Eet smakelijk.quote:Marokko vervolgt verbrekers vasten
Gepubliceerd: 15 september 2009 20:23 | Gewijzigd: 15 september 2009 20:23
Rabat, 15 sept. Zes jonge Marokkanen worden vervolgd wegens „poging tot het aanzetten tot het verbreken van de vasten in het openbaar” tijdens de ramadan, de islamitische vastenmaand die nu gaande is.
De beklaagden protesteerden met hun actie van zondag in Mohammedia, 80 kilometer ten zuiden van Rabat, tegen een wet die het niet-naleven van het vasten vasten straft, aldus een veiligheidsfunctionaris.
Het was voorzover bekend de eerste keer in Marokko dat een groep mensen in het openbaar het recht opeiste om tijdens de ramadan niet te vasten. De raad van islamitische rechtsgeleerden van Mohammedia heeft hen als „agitatoren” gebrandmerkt. (AFP)
Een soort van aflaat zeg maar???quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef Mirjam het volgende:
wat is dat voor gelul?
je mag best eten, als je later maar inhaalt/geld doneert (vertelde een collega toevallig van de week)
quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef Mirjam het volgende:
wat is dat voor gelul?
je mag best eten, als je later maar inhaalt/geld doneert (vertelde een collega toevallig van de week)
quote:Voor zieken, zwangere vrouwen, vrouwen tijdens de menstruatie, soldaten in oorlogstijd, jonge kinderen, reizigers en alle anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid of vertragend werkt op herstel van een ziekte, wordt een uitzondering gemaakt. Zij hoeven niet te vasten, hoewel het inhalen ervan voor wie dat mogelijk is wel wordt aangemoedigd.
quote:
Ik moet ook wel bekennen dat ik van die dagen heb dat als ik een ander zie eten dat ik dan trek krijg. Niet altijd, maar ik kan me voorstellen dat het tijdens de vastenmaand erger is.quote:U hebt gezocht op het woord ‘agitator’:
agi·ta·tor de; m,v -s, -toren volksmenner, politieke opruier
© 2009 Van Dale Uitgevers
wallah, warum jai so phrat ovr muhammed !quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb honger.![]()
Maar ik mag 's nachts niet eten van mijn interne demon.
Nee hoor,quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef Mirjam het volgende:
wat is dat voor gelul?
dat zal best smaken na een G'tjequote:
Hoe houd je je levensmoed nog tussen al die vretende varkens hier in Nederland? I wonder.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:12 schreef Meki het volgende:
Goede wet van Marokko
Ook in Egypte zijn er vele mensen opgepakt voor het verstoren van de orde
Egypte als voorbeeld nemen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:12 schreef Meki het volgende:
Goede wet van Marokko
Ook in Egypte zijn er vele mensen opgepakt voor het verstoren van de orde
wat een baby vergelijkingquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Egypte als voorbeeld nemen.
Zo worden er tijdens de Oktoberfeesten in München Marokkanen in het cachot gestopt die zich niet aan het bier en de braadworst willen wagen. Niet meedoen met de plaatselijke folklore? Boeten zal je, asociale pauper.
Ja want een fles alcohol staat binnenkort ook weer eens terecht wegens moordquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een baby vergelijking
Alcohol die als moordmachine vergelijken met de heilige maand Ramadan.
Heilig.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een baby vergelijking
Alcohol die als moordmachine vergelijken met de heilige maand Ramadan.
ahja, zit wel wat in natuurlijkquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor,
Niet provocerend, per ongeluk en als je spijt hebt dan pas kan je doneren of inhalen.
Maar niet express en provocerend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |