tjaa can't help it... ik ben gewoon ongerust...quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Stel je niet zo aan joh, er is geen enkele aanleiding om te denken dat je HIV hebt...
Jaa dat zegge heel veel mensen dat de kans heel klein is dat lees ik ook overal... maar ondanks dat maak ik me nog steeds zorgen... maar bedankt voor je reactie dat geeft me een goed gevoel... (:quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef weijer02 het volgende:
De symptomen die je omschrijft hebben niks te maken met HIV. Waarom? Omdat de incubatietijd van HIV sowieso (zoals je zelf al zegt) 3 maanden is. En dan nog loopt iedereen er daarna lang mee rond zonder iets te merken.
De kans dat jij net seks hebt gehad met een vrouw die HIV heeft zonder dat ze het weet is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein. Daarnaast:
De kans dat je het krijgt van seks (zeker met een HIV positieve vrouw) is klein, vaginaal.
klein X heeeeeeeeeeeeeeeel klein = heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.
Maak je nou maar geen zorgen.
Als je besmet zou zijn, had je het toch nog niet gemerkt. De klachten zullen dus sowieso ergens anders (of nergens) vandaan komen. Niks om je druk over te maken dus. En anders terug naar je huisarts he.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef stresskip09 het volgende:
[..]
Jaa dat zegge heel veel mensen dat de kans heel klein is dat lees ik ook overal... maar ondanks dat maak ik me nog steeds zorgen... maar bedankt voor je reactie dat geeft me een goed gevoel... (:
Jaa terug naar de huisarts gaat sowieso gebeuren eerst maar nog een test doen over 4 weken en hopen dat die negatief is en als de symptomen dan nog voor blijven doen zal ik weer langs gaan bij de HA...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Als je besmet zou zijn, had je het toch nog niet gemerkt. De klachten zullen dus sowieso ergens anders (of nergens) vandaan komen. Niks om je druk over te maken dus. En anders terug naar je huisarts he.
Lees mn vorige berichtje nog maar een keer. Heb em nu ge-edit met wat statistiek erbij. Dan zie je hoe onmogelijk het is om HIV te hebben bijna.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef stresskip09 het volgende:
[..]
Jaa dat zegge heel veel mensen dat de kans heel klein is dat lees ik ook overal... maar ondanks dat maak ik me nog steeds zorgen... maar bedankt voor je reactie dat geeft me een goed gevoel... (:
Waarbij dan het feit dat HIV sowieso voornamelijk bij risicogroepen voorkomt en daardoor de kans dat je HIV op loopt bij een one night stand met een normaal meisje nog eens enorm veel kleiner wordt buiten beschouwing is gelatenquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef weijer02 het volgende:
De symptomen die je omschrijft hebben niks te maken met HIV. Waarom? Omdat de incubatietijd van HIV sowieso (zoals je zelf al zegt) 3 maanden is. En dan nog loopt iedereen er daarna lang mee rond zonder iets te merken. Het is simpelweg onmogelijk om iets er van te merken al na een paar dagen zoals jij zelf omschrijft.
De kans dat jij net seks hebt gehad met een vrouw die HIV heeft zonder dat ze het weet is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein in Nederland (of ze moet net uit Nigeria komen). Daarnaast:
De kans dat je het krijgt van seks (zeker met een HIV positieve vrouw) is klein, vaginaal.
klein X heeeeeeeeeeeeeeeel klein = heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.
de kansen
Verschillende onderzoeken hebben schattingen gemaakt over de overdrachtskansen en die schattingen lopen soms uiteen. Het moge duidelijk zijn dat de volgende cijfers gelden voor onbeschermd seksueel contact tussen hiv-positieven en hiv-negatieven. Bij vaginale seks lijkt de kans op overdracht op 0,1% te liggen, bij anale seks tussen de 0,8 en 3%. Passieve anale seks is onveiliger dan actieve. (Bron: Hivnet.nl)
In augustus 2004 waren er in totaal 9.767 gevallen van hiv geregistreerd bij het netwerk van hiv-behandelcentra in Nederland. In 77% van de gevallen ging het om mannen en in 23% van de gevallen om vrouwen. (RIVM.nl) Door een schatting te maken mbv statistiek word het aantal werkelijk geinfecteerden (zonder dat men het weet meegerekend dus) geschat op ongeveer 16000
Dus:
Kans dat jouw meisje HIV heeft = 0,23 X 16000 = 3680
Op 8 miljoen vrouwen in NL. 3680/8000000 = 0,00046 = 0,0046% (Daarnaast...ze is pas 20, dus zoveel sex heeft ze nou nog niet gehad. En ze zou nog ook is toebehoren tot de groep HIV positieven die het niet weet, dus is de kans eigelijk nog kleiner)
Besmettingskans indien HIV positief = 0,1.
0,1 X 0,0046 = 0,00046% Kans dat je HIV positief bent. Dit gegeven samen met jouw symptomen verhaal =![]()
![]()
![]()
EDIT:
Je moet je ook niet aanstellen over t feit dat ze chlamydia heeft gehad.... dat heeft 1/4 van jong NL volgens mij wel gehad ofzo haha
Het Weijer02 bedankt voor je uitgebreide reactie... ik heb het net gelezen hoop dat jou berekeningen kloppen en dat er verder niets ernstigs aan de hand is...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:06 schreef weijer02 het volgende:
[..]
Lees mn vorige berichtje nog maar een keer. Heb em nu ge-edit met wat statistiek erbij. Dan zie je hoe onmogelijk het is om HIV te hebben bijna.
sterkte!, en graag gedaan haha
Herkenbaar ik was er ooit ook bang voor, door de stress dat uitwerking had op mn lichaam kreeg ik ineens allerlei 'symptomen ' en achteraf bleek het niks te zijnquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:23 schreef Twin1983 het volgende:
Goh dit verhaal doet me denken aan mijn eigen HIV ervaring uit 2003, toen was ik ook scared to death na sex met een thaise chickEen geschatte 60% van de vrouwen in dat gebied was HIV-2 positief. Ik had dus wel écht reden om bang te zijn.
Toendertijd had ik veel symptomen gechecked, volgens mij kwamen de volgende symptomen veel voor bij HIV;
- Diarree
- Vlekjes in gezicht
- Blaasjes en zweren in mond
Ik had toendertijd last van alle 3 en was de 10 dagen na het bloedprikken echt extreem ongerust en bang.
Uiteindelijk had ik helemaal niets.
Wat ik wel apart vond is dat die dokter me echt raar aankeek toen ik zei dat ik een hiv test wilde, omdat de kans op besmetting volgens hem echt `nihil` was.
Testen zijn geloof ik na 3 maanden redelijk accuraat.
Je angst helemaal wegnemen kan niemand hier, maar er zijn mensen die voor veel hetere vuren gestaan hebben dan jij.( nee ik doel niet op mezelf )
joa je hebt gelijk je gaat niet dood aan de aids meestal is het een longontsteking omdat je immuunsysteem naar de tering isquote:Echt, je gaat vast niet dood aan aids. Doe eens een beetje relaxen
quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:20 schreef misterddude het volgende:
[..]
joa je hebt gelijk je gaat niet dood aan de aids meestal is het een longontsteking omdat je immuunsysteem naar de tering is
Weet niet wat ik liever op mn lul heb....quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:23 schreef misterddude het volgende:
jif lijkt ook op hiv maar dat is een schoonmaakmiddel ( joaa egt met schuurspul erin)
Meestal niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:58 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Als je al HIV hebt, merk je dat zo snel?
Dat er 2 mogelijkheden zijn betekent niet dat het 50/50 is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:07 schreef nuget het volgende:
50 / 50
maar waarschijnlijk meer iets richting blaasontsteking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |