Dat is de vraag niet. Wat is het leuke eraan. Welk punt is de muziek? zijn het eigenlijk niet gewoon wat aan elkaar geplakte geluiden?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:43 schreef karr-1 het volgende:
Tsja jij niet, een ander wel. Ieder zijn eigen voorkeur....
ik zeik nog niks af.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef jagga het volgende:
wéér een potentieel muziek-afzeik-topic
semi-muziek-topic = fail
NEXT
Alle muziek is aan elkaar geplakt geluid. Het gaat er niet om wat het punt van de muziek is, het gaat erom dat iemand het mooi vind of leuk vind om naar te luisteren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Dat is de vraag niet. Wat is het leuke eraan. Welk punt is de muziek? zijn het eigenlijk niet gewoon wat aan elkaar geplakte geluiden?
Rap:')quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef jagga het volgende:
wéér een potentieel muziek-afzeik-topic
semi-muziek-topic = fail
NEXT
Sleutelpunt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
Welk punt is de muziek?
Ik vind schietgeluidjes ook leuk om naar te luisteren bij games. Anders zet ik het geluid niet aan. Zijn die schietgeluidjes nu ook muziek?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alle muziek is aan elkaar geplakt geluid. Het gaat er niet om wat het punt van de muziek is, het gaat erom dat iemand het mooi vind of leuk vind om naar te luisteren.
Daar komt het tegenwoordig wel op neer ja.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Frollo het volgende:
Sowieso, muziek.
Gewoon wat luchttrillingen waardoor het trommelvlies signalen naar de nucleus cochlearis stuurt.
Ben je nu echt zo'n enorme josti of doe je maar alsof?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Ik vind schietgeluidjes ook leuk om naar te luisteren bij games. Anders zet ik het geluid niet aan. Zijn die schietgeluidjes nu ook muziek?
Haha, je faalt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Daar komt het tegenwoordig wel op neer ja.
Daarom.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Daar komt het tegenwoordig wel op neer ja.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo'n enorme josti of doe je maar alsof?
Ik vraag alleen maar wat. Jij bent degene die er een probleem van maaktquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo'n enorme josti of doe je maar alsof?
dan mogen ze alle topics in het klaagforum verwijderen? Aangezien ik me gewoon aan de regels houdquote:
Dit topic heeft geen potentie. Geen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
dan mogen ze alle topics in het klaagforum verwijderen? Aangezien ik me gewoon aan de regels houd
Jazzquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:51 schreef Kopbal het volgende:
Nou TS, verlicht ons eens met jouw geweldige muzieksmaak.
Je hebt geeneens een klacht, je hebt een vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
dan mogen ze alle topics in het klaagforum verwijderen? Aangezien ik me gewoon aan de regels houd
# In de openingspost zien we liefst een klacht met een duidelijke omschrijving.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende: Aangezien ik me gewoon aan de regels houd
Niet het enige topic dan. Hij verschilt niet heel veel van andere topic's.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:53 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dit topic heeft geen potentie. Geen bestaansrecht.
Zij is zeker ook een computer?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:55 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Dan moeten ze het Beyonce topic ook sluiten
Klopt. Mod's. Zet er maar een slotje op. Ik ben off topic!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef Biels het volgende:
[..]
Je hebt geeneens een klacht, je hebt een vraag.
ja.quote:
Ah, ook nog racistische trekjes. Goed bezigquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:57 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
ja.
Negers zijn zowiezo computers. Het is onmogelijk als je naar eeuwen van uitbuiting nog aardig kan doen tegen het andere ras
Muziek waar je instrumenten voor moet kunnen spelen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
Dus jij vindt rap en dance geen muziek omdat het 'aan elkaar geplakte geluidjes' zijn??
Wat constitueer jij dan als muziek??
Een hippie én een racist, beetje tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:57 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
ja.
Negers zijn zowiezo computers. Het is onmogelijk als je naar eeuwen van uitbuiting nog aardig kan doen tegen het andere ras
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Dat is de vraag niet. Wat is het leuke eraan. Welk punt is de muziek? zijn het eigenlijk niet gewoon wat aan elkaar geplakte geluiden?
Niks racistisch aan. Als het wel mensen zijn heb ik er respect voor!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, ook nog racistische trekjes. Goed bezig
Kijk daar heb ik mijn antwoordquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is elke muziek. Alleen het instrument is digitaal of gedigitaliseerd, dat is het verschil.
Bovendien draait een stroming als rapmuziek meer om de teksten, lyrics. En dat te ondersteunen met een eenvoudige drumcomputer is eenvoudig, omdat de techniek te toelaat. De rol van het intstrument, waar je waarschijnlijk aan refereert, is een ondergeschikte.
House is vaak een eenvoudigere digitale versie van bestaande muziek, ondersteund door een digitale drums, bass en percussie. Deze muziek is vaak iets opzwepender en uitdagender dan een akkoestisch gespeelde versie en doet het zodoende dus goed in uitgaansgelegenheden of bij jongeren.
Kan het dan nu dicht?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Kijk daar heb ik mijn antwoordWas dat nou zo moeilijk?
En negers zijn geen mensen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Niks racistisch aan. Als het wel mensen zijn heb ik er respect voor!
En dat bepaal jij??quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Muziek waar je instrumenten voor moet kunnen spelen.
Pc's zijn geen instrumenten
In mijn ogen wel jaquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dat bepaal jij??
Dus iets is pas muziek als het met een instrument wordt gemaakt wat in jouw ogen een instrument is? Dus een drumset mag wel en een drumcomputer niet?
Allemaal leuk en aardig, maar je bent niet eens in staat muziek te ontleden. Dus muziek-inzichtelijk bak je er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:53 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Jazz
Blues
Rock
Klassiek
Avant Garde
Noem maar op.
wat bedoel je met muziek ontleden?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar je bent niet eens in staat muziek te ontleden. Dus muziek-inzichtelijk bak je er niet zoveel van.
Ik proef een beetje ongepast snobisme van jouw zijde. Kennelijk voel je je verheven ten aanzien van digitale muziekstromingen, terwijl je niet eens weet wat de verschillen zijn.
Bovendien komt er tegenwoordig aan alle hedendaagse muziekstromingen wel een computer te pas.
Mijn punt is: dat zijn ook noten, bij elkaar geraapt om muziek van te maken, alleen ipv op een pc doen ze dat op een daadwerkelijk instrument. T concept blijft hetzelfde.. Het is allemaal leuk (als het je smaak is) omdat het op een bepaalde manier je weet te vermaken/raken. De combinatie van een baslijn, een middentonen en hogetonen, die dan 'kloppen'quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:53 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Jazz *Bij elkaar geraapt koper...
Blues *Oh ik voel me zo kut-muziek
Rock *KIjk mij raggen op een gitaar
Klassiek *achter elkaar gezette noten voor diverse instrumenten
Avant Garde * Hip hoor..
Noem maar op.
Aan de door jou aangedragen muziekstromingen komt vandaag de dag ook een computer te pas.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:04 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
wat bedoel je met muziek ontleden?
Ok dan, Adolfquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:05 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Noem anders even de twee meest emotieloze elementen in de muziek sinds de uitvinding van de triangel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:33 schreef horned_reaper het volgende:
een Gitaar solo of een gemiddeld symfonisch rock nummer
Verdiep je eens in die muziek, dan zul je merken dat je troll nergens op slaat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:33 schreef horned_reaper het volgende:
in veel gevallen zijn de teksten van rap behoorlijk nietszeggend en Dance heeft uberhaupt al geen teksten.
Muziek hoort met het hart en ziel gemaakt te worden, niet door een stel pubers achter een computer die een leuke deuntje kunnen verzinnen.
Euh... over welke jaren '60 computer heb je het nu? De Babbage Machine? Het Antikythera mechanisme?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:40 schreef Prosac het volgende:
The Beatles waren de eerste band die met computers werkten om hun muziek/liedjes te verbeteren en te produceren.
Ja, want rocknummers zijn NOOIT een simpele aaneenrijging van losse componentjes die poeh hee, zomaar bestaan uit 8 regels tekst en 2 akkoordjes.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Als die schietgeluidjes gecomponeerd zijn: waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef FloydRoseDoubleLocking het volgende:
[..]
Ik vind schietgeluidjes ook leuk om naar te luisteren bij games. Anders zet ik het geluid niet aan. Zijn die schietgeluidjes nu ook muziek?
Jah, ik leef alleen maar mijn hele leven al in het muziekwereldje.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Verdiep je eens in die muziek, dan zul je merken dat je troll nergens op slaat.
Electronica, zeker. Maar dat maakt het niet gelijk een computer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:44 schreef Prosac het volgende:
Weet ik veel. Ooit iemand die een topic opende dat computer/synthesizer muziek stom was, groot fan van de Beatles en die wist niet eens dat het de eerste band was die gebruik maakte van electronica om muziek te maken.
Legendarisch topic is dat geworden.
WTFquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Natuurlijk maakte bands als the Beatles en bijvoorbeeld Pink Floyd veel gebruik van computers, vooral in hun begin perioden.
Verdiep je eens in rap/hiphop. Zul je zien dat die teksten een stuk minder nietszeggend zijn dan dat je nu denkt. En dan heb ik het niet over de The Game en de 50cent's van tegenwoordig. En dancemuziek is bedoelt om op te dansen. Niet om te luisteren met je koptelefoontje op in de woonkamer met een sigaar en een cognacje erbij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:33 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk wel met de TS eens.
In een computer beat zal nooit en te nimmer zoveel emotie en gevoel kunnen worden gelegd als in een Gitaar solo of een gemiddeld symfonisch rock nummer.
in veel gevallen zijn de teksten van rap behoorlijk nietszeggend en Dance heeft uberhaupt al geen teksten.
Muziek hoort met het hart en ziel gemaakt te worden, niet door een stel pubers achter een computer die een leuke deuntje kunnen verzinnen.
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen !
Nogmaals, duik eens wat meer die muziek in. Als je alleen top 40 luistert, dan is je mening logisch.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het niets anders dan voorgeprogrammeerde geluidjes die een hip deuntje moeten creëren.
Pink Floyd in hun begin periode was meer computers dan instrumentenquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
WTF
Nee, dat deden ze helemaal niet.
TS doelt daar wel op, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Electronica, zeker. Maar dat maakt het niet gelijk een computer.
Zoals Tijn al zei: hammondorgels, mellotrons, farfisa's, elektrische piano's en dergelijke zijn geen computers.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Pink Floyd in hun begin periode was meer computers dan instrumenten
Welnee, man. De rekenmachine was net uitgevonden. De enige die iets wat je een computer zou kunnen noemen gebruikte in "muziek" was Stockhausen. In popmuziek zijn acts als Kraftwerk pas in de jaren '80 begonnen met het gebruiken van computers. Wat ook logisch is, want daarvoor kon je helemaal niks praktisch met een computer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Pink Floyd in hun begin periode was meer computers dan instrumenten
Analoge filters en effectenquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
TS doelt daar wel op, vandaar mijn reactie.
Het is niet zo dat Ringo even met zijn jaren 60 Macbookje wat klankkleur veranderde zodat het iets beter klonk.![]()
Echter hadden zij al wel de mogelijkheden die met de toenmalige techniek te doen.
In dat geval slaat de klacht van TS al helemaal nergens op, de meeste rap en dance wordt ook gewoon gemaakt met synthesizer, effectenbakken etc etc.. De computer is er alleen om het mee "op te nemen"quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk gebruikten ze synthesizers, effecten, tapeloops, noem het maar op. Maar dat heeft helemaal niks met een computer te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |