Wat ik niet snap is dat ze de dames nu al op hetzelfde eiland gaan dumpen. Alsof de productie weet dat deze groep gedoemd is om zichzelf van kant te maken als ze nog drie dagen langer op hetzelfde eiland verblijven. Het is op z'n minst opvallend.
Wat ik me nu afvraag is of met de komst van de heren ze in hetzelfde kamp blijven, of dat ze de hele groep weer opsplitsen in twee groepen.
Ze hebben trouwens wel gekozen voor de grootste zelf-hatende manwijven die ze konden vinden dit jaar. Expeditie Robinson: Vrouwen die vrouwen haten. Ik ben de tel kwijtgeraakt denk ik, hoe vaak die mokkels wel niet lopen te katten en te kankeren op vrouwen in het algemeen. Alsof ze weten dat ze het zwakke geslacht zijn. Meestal presenteren ze zichzelf dan ook als overduidelijk mannelijk, alsof ze zichzelf niet tot de rest van de vrouwen rekenen. Vervolgens zie je dat ze net zo afgunstig zijn, net zo kattig en venijnig als de vrouwen waar ze met zulke walging op neerkijken.
Kun je het je voorstellen, met zo'n belgische kenau te zijn getrouwd? Belgen zijn sowieso al achterbaks, maar als je wakker wordt naas Carine dan heb je het toch wel zwaar getroffen. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Ik denk dat als de mannen hun intrede doen, dat ze er binnen de korste keren uitliggen. Dan hebben onze kortzichtige kippetjes weer een doel voor ogen. Dan denken ze dat ze zich weer moeten bewijzen door hun haat en nijd te richten op het sterkere geslacht. En dan zijn ze hun frustraties binnen de kortste keren weer vergeten, en stevenen ze weer vol overgave af op een eiland vol met vrouwen... waar ze dan ongetwijfeld weer over gaan janken en klagen.
Expeditie Robinson geeft aan dat vrouwen het zwakke geslacht zijn, ze zijn bekrompen, kunnen niet op de lange termijn plannen en niet handelen in teamverband. Ze zijn rancuneus, afgunstig, haatdragend, en gespeend van iedere vorm van zelf-reflectie. Ze zijn achterbaks en lui, en voelen zich allemaal heel belangrijk en gelijkwaardig. Ze eisen respect zonder ook maar iets te doen wat er voor zou zorgen dat ze het ook echt verdienen.
Niet dat een kamp vol mannen betere televisie op kan leveren, want die zijn over het algemeen georganiseerd, gericht op hun doel, ze zijn zich bewust van andermans zwakheden en werken daar omheen. Ze zijn direct en leggen hun geschillen snel neer of leggen ze bij als het nodig is voor de groep. Ze werken hard en vragen niet veel. Mannen zijn wat dat betreft maar saai.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---