Een studie-lening is in mijn ogen een valide middel om te investeren in je toekomst, en zorgt ook voor een stukje commitment aan de studie zelf. Het vereist wel wat zelfkennis ivm de goede keuze voor opleiding X, maar het is als je het geld gebruikt waar het voor bedoelt is, en niet over de balk smijt, niet iets engs. Het gaat om een investering in je toekomst, en net als met alle soorten investering moet er een gedegen plan aan ten grondslag liggen, een business plan voor je studie en carrière zo je wilt. Daar zitten wat mitsen en maren aan, niemand kan 10 jaar de toekomst voorspellen, maar het zou een bepaald slag studenten toch eens wat meer focussen op hun opleiding, en de toekomst die de gemaakte keuzes voor je af dwingen. En laten we wel zijn, op jezelf wonen (is erg duur) is geen recht, ze krijgen #$@#$ toch niet voor niks een OV-kaart of wel?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk niet dat het goed is studenten te veel te laten lenen. De economie is al te veel gebaseerd op geld uitgeven dat je zelf niet hebt. Ik denk dat de overheid beter kan bezuinigen op andere posten, en niet op investeringen zoals het onderwijs.
Meer = beter in een kenniseconomiequote:Op dinsdag 15 september 2009 14:32 schreef koei het volgende:
Er komen juist elk jaar meer studenten bij!
Ik vraag me sterk af of de kwaliteit omhoog moet gaan door er een zak geld tegenaan te pleuren. Ik heb namelijk niet het idee dat onderwijsinstellingen het geld nu optimaal benutten voor hun onderwijs.quote:Ik zie liever dat de overheid geld gaat pompen in de kwaliteit van sommige opleidingen, dat is af en toe echt om te huilen. Als daarvoor het collegegeld omhoog moet lijkt dat me een goede investering (hoewel gratis schoolboeken af schaffen nog beter zou zijn idd). Deze actie gaat er puur over dat het zoveel meer geld kost om te gaan studeren, waar je stufi en een lening voor hebt.
Als het goed is komen er daar ook een paar van.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:30 schreef Bankfurt het volgende:
Waarom demonstreren er geen professoren ?
dat gevoel heb ik ook, het kan wel efficienter in het onderwijs.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Op onderwijs gaan bezuinigen is tamelijk kortzichtig aangezien het juist in de toekomst geld oplevert. Een student kost echt een schijntje vergeleken bij wat hij opbrengt na zijn afstuderen. Eveneens zie ik een beter opgeleid Nederland ook als een beter Nederland om meerdere vlakken.
Hoeft niet te betekenen dat er geen geld verschoven kan worden. Ik heb zo het idee dat er door te bezuinigen op marketingbudgetten, hobbies van schoolbesturen en onzin als maatschappelijke stages en gratis schoolboeken genoeg gewonnen kan worden.
Omdat doordeweeks de OV kaart geldig is, en in het weekend niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom op een doordeweekse dag
Zo slim zijn ze niet, anders hadden ze geweten dat ze in het weekend meer man op de been kunnen krijgen.
In het weekend liggen studenten lam bij hun ouders thuis uit te slapen van het uitgaan harde studeren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom op een doordeweekse dag
Zo slim zijn ze niet, anders hadden ze geweten dat ze in het weekend meer man op de been kunnen krijgen.
Klopt, en je kunt nu al op je klompen aanvoelen dat eventuele bezuinigingen NIET de randverschijnselen en de bureaucratische rompslomp gaan treffen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat gevoel heb ik ook, het kan wel efficienter in het onderwijs.
Je ziet momenteel dat het geld vooral gaat naar dingen die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben zoals, marketing en grote besturen etc.
Dat dus!quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:28 schreef draaijer het volgende:
Steek je tijd in je studie ipv demonstreren. Dan blijf je straks weer hangen en kost je wederom geld wat in jullie geïnvesteerd had kunnen worden
Niks aan toe te voegen. Vooral dat laatste is belangrijk.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Op onderwijs gaan bezuinigen is tamelijk kortzichtig aangezien het juist in de toekomst geld oplevert. Een student kost echt een schijntje vergeleken bij wat hij opbrengt na zijn afstuderen. Eveneens zie ik een beter opgeleid Nederland ook als een beter Nederland om meerdere vlakken.
Hoeft niet te betekenen dat er geen geld verschoven kan worden. Ik heb zo het idee dat er door te bezuinigen op marketingbudgetten, hobbies van schoolbesturen en onzin als maatschappelijke stages en gratis schoolboeken genoeg gewonnen kan worden.
bezuinig maar op de pensioenen van de babyboomers. Hebben bij elkaar meer dan voldoende bij de pensioenfondsen staan om de volledige staatsschuld af te lossen. Mogen ze hun eigen rekening even netjes betalen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Willen de studenten dan ook even zeggen hoe ze het miljardentekort in de komende jaren op een goede manier willen aanpakken? Overal wordt bezuinigd, dus ook op onderwijs.
Hoewel ik de demonstraties van harte steun was dat inderdaad de reden om het bij die ene keer te laten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Weer van dat linkse, langharige tuig wat te lui is om te werken wat gaat demonstreren zeker?
Of is dat nu ineens anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |