Als je er geen recht op hebt, moet je het gewoon terugstorten. Is wel zo netjes.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:47 schreef maffemaniak het volgende:
Ja maar ik heb er in feite geen recht op natuurlijk. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje. Heb ik een poot om op te staan als ik het gewoon hou?
Weet iemand iets van je rechten op dat gebied?
Die ja!quote:Op woensdag 16 september 2009 11:46 schreef Mylene het volgende:
Tegemoetkoming ziektekosten arbeidsongeschikten (350 Euro) UWV via werkgever
waarom zijn er toch iedere keer mensen die dit zich afvragen... ben je dan echt niet in staat logisch na te denken?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:47 schreef maffemaniak het volgende:
Ja maar ik heb er in feite geen recht op natuurlijk. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje. Heb ik een poot om op te staan als ik het gewoon hou?
Hopla, over de balk. Anders bewaar je het totdat je het echt nodig hebt.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Die ja!
Maar ik ben helemaal niet arbeidsongeschikt ofzo!
Maar chill, ga vanmiddag maar even een nieuwe laptop kopen!
It just made my day!
Veel plezier met je nieuwe laptop!quote:Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Die ja!
It just made my day!
ghehe, ben al een tijdje aan het sparen hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 11:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hopla, over de balk. Anders bewaar je het totdat je het echt nodig hebt.
En wat als ze bellen dat ze het terug willen hebben?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Die ja!
It just made my day!
Okay.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:52 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
ghehe, ben al een tijdje aan het sparen hoor
Kan nog wel een paar maanden duren.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:56 schreef Montagui het volgende:
Op het moment dat de instantie erachter komt dat ze het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer hebben overgemaakt gaan ze na van wie dat rekeningnummer is, en krijg je het verzoek het bedrag terug te storten.
Ik acht de kans 99,99% zeker dat je het later dit jaar kan terugbetalen. Dus een redelijk stomme actie als je dat gaat doenquote:Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Die ja!
It just made my day!
Iedereen is AWBZ-verzekerd! Je komt pas in aanmerking als alledrie de bovenstaande punten voor je gelden.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:51 schreef maffemaniak het volgende:
Tegemoetkoming ziektekosten arbeidsongeschikten UWV via werkgever
Vanaf 1 januari 2009 is het niet meer mogelijk om buitengewone uitgaven voor ziektekosten af te trekken van de belasting, meldt het UWV. Chronisch zieken en gehandicapten krijgen voortaan jaarlijks automatisch een tegemoetkoming, die in sommige gevallen net als hun uitkering via de werkgever wordt uitbetaald.
Een werknemer komt in aanmerking voor de jaarlijkse tegemoetkoming van UWV als hij op 1 juli van 2009:
* Een arbeidsongeschiktheidsuitkering van het UWV ontvangt (WAO-, WIA-, Wajong- of WAZ-uitkering);
* Voor minstens 35 procent arbeidsongeschikt is;
* Voor de AWBZ verzekerd is. Iedereen die in Nederland woont of werkt, is automatisch AWBZ-verzekerd.
Uitbetaling via werkgever
U zult in september 2009 automatisch de tegemoetkoming ontvangen voor de klanten van het UWV die ook hun uitkering via de werkgever ontvangen. Het UWV stuurt hierover in september een brief, het is de bedoeling dat de tegemoetkoming net als de uitkeringen door de werkgever worden uitbetaald aan de klanten van het UWV. De tegemoetkoming is dit jaar 350 euro netto per klant. Werkgevers hoeven hier verder niets op in te houden.
Misschien ben ik wel voor de AWBZ verzekerd? Ben wel aanvullend verzekerd!
hahaha heb jij het wel terrecht gekregen of ook onterecht?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:04 schreef Cassier het volgende:
UWV heeft inderdaad een bedrag gestort van 350 euro en zoals Maffemaniak al postte is deze bedoeld
voor de genoemde catagorieen. Ik vond het overigens wel een leuk cadeautje![]()
Hulde aan het UWV voor mijn nieuwe parketvloer (Helft lag al opzij !)![]()
En wat zeggen ze?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef maffemaniak het volgende:
ja ik kan het ook hard gebruiken, dat zei ik in mijn eerste reactie> Toch maar tot bezinning gekomen, heb nu de UWV aan de lijn!
Ze zeggen: jij bent zo kansloos.. jij komt toch nooit aan het werk, hou maar.quote:
"Please hold the line. Your call IS important to us!"quote:
Ik heb het wel terecht gekregenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
hahaha heb jij het wel terrecht gekregen of ook onterecht?
En jij hou het wel?
Zou jij dan liever chronisch ziek zijn en meer ontvangen?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:17 schreef Lienekien het volgende:
Het is overigens een schamele tegemoetkoming als je nagaat wat chronisch zieken tot dit jaar aan ziektekosten konden aftrekken.
Een reactie zoals deze is natuurlijk te begrijpen maar getuigd ook van een bepaald soort egoisme.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef Catch22- het volgende:
fijn, uitvreters
weet ik weer waar een groot deel van mijn zuurverdiende paycheck heen gaat
Het is niet voor jou bedoeld, dus het is niet van jou. Daar is de wet helder in.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:47 schreef maffemaniak het volgende:
Nee, ik heb liever dat mensen die chronisch ziek zijn behoorlijke voorzieningen krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Zou jij dan liever chronisch ziek zijn en meer ontvangen?
EN gewoon terug storten is geen optie?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:21 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het is niet voor jou bedoeld, dus het is niet van jou. Daar is de wet helder in.
Ik krijg zelf al jaren een bijdrage in huur op naam van een ander. Al dat geld komt de Belastingdienst echt wel een keer terughalen, alleen snappen ze mijn telefoontjes en emails bblijkbaar niet.
Maar het is niet van mij, dus die ¤3500,00+ die het nu is, levert me wel een bescheiden rente op, maar ik moet het ooit een keer terugbetalen.
Ik zou die laptop niet kopen dus.
Wat is er trouwens mis met sparen? Rare Afrikaans mentaliteit van 'Hee geld: UITGEVEN!!!!' hou je er op na.
Alleen is dit geld niet van jou.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:25 schreef maffemaniak het volgende:
dit zou de ideale aanvulling zijn.
Idd, daarom stort ik het ook keurig terug.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen is dit geld niet van jou.
Ik zou er in ieder geval geen moeite voor doen. Als ze het niet terug 'vragen' zou ik het houden.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:30 schreef maffemaniak het volgende:
Zijn er ook mensen die het wel zouden houden?
Vreemd verhaal en totaal niet correct.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:20 schreef maffemaniak het volgende:
Heb iemand gesproken,
hij bedankt me voor de melding. Ik schijn een rekeningnummer te hebben die vroeger van iemand was die bij de UWV zat. Hij kon me alleen maar verzoeken om het terug te storten, niet dwingen.
Ik vroeg, en wat als ik nou niet gebeld had? Euh ja dan euhh had u geloof ik nog een brief gekregen waarin wij het vragen of zoiets.....
Kortom, ik ben niet verplicht het terug te storten maar het is een beetje een gewetenskwestie.
(anderzijds ben ik ook vaak genoeg genaaid door instanties, heb wel eens maanden lopen bellen om 400 euro terug te krijgen wat hun fout was en ik maar niet terug kreeg. )
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:22 schreef jxbe84 het volgende:
ik heb heb weleens van 1 werkgever... de konmar destijds 800 te veel ontvangen. Ik had na 3 maanden nog steeds geen 200 per maand dus 600 totaal ontvangen. Ik naar mijn chef toe nadat ik 1 x niet was komen opdagen. Hij kon het niet geloven en gelijk geregeld. Volgende dag stond er ineens 1400 op. Geen haan naar gekraait verder. Ik was 15 jr en t was 1999. Had nog nooit zoveel guldens op mijn rekening gehad. Hetzelfde voorval bij de c1000, kreeg een maand extra nadat ik gestopt was en had mijn afrekening al gehad.(kmoest trouwens weg omdat ik er geld gestolen had). Nog geen ervaringen met uwv gehad. Maar 9 van de 10 x gewoon lekker houden en niets zeggen. Mensen die denken heilig te worden verklaard door het terug te storten of er achter aan gaan verklaar ik voor gek. Wat niet weet wat niet deert toch. En als ze het echt zo belangrijk is komen ze t vanzelf halen.
nou fijn voor je zegquote:Op woensdag 16 september 2009 17:56 schreef jxbe84 het volgende:
oja ik was 13 jr en ze gingen verbouwen en er kwam een nieuwe eigenaar die goedkope krachten wel kon gebruiken en rustig 30 uur in de week liet werken . en ineens mocht ik met de code in het kantoortje komen waar ik lijsten moest hebben. Er werd niet eens politie gebeld, wel onze ouders.... een vriend/collega d8 het namelijk beter te doen en zo werden we gepakt.
maar heb er geen spijt van ofzo. zou het zo weer doen op die leeftijd, alleen dan beter
Nou wees er maar trots opquote:Op woensdag 16 september 2009 17:56 schreef jxbe84 het volgende:
oja ik was 13 jr en ze gingen verbouwen en er kwam een nieuwe eigenaar die goedkope krachten wel kon gebruiken en rustig 30 uur in de week liet werken . en ineens mocht ik met de code in het kantoortje komen waar ik lijsten moest hebben. Er werd niet eens politie gebeld, wel onze ouders.... een vriend/collega d8 het namelijk beter te doen en zo werden we gepakt.
maar heb er geen spijt van ofzo. zou het zo weer doen op die leeftijd, alleen dan beter
Het is geen extraatje. Het is een tegemoetkoming omdat een belastingvoordeel (aftrekbaarheid van extra ziektekosten) voor chronisch zieken is afgeschaft.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:12 schreef karr-1 het volgende:
Sowieso belachelijk dat een bepaalde groep weer een extraatje krijgt. En de rest mag kromliggen om het te betalen.... Lang leve Nederland.
Het ene extraatje word dus vervangen door het anderquote:Op donderdag 17 september 2009 09:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is geen extraatje. Het is een tegemoetkoming omdat een belastingvoordeel (aftrekbaarheid van extra ziektekosten) voor chronisch zieken is afgeschaft.
Niks extra, lieve schat. De mensen waar het om gaat, worden er niet beter van.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ene extraatje word dus vervangen door het ander
Idd, ze worden er minder slecht van.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:16 schreef Lienekien het volgende:
Niks extra, lieve schat. De mensen waar het om gaat, worden er niet beter van.
Ik blijf mijn twijfels houdenquote:Op donderdag 17 september 2009 09:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niks extra, lieve schat. De mensen waar het om gaat, worden er niet beter van.
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op donderdag 17 september 2009 09:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Idd, ze worden er minder slecht van.
Sterker nog, ik denk dat liever hadden dat ze geen aanspraak op dit geld hadden gehad, dan hadden ze namelijk niet zoveel gezondheidsproblemen gehad.
Ik ben niet trots op dingen die op mijn 13e gebeurd zijn... zie t meer als nuttige levenservaring. En verklaart enigszins waarom ik het gestolen heb.quote:
Voor diefstal is nooit een verklaring. En als mij dat een moraalridder maakt, so be it.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:58 schreef jxbe84 het volgende:
[..]
Ik ben niet trots op dingen die op mijn 13e gebeurd zijn... zie t meer als nuttige levenservaring. En verklaart enigszins waarom ik het gestolen heb.
En ik heb een hekel aan moraalridders hier
En ik had er duizenden moeten stelen... had t mij misschien nog "rijker" gemaakt dan ik al ben.... voor mijn jeugdzonden hoef ik geen excuses te zoeken. Heb tenslotte geen strafblad achter me naam. Het heeft mij gemaakt wie ik ben, ik werk vanaf mijn 11e, heb altijd gewerkt en zal altijd blijven werken zolang ik dat kan. Daarnaast een HAVO en HBO behaald.... Ik had deze werkgever voor kinderarbeid moeten aanklagen!!!! Lijkt me toch een iets kwalijker zaak.... Maar daar hoor ik onze moraalridder met geen woord over reppen. Verklaart enigszins jou niveau en de onzin die je uitkraamt. Lang leve de C1000 hahaha en doe er trouwens nog steeds me boodschappenquote:Op donderdag 17 september 2009 15:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor diefstal is nooit een verklaring. En als mij dat een moraalridder maakt, so be it.
Jij bentquote:Op donderdag 17 september 2009 15:34 schreef jxbe84 het volgende:
[..]
En ik had er duizenden moeten stelen... had t mij misschien nog "rijker" gemaakt dan ik al ben.... voor mijn jeugdzonden hoef ik geen excuses te zoeken. Heb tenslotte geen strafblad achter me naam. Het heeft mij gemaakt wie ik ben, ik werk vanaf mijn 11e, heb altijd gewerkt en zal altijd blijven werken zolang ik dat kan. Daarnaast een HAVO en HBO behaald.... Ik had deze werkgever voor kinderarbeid moeten aanklagen!!!! Lijkt me toch een iets kwalijker zaak.... Maar daar hoor ik onze moraalridder met geen woord over reppen. Verklaart enigszins jou niveau en de onzin die je uitkraamt. Lang leve de C1000 hahaha en doe er trouwens nog steeds me boodschappen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |