abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72767841
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Stel je niet zo aan joh, er is geen enkele aanleiding om te denken dat je HIV hebt...
tjaa can't help it... ik ben gewoon ongerust...
pi_72768527
De symptomen die je omschrijft hebben niks te maken met HIV. Waarom? Omdat de incubatietijd van HIV sowieso (zoals je zelf al zegt) 3 maanden is. En dan nog loopt iedereen er daarna lang mee rond zonder iets te merken. Het is simpelweg onmogelijk om iets er van te merken al na een paar dagen zoals jij zelf omschrijft.

De kans dat jij net seks hebt gehad met een vrouw die HIV heeft zonder dat ze het weet is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein in Nederland (of ze moet net uit Nigeria komen ). Daarnaast:
De kans dat je het krijgt van seks (zeker met een HIV positieve vrouw) is klein, vaginaal.

klein X heeeeeeeeeeeeeeeel klein = heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.

de kansen

Verschillende onderzoeken hebben schattingen gemaakt over de overdrachtskansen en die schattingen lopen soms uiteen. Het moge duidelijk zijn dat de volgende cijfers gelden voor onbeschermd seksueel contact tussen hiv-positieven en hiv-negatieven. Bij vaginale seks lijkt de kans op overdracht op 0,1% te liggen, bij anale seks tussen de 0,8 en 3%. Passieve anale seks is onveiliger dan actieve. (Bron: Hivnet.nl)

In augustus 2004 waren er in totaal 9.767 gevallen van hiv geregistreerd bij het netwerk van hiv-behandelcentra in Nederland. In 77% van de gevallen ging het om mannen en in 23% van de gevallen om vrouwen. (RIVM.nl) Door een schatting te maken mbv statistiek word het aantal werkelijk geinfecteerden (zonder dat men het weet meegerekend dus) geschat op ongeveer 16000

Dus:

Kans dat jouw meisje HIV heeft = 0,23 X 16000 = 3680
Op 8 miljoen vrouwen in NL. 3680/8000000 = 0,00046 = 0,0046% (Daarnaast...ze is pas 20, dus zoveel sex heeft ze nou nog niet gehad. En ze zou nog ook is toebehoren tot de groep HIV positieven die het niet weet, dus is de kans eigelijk nog kleiner)

Besmettingskans indien HIV positief = 0,1.

0,1 X 0,0046 = 0,00046% Kans dat je HIV positief bent. Dit gegeven samen met jouw symptomen verhaal =

EDIT:

Je moet je ook niet aanstellen over t feit dat ze chlamydia heeft gehad.... dat heeft 1/4 van jong NL volgens mij wel gehad ofzo haha

[ Bericht 63% gewijzigd door weijer02 op 15-09-2009 16:05:21 ]
pi_72768618
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef weijer02 het volgende:
De symptomen die je omschrijft hebben niks te maken met HIV. Waarom? Omdat de incubatietijd van HIV sowieso (zoals je zelf al zegt) 3 maanden is. En dan nog loopt iedereen er daarna lang mee rond zonder iets te merken.

De kans dat jij net seks hebt gehad met een vrouw die HIV heeft zonder dat ze het weet is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein. Daarnaast:
De kans dat je het krijgt van seks (zeker met een HIV positieve vrouw) is klein, vaginaal.

klein X heeeeeeeeeeeeeeeel klein = heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.

Maak je nou maar geen zorgen.
Jaa dat zegge heel veel mensen dat de kans heel klein is dat lees ik ook overal... maar ondanks dat maak ik me nog steeds zorgen... maar bedankt voor je reactie dat geeft me een goed gevoel... (:
pi_72768932
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef stresskip09 het volgende:

[..]

Jaa dat zegge heel veel mensen dat de kans heel klein is dat lees ik ook overal... maar ondanks dat maak ik me nog steeds zorgen... maar bedankt voor je reactie dat geeft me een goed gevoel... (:
Als je besmet zou zijn, had je het toch nog niet gemerkt. De klachten zullen dus sowieso ergens anders (of nergens) vandaan komen. Niks om je druk over te maken dus. En anders terug naar je huisarts he.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_72769049
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als je besmet zou zijn, had je het toch nog niet gemerkt. De klachten zullen dus sowieso ergens anders (of nergens) vandaan komen. Niks om je druk over te maken dus. En anders terug naar je huisarts he.
Jaa terug naar de huisarts gaat sowieso gebeuren eerst maar nog een test doen over 4 weken en hopen dat die negatief is en als de symptomen dan nog voor blijven doen zal ik weer langs gaan bij de HA...
pi_72769108
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef stresskip09 het volgende:

[..]

Lees mn vorige berichtje nog maar een keer. Heb em nu ge-edit met wat statistiek erbij. Dan zie je hoe onmogelijk het is om HIV te hebben bijna.

sterkte!, en graag gedaan haha
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:28:21 #32
242879 Onnoman
The On And Only
pi_72769876

effe snel gemaakt

[ Bericht 12% gewijzigd door Onnoman op 15-09-2009 16:36:26 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_72769934
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]

effe snel gemaakt
STI?

Bedoel je niet STD?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 september 2009 @ 16:33:35 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72770057
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef weijer02 het volgende:
De symptomen die je omschrijft hebben niks te maken met HIV. Waarom? Omdat de incubatietijd van HIV sowieso (zoals je zelf al zegt) 3 maanden is. En dan nog loopt iedereen er daarna lang mee rond zonder iets te merken. Het is simpelweg onmogelijk om iets er van te merken al na een paar dagen zoals jij zelf omschrijft.

De kans dat jij net seks hebt gehad met een vrouw die HIV heeft zonder dat ze het weet is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein in Nederland (of ze moet net uit Nigeria komen ). Daarnaast:

de kansen

Verschillende onderzoeken hebben schattingen gemaakt over de overdrachtskansen en die schattingen lopen soms uiteen. Het moge duidelijk zijn dat de volgende cijfers gelden voor onbeschermd seksueel contact tussen hiv-positieven en hiv-negatieven. Bij vaginale seks lijkt de kans op overdracht op 0,1% te liggen, bij anale seks tussen de 0,8 en 3%. Passieve anale seks is onveiliger dan actieve. (Bron: Hivnet.nl)

In augustus 2004 waren er in totaal 9.767 gevallen van hiv geregistreerd bij het netwerk van hiv-behandelcentra in Nederland. In 77% van de gevallen ging het om mannen en in 23% van de gevallen om vrouwen. (RIVM.nl) Door een schatting te maken mbv statistiek word het aantal werkelijk geinfecteerden (zonder dat men het weet meegerekend dus) geschat op ongeveer 16000

Dus:

Kans dat jouw meisje HIV heeft = 0,23 X 16000 = 3680
Op 8 miljoen vrouwen in NL. 3680/8000000 = 0,00046 = 0,0046% (Daarnaast...ze is pas 20, dus zoveel sex heeft ze nou nog niet gehad. En ze zou nog ook is toebehoren tot de groep HIV positieven die het niet weet, dus is de kans eigelijk nog kleiner)

Besmettingskans indien HIV positief = 0,1.

0,1 X 0,0046 = 0,00046% Kans dat je HIV positief bent. Dit gegeven samen met jouw symptomen verhaal =

EDIT:

Je moet je ook niet aanstellen over t feit dat ze chlamydia heeft gehad.... dat heeft 1/4 van jong NL volgens mij wel gehad ofzo haha
Waarbij dan het feit dat HIV sowieso voornamelijk bij risicogroepen voorkomt en daardoor de kans dat je HIV op loopt bij een one night stand met een normaal meisje nog eens enorm veel kleiner wordt buiten beschouwing is gelaten
pi_72772755
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:06 schreef weijer02 het volgende:

[..]

Lees mn vorige berichtje nog maar een keer. Heb em nu ge-edit met wat statistiek erbij. Dan zie je hoe onmogelijk het is om HIV te hebben bijna.

sterkte!, en graag gedaan haha
Het Weijer02 bedankt voor je uitgebreide reactie... ik heb het net gelezen hoop dat jou berekeningen kloppen en dat er verder niets ernstigs aan de hand is...
pi_72774699
Ziek ben je wel.
Maar of het Hiv is
Ja... echt!
pi_72776036
Goh dit verhaal doet me denken aan mijn eigen HIV ervaring uit 2003, toen was ik ook scared to death na sex met een thaise chick Een geschatte 60% van de vrouwen in dat gebied was HIV-2 positief. Ik had dus wel écht reden om bang te zijn.

Toendertijd had ik veel symptomen gechecked, volgens mij kwamen de volgende symptomen veel voor bij HIV;
- Diarree
- Vlekjes in gezicht
- Blaasjes en zweren in mond

Ik had toendertijd last van alle 3 en was de 10 dagen na het bloedprikken echt extreem ongerust en bang.
Uiteindelijk had ik helemaal niets.
Wat ik wel apart vond is dat die dokter me echt raar aankeek toen ik zei dat ik een hiv test wilde, omdat de kans op besmetting volgens hem echt `nihil` was.

Testen zijn geloof ik na 3 maanden redelijk accuraat.

Je angst helemaal wegnemen kan niemand hier, maar er zijn mensen die voor veel hetere vuren gestaan hebben dan jij. ( nee ik doel niet op mezelf )

[ Bericht 1% gewijzigd door Twin1983 op 15-09-2009 19:30:48 ]
pi_72776111
hiv hiv hoera!
pi_72776597
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:23 schreef Twin1983 het volgende:
Goh dit verhaal doet me denken aan mijn eigen HIV ervaring uit 2003, toen was ik ook scared to death na sex met een thaise chick Een geschatte 60% van de vrouwen in dat gebied was HIV-2 positief. Ik had dus wel écht reden om bang te zijn.

Toendertijd had ik veel symptomen gechecked, volgens mij kwamen de volgende symptomen veel voor bij HIV;
- Diarree
- Vlekjes in gezicht
- Blaasjes en zweren in mond

Ik had toendertijd last van alle 3 en was de 10 dagen na het bloedprikken echt extreem ongerust en bang.
Uiteindelijk had ik helemaal niets.
Wat ik wel apart vond is dat die dokter me echt raar aankeek toen ik zei dat ik een hiv test wilde, omdat de kans op besmetting volgens hem echt `nihil` was.

Testen zijn geloof ik na 3 maanden redelijk accuraat.

Je angst helemaal wegnemen kan niemand hier, maar er zijn mensen die voor veel hetere vuren gestaan hebben dan jij. ( nee ik doel niet op mezelf )
Herkenbaar ik was er ooit ook bang voor, door de stress dat uitwerking had op mn lichaam kreeg ik ineens allerlei 'symptomen ' en achteraf bleek het niks te zijn
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:54:36 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72777484
Als je niet in de risicogroep valt, is de kans op besmetting toch helemaal klein?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:20:26 #41
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_72778815
Ik denk dat er wel meer mensen bang zijn dat je HIV hebt?
癌症爐灶
pi_72778841
quote:
Echt, je gaat vast niet dood aan aids. Doe eens een beetje relaxen
joa je hebt gelijk je gaat niet dood aan de aids meestal is het een longontsteking omdat je immuunsysteem naar de tering is
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:21:25 #43
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_72778867
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:20 schreef misterddude het volgende:

[..]

joa je hebt gelijk je gaat niet dood aan de aids meestal is het een longontsteking omdat je immuunsysteem naar de tering is
癌症爐灶
pi_72778888
Dit lijkt wel héél erg op HIV.
pi_72778992
jif lijkt ook op hiv maar dat is een schoonmaakmiddel ( joaa egt met schuurspul erin)
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:24:37 #46
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_72779025
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:23 schreef misterddude het volgende:
jif lijkt ook op hiv maar dat is een schoonmaakmiddel ( joaa egt met schuurspul erin)
Weet niet wat ik liever op mn lul heb....
癌症爐灶
pi_72779057
Jij hebt je lesje wel geleerd en zal voortaan altijd veilig vrijen.

De kans dat je HIV hebt opgelopen is zo ontzettend klein. Ik hoop natuurlijk dat alles goed is met je, want je hebt wel ergens last van. Maar dit zijn niet de symptomen van een HIV-besmetting, want daar word je niet met deze snelheid ziek van.
Daar zit je dan.
pi_72779081
ik jif hoor zolang niemand er over wrijft. normaal heb ik daar geen problemen mee als iemand over mijn pik wrijft
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:14:10 #49
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_72781476
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:58 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Als je al HIV hebt, merk je dat zo snel?
Meestal niet.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 21:20:54 #50
230491 Zith
pls tip
pi_72781849
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:07 schreef nuget het volgende:
50 / 50

maar waarschijnlijk meer iets richting blaasontsteking
Dat er 2 mogelijkheden zijn betekent niet dat het 50/50 is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')