abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72796025
De Turkse autoriteiten eisen de uitlevering van Sarah Ferguson alias Fergie, de hertogin van York. Fergie maakte in Turkije een undercover tv-reportage over verwaarloosde weeskinderen en schond daarmee, volgens de Turken, hun privacywetten. Indien ze in Turkije wordt veroordeeld, riskeert de ex van prins Edward een gevangenisstraf tot vier en een half jaar. Dat meldt The Sun.

Juridische samenwerking
Het ministerie van Binnenlandse Zaken in Londen ontving uit Turkije een verzoek tot 'wederzijdse juridische bijstand', wat een eerste stap is in het uitwijzingsproces. Verwacht wordt dat de Britten die juridische bijstand zullen toestaan. Daardoor zou Fergie kunnen ondervraagd worden door de Britse politie, die dan optreedt in naam van hun Turkse collega's. Indien het tot een formele beschuldiging komt, kan ze gearresteerd en uitgeleverd worden.

Ook dochter Eugenie
Fergie trapte de Turken op hun tenen toen ze een zwarte pruik en een hoofddoek opzette om undercover opnames te maken in een staatstehuis met zevenhonderd gehandicapte weeskinderen voor het ITV1-programma 'Tonight'. Fergie en haar dochter Eugenie, die de documentaire co-presenteerde, zouden de Turkse privacywetgeving hebben overtreden toen ze in de staatsinstelling kinderen filmden die aan hun bed vastgebonden waren. Eugenie is vijfde in lijn voor de troonopvolging. Zij deed de co-presentatie van die documentaire.

Campagne tegen Turkije?
"Het is zeer duidelijk dat mevrouw Sarah Ferguson kwade bedoelingen had. Ze neemt deel aan een campagne om Turkije in een kwaad daglicht te stellen", stelde de Turkse minister van Sociale Zaken. Haar woordvoerder reageerde: "De hertogin heeft geen politieke agenda. Voor haar draait alles om kinderwelzijn".

Wetgeving verstrengd
De jongste jaren is de Turkse privacywetgeving verstrengd. Een wet uit 2005 stelt dat gevangenisstraffen met de helft moeten verlengd worden indien de inbreuk werd gepleegd met het oog op publicatie in de media. Een journalist die het 'recht op privacy van communicaties' schendt door bijvoorbeeld in het geheim een conversatie op te nemen, riskeert tot vier en een half jaar celstraf. En dat is geen pretje: zowel Amnesty International als Human Rights Watch veroordelen de mensonwaardige omstandigheden in Turkse gevangenissen.

Al eerder in opspraak
Ook in eigen land is Fergie al in opspraak gekomen met haar documentaires. In haar eerste docu hielp ze een gezin gezond eten, maar de show werd bijna afgevoerd toen een man overleed aan een overdosis drugs in het huis van dat gezin. (lb)

Meer info

Bron
  woensdag 16 september 2009 @ 11:12:40 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72796165
die titel
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Donald Duck held woensdag 16 september 2009 @ 11:12:43 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72796168
wat een enorm kutland is het toch ook he
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72796423
quote:
"Het is zeer duidelijk dat mevrouw Sarah Ferguson kwade bedoelingen had. Ze neemt deel aan een campagne om Turkije in een kwaad daglicht te stellen"
Kritiek op Turkije kunnen Turken niet hebben he, al is het terecht zoals nu.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72796467
quote:
Fergie trapte de Turken op hun tenen toen ze een zwarte pruik en een hoofddoek opzette om undercover opnames te maken in een staatstehuis met zevenhonderd gehandicapte weeskinderen voor het ITV1-programma 'Tonight'. Fergie en haar dochter Eugenie, die de documentaire co-presenteerde, zouden de Turkse privacywetgeving hebben overtreden toen ze in de staatsinstelling kinderen filmden die aan hun bed vastgebonden waren.
I.p.v zich druk te maken over de kinderen, gaan ze zich druk maken over de boodschapper?
Euhm....misselijk....
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72796487
Ik vind de praktijken an sich erger dan het heimelijk opnemen hiervan.
Arme kinderen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72796526
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Gezien deze ernstige opmerking
quote:
Verwacht wordt dat de Britten die juridische bijstand zullen toestaan.
denk ik dat je naast Turkije ook Engeland bedoeld.

Goede zaak van Ferguson c.s. trouwens, om die ellende aan te tonen. En die minister van Sociale Zaken moet zich eens ernstig beraden over de titel van zijn ministerie!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_72796596
quote:
1 De Turkse autoriteiten eisen de uitlevering van Sarah Ferguson
quote:
2 Het ministerie van Binnenlandse Zaken in Londen ontving uit Turkije een verzoek tot 'wederzijdse juridische bijstand', wat een eerste stap is in het uitwijzingsproces.
quote:
3 Indien het tot een formele beschuldiging komt, kan ze gearresteerd en uitgeleverd worden.
Ja wat is het nou mayn? Ze is nog niet eens beschuldigd?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72796681
Topwijf.
pi_72796684
quote:
"De hertogin heeft geen politieke agenda. Voor haar draait alles om kinderwelzijn".
Geloof ik trouwens meteen, want wanneer zij politiek wat in te brengen zou willen hebben was ze wel bij haar prins gebleven.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72796761
Oppakken en zwaar straffen dat tuig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 11:35:14 ]
pi_72796765
Tja, hiermee lijken de Turken toch vooral zichzelf in de vingers te snijden, omdat het heel duidelijk is dat een aantal buraucraten in Turkije hun wetten proberen uit te nutten om interne misstanden in overheidsinstellingen te verhullen...
en daarbij kan ook de mensonterende mensenrechten-omstandigheden en de vervolging van kritische journalisten in Turkije enkel hierdoor meer in de publiciteit komen

waarschijnlijk moet Ferguson gewoon ervoor zorgen dat die zaak gewoon zo ver mogelijk wordt opgespeelt...Als ik haar was zou ik zelfs overwegen mee te werken aan een rechtzaak in Turkije (ik betwijfel of de Turken werkelijk zoveel ballen hebben om een engelse hertogin en ex-lid van het koningshuis op te sluiten, als onderdeel van hun journalisten-vervolging)...

Voor Ferguson zelf zou het haar aanzien vooral enorm versterken, als ze ze zoiets duidelijk doorzet... ze zou alsnog een paar van die heiligenstraaltjes krijgen die prinses Diana kreeg door bv met masker en lichaams-pantser door een (leeg) mijenveld te lopen of door Aids-patienten te omarmen (wat ook natuurlijk vooral 'media-events' waren, maar wel werkzaam)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 16 september 2009 @ 11:36:55 #13
3542 Gia
User under construction
pi_72796965
Engeland kennende leveren ze haar uit op een presenteerblaadje, want stel je voor dat de moslimbevolking gaat morren. Nee, Engeland doet alles om de allochtone onderdaan tevreden te stellen.

Topvrouw Fergie
pi_72797059
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:36 schreef Gia het volgende:
Engeland kennende leveren ze haar uit op een presenteerblaadje, want stel je voor dat de moslimbevolking gaat morren. Nee, Engeland doet alles om de allochtone onderdaan tevreden te stellen.

Topvrouw Fergie
Al die Turken in Engeland bedoel je?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72797065
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:31 schreef Triggershot het volgende:
Die lui die de kindjes vastbinden? En het liefst ze ook heel erg lang vastbinden Met te strak touw om de polsen
Mr. Prolapse 2009
pi_72797091
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die lui die de kindjes vastbinden? En het liefst ze ook heel erg lang vastbinden Met te strak touw om de polsen
Nou ja fysiek hoeft het dus ook weer niet.
pi_72797148
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja fysiek hoeft het dus ook weer niet.
Als het om kinderen gaat wordt het al gauw zwart voor m'n ogen.

Maar bijvoorbeeld financieel uitkleden of langere tijd vastzetten inderdaad. Denk dat je als Turkse overheid niet zit te wachten op dit soort praktijken. Mag ik hopen, tenminste.
Mr. Prolapse 2009
pi_72797171
. Een beetje een voormalig lid van het Britse koninklijk huis aanklagen voor het blootleggen van wantoestanden waar men zelf de oorzaak van is. En dat moet dan zogenaamd bij de EU.

Het bevestigt wel weer mijn vooroordelen die ik toch had van Turken:=edit=erg onredelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 16-09-2009 11:46:12 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 11:43:59 #19
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72797220
misschien moeten we ze maar lid maken van de EU
pi_72797416
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:43 schreef Beregd het volgende:
Oh, landen die óók zo met hun gehandicapte kinderen omgaan zijn ook lid van de EU. Denk aan Polen en andere voormalige Oostbloklanden.
Maar ontopic: schandalig, goed dat Fergie die dingen die het daglicht niet verdragen toch naar buiten brengt.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:52:42 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72797483
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, landen die óók zo met hun gehandicapte kinderen omgaan zijn ook lid van de EU. Denk aan Polen en andere voormalige Oostbloklanden.
Maar ontopic: schandalig, goed dat Fergie die dingen die het daglicht niet verdragen toch naar buiten brengt.
maar die landen zijn niet zo stom om uitleveringen te eisen als er iets over gemeld wordt.
pi_72797539
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:43 schreef Beregd het volgende:
Niet eens zo'n gek idee... omdat ze dan niet meer hun rechterlijke macht direkt kunnen laten beinvloeden door de nationale politiek, maar het gevaar lopen dat in Turkije veeroordeelde personen in Beroep kunnen gaan bij het Europese Gerechtshof....

Het zou het machtsmisbruik door de Turkse Overheid wel een stuk lastiger maken en meer invloed vanuit Europa introduceren.
Juist op dat punt zou opname in de EU een positief effect hebben, probleem is echter dat economisch gezien en besturustechnisch de EU weinig 'elasticiteit' heeft en de problemen liggen dan eerder bij de EU:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_72797597
Ja goed plan! Laten we alle asociale, onderontwikkelde, onredelijke landen lid maken van de EU!

Wat kunnen linksen de reailiteit soms toch compleet uit het oog verliezen.
pi_72797634
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja wij binden onze bejaarden vast en laten ze in hun vuil liggen. We kunnen maar beter geen wedstrijdje humaniteit aangaan met andere landen.
Here we are now, entertain us.
pi_72797668
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:39 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Al die Turken in Engeland bedoel je?
Alle 14 uitzetten!!!
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:26:30 #26
215628 woid
let's get Friendly
pi_72798657
quote:
waarom ben jij zo radicaal?
pi_72804201
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Turkije is een afschuwelijk land ja.
pi_72804805
De beredenering van die Turkse minister doet precies denken aan hoe een land als Iran zou reageren. Als misstanden aan de kaak worden gesteld, is het doel van de westerlingen altijd om het land in een kwaad daglicht te stellen, in plaats van misstanden aan de kaak te stellen.

Het is ook redelijk verbijsterend dat Groot-Brittannië meewerkt aan het verzoek van de Turkse autoriteiten. Wat Fergie deed, valt gewoon onder de vrije nieuwsgaring. Journalisten verdienen meer bescherming. Zeker in deze kwestie, omdat het onthullen van de misstanden een groter belang dient dan dat het overtreden van die privacywetten een vergrijp is.
pi_72804891
quote:
Wie? De directie van dat weeshuis, neem ik aan?
Wist je dat er zoiets als universele mensenrechten bestaan? En dat die rechten duidelijk worden geschonden wanneer kinderen op deze manier worden verwaarloosd?
pi_72804981
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef isogram het volgende:

[..]

Wie? De directie van dat weeshuis, neem ik aan?
Ja.
quote:
Wist je dat er zoiets als universele mensenrechten bestaan?
Ja.
quote:
En dat die rechten duidelijk worden geschonden wanneer kinderen op deze manier worden verwaarloosd?
Ja.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:42:03 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72805103
Ach, ik lees dat turkjes allergisch reageren op slecht nieuws.

Wat gek, dat doen ze anders nooit.
&lt;signature here&gt;.
pi_72805165
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:26 schreef woid het volgende:

[..]

waarom ben jij zo radicaal?
Zodat jij je weer wat af te vragen hebt?
pi_72805258
Overigens is dit een bericht van The Sun, en is het bericht niet bevestigd in Turkije.

De Turkse pers heeft het dan voorlopig ook nog over een 'bewering'.
pi_72809491
quote:
Volledig mee eens. Wanneer je je binnen de grenzen van een land bevindt, heb je je te houden aan de geldende wetten, regels en gebruiken. Als je dit soort tuig hun gang laat gaan, is het einde zoek.
pi_72809662
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:45 schreef IHVK het volgende:
Overigens is dit een bericht van The Sun, en is het bericht niet bevestigd in Turkije.

De Turkse pers heeft het dan voorlopig ook nog over een 'bewering'.
Ik zou het ook best raar vinden eigenlijk, het is niet voor het eerst dat er misstanden aan het licht zijn gebracht d.m.v. undercover opnames en voor zover ik weet loopt Ugur Dundar bijvoorbeeld ook nog gewoon vrij rond.
pi_72809730
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik zou het ook best raar vinden eigenlijk, het is niet voor het eerst dat er misstanden aan het licht zijn gebracht d.m.v. undercover opnames en voor zover ik weet loopt Ugur Dundar bijvoorbeeld ook nog gewoon vrij rond.
Wil je nu zeggen dat men in Turkije goed omgaat met gehandicapte kinderen en volwassenen?
  woensdag 16 september 2009 @ 17:29:01 #37
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_72809973
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Wanneer je je binnen de grenzen van een land bevindt, heb je je te houden aan de geldende wetten, regels en gebruiken. Als je dit soort tuig hun gang laat gaan, is het einde zoek.
Inderdaad ze zouden maar eens misstanden bekend maken die je moslim broeders in een slecht daglicht stellen.
mai pen rai
pi_72810042
Hard aanpakken die vrouw, ik pleit voor een gedeeltelijke en tijdelijke invoering van de sharia speciaal voor dit tuig.
pi_72810076
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:29 schreef niet_links het volgende:

[..]

Inderdaad ze zouden maar eens misstanden bekend maken die je moslim broeders in een slecht daglicht stellen.
Nou ja, moet je horen wie het zegt.
Als wordt begonnen over prostitutie en uitbuiting van kinderen in Thailand doe jij ook alsof het wel meevalt.
Oftopic, ik weet het, maar vond het grappig dat juist jij die opmerking plaatst.
pi_72810099
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:30 schreef Meh7 het volgende:
Hard aanpakken die vrouw, ik pleit voor een gedeeltelijke en tijdelijke invoering van de sharia speciaal voor dit tuig.
Kun jij mijn vraag beantwoorden?
Zorgt Turkije goed voor gehandicapte kinderen?
pi_72810179
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kun jij mijn vraag beantwoorden?
Zorgt Turkije goed voor gehandicapte kinderen?
Dit soort ontwijk-spelletjes doe ik niet aan mee. Heb je je te houden aan de in een land geldende regels? Krijgen toeristen een ontheffing hiervoor?
pi_72810258
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit soort ontwijk-spelletjes doe ik niet aan mee. Heb je je te houden aan de in een land geldende regels? Krijgen toeristen een ontheffing hiervoor?
Oh, dus een land mag ongestoord z'n gang gaan met hoe het gehandicapte kinderen en volwassenen behandelt en moet het zelf ooit maar oplossen.
Ja daaaag. Als er mensenrechten in het spel zijn mogen er best bemoeienissen van buitenaf zijn. En Turkije zal daar maar alsvast aan moeten wennen, wil het ooit bij de EU.
pi_72810356
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh, dus een land mag ongestoord z'n gang gaan met hoe het gehandicapte kinderen en volwassenen behandelt en moet het zelf ooit maar oplossen.
Ja daaaag. Als er mensenrechten in het spel zijn mogen er best bemoeienissen van buitenaf zijn. En Turkije zal daar maar alsvast aan moeten wennen, wil het ooit bij de EU.
Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Heeft dit tuig zich te houden aan de in dat land geldende regels, ja of nee?
pi_72810397
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Heeft dit tuig zich te houden aan de in dat land geldende regels, ja of nee?
Ik heb je vraag al beantwoord. Nee!
pi_72810400
Dus zelfs kindermishandeling is gekoppeld aan de Islam nu? Terwijl het niet eens duidelijk is of het wel om moslims gaat.
Diezelfde mensen zullen niet seculier- humanisme aan pedofilie koppelen, wanneer oversekste Nederlanders naar Marokko gaan om een kind te adopteren en haar seksueel misbruiken, hypocriet lui.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 17:39:13 ]
pi_72810474
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb je vraag al beantwoord. Nee!
Dan hebben ze dus voor jan lul wetten? Mag je hier in Nederland ook van alles doen tegen de wet in, zodra je vindt dat het een schending van "mensenrechten" is?
pi_72810518
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Grappig. Deze kan ik vast nog wel gebruiken in een ander topic
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sterker nog, die bemoeienissen eisen sommige users wel van de Nederlanders wanneer het andere landen betreft.

Dit topic gaat een bookmark worden, want refereren naar dit topic zal vast nog wel eens voorkomen.

Ben het dus met je eens. Ga je kinderen op beestachtige wijze behandelen (dus als een beest) mag daar best wat van gezegd worden. Wie weet wat er nog meer allemaal stil gezwegen is, met die wet achter de hand, die elke negatieve handelingen in dat land de mond snoert door deze wet?

Dacht juist dat het goed ging daar
pi_72810552
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:38 schreef Triggershot het volgende:
Dus zelfs kindermishandeling is gekoppeld aan de Islam nu?
Diezelfde mensen zullen niet seculier- humanisme aan pedofilie koppelen, wanneer oversekste Nederlanders naar Marokko gaan om een kind te adopteren en haar seksueel misbruiken, hypocriet lui.
Dat heb ik niet gezegd.

Maar het is toch algemeen bekend dat in Turkije gehandicapten vaak weggestopt worden, de buitenwereld mag het niet zien, en hun behandeling is alles behalve humaan te noemen. Als ik daar iets van zeg heeft dat niks met de Islam te maken.
En het gebeurd niet alleen in Turkije hoor, ook in Oost-Europa, en vast nog veel meer landen op deze aardbol. Maar dat betekent niet dat er niks van gezegd mag worden, of dat een journalist hier geen onderzoek naar mag doen. Jammer dat jullie dan meteen zo beledigd reageren, er mag geen enkel negatief ding gezegd worden of jullie denken dat wij jullie 'slecht' vinden ofzo.
Hier is het ook niet perfect, maar het zou jullie sieren dan eens te zeggen:'Ja, dat kan beter, wat zullen we er aan doen?'
pi_72810598
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd.

Maar het is toch algemeen bekend dat in Turkije gehandicapten vaak weggestopt worden, de buitenwereld mag het niet zien, en hun behandeling is alles behalve humaan te noemen. Als ik daar iets van zeg heeft dat niks met de Islam te maken.
En het gebeurd niet alleen in Turkije hoor, ook in Oost-Europa, en vast nog veel meer landen op deze aardbol. Maar dat betekent niet dat er niks van gezegd mag worden, of dat een journalist hier geen onderzoek naar mag doen. Jammer dat jullie dan meteen zo beledigd reageren, er mag geen enkel negatief ding gezegd worden of jullie denken dat wij jullie 'slecht' vinden ofzo.
Hier is het ook niet perfect, maar het zou jullie sieren dan eens te zeggen:'Ja, dat kan beter, wat zullen we er aan doen?'
Dit heb ik dan ook niet geconstateerd bij jou.
pi_72810614
quote:
Wetgeving verstrengd
De jongste jaren is de Turkse privacywetgeving verstrengd. Een wet uit 2005 stelt dat gevangenisstraffen met de helft moeten verlengd worden indien de inbreuk werd gepleegd met het oog op publicatie in de media. Een journalist die het 'recht op privacy van communicaties' schendt door bijvoorbeeld in het geheim een conversatie op te nemen, riskeert tot vier en een half jaar celstraf.
Lijkt mij prima. In Nederland hebben we ook zo'n wet, alleen vervolgt het OM uit schijterigheid juist niet als bijvoorbeeld Peter. R. de Vries erbij betrokken is.

Ik zie niet in waarom buitenlanders de Turkse wet zouden mogen overtreden om televisieprogramma's te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72810621
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:38 schreef Triggershot het volgende:
=edit voor mij niet van toepassing
En die mogen gewoon aangepakt worden hè.....toch????

Dus de dader wordt gestraft....Beroepen wij ons echt niet op portretrecht en schenden van goede naam van het land, zoals Turkije nu dus wel doet.

Dat tuig mag van mij op de voorpagina
  woensdag 16 september 2009 @ 17:44:43 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_72810647
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat er regels zijn overtreden. Als ik zo'n kind was geweest zou ik me niet aangetast voelen in mijn privacy als iemand mij probeert te helpen door de behandeling aan de kaak te stellen. Ze zullen enkel dat zeggen om niet nog meer mishandeld te worden, waar de turkse overheid vast en zeker voor zal zorgen als ze, of familie, geen aanklacht indienen. Zo kan je eigenlijk stellen dat van een overtreding van de Hertogin geen sprake is en de Turkse overheid de mensenrechten (nog steeds en dat al jaaaaaaaren lang) grof schendt en dat keer twee in dit geval.
pi_72810759
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:44 schreef paddy het volgende:

[..]

En die mogen gewoon aangepakt worden hè.....toch????

Dus de dader wordt gestraft....Beroepen wij ons echt niet op portretrecht en schenden van goede naam.

Dat tuig mag van mij op de voorpagina
Het wordt wel selectief aangepakt, zowel op Juridisch als op maatschappelijk niveau wordt bij allochtonen vrijwel altijd islam aangehaald, terwijl wanneer het Nederlanders zijn de afkomsten en overtuigingen geen toegevoegde waarde hebben.
pi_72810820
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Grappig. Deze kan ik vast nog wel gebruiken in een ander topic

Wie zegt dat ik hem niet uit een ander topic heb?
  woensdag 16 september 2009 @ 17:49:12 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_72810871
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het wordt wel selectief aangepakt, zowel op Juridisch als op maatschappelijk niveau wordt bij allochtonen vrijwel altijd islam aangehaald, terwijl wanneer het Nederlanders zijn de afkomsten en overtuigingen geen toegevoegde waarde hebben.
Geloof staat hier los van. Ik kan me op geen manier voorstellen dat de koran voorschrijft dat je gehandicapte kinderen moet mishandelen en vastbinden op bed. Gewoon zieke lui die een zieke manier van denken in stand houden. Deze praktijken zie je ook op veel grotere en ergere schaal terugkomen in Noord-Korea...niet echt een islamitisch land.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:50:33 #56
3542 Gia
User under construction
pi_72810928
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Klopt, is laatst ook een docu over geweest, maar daar zit nu wel vooruitgang in. En die landen stellen het niet strafbaar als er een docu over gemaakt wordt. Integendeel, zo'n docu kan juist hulp opleveren zodat het beter wordt voor die kindjes.
pi_72811075
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:55 schreef JodyBernal het volgende:
Ja goed plan! Laten we alle asociale, onderontwikkelde, onredelijke landen lid maken van de EU!

Wat kunnen linksen de reailiteit soms toch compleet uit het oog verliezen.
Als je de moeite had gedaan mn post te lezen (helaas wel wat woorden met meerdere lettergrepen, maar het zou te doen moeten zijn) .. had je kunnen lezen dat ik óók aangeef op welke gronden toetreding van Turkije niet gunstig is voor de EU... omdat de EU namelijk de ruimte er niet voor heeft en zelf al interne problemen heeft ...

Echter, voor een land als Turkije zélf en specifiek de mensenrechten-situatie daar, zou toetreding tot de EU wél behoorlijk positieve effecten kunnen hebben (en heeft de lobby daartoe nu al enig succes in de zin dat ze daar hun strafrecht aan het hervormen zijn om meer te voldoen aan het europese recht en meer conform de mensenrechten is...).
enkel heb je daar verder weinig aan als de interne bestuursproblemen in de EU zelf stevig toenemen.
pi_72811160
Nog wat info over gehandicapten in Turkije:

http://www.nd.nl/artikele(...)je-worden-weggestopt
pi_72811175
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lijkt mij prima. In Nederland hebben we ook zo'n wet, alleen vervolgt het OM uit schijterigheid juist niet als bijvoorbeeld Peter. R. de Vries erbij betrokken is.

Ik zie niet in waarom buitenlanders de Turkse wet zouden mogen overtreden om televisieprogramma's te maken.
Voorzover ik weet wordt die wet in Turkije ook niet streng gehandhaafd, ik kan mij namelijk talloze undercover opnames herinneren die de Turkse media gehaald hebben en daarvan lopen de presentatoren ook nog vrij rond. Daarnaast gaf IHVK ook al aan dat het bericht nog niet bevestigd is door de Turkse media.
pi_72811253
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:49 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Geloof staat hier los van. Ik kan me op geen manier voorstellen dat de koran voorschrijft dat je gehandicapte kinderen moet mishandelen en vastbinden op bed. Gewoon zieke lui die een zieke manier van denken in stand houden. Deze praktijken zie je ook op veel grotere en ergere schaal terugkomen in Noord-Korea...niet echt een islamitisch land.
Ik wou zeggen. Google maar eens op "Romania disabled children" en vergeet niet de tissues klaar te zetten. En ook daar, elke keer dat dit soort wantoestanden richting de allerzwaksten in de samenleving blootgelegd worden, is het eerste wat aangepakt wordt niet de wantoestanden maar de boodschapper.

Ik heb zelf een autistische zoon die in zo'n land dus aan een bed geketend zijn bed zou slijten in gekmakende verveling en die (op zijn apathische momenten dan)als twee druppels water lijkt op het jochie in deze foto:

De Turkse regering moet zich diep gaan schamen (alsmede zo ongeveer de regeringen van 90% van de aardbol)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')