Voel ik best wat voorquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:05 schreef raptorix het volgende:
Ok uiteraard ben ik tegen Overheids bemoeienis, maar omdat we er toch vast zit, heb ik wat ideeen bedacht om geld te maken:
-50 procent van de aardgasbaten (zo een 10 miljard per jaar) zullen direct gebruikt worden voor het aflossen van de staatsschuld, op die manier kunnen we binnen een jaar of 30 de schuld aflossen, dit doet uiteraard pijn, maar nu is betalen we 22 Miljard per jaar aan rente op de staatsschuld (zonder dat deze afneemt, ofwel bijna 1400 euro per burger per jaar, met andere woorden, 2 keer een luxe vakantie per jaar erbij voor een modaal gezin!!!!!!
Vind ik niksquote:-De HRA wordt niet langer een gift van de overheid, de overheid wordt mede investeerder, kortom het is een prima middel om het ook betaalbaar voor de middenklasse te houden, wanneer het huis verkocht wordt met winst, dan proviteert te overheid als mede investeerder mee.
Lijkt me inderdaad een hele goede. Besparing op rente is altijd mooi meegenomen en levert volgende generaties minder staatsschuld op.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:05 schreef raptorix het volgende:
..
-50 procent van de aardgasbaten (zo een 10 miljard per jaar) zullen direct gebruikt worden voor het aflossen van de staatsschuld, op die manier kunnen we binnen een jaar of 30 de schuld aflossen, dit doet uiteraard pijn, maar nu is betalen we 22 Miljard per jaar aan rente op de staatsschuld (zonder dat deze afneemt, ofwel bijna 1400 euro per burger per jaar, met andere woorden, 2 keer een luxe vakantie per jaar erbij voor een modaal gezin!!!!!!
..
Volgens mij waren er inderdaad plannen om voor bepaalde medische taken die nu door artsen worden gedaan, te laten uitvoeren door mensen met een korter traject, het zelfde kan je bijvoorbeeld ook bij politie doen, je zou prima alleenstaande ouders via een thuiswerk regeling aangiftes kunnen laten opnemen voor lichtere zaken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Chirurgenscholen opzetten voor goedkope medische zorg (a la kapperscholen)
WTF?quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Criminaliteitsbelasting voor allochtonen
Ontwikkelingslanden dwingen hun schulden af te betalen
Chirurgenscholen opzetten voor goedkope medische zorg (a la kapperscholen)
hahaha.. gemeentes en efficiency..quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:45 schreef raptorix het volgende:
Waar ook enorm mee valt te besparen zijn ICT kosten, ik zie werkelijk geen enkele fatsoenlijke reden waarom elke gemeente ze eigen website apart laat bouwen, het is technisch prima te realiseren om dit op 1 platform te doen. Dat geld niet alleen voor websites, maar voor allerhande applicaties die door de overheid worden gebruikt.
Wel lef dat je de AOW durft aan te pakken. Ben het opzich wel met je eens, maar de AOW afschaffen is iets wat je over denk ik minstens 40/50 jaar moet uittrekken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
- AOW afschaffen, dat gaat heel wat toekomstige uitgaven schelen. Voordeel is ook dat je je niet iedere 4 jaar zorgen hoeft te maken wat de politiek met het geld gaat doen.
- HRA en subsidies op huurwoningen afschaffen.
- Subsidies voor tal van organisaties afschaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |