abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:41:36 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73908544
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:49 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Héél herkenbaar, ik was na 1,5 week de ritalin ook helemaal zat vanwege de bijwerkingen. Was vooral licht in mijn hoofd, beetje drugsgevoel idd. Moet zeggen dat het bij mij even doorbijten is geweest. Heb ook wat liggen rommelen met de dosis. Heb wel gemerkt dat de bijwerkingen erger werden als ik last van rebound had, dus ben de pillen iets sneller na elkaar gaan nemen (3 uur er tussen iedere keer, en dan 4x op een dag).
Bij mij kwam het 'nare' bijgevoel echt van de pieken en dalen die Ritalin met zich meebrengt, dus daarom ben ik ook uiteindelijk op Concerta overgestapt.
Maar je geeft zelf aan dat je voelt dat de ritalin helpt en dat is al heel positief! Is gewoon een beetje uitproberen. Langzaam ga je meer merken van de voordelen en dan wegen de (eventuele) nadelen er helemaal niet meer tegenop

@Thrackan: zal wel een opluchting zijn dat je eindelijk iets meer weet en nu eraan kunt werken toch. En idd, labeltje maakt niets uit, als je er maar mee an de slag kunt
ja dat klopt, als je een rebound hebt dan lopen de bijwerkingen helemaal uit de hand. Dan word ik echt nerveus enzo. Ik ben ze nu maar om de 3,5 uur gaan nemen, volgens mij gaat dat goed. en dus halve ipv hele. en wil er eigenlijk ook dan 4x een halve nemen ipv 3x een hele. weet alleen niet of de psychiater dat tof gaat vinden dat ik dat zo zelf allemaal zit te bedenken. Maar misschien bel ik hem daar wel over. Kan ik meteen vragen of we onze afspraak dat ik tussendoor dik 2 weken stop ongedaan kunnen maken Ik wil nl niet meer stoppen Lekker rustig zo. Maar idd wat je zegt het zoeken van de juiste dosering zal nog wel tijd vergen. en misschien moet ik ook Concerta gaan overwegen wegens de langere werking. Mijn soort van vriendje heeft ook concerta. Maar bij hem werkt het niet zo heel goed vind ik. Valt me nu extra op omdat i kzie hoe anders ik ben met de ritalin (rustig) en hij is nog hartstikke hyper. Ook vanmorgen toen ik daar weg ging, ik zei: ga jij nog maar ff rustig zitten, je staat nou te stuiteren
Maargoed, concerta is wel superduur.
ben benieuwd idd of ik nog meer ga merken van de voordelen. het is nu vooral dat ik me een paar keer per dag een paar uur rustig voel en verder gewoon mezelf ben (dus alles vergeten, chaotisch, druk, slecht slapen). Dus het mag wel wat beter
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_73910189
Wat maakt het uit dat Concerta duur is als ik vragen mag? Betaalt de verzekering dat niet?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:51:50 #203
104367 Thrackan
new and improved
pi_73910613
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:34 schreef RRGJL het volgende:
Wat maakt het uit dat Concerta duur is als ik vragen mag? Betaalt de verzekering dat niet?
Als ik het begrepen heb uit de vorige topics niet nee.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73910890
O dat wist ik helemaal niet. Lekker dan, nou ik hoef geen medicatie als ik die niet betaald krijg door de verzekering Heb ik helemaal geen geld voor als student zijnde.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 13:07:57 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73911091
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:01 schreef RRGJL het volgende:
O dat wist ik helemaal niet. Lekker dan, nou ik hoef geen medicatie als ik die niet betaald krijg door de verzekering Heb ik helemaal geen geld voor als student zijnde.
Nee, dan is het extra ruk! Ik kan het wel betalen, heb er alleen geen zin in. probeer het nog wel ff met ritalin

edit: dat ik het kan betalen betekent overigens niet dat ik het heel makkelijk kan betalen het kan wel maar zou er wel rekening mee moeten houden bij mn uitgaven.
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 15:57:45 #206
21636 Feestkabouter
pi_73917163
ik heb verschillende doses concerta gebruikt. dat was echter al in 2006 (of 2007).
toen werden de 2 kleinere pillen (18 en 36 mg) wel vergoed, maar de grootste niet (54 mg)..... maar als ik het lief vroeg aan mijn verzekering weer wel (ik had de duurste polis toen).

weet niet hoe het er nu voor staat, maar een brief over de noodzaak met het verzoek om het toch te vergoeden wil echt wel eens helpen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:58:30 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73917192
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef Feestkabouter het volgende:
ik heb verschillende doses concerta gebruikt. dat was echter al in 2006 (of 2007).
toen werden de 2 kleinere pillen (18 en 36 mg) wel vergoed, maar de grootste niet (54 mg)..... maar als ik het lief vroeg aan mijn verzekering weer wel (ik had de duurste polis toen).

weet niet hoe het er nu voor staat, maar een brief over de noodzaak met het verzoek om het toch te vergoeden wil echt wel eens helpen.
dat klinkt dan wel weer goed
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:42:05 #208
238488 Crapbag
I love crap
pi_73922366
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:34 schreef RRGJL het volgende:
Nee het enige wat mijn verzekering vergoed is het bedrag van het goedkoopste "vergelijkbare" (vergelijkbaar tussen haakjes want ik moet zeggen dat ik concerta en ritalin helemaal niet vergelijkbaar vind, maar ja het is wel hetzelfde werkzame stofje. Het moge duidelijk zijn dat mensen die dit bepalen zelfg geen ad(h)d hebben ). En de rest is eigen bijdrage, want sja, je hebt niet het goedkoopste medicijn gekozen..... Bij 36 mg capsules lekker 40 euro per maand dus.
Heb trouwens wel lekker eigenwijs toch een declaratieform ingestuurd bij verzekering, in de hoop dat ze toch nog iets vergoeden
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_73922965
Precies, belachelijk dat ze Concerta niet vergoeden... Maar zo is heel veel belachelijk mbt die verzekeringen. Het is net dat ik nu Ritalin wil dat ik besef hoe belachelijk sommige dingen eigenlijk zijn, want concerta heeft gewoon veel toegevoegde waarde. Ritalin werkt wel de hele dag, maar ik heb nog steeds pieken en dalen. Ben vanaf eergister wel gegaan van 4 naar 5 ritalin per dag, omdat ik vroeg moet werken nam ik de laatste om 15.00u en dan ging het 's avonds minder goed.
Zo bleven dingen die ik voor mezelf en thuis wil doen vaak door de week liggen.

Maar op adhd.nu staat alle informatie over die verzekeringen en daar kan je ook zien welke verzekering je het beste kunt hebben en dus eventueel overstappen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:24:41 #210
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73939360
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:58 schreef northernlight81 het volgende:
Precies, belachelijk dat ze Concerta niet vergoeden... Maar zo is heel veel belachelijk mbt die verzekeringen. Het is net dat ik nu Ritalin wil dat ik besef hoe belachelijk sommige dingen eigenlijk zijn, want concerta heeft gewoon veel toegevoegde waarde. Ritalin werkt wel de hele dag, maar ik heb nog steeds pieken en dalen. Ben vanaf eergister wel gegaan van 4 naar 5 ritalin per dag, omdat ik vroeg moet werken nam ik de laatste om 15.00u en dan ging het 's avonds minder goed.
Zo bleven dingen die ik voor mezelf en thuis wil doen vaak door de week liggen.

Maar op adhd.nu staat alle informatie over die verzekeringen en daar kan je ook zien welke verzekering je het beste kunt hebben en dus eventueel overstappen.
ja precies, je wil wel de hele dag lekker rustig in je hoofd zijn natuurlijk
Ik vind ritalin ook maar onhandig hoor, ben echt heel de dag bezig met timen en plannen om die dingen in te nemen, vooral ook omdat ik een hele tegelijk gewoon qua bijwerkingen niet trek. Dus nu neem ik met een half uur ertussen 2 halve.
Ik ben er eigenlijk nog niet achter of ik nou in slaap kan komen als de ritalin nog werkt. ik heb er maar 3 op een dag dus savonds is dat uitgewerkt. Vriendje neemt 2 concerta;s per dag en die valt er dus ook mee in slaap. Moet wel zeggen dat ik lekker relaxed kan liggen soezen in mn bed als ik "onder invloed" ben, dat heb ik gistermiddag gedaan. Maar viel dus niet in slaap, waarschijnlijk (ook) vanwege mijn verkoudheid. Vannacht wel heerlijk diep geslapen (maar toen was het uitgewerkt) maar ik slaap zo kort. Elke dag tussen 6 en half 8 wakker (terwijl ik vakantie heb, als ik moet werken is dat natuurlijk perfect)
northernlight81, bedankt voor de link, ik ga vast eventjes kijken. Kan ik over een paar weken zeuren dat ze me maar concerta moeten voorschrijven
pi_73970323
ik ben erg benieuwd naar welke bijwerkingen iedereen hier heeft, zouden degenen die ritalin/concerta gebruiken dat hier een beetje willen beschrijven?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:21:54 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73979496
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:30 schreef agentstarling het volgende:
ik ben erg benieuwd naar welke bijwerkingen iedereen hier heeft, zouden degenen die ritalin/concerta gebruiken dat hier een beetje willen beschrijven?
Waarom ben je daar benieiuwd naar? (daar ben ik dan weer benieuwd naar )
Nou daar komt ie.

ritalin: hartkloppingen, zweten, soms beetje duf. Als ik een hele tegelijk inneem dan is dat nog erger en krijg ik een soort van rush als het begint te werken. Op zich best een lekker gevoel, maar vind dat niet echt de bedoeling van het gebruik van die medicijnen. Oh en een zwaar verminderde eetlust. droge mond, dus meer drinken en ik denk daardoor meer plassen. Beetje een zenuwachtig gevoel. Ik slik het dus pas 5 dagen dus moet ook nog wennen.
pi_73989752
ow jij ook pas 5 dagen. ik begin maandag aan de ritalin en vraag me gewoon last hoeveel mensen last hebben van die hartkloppingen vandaar, lijkt me een beetje eng gevoel namelijk.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:01:42 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73991748
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:57 schreef agentstarling het volgende:
ow jij ook pas 5 dagen. ik begin maandag aan de ritalin en vraag me gewoon last hoeveel mensen last hebben van die hartkloppingen vandaar, lijkt me een beetje eng gevoel namelijk.
valt wel mee hoor, je moet gewoon niet te actief bewegen dan. jezelf rustig houden.
succes maandag verder werkthet wel fijn hoor
pi_74000459
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

valt wel mee hoor, je moet gewoon niet te actief bewegen dan. jezelf rustig houden.
succes maandag verder werkthet wel fijn hoor
Je bedoelt de eerste paar keer ofzo? Het is denk ik niet goed als je na een maand niet normaal kunt gaan sporten enzo.
Ik had al geregeld hartkloppingen en ritmestoornissen voordat ik Ritalin nam, maar als ik Ritalin op heb is het zeker niet erger, echt bijna nooit. Het enige is dat ik op het begin een beetje last had van een droge mond, verder had ik nergens last van. Ik beweeg ontzettend veel en ook als ik Ritalin op heb gaat dat prima.

Maak je over hartkloppingen geen zorgen, dat hebben meer mensen wel dan niet denk ik. Je voelt dan je hart wat harder kloppen als het ware. Die ritmestoornissen vind ik 10x vervelender. Dan slaat hij ineens 1 of 2 slagen over, om daarna weer een paar extra slagen te doen en zo een paar keer tot hij weer normaal is. Ook een paar keer gehad dat mijn hartslag volledig op tilt sloeg. Hartslag was toen abnormaal hoog, zwaar boven de 200 en als ik dan ga liggen staat hij na een halve minuut ofzo 1 of 2 seconden stil, om vervolgens weer heel normaal rustig verder te tikken.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:55:40 #216
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74003828
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:20 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Je bedoelt de eerste paar keer ofzo? Het is denk ik niet goed als je na een maand niet normaal kunt gaan sporten enzo.
Ik had al geregeld hartkloppingen en ritmestoornissen voordat ik Ritalin nam, maar als ik Ritalin op heb is het zeker niet erger, echt bijna nooit. Het enige is dat ik op het begin een beetje last had van een droge mond, verder had ik nergens last van. Ik beweeg ontzettend veel en ook als ik Ritalin op heb gaat dat prima.

Maak je over hartkloppingen geen zorgen, dat hebben meer mensen wel dan niet denk ik. Je voelt dan je hart wat harder kloppen als het ware. Die ritmestoornissen vind ik 10x vervelender. Dan slaat hij ineens 1 of 2 slagen over, om daarna weer een paar extra slagen te doen en zo een paar keer tot hij weer normaal is. Ook een paar keer gehad dat mijn hartslag volledig op tilt sloeg. Hartslag was toen abnormaal hoog, zwaar boven de 200 en als ik dan ga liggen staat hij na een halve minuut ofzo 1 of 2 seconden stil, om vervolgens weer heel normaal rustig verder te tikken.
De eerste paar dagen was het heel erg met hartkloppingen. Nu neem ik de pilletjes per halve in en dan een half uur later weer een halve, e ndan valt het mee. maar als k dan de trap opren krijg i kwel hartkloppingen. hopelijk trekt dat nog weg, slik ze nog geen week he, dus heb goeie hoop. wil wel weer gaan sporten eigenlijk....
pi_74007770
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:20 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

haha vooral die laatste alinea is nogal verontrustend. Hoeveel kilo zijn jullie afgevallen ervan?? (ik wil eigenlijk geen vet kwijt namelijk)
pi_74008243
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:51 schreef agentstarling het volgende:

[..]

haha vooral die laatste alinea is nogal verontrustend. Hoeveel kilo zijn jullie afgevallen ervan?? (ik wil eigenlijk geen vet kwijt namelijk)
Ben daarvoor naar de huisarts geweest en het was niet verontrustend zei ze.

Ik was na de eerste 2 weken 1 kg kwijt, daarna ben ik bewust meer gaan eten en iets aangekomen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:37:43 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74010594
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:51 schreef agentstarling het volgende:

[..]

geen idee of ik afval en hoeveel. ik zou het zelf niet erg vinden om een paar kilo af te vallen, dus ik zal het ook niet tegenwerken. maar ik merk nu wel dat mijn eetlust begint terug te komen, vooral 's avonds, dus dat zal bij jou ook wel goedkomen
pi_74020151
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

geen idee of ik afval en hoeveel. ik zou het zelf niet erg vinden om een paar kilo af te vallen, dus ik zal het ook niet tegenwerken. maar ik merk nu wel dat mijn eetlust begint terug te komen, vooral 's avonds, dus dat zal bij jou ook wel goedkomen
Vanaf volgende week ga ik ook even proberen met halve tabletten te werken. Wellicht zijn de pieken dan minder en het is dan makkelijker als ik er 1 vergeet.
Hoeveel neem jij er eigenlijk per dag en ben je nog aan het opbouwen? Niet dat het nioet goed werkt, maar heb nog wel last van pieken en een onregelmatig ritme mbt slapen. Volgend jaar ga ik concerta nemen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:10:51 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74027784
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:09 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Vanaf volgende week ga ik ook even proberen met halve tabletten te werken. Wellicht zijn de pieken dan minder en het is dan makkelijker als ik er 1 vergeet.
Hoeveel neem jij er eigenlijk per dag en ben je nog aan het opbouwen? Niet dat het nioet goed werkt, maar heb nog wel last van pieken en een onregelmatig ritme mbt slapen. Volgend jaar ga ik concerta nemen.
ja, wel een goed idee om het even met halve te doen. Volgens mij hou je bij ritalin sowieso wel die pieken en dalen, dat heb ik vaker gehoord. Soms merk ik er ook niks van en soms weer wel. het is bij mij ook niet zo dat ik volcontinue hartstikke chaotisch of druk ben ofzo, maar soms wel. maar bijv vanavond merkte ik er niks van dat ie was uitgewerkt.
Ik neem er nu 3 van 10 mg per dag. ik wil er wel 4 eigenlijk, dan heb ik er savonds ook nog wat aan.
Slapen is bij mij heel raar, sinds ik die dingen slik slaap ik veel sneller in savonds en ik slaap heel diep, maar ben wel vroeg wakker (tussen 6 en 7, terwijl ik normaal pas rond een uur of 9 wakker ben als ik geen wekker zet)
Wat is er bij jou onregelmatig qua slapen dan? Maar je hebt er verder wel iets aan? wat gaat er bij jou allemaal beter door de ritalin?
Ik heb trouwens het idee dat ik er beter door kan praten. In discussies zeg maar, dat ik makkelijker weet wat i kwil zeggen, of beter kan doorvragen. heel raar. of i kscherper ben ofzo. Wel prettig, want ik voelde me juist altijd dom in discussies omdat ik pas na de discussie bedacht wat ik eigenlijk had willen zeggen.
pi_74069097
Ik wilde hier toch even aan mijn mede ADD'ers mededelen dat ik vandaag mijn verstandskiezen heb laten trekken en het reuze mee viel. Ik kom net binnen, verdoving werkt nog, dus ik weet niet of het straks erg pijn gaat doen. De behandeling zelf stelde in elk geval niet veel voor. Die horrorverhalen zijn misschien niet overdreven, maar in elk geval niet op mij van toepassing (gelukkig) Geen luid gekraak, geen pijnlijke spuiten, tanden waren er binnen 10min uit.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:39:23 #223
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_74072567
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:25 schreef RRGJL het volgende:
Ik wilde hier toch even aan mijn mede ADD'ers mededelen dat ik vandaag mijn verstandskiezen heb laten trekken en het reuze mee viel. Ik kom net binnen, verdoving werkt nog, dus ik weet niet of het straks erg pijn gaat doen. De behandeling zelf stelde in elk geval niet veel voor. Die horrorverhalen zijn misschien niet overdreven, maar in elk geval niet op mij van toepassing (gelukkig) Geen luid gekraak, geen pijnlijke spuiten, tanden waren er binnen 10min uit.
Ik moet ze ook nog laten trekken
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:52:52 #224
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_74074671
Ik kwam langs een 'adhd' dieet.

Wat je gedurende twee weken niet mag eten :
1/ geen zuivelproducten, vooral geen koemelk. Dit is de belangrijkste restrictie in het dieet die nog moet opgevolgd worden. Je kan de melk vervangen door rijstmelk of sojamelk. Beter is nog gewoon water te drinken. De hersenen bestaan uit 80% water, dus een aantal glazen extra per dag doet wonderen voor mensen met ADHD.
2/ geen geel voedsel zoals cornflakes, bananen worden aanzien als witte vruchten, geen gele.
3/ geen junk food eten, dit is superslecht voor ADHD’ers
4/Vermijd suiker, dit is heel moeilijk want suiker zit bijna in alle voedingswaren. Doe je best om zeker geen extra suiker toe te voegen aan de voeding, dat werkt nefast bij ADHD
5/Geen fruitsappen omdat deze ook veel suikers bevatten. Eén glas appelsap bevat de suiker van acht appels, dus zeker niet goed voor mensen met ADHD
6/Geen chocolade eten, ook omwille van de suiker.
7/totaal geen snoep eten, dit is volledig verboden gedurende twee weken.
8/geen gefrituurd eten.
9/vermijd voedingsstoffen met kleurstoffen, deze hebben een negatieve invloed op ADHD

Na twee weken mag je geleidelijk aan deze voedingsstoffen terug innemen. Best één tegelijk, als er reacties voorkomen weet je dat deze stof nefast is voor je ADHD probleem.

heeft iemand dit ooit geprobeerd?
pi_74083844
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:52 schreef DrD00m het volgende:
Ik kwam langs een 'adhd' dieet.

Wat je gedurende twee weken niet mag eten :
1/ geen zuivelproducten, vooral geen koemelk. Dit is de belangrijkste restrictie in het dieet die nog moet opgevolgd worden. Je kan de melk vervangen door rijstmelk of sojamelk. Beter is nog gewoon water te drinken. De hersenen bestaan uit 80% water, dus een aantal glazen extra per dag doet wonderen voor mensen met ADHD.
2/ geen geel voedsel zoals cornflakes, bananen worden aanzien als witte vruchten, geen gele.
3/ geen junk food eten, dit is superslecht voor ADHD’ers
4/Vermijd suiker, dit is heel moeilijk want suiker zit bijna in alle voedingswaren. Doe je best om zeker geen extra suiker toe te voegen aan de voeding, dat werkt nefast bij ADHD
5/Geen fruitsappen omdat deze ook veel suikers bevatten. Eén glas appelsap bevat de suiker van acht appels, dus zeker niet goed voor mensen met ADHD
6/Geen chocolade eten, ook omwille van de suiker.
7/totaal geen snoep eten, dit is volledig verboden gedurende twee weken.
8/geen gefrituurd eten.
9/vermijd voedingsstoffen met kleurstoffen, deze hebben een negatieve invloed op ADHD

Na twee weken mag je geleidelijk aan deze voedingsstoffen terug innemen. Best één tegelijk, als er reacties voorkomen weet je dat deze stof nefast is voor je ADHD probleem.

heeft iemand dit ooit geprobeerd?
Wat kun je dan nog wel eten en drinken? Droog brood met vleeswaren of pindakaas en een glas water. De caffeine/koffie zijn ze vast in het lijstje vergeten.
Maar dat heb ik dus geprobeerd, al die dingen waarvan je opgefokt kan raken. Voor mij kwam het neer op minder koffie/cola, suiker, snelle koolhydraten, kleurstoffen etc. Dat werkt zeker, maar bij lange na niet genoeg, omdat dat de oorzaak niet is bij mij. Je kan ook een beetje een middenweg nemen. In plaats van suiker bijvoorbeeld rietsuiker (smaakt hetzelfde), maximaal 3 of 4 kopjes koffie per dag, en dan cola light ipv gewone cola. Als je, je heel strikt aan dat dieet houdt is dat denk ik niet gezond, omdat je dan snel te weinig eet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')