abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:18:21 #151
104367 Thrackan
new and improved
pi_73836798
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:16 schreef Murmeli het volgende:
Sjeez....het is echt rustig hier... het lijkt mijn hoofd wel
ok ok dom en stom grapje

ik ga boodschappen halen, met mijn lijstje dat ik heel netjes heb gemaakt ipv de denken dat ik het in de winkel wel verzin
Je bent er blij mee he?

Ontopic: kan niet wachten, morgen uitslag!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:24:14 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73836971
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:18 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Je bent er blij mee he?

Ontopic: kan niet wachten, morgen uitslag!
ja blij
owh morgen? spannend!!!! wat denk je dat eruit komt?
hou ons op de hoogte he
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:30:42 #153
104367 Thrackan
new and improved
pi_73837151
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja blij
owh morgen? spannend!!!! wat denk je dat eruit komt?
hou ons op de hoogte he
Uiteraard.

Ik gok op een mengeling van (wellicht) hoogbegaafdheid en een vleugje autistisch spectrum
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73837459
Beste jongens en meisjes,

Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee rondloop, en ik heb besloten om hem hier maar eens neer te plempen aangezien ik hier toch niemand ken

Ik heb 2 broertjes en 2 zusjes die allemaal aan de Ritalin zitten, plus een stuk of wat neefjes en nichtjes (8) die ook stuk voor stuk ADHD of ADD hebben, van zowel mijn moeder's kant als mijn vader's kant.
Op de basis- en middelbare school ging het allemaal best prima met mij, behalve dat ik zo'n beetje alles uitstelde, vergat of gewoon niet deed maar aangezien het allemaal vrij makkelijk was heb ik zonder problemen m'n vwo diploma gehaald. Tegenwoordig studeer ik, al 4 jaar, 3 verschillende studies, kortom: klote.
Nu heb ik op aanraden van mijn moeder gewoon eens de Ritalin van een van m'n broertjes geprobeerd. Het was alsof er een wereld voor me open ging, ik heb bijna 3 uur achter elkaar kunnen studeren, voor het eerst in 4 fucking jaar. Soort van rust in m'n hoofd, k hoefde niet iedere 20 minuten een peuk te roken of iemand wat te vertellen, niet naar de tv te lopen om ff gauw te kijken, niet op internet vanalles op te zoeken etc. etc.

Waar ik naar toe wil: Is er een ervaringsdeskundige in de zaal die mij kan vertellen hoe groot de kans is dat ik zo'n klote-stoornis heb en als dat het geval is, hoe ik daar zsm officieel achter kom? Ik vind het namelijk zelf klinken als een kutexcuus van een luie kutstudent, maar dat testje met die Ritalin was wel heul relaxt.

Misschien komt het allemaal wat impulsief en overdonderend over, maar ik ben blij dat ik 't kwijt ben,

Groetjes,
pi_73838112
Ik heb na lange tijd de stap gezet om te gaan praten met de hogeschool psycholoog over mijn vermoeden dat ik last heb van ADD en de daaruit voortvloeiende studievertraging. Nu ik mijn 7e studiejaar in ben gegaan begin ik van mezelf te merken dat ik mezelf in de weg zit door uitstelgedrag, concentratieproblemen en mooi weer praten. Ik doe de zaakjes vaak mooier overkomen dan ze in werkelijkheid zijn en moet vervolgens met de billen bloot omdat ik afspraken niet waar kan maken.

Op internet heb ik via de zelftest uit de OP al kunnen opmaken dat er een behoorlijke kans is dat ik ADD of iets dergelijks heb. In overleg met de studenten psycholoog heb ik besloten om me te laten testen op ADD. Het telefonisch intake gesprek heb ik inmiddels gehad en eind november moet de eerste test plaatsvinden. Nu heb ik een brief gekregen waarin mij verzocht wordt om een ouder en een vriend(in) mee te nemen. Om een ouder mee te nemen vind ik geen probleem, zij weten sinds kort waar ik mee rondloop, een vriend(in) vind ik echter niet prettig wegens schaamte. Ik neig er dus erg naar om alleen een ouder mee te nemen. Brengt dit het onderzoek in de problemen?

Verder vroeg ik me af hoe en in welke mate alcohol jullie beïnvloed vergeleken met mensen die geen ADD hebben. Ik merk van mezelf dat ik geen mate weet te houden en ben daardoor snel dronken. Van een rustige en schappelijke type wordt ik, als ik een slechte dronk heb, iemand die het bloed bij anderen onder de nagels vandaan haalt. Begrijp me niet verkeerd; ik deel geen klappen uit maar het scheelt soms niet veel voordat ik er een krijg. Herkennen mensen dit? En is dit mogelijk een eigenschap van of te herleiden naar ADD?
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:05:13 #156
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73838346
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:39 schreef Denkbaar het volgende:
Beste jongens en meisjes,

Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee rondloop, en ik heb besloten om hem hier maar eens neer te plempen aangezien ik hier toch niemand ken

Ik heb 2 broertjes en 2 zusjes die allemaal aan de Ritalin zitten, plus een stuk of wat neefjes en nichtjes (8) die ook stuk voor stuk ADHD of ADD hebben, van zowel mijn moeder's kant als mijn vader's kant.
Op de basis- en middelbare school ging het allemaal best prima met mij, behalve dat ik zo'n beetje alles uitstelde, vergat of gewoon niet deed maar aangezien het allemaal vrij makkelijk was heb ik zonder problemen m'n vwo diploma gehaald. Tegenwoordig studeer ik, al 4 jaar, 3 verschillende studies, kortom: klote.
Nu heb ik op aanraden van mijn moeder gewoon eens de Ritalin van een van m'n broertjes geprobeerd. Het was alsof er een wereld voor me open ging, ik heb bijna 3 uur achter elkaar kunnen studeren, voor het eerst in 4 fucking jaar. Soort van rust in m'n hoofd, k hoefde niet iedere 20 minuten een peuk te roken of iemand wat te vertellen, niet naar de tv te lopen om ff gauw te kijken, niet op internet vanalles op te zoeken etc. etc.

Waar ik naar toe wil: Is er een ervaringsdeskundige in de zaal die mij kan vertellen hoe groot de kans is dat ik zo'n klote-stoornis heb en als dat het geval is, hoe ik daar zsm officieel achter kom? Ik vind het namelijk zelf klinken als een kutexcuus van een luie kutstudent, maar dat testje met die Ritalin was wel heul relaxt.

Misschien komt het allemaal wat impulsief en overdonderend over, maar ik ben blij dat ik 't kwijt ben,

Groetjes,
Hey!
Als ik het goed heb begrepen is het zo dat als je van ritalin rustig wordt, dat je dan wel adhd of add hebt (dat zag ik op wikipedia staan, als je daar ritalin opzoekt).
Volgens mij kan je het beste naar je huisarts gaan en daar een doorverwijzing vragen voor een psycholoog. of je kan PsyQ bellen (of via internet hun testje invullen dan je dan via internet ook aanmelden, da's lekker laagdrempelig) en dan krijg je daar eerst een telefonische intaken en daarna moet je evt langskomen. als je moet gaan langskomen moet je wel een doorverwijzing hebben van je huisarts, maar die kan je dus dan nog regelen.
En nee, het is geen rotexcuus van een luie kutstudent, als jij echt zoiets hebt, dan is het gewoon kut om je te concentreren. Je kan het maar beter gewoon weten en dan kan je er wat aan doen (wel of niet met medicatie). Wees lief voor jezelf en veroordeel jezelf niet, ok? (sorry, klinkt misschien onwijs zweverig, maar ik weet het niet op een andere manier te zeggen)
zoals je kan lezen heb ik nu sinds 2 dagen ritalin om te proberen omdat het bij mij niet duidelijk werd of ik wel of niet add of adhd heb uit de onderzoeken (omdat er meerdere psychische problemen spelen) maar die ritalin werkt als een trein! Dus ik weet nu eigenlijk ook min of meer zeker dat ik het heb. Sja... beetje handig om daar op je 34e achter te komen als je al bijna 10 jaar met pijn en moeite aan het werk bent en 8 jaar over je studie hebt gedaan. maar nu begrijp ik het tenminste wel (dwz, add zal een deel van de oorzaak zijn, tuurlijk zit er ook wel wat in mijn persoonlijkheid)
Dus.... hup naar de psych jij... en sterkte.... heftig voor je, zeker dat het zoveel voorkomt ook in je familie!! Begrijp goed dat je er niet blij mee bent en ervan schrikt...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:06:41 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73838392
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:30 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Uiteraard.

Ik gok op een mengeling van (wellicht) hoogbegaafdheid en een vleugje autistisch spectrum
OK. spannend hoor! ik hoorhet morgen wel.

Ik had net weer een openbaring in de appie heijn. boodschappen doen is best leuk hahaha... niks niet overdonderd door teveel keuze. hd ook een lijstje dat is zo. maar werd ook niet afgeleid. en zeker niet door snoepgoed want mijn eetlust is down the drain van dat spul
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:09:19 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73838469
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Balen26 het volgende:
Ik heb na lange tijd de stap gezet om te gaan praten met de hogeschool psycholoog over mijn vermoeden dat ik last heb van ADD en de daaruit voortvloeiende studievertraging. Nu ik mijn 7e studiejaar in ben gegaan begin ik van mezelf te merken dat ik mezelf in de weg zit door uitstelgedrag, concentratieproblemen en mooi weer praten. Ik doe de zaakjes vaak mooier overkomen dan ze in werkelijkheid zijn en moet vervolgens met de billen bloot omdat ik afspraken niet waar kan maken.

Op internet heb ik via de zelftest uit de OP al kunnen opmaken dat er een behoorlijke kans is dat ik ADD of iets dergelijks heb. In overleg met de studenten psycholoog heb ik besloten om me te laten testen op ADD. Het telefonisch intake gesprek heb ik inmiddels gehad en eind november moet de eerste test plaatsvinden. Nu heb ik een brief gekregen waarin mij verzocht wordt om een ouder en een vriend(in) mee te nemen. Om een ouder mee te nemen vind ik geen probleem, zij weten sinds kort waar ik mee rondloop, een vriend(in) vind ik echter niet prettig wegens schaamte. Ik neig er dus erg naar om alleen een ouder mee te nemen. Brengt dit het onderzoek in de problemen?

Verder vroeg ik me af hoe en in welke mate alcohol jullie beïnvloed vergeleken met mensen die geen ADD hebben. Ik merk van mezelf dat ik geen mate weet te houden en ben daardoor snel dronken. Van een rustige en schappelijke type wordt ik, als ik een slechte dronk heb, iemand die het bloed bij anderen onder de nagels vandaan haalt. Begrijp me niet verkeerd; ik deel geen klappen uit maar het scheelt soms niet veel voordat ik er een krijg. Herkennen mensen dit? En is dit mogelijk een eigenschap van of te herleiden naar ADD?
Je ouders hebje nodig om te vertellen hoe je in je jeugd was. jij zelf kan vertellen hoe je nu bent. Dus misschien is het geen probleem. Maar vraag het voor de zekerheid even na. of probeer toch of je met de billen bloot durft bij een vriend of vriendin.

geen maat houden met alcohol ken ik ja. Ik word echter niet vervelend volgens mij.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:15:50 #159
104367 Thrackan
new and improved
pi_73843296
Ik ben ook geen vervelende drinker, maar ik drink wel veel, en soms erg vaak (meerdere avonden per week en in het weekend).
Doordeweeks drink ik minder (biertje of 2) simpelweg omdat ik te lui ben om op de fiets te stappen en dus met de auto ga In het weekend drink ik meestal door totdat ik nog net kan afrekenen en naar huis fietsen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:17:32 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73843373
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:15 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben ook geen vervelende drinker, maar ik drink wel veel, en soms erg vaak (meerdere avonden per week en in het weekend).
Doordeweeks drink ik minder (biertje of 2) simpelweg omdat ik te lui ben om op de fiets te stappen en dus met de auto ga In het weekend drink ik meestal door totdat ik nog net kan afrekenen en naar huis fietsen.
oeps...da's wel veul
als ze mij mn gang laten gaan drink ik ook zoveel, maar nu gelukkig al een tijdje niet meer
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:45:06 #161
104367 Thrackan
new and improved
pi_73844426
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oeps...da's wel veul
als ze mij mn gang laten gaan drink ik ook zoveel, maar nu gelukkig al een tijdje niet meer
Ik tegenwoordig ook bijna alleen nog maar in het weekend. Als ik straks op mezelf woon moet ik er maar voor zorgen dat ik het niet in huis haal
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73848453
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:15 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben ook geen vervelende drinker, maar ik drink wel veel, en soms erg vaak (meerdere avonden per week en in het weekend).
Doordeweeks drink ik minder (biertje of 2) simpelweg omdat ik te lui ben om op de fiets te stappen en dus met de auto ga In het weekend drink ik meestal door totdat ik nog net kan afrekenen en naar huis fietsen.
Doordeweeks probeer ik zo min mogelijk te drinken, al ontkom ik er soms niet aan door sociale verplichtingen en dan scheelt het dat de andere persoon de maat bepaald. Wanneer die rem er niet op zit, bijvoorbeeld in het weekend, dan gaat het hard. Het is ook niet zo dat ik iedere keer vervelend ben, maar wanneer ik dat wel ben, dan komt de kater een stuk harder aan. Niet alleen voor mij vervelend, maar ook voor andere mensen. Maargoed, geen idee of dit te herleiden is naar ADD. Dat ga ik 'ns navragen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:10:31 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73849811
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:35 schreef Balen26 het volgende:

[..]

Doordeweeks probeer ik zo min mogelijk te drinken, al ontkom ik er soms niet aan door sociale verplichtingen en dan scheelt het dat de andere persoon de maat bepaald. Wanneer die rem er niet op zit, bijvoorbeeld in het weekend, dan gaat het hard. Het is ook niet zo dat ik iedere keer vervelend ben, maar wanneer ik dat wel ben, dan komt de kater een stuk harder aan. Niet alleen voor mij vervelend, maar ook voor andere mensen. Maargoed, geen idee of dit te herleiden is naar ADD. Dat ga ik 'ns navragen.
ADHD-ers zijn wel meer verslavingsgevoelig (ik weet niet of dat voor ADD ook geldt). Drugs en drank werkt dan ook vaak om je hoofd te kalmeren, dus ik denk wel dat het te herleiden kan zijn voor jou.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:24:37 #164
21636 Feestkabouter
pi_73866863
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Murmeli het volgende:
Vervelend dat het bij jou niet werkte. Werkten er ook geen van de andere medicijnen? En hoe ga je nu verder dan? Heb je er wel iets van hulp bij ofzo om wat structuur in jezelf aan te brengen?
ik heb in 2004 gehoord dat ik ADHD heb, eind 2004 en in 2005 vanalles geprobeerd, zonder succes.
eind 2007 duidelijk geworden dat ik ook Asperger heb. weer vanalles geprobeerd aan pillen om me te helpen aan rust in mijn hoofd en minder dwang.
enige wat me helpt is Risperdal (anti-psychoticum), die neem ik soms in drukkere tijden begin vd avond in (werkt na 4 a 5 uur), dat helpt me tegen het piekeren zodat ik beter inslaap.

van Ritalin herinner ik me overigens een heel sterke bijwerking: verminderde eetlust, ik viel kilo's af .......... en dat kwam best goed uit.............. ik zou trouwens weer eens nodig aan de Ritalin moeten
(of een pleister op mijn muil moeten plakken)


ah, ik zie dat ik niet de enige ben die minder eet:
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Murmeli het volgende:
en zeker niet door snoepgoed want mijn eetlust is down the drain van dat spul
let op dat je niet zo weinig eet dat je je flauw gaat voelen. ik leef (en eet) sowieso heel onregelmatig, ik kon wel eens anderhalve dag niet eten en dan flauw worden en ineens bijna letterlijk omvallen.
iets wat mijn vriendin overigens al heeft als ze een paar uur niet heeft gegeten, heel onbegrijpelijk voor mij
(misschien toch wel een beetje begrijpelijk: ik heb heel veel reserves)

[ Bericht 28% gewijzigd door Feestkabouter op 20-10-2009 00:33:32 ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:30:16 #165
21636 Feestkabouter
pi_73866989
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Balen26 het volgende:
Ik heb na lange tijd de stap gezet om te gaan praten met de hogeschool psycholoog over mijn vermoeden dat ik last heb van ADD en de daaruit voortvloeiende studievertraging. Nu ik mijn 7e studiejaar in ben gegaan begin ik van mezelf te merken dat ik mezelf in de weg zit door uitstelgedrag, concentratieproblemen en mooi weer praten. Ik doe de zaakjes vaak mooier overkomen dan ze in werkelijkheid zijn en moet vervolgens met de billen bloot omdat ik afspraken niet waar kan maken.

Op internet heb ik via de zelftest uit de OP al kunnen opmaken dat er een behoorlijke kans is dat ik ADD of iets dergelijks heb. In overleg met de studenten psycholoog heb ik besloten om me te laten testen op ADD. Het telefonisch intake gesprek heb ik inmiddels gehad en eind november moet de eerste test plaatsvinden. Nu heb ik een brief gekregen waarin mij verzocht wordt om een ouder en een vriend(in) mee te nemen. Om een ouder mee te nemen vind ik geen probleem, zij weten sinds kort waar ik mee rondloop, een vriend(in) vind ik echter niet prettig wegens schaamte. Ik neig er dus erg naar om alleen een ouder mee te nemen. Brengt dit het onderzoek in de problemen?

Verder vroeg ik me af hoe en in welke mate alcohol jullie beïnvloed vergeleken met mensen die geen ADD hebben. Ik merk van mezelf dat ik geen mate weet te houden en ben daardoor snel dronken. Van een rustige en schappelijke type wordt ik, als ik een slechte dronk heb, iemand die het bloed bij anderen onder de nagels vandaan haalt. Begrijp me niet verkeerd; ik deel geen klappen uit maar het scheelt soms niet veel voordat ik er een krijg. Herkennen mensen dit? En is dit mogelijk een eigenschap van of te herleiden naar ADD?
vertrouw niet teveel op zelftests en zo.
ADHD gaat over een aantal eigenschappen die iedereen wel heeft....... het verschil zit hem erin: heb je die eigenschappen zo vaak/sterk dat het je echt belemmert in je leven, dan is het dus een stoornis.
heel veel mensen zouden volgens zelftests ADHD hebben.

als er veel ADHD in je familie zit, is de kans groot dat je ook zoiets hebt, het is nou eenmaal (deels) erfelijk. kan ook autisme-achtig zijn. let op: veel mensen met ADHD hebben een sterke neiging tot verslaving (ik ook). misschien heb je niet echt ADHD, maar wel een aantal trekken/kenmerken ervan, zoals misschien die verslaving.
geen maat weten te houden hoort absoluut WEL bij ADHD.
hoe vrolijk of ongemakkelijk je op alcohol reageert staat dan (denk ik) weer helemaal los van ADHD.
misschien ben je altijd wel meer gespannen dan je denkt, en komt die spanning tot uiting door alcohol.....
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:23:16 #166
104367 Thrackan
new and improved
pi_73871007
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb in 2004 gehoord dat ik ADHD heb, eind 2004 en in 2005 vanalles geprobeerd, zonder succes.
eind 2007 duidelijk geworden dat ik ook Asperger heb. weer vanalles geprobeerd aan pillen om me te helpen aan rust in mijn hoofd en minder dwang.
enige wat me helpt is Risperdal (anti-psychoticum), die neem ik soms in drukkere tijden begin vd avond in (werkt na 4 a 5 uur), dat helpt me tegen het piekeren zodat ik beter inslaap.

van Ritalin herinner ik me overigens een heel sterke bijwerking: verminderde eetlust, ik viel kilo's af .......... en dat kwam best goed uit.............. ik zou trouwens weer eens nodig aan de Ritalin moeten
(of een pleister op mijn muil moeten plakken)


ah, ik zie dat ik niet de enige ben die minder eet:
[..]

let op dat je niet zo weinig eet dat je je flauw gaat voelen. ik leef (en eet) sowieso heel onregelmatig, ik kon wel eens anderhalve dag niet eten en dan flauw worden en ineens bijna letterlijk omvallen.
iets wat mijn vriendin overigens al heeft als ze een paar uur niet heeft gegeten, heel onbegrijpelijk voor mij
(misschien toch wel een beetje begrijpelijk: ik heb heel veel reserves)
Meer dan een dag niet eten Dan zou ik allang half dood neervallen zeg...
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

vertrouw niet teveel op zelftests en zo.
ADHD gaat over een aantal eigenschappen die iedereen wel heeft....... het verschil zit hem erin: heb je die eigenschappen zo vaak/sterk dat het je echt belemmert in je leven, dan is het dus een stoornis.
heel veel mensen zouden volgens zelftests ADHD hebben.

als er veel ADHD in je familie zit, is de kans groot dat je ook zoiets hebt, het is nou eenmaal (deels) erfelijk. kan ook autisme-achtig zijn. let op: veel mensen met ADHD hebben een sterke neiging tot verslaving (ik ook). misschien heb je niet echt ADHD, maar wel een aantal trekken/kenmerken ervan, zoals misschien die verslaving.
geen maat weten te houden hoort absoluut WEL bij ADHD.
hoe vrolijk of ongemakkelijk je op alcohol reageert staat dan (denk ik) weer helemaal los van ADHD.
misschien ben je altijd wel meer gespannen dan je denkt, en komt die spanning tot uiting door alcohol.....
Zelftests zijn inderdaad slechts een indicatie. Mocht je uit een zelftest opmaken dat je kans wel érg groot is, dan kan dat natuurlijk aanleiding geven tot een grondiger onderzoek.

Overigens over geen maat houden: mijn "toekomstige vriendin" vond gister ook al dat ik eigenlijk teveel drink en ze heeft wel een puntje . Als deze opruimfase voorbij is ga ik aan de verslavingen werken
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73871171
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

vertrouw niet teveel op zelftests en zo.
ADHD gaat over een aantal eigenschappen die iedereen wel heeft....... het verschil zit hem erin: heb je die eigenschappen zo vaak/sterk dat het je echt belemmert in je leven, dan is het dus een stoornis.
heel veel mensen zouden volgens zelftests ADHD hebben.

als er veel ADHD in je familie zit, is de kans groot dat je ook zoiets hebt, het is nou eenmaal (deels) erfelijk. kan ook autisme-achtig zijn. let op: veel mensen met ADHD hebben een sterke neiging tot verslaving (ik ook). misschien heb je niet echt ADHD, maar wel een aantal trekken/kenmerken ervan, zoals misschien die verslaving.
geen maat weten te houden hoort absoluut WEL bij ADHD.
hoe vrolijk of ongemakkelijk je op alcohol reageert staat dan (denk ik) weer helemaal los van ADHD.
misschien ben je altijd wel meer gespannen dan je denkt, en komt die spanning tot uiting door alcohol.....
Ik ben ook een beetje bang dat ik mezelf voor de gek aan 't houden ben, bij mij kwam uit ongeveer 3 zelftests dat er een hoge kans is dat ik ADHD heb, maar ja, internet-tests Volgens die dingen heb ik ook een IQ van 150
Aan de andere kant heeft een groot deel van mijn familie het, inclusief mijn 2 broertjes en 2 zusjes, maar daardoor blijf ik het steeds als excuus voor mezelf gebruiken. In de trant van: 'oh als zij het allemaal hebben zal dat bij mij ook wel zo zijn.'
Mja, ik ga over een uurtje naar de studentenpsycholoog hier, dus we zullen wel zien...
pi_73871211
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:23 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Overigens over geen maat houden: mijn "toekomstige vriendin" vond gister ook al dat ik eigenlijk teveel drink en ze heeft wel een puntje . Als deze opruimfase voorbij is ga ik aan de verslavingen werken
Succes. Persoonlijk heb ik met mijn vriendin ooit de afspraak gemaakt van 1 krat bier per maand. Houdt de mate ook . Goed, het krat is binnen een week leeg, maar er kwam geen nieuw krat tot het loon gestort werd.

Die regel hebben we de laatste tijd niet meer vastgehouden... Wellicht niet helemaal verstandig.
pi_73871216
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:31 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Ik ben ook een beetje bang dat ik mezelf voor de gek aan 't houden ben, bij mij kwam uit ongeveer 3 zelftests dat er een hoge kans is dat ik ADHD heb, maar ja, internet-tests Volgens die dingen heb ik ook een IQ van 150
Aan de andere kant heeft een groot deel van mijn familie het, inclusief mijn 2 broertjes en 2 zusjes, maar daardoor blijf ik het steeds als excuus voor mezelf gebruiken. In de trant van: 'oh als zij het allemaal hebben zal dat bij mij ook wel zo zijn.'
Mja, ik ga over een uurtje naar de studentenpsycholoog hier, dus we zullen wel zien...
Succes.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:02:35 #170
104367 Thrackan
new and improved
pi_73871700
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Succes. Persoonlijk heb ik met mijn vriendin ooit de afspraak gemaakt van 1 krat bier per maand. Houdt de mate ook . Goed, het krat is binnen een week leeg, maar er kwam geen nieuw krat tot het loon gestort werd.

Die regel hebben we de laatste tijd niet meer vastgehouden... Wellicht niet helemaal verstandig.
Ben vandaag alvast wat voorzichtiger met de koffie Pas 1 bakkie op.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:04:52 #171
21636 Feestkabouter
pi_73871752
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:31 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Ik ben ook een beetje bang dat ik mezelf voor de gek aan 't houden ben, bij mij kwam uit ongeveer 3 zelftests dat er een hoge kans is dat ik ADHD heb, maar ja, internet-tests Volgens die dingen heb ik ook een IQ van 150
Aan de andere kant heeft een groot deel van mijn familie het, inclusief mijn 2 broertjes en 2 zusjes, maar daardoor blijf ik het steeds als excuus voor mezelf gebruiken. In de trant van: 'oh als zij het allemaal hebben zal dat bij mij ook wel zo zijn.'
Mja, ik ga over een uurtje naar de studentenpsycholoog hier, dus we zullen wel zien...
wat betreft het erfelijke: het kan een aanwijzing zijn. maar het hoeft niet.
ik duidelijk ADHD en Asperger. mijn pa ook (geen diagnoses, maar we lijken nou eenmaal heel erg op elkaar, het druipt er bij hem ook vanaf).
zoon van mijn broer: duidelijk Asperger of PDD-NOS (moet later nog definitief worden vastgesteld welke van de 2 het is, nu een voorlopige diagnose van die 2; en die 2 verschillen trouwens toch minimaal).
maar mijn broer heeft duidelijk geen ADHD en geen autisme. wel trekken van autisme, maar absoluut niet zo sterk dat je het echt autisme noemt.
pi_73871985
We zullen zien, ik ben in ieder geval blij dat ik een stap genomen heb door naar de psycholoog te gaan. Ik wordt af en toe echt helemaal gek van mezelf en m'n vriendin loopt er ook al maanden op te hameren dat ik maar eens moet gaan.

Anyway, ik hoop niet dat iemand er last van heeft als ik af en toe eens wat neerplemp hierzo, ik vind het namelijk best relaxt om het een soort van van me af te schrijven, aangezien de meeste mensen in mijn sociale omgeving vinden dat ik me niet zo aan moet stellen

Op naar de psych, tabee!
pi_73872193
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:02 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ben vandaag alvast wat voorzichtiger met de koffie Pas 1 bakkie op.
Doe niet zo eng... Een dag zonder koffie? Brrr....



Zo, dat je het afleert om dit soort enge dingen te posten
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:52:28 #174
104367 Thrackan
new and improved
pi_73872824
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Doe niet zo eng... Een dag zonder koffie? Brrr....



Zo, dat je het afleert om dit soort enge dingen te posten
Niet zonder, gewoon een normale hoeveelheid in plaats van sloten

Heb nu 2 bakkies op, nu weer aan de choco.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:54:49 #175
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_73872890
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Doe niet zo eng... Een dag zonder koffie? Brrr....



Zo, dat je het afleert om dit soort enge dingen te posten
Koffie? brrrrrrr.....
Dat is iets wat ik absoluut niet kan drinken. bah

(tenzij er flink wat suiker in zit, maar dat is ook instant energie )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')