dat als ik bijv om 4 uur 's nachts een oproep krijg en ik moet zeg 30 minuten iets doen, ik daarna eigenlijk ook die 30 minuten langer in mijn bed wil blijven liggen.
Dit weekend heb ik voor mijn bedrijf buiten de consignatiedienst om het hele weekend 'gewerkt' (ik moest iets in de gaten blijven houden, soort van elk half uur F5 indrukken) waardoor natuurlijk mijn weekend eigenlijk geen weekend meer was. Vandaar dat ik deze week standaard als een soort van kwajongensstreek elke dag een uur te laat ben, want verder wordt het niet gecompenseerd. Natuurlijk is dit niet de juiste manier van problemen oplossen, want nu is het ge-escaleerd in een officiele waarschuwing.

Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan en is er iemand die weet hoe het zit met de consignatiediensten en hoe vaak/lang je die mag lopen en wat er gebeurd als je 's nachts/zondag/in ieder geval buiten werktijd wordt opgeroepen?
Wat je eraan kan doen is vrij simpel, gewoon op tijd komen!
En natuurlijk even praten op je werk of het niet mogelijk is dat als je in de nacht heb moeten werken je wat later binnen mag komen omdat het anders wel erg lastig wordt het te blijven trekken zo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72798597
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als jij op vakantie bent? Dan kan wel opeens iemand anders jouw taken overnemen?
idd, of wanneer je ziek bent?
pi_72798625
Ik zou schriftelijk protest aantekenen tegen de opgelegde waarschuwing. In die brief zou ik erop wijzen dat er nog steeds geen vervanger is aangenomen voor je collega en dat je werk doet voor twee man. Verder lijkt het me stug dat je contractueel verplicht bent om week in, week uit die storingsdienst erbij te draaien. Je zou kunnen aangeven dat je die voortaan nog maar om de week wilt draaien, zoals vroeger. Hoe het bedrijf de andere week storingsdienst oplost, is hun zaak: jij bent die week niet aanspreekbaar want je wordt daar immers ook niet voldoende voor betaald.
pi_72798632
30E bruto vangen voor bereikbaarheidsdienst is volgens mij een redelijke vergoeding. Vreemd zou zjin wanneer werktijd tijdens bereikbaarheid niet wordt vergoed (geld of tijd). Heb heb het daar eens over. Dit gedrag loopt iig ook niet over van doorzettingsvermogen.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:25:58 #17
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72798646
heb je geen recht op 'slaapuren' ?
pi_72798671
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik kan alleen niet zeggen (volgens mij), he hier is de telefoon, ik ben er klaar mee...
Dat kun je nu net wel zeggen.
Gewoon de telefoon op zijn bureau leggen en zeggen dat zolang die officiële waarschuwing er nog ligt de telefoon ook de helft van de tijd op zijn bureau blijft liggen. (gewoon terug naar hoe het was toen jouw collega er nog was).
  woensdag 16 september 2009 @ 12:27:10 #19
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72798679
Als je oproep dienst hebt (de storings telefoon) mag je dit geloof ik maar twee weken achterelkaar doen. Check even de arbeidstijdenwet hierover.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72798768
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Goede vraag, heb ik al een tijd niet meer gehad.
En als ik ziek ben heb ik die telefoon ook en weten ze me altijd te bereiken.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:29:50 #21
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_72798776
8 uren werken, 8 uren slapen, 8 uren vrij, dat willen wij
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_72798783
Stel ze maar voor de keuze. Of je blijft consignatiediensten draaien, maar dan mag je de uren compenseren. Of je gaat minder of helemaal geen diensten meer draaien. Dan zullen ze wel moeten.
Kijk alleen van te voren wel even je contract na, zodat je zeker weet dat je niet verplicht bent om 24/7 klaar te staan voor de zaak, anders gaat de vlieger niet op.
-
pi_72798854
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef Ps2K het volgende:
Als je oproep dienst hebt (de storings telefoon) mag je dit geloof ik maar twee weken achterelkaar doen. Check even de arbeidstijdenwet hierover.
Arbeidstijdenwet...thanks!
pi_72798863
Wat HarryP en Ps2K zeggen: het lijkt me stug dat je wekenlang achtereen storingsdienst mag draaien. Ik kan me niet voorstellen dat de wet geen beperkingen oplegt aan de maximale duur van storingsdiensten.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:34:30 #25
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72798920
Alstublieft ik heb het even voor je opgezocht:

Ook als een werknemer niet op de werkplek aanwezig is kan hij opgeroepen
worden om bij onvoorziene omstandigheden aan het werk te gaan. In de
Arbeidstijdenwet heet dit consignatie.
Vergelijkbaar met consignatie is de bereikbaarheidsdienst. Het verschil is dat een
oproep in geval van een bereikbaarheidsdienst een normaal onderdeel van de
functie is, bijvoorbeeld in de kraamzorg. Bereikbaarheidsdiensten komen alleen
voor in de zorgsector.

Arbeidstijd of niet?
In geval van consignatie en bereikbaarheidsdienst geldt de tijd waarin een werknemer
opgeroepen kan worden niet als arbeidstijd. Als hij echter wordt opgeroepen
en aan het werk moet, telt dat wel als arbeidstijd. Voor een oproep staat
minimaal een half uur arbeidstijd. Ook als hij maar een kwartier aan het werk is.
Als een werknemer binnen een half uur nadat hij via een oproep aan het werk
ging opnieuw opgeroepen wordt, geldt de tussenliggende tijd ook als arbeidstijd.

De regels in het kort bij consignatie:
• Een werknemer mag niet langer dan 13 uur per 24 uur werken, inclusief de
uren die voortkomen uit oproepen.
• Per 4 weken mag een werknemer maximaal 14 dagen oproepbaar zijn.
• Per 4 weken moet een werknemer minimaal tweemaal 2 aaneengesloten
dagen niet werken en ook niet oproepbaar zijn.
• Direct voor en na een nachtdienst mag een werknemer niet oproepbaar zijn.
Dit mag tot 11 uur voor een nachtdienst en pas weer vanaf 14 uur erna.
• Als een werknemer binnen 16 weken 16 keer of meer oproepbaar is tussen
00.00 uur en 06.00 uur, mag hij niet meer dan gemiddeld 40 uur per week
werken binnen die 16 weken.
• Uitzondering: hij mag binnen deze 16 weken gemiddeld 45 uur per week
werken onder de volgende voorwaarden:
- Hij heeft direct na de laatste nachtoproep 8 uur aaneengesloten rust en
hij is niet oproepbaar.
- Als dat niet mogelijk is, dan moet hij in ieder geval dezelfde dag nog (dus
voor 00.00 uur) 8 uur aaneengesloten rusten.
Let op!
• Een oproep geldt niet als een onderbreking van de dagelijkse of wekelijkse
rusttijd.
• Een nachtoproep telt niet als nachtdienst.

Welke regels gelden voor bereikbaar zijn op de werkplek (aanwezigheidsdienst)?
Tijdens een aanwezigheidsdienst moet een werknemer op de werkplek blijven,
zodat hij na een oproep zo snel mogelijk aan het werk kan gaan. Dit mag alleen
als het soort werk dat noodzakelijk maakt en het werk redelijkerwijs niet op
een andere manier te organiseren is (bijvoorbeeld in de zorg of bij de brandweer).
Bovendien moet het werken in aanwezigheidsdiensten in een collectieve
regeling zijn afgesproken.
Voor werk in aanwezigheidsdiensten gelden de volgende regels:
(N.B. Als u niet regelmatig in een aanwezigheidsdienst werkt, zijn de normale
regels van toepassing).
• Direct voor en na een aanwezigheidsdienst mag een werknemer minimaal 11
uur niet werken. Per week mag deze rust 1 keer ingekort worden tot 10 uur
en 1 keer tot 8 uur, als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden
dit nodig maken en dit collectief wordt afgesproken. Beide inkortingen mogen
niet direct achter elkaar worden toegepast en moeten dus worden verspreid
over de week.
• Een ingekorte rust tussen twee diensten moet in de daaropvolgende rustperiode
worden gecompenseerd. Na een inkorting van de rust moet in dat
geval de eerste daaropvolgende rustperiode worden verlengd met de gemiste
uren.
• In elke aaneengesloten periode van 7 maal 24 uren bedraagt de rusttijd minstens
90 uren. Die rusttijd moet minstens omvatten een onafgebroken rustperiode
van ten minste 24 uren, alsook vier onafgebroken rustperioden van
ten minste 11 uren, een onafgebroken rustperiode van ten minste 10 uren, en
een onafgebroken rustperiode van ten minste 8 uren, waarbij onafgebroken
rustperioden aaneengesloten kunnen zijn.
• Een aanwezigheidsdienst mag niet langer dan 24 uur duren, inclusief wacht- of
slaapuren.
• In 26 weken mag een werknemer maximaal 52 keer in een aanwezigheidsdienst
werken.
• Alle uren binnen een aanwezigheidsdienst - het eventueel ingeroosterde
werk, het werk uit oproep en de uren van verplicht aanwezig zijn - tellen als
arbeidstijd.
• In een periode van 26 weken mag een werknemer ten hoogste gemiddeld 48
uur per week werken.
• Werkgever en werknemer kunnen in overleg ook gebruikmaken van de
‘maatwerkconstructie’ of opt-out. Zij kunnen een regeling treffen om tot 60
uur per week te werken. Indien een werknemer hiermee akkoord gaat moet
hij hier schriftelijk mee instemmen.
• De schriftelijke instemming geldt voor een periode van 26 weken en wordt
steeds stilzwijgend verlengd voor eenzelfde periode, tenzij een werknemer
uitdrukkelijk aangeeft dat hij het met die stilzwijgende verlenging niet eens is.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')