abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:34:44 #1
145738 superworm
is erbij
pi_72760966
Oh-oh! Nu moeten die arme Vlamingen naar één van de tientallen andere steden met coffeeshops in Zeeland, Noord-Brabant of Limburg!

West-Brabant neemt afscheid van joint
quote:
De joint en buitenlandse kentekenplaten bepalen vandaag voor het laatst het straatbeeld in Bergen op Zoom en Roosendaal. In beide Brabantse steden gelden vanaf morgen nieuwe regels waarmee een einde komt aan de gedoogde drugsverkoop. Coffeeshops die wel softdrugs verkopen riskeren, na een eerste waarschuwing, een sluiting van vijf jaar.

Beide steden hebben ieder vier coffeeshops binnen hun gemeentegrenzen die als een magneet werken op vooral Belgische drugstoeristen. Van de 25.000 drugstoeristen die wekelijks beide Brabantse steden bezoeken komt negentig procent uit het naburige Vlaanderen, zo bleek uit onderzoek.

Een jaar geleden lieten de burgemeesters Marijnen (Roosendaal) en Polman (Bergen op Zoom) weten de overlast van drugstoeristen beu te zijn. Het duo kondigde het einde aan van het gedoogbeleid in hun gemeentes. Morgen is het zover en is de verkoop van softdrugs in coffeeshops verboden.

De coffeeshophouders op hun beurt stapten naar de rechter om het verbod tegen te houden. De rechter doet in de loop van vandaag uitspraak.
Ben benieuwd welke van die coffeeshops zonder wiet of hasj te verkopen over vijf jaar nog open is. Da's als tegen een caféhouder zeggen dat-ie geen alcohol meer mag verkopen, tegen een schoenenwinkel een verbod op schoenen, etc. Wat een betuttelende onzin weer. Ons rampenkabinet kan nog zeker tot 2011 het land verpesten, dus ik verwacht schielijk meer verboden in grensgemeenten.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:36:38 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72761029
Rotterdam, maak je borst maar nat. Want daar gaat iedereen nu naar toe.

Gereformeerde kerkratten. Ze zouden ze met gifgas uit het Binnenhof moeten verjagen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72761081
Coffeeshops zijn zo jaren 70.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:38:32 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72761099
eerst maar eens afwachten hoe dit afloopt, voordat we met meningen klaar staan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:38:46 #5
145738 superworm
is erbij
pi_72761104
25.000 toeristen per week voor 2 kleine steden. Da's 1,25 miljoen mensen per jaar waar ze de inkomsten van mislopen. Voor de lokale economie zal dat per bezoeker zeker 30 euro aan wiet schelen, plus de bij eetgelegenheden gekochte etenswaar om de vreetkick te stillen... wat de staat hier daadwerkelijk doet, is de zelfstandige ondernemers van de twee steden de nek om draaien.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:40:31 #6
145738 superworm
is erbij
pi_72761165
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
Simpel. De wegen richting Bergen op Zoom en Roosendaal kunnen vanaf heden 1,25 miljoen man meer vervoeren, terwijl de wegen richting Tilburg/Breda/Rotterdam/Eindhoven voller zullen staan dan ooit. Denk je werkelijk dat die miljoen Belgen nu hun wiet maar in Vlaanderen gaan proberen te scoren? Dacht het niet.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:40:47 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72761177
dus wat je nou eigenlijk zegt is dat BOZ en Roosendaal hun bestaansrecht ontlenen aan de drugshandel
[..]
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:54 #8
145738 superworm
is erbij
pi_72761276
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef MikeyMo het volgende:
dus wat je nou eigenlijk zegt is dat BOZ en Roosendaal hun bestaansrecht ontlenen aan de drugshandel
Nee, dat een aanzienlijk deel van hun middenstand enorm veel geld haalt uit beide de verkoop van drugs en het verkopen van eten en drinken aan wietrokers met een vreetkick. En dat ze dat allemaal vanaf heden kunnen wegstrepen op de betalingsbalans.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:46:28 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72761363
jammer dan denk, het blijft oorspronkelijk natuurlijk een bij de wet illegaal middel wat gewoon gedoogd is. Daar kan ten alle tijde een einde aan gemaakt worden
[..]
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:47:59 #10
145738 superworm
is erbij
pi_72761401
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:46 schreef MikeyMo het volgende:
jammer dan denk, het blijft oorspronkelijk natuurlijk een bij de wet illegaal middel wat gewoon gedoogd is. Daar kan ten alle tijde een einde aan gemaakt worden
Een middel dat bewezen talloze malen minder schadelijk is dan bijvoorbeeld nicotine of alcohol.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:54:12 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72761584
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Een middel dat bewezen talloze malen minder schadelijk is dan bijvoorbeeld nicotine of alcohol.
is dat de discussie
[..]
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2009 @ 11:56:58 #12
145738 superworm
is erbij
pi_72761662
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

is dat de discussie
Het is de discussie waarin het wel dient te eindigen, ja. Als de staat blijkbaar dit onderscheid kan maken tussen alcohol en wiet, dan kunnen ze ook stellen dat bijvoorbeeld aspirines verboden worden en morfine overal in de schappen ligt. Het slaat beide als een lul op een drumstel.
op FOK!
op Facebook
op de website
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 september 2009 @ 11:59:52 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72761744
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
Ik voorspel je nu al dat de overlast op straat erger wordt. Dat is namelijk al sinds dat de sluiting werd aangekondigd. Als je in een auto met Belgisch kenteken daar rijdt staan er regelmatig knaapjes naar je te gebaren, van "he, stop eens, ik moet even met je praten" (en ik spreek uit ervaring).
De verkoop verplaatst zich voor een deel dus naar de straat, of naar andere panden. Dat is nu al aan de gang.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 september 2009 @ 12:02:04 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72761796
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee, dat een aanzienlijk deel van hun middenstand enorm veel geld haalt uit beide de verkoop van drugs en het verkopen van eten en drinken aan wietrokers met een vreetkick. En dat ze dat allemaal vanaf heden kunnen wegstrepen op de betalingsbalans.
Er waren al niet eens zo heel veel coffeeshops in BoZ, en van die er waren zijn in het laatste jaar de helft al gesloten. "een aanzienlijk deel" zal dus ook erg meevallen.
pi_72761829
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

is dat de discussie
Het is een relevant feit.
pi_72761961
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef Tokus het volgende:
De verkoop verplaatst zich voor een deel dus naar de straat, of naar andere panden. Dat is nu al aan de gang.
Natuurlijk, en dat geeft dan weer een 'argument' dat drugs tot overlast en criminaliteit leidt, zodat het verder onderdrukt kan worden want drugs zijn immers slecht.

Als we er de christelijke of anderzins truttige bemoeizucht van de antiliberale VVD buiten laten gloren er allemaal fraaie economische perspectieven. Geef gewoon een vergunning aan een paar grote drugsboerderijen, desnoods met kwekerij ernaast. Hotelkamers erbij, camping erbij en je hebt ook geen probleem met benevelde chauffeurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72762787
och. er is ook een aanzienlijk deel van de blowerds die gewoon opgeleid zijn, werken en slim genoeg zijn om een oplossing te vinden.

en wbt overlast: ik weet enkel van roosendaal hoor, daar moesten alle koffiesjops om 8 uur 's avonds dicht en heb je dus al een leuk straatcircuit. en ja; wat mensen zeggen: als je je wiet (in grote hoeveelheden) moet halen bij de gast die ook cocaine verkoopt is voor sommige niet-zo-snuggere types de keus snel gemaakt om nog wat meer uit te proberen met alle gevolgen van dien ja.

en wbt de illegaliteit van softdrugs: mensen, zelfs in de jaren 50 hadden mensen wietplanten. mijn oma had ze vroeger nog staan, stelletje naievelingen! dubbel doel: hennep en wiet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:57:10 #18
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_72763177
En hup, nog een stapje verder in de betutteling...

Hiep hoera voor deze mooie dag: HIEP HIEP HOERA! HIEP HIEP HOERA!

*hangt de vlag buiten en wacht met smart op de dag dat coffeeshops overal verboden worden*

Lang leve de koningin!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_72767172
How marijuana became legal

Yes they can.

Maar in het achterlopende nederland zal het nog wel even duren voordat de conservatieve onderstroom verdwenen is.
pi_72767395
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Simpel. De wegen richting Bergen op Zoom en Roosendaal kunnen vanaf heden 1,25 miljoen man meer vervoeren, terwijl de wegen richting Tilburg/Breda/Rotterdam/Eindhoven voller zullen staan dan ooit. Denk je werkelijk dat die miljoen Belgen nu hun wiet maar in Vlaanderen gaan proberen te scoren? Dacht het niet.
De meeste jonge Belgen pakken gewoon de 105.

Overigens heb ik al die overlast nooit gezien, dus begrijp het verbod dan ook niet erg.
pi_72767476
Ik denk de mafia is terug..
pi_72768632
Ik vind het prima dat ze stoppen met gedogen. Het is tijd voor een duidelijke beleidskeuze in Nederland: OF we staan softdrugs (en de verkoop ervan) gewoon toe, OF we verbieden het (en handhaven dat). Zelf zou ik het gewoon toestaan, maar hoe dan ook: stop met "gedoogbeleid".
pi_72768756
zeker christelijke gemeenteraden?
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 16:49:15 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72770585
De uitspraak:
quote:
Kort geding coffeeshops haalt niets uit

De burgemeesters van Roosendaal en Bergen op Zoom zijn niet bang dat het verkoopverbod van drugs teruggedraaid moet worden.

BREDA - De rechtbank in Breda heeft dinsdagmiddag zes coffeeshophouders uit Bergen op Zoom en Roosendaal niet-ontvankelijk verklaard in een kort geding tegen de burgemeesters van die twee steden.

De coffeeshophouders hadden niet de burgemeesters maar de gemeenten moeten dagvaarden. Bovendien moet de door hen gevraagde voorziening om sancties op de verkoop van softdrugs op te schorten niet aan de burgerlijke rechter maar aan de bestuursrechter worden voorgelegd.

Deze beslissing van de rechtbank houdt in dat het voornemen van de twee steden om per 16 september (woensdag) de verkoop van softdrugs te verbieden, gewoon door kan gaan. Als een coffeeshophouder een nieuwe rechtzaak tegen dat beleid wil aanspannen, wordt dat een zogenoemd proefproces. Daarbij moet de coffeeshophouder zicht eerst laten betrappen op de verkoop van wiet. Hij riskeert dan wel een sluiting van vijf jaar.
Erg dom van die coffeeshophouders én advocaat.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:50:29 #25
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_72770625
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:49 schreef Loedertje het volgende:
De uitspraak:
[..]

Erg dom van die coffeeshophouders én advocaat.
Vooral de advocaat moet een erg sterke indruk achter gelaten hebben bij zijn client.
pi_72770644
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:15 schreef Stali het volgende:

[..]
Overigens heb ik al die overlast nooit gezien, dus begrijp het verbod dan ook niet erg.
Inderdaad. Je weet welke straten je moet/kan mijden als je er geen last van wilt hebben - in ieder geval in R'daal.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_72770676
quote:
De coffeeshophouders hadden niet de burgemeesters maar de gemeenten moeten dagvaarden.
Lekker handig inderdaad. .
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 16:52:37 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72770704
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Helaas is dat dus niet zo, de middenstand verdiende erg geen cent aan dús stoort het hen dat de *toeristen* slechts gericht gaan shoppen en daarna weer snel huiswaarts keren.

Er was dus weinig overlast doordat de shops er zaten. Er zal waarschijnlijk nu wél overlast komen doordat de handel zich nu voornamelijk op straat gaat afspelen.
pi_72770886
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Je weet welke straten je moet/kan mijden als je er geen last van wilt hebben - in ieder geval in R'daal.
Ja, daar dacht ik later pas over na want ik weet natuurlijk niet hoe erg het is in R'daal.
Maar zoals het allemaal gebracht wordt wekt het de indruk alsof BoZ compleet onleefbaar is en hangt er 1 grote wolk van wiet boven de stad. .
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 16:59:55 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72770966
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Lekker handig inderdaad. .
De advocaat heet Harrie Nieland
quote:
Advocaat Harrie Nieland die samen met zijn collega André Beckers de belangen van de Bergse en Roosendaalse coffeeshops behartigt, zegt voorlopig niets aan het besluit te kunnen doen.
M.a.w. als je ooit een advocaat nodig hebt, deze 2 moet je dus absoluut niét hebben
pi_72770994
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik later pas over na want ik weet natuurlijk niet hoe erg het is in R'daal.
Maar zoals het allemaal gebracht wordt wekt het de indruk alsof BoZ compleet onleefbaar is en hangt er 1 grote wolk van wiet boven de stad. .
Juist.
En persoonlijk heb ik liever dat ze netjes naar een shop of andere plekken gaan waar ze het kunnen halen, dan dat ze mij vanuit Antwerpen op de snelweg lastig gaan vallen
pi_72771103
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:00 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Juist.
En persoonlijk heb ik liever dat ze netjes naar een shop of andere plekken gaan waar ze het kunnen halen, dan dat ze mij vanuit Antwerpen op de snelweg lastig gaan vallen
Yep en wat Loedertje ook al zegt, nu krijg je straks het gekloot op de straten.
Lijkt me niet echt prettig.
pi_72771463
Sahara in Bergen op Zoom is toch (nog) open?
Ik kom vaak genoeg belgen tegen in het dorp die op zoek zijn naar een coffeeshop,
dan verwijs ik ze maar naar Boz, R'daal maar dat hoeft binnenkort dus niet meer.
Life is Music
pi_72771534
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:11 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kom vaak genoeg belgen tegen in het dorp die op zoek zijn naar een coffeeshop,
dan verwijs ik ze maar naar Boz, R'daal maar dat hoeft binnenkort dus niet meer.
Nee, ze kunnen voortaan gewoon naar Tholen. .
pi_72772794
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen voortaan gewoon naar Tholen. .
En breda + tilburg.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 18:10:28 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72773555
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:11 schreef Fredo55 het volgende:
Yep, tot vanavond 20.00, daarna kun je er alleen nog non-alcoholische versnaperingen krijgen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:17:55 #37
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_72773786
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Yep, tot vanavond 20.00, daarna kun je er alleen nog non-alcoholische versnaperingen krijgen.
Koffieshop.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_72779720
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En breda + tilburg.
Nee, Tholen. Echt hoor, dat gaat allemaal naar Tholen.

Ik probeer Fredo te stangen jah. .
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:31:03 #39
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_72788130
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef isogram het volgende:
Ik vind het prima dat ze stoppen met gedogen. Het is tijd voor een duidelijke beleidskeuze in Nederland: OF we staan softdrugs (en de verkoop ervan) gewoon toe, OF we verbieden het (en handhaven dat). Zelf zou ik het gewoon toestaan, maar hoe dan ook: stop met "gedoogbeleid".
Kan niet, dan moet je accijns heffen en dat kan niet ivm EU-beleid (als ik het goed heb begrepen)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_72788714
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:34 schreef superworm het volgende:
Oh-oh! Nu moeten die arme Vlamingen naar één van de tientallen andere steden met coffeeshops in Zeeland, Noord-Brabant of Limburg!

West-Brabant neemt afscheid van joint
[..]

Ben benieuwd welke van die coffeeshops zonder wiet of hasj te verkopen over vijf jaar nog open is. Da's als tegen een caféhouder zeggen dat-ie geen alcohol meer mag verkopen, tegen een schoenenwinkel een verbod op schoenen, etc. Wat een betuttelende onzin weer. Ons rampenkabinet kan nog zeker tot 2011 het land verpesten, dus ik verwacht schielijk meer verboden in grensgemeenten.
Denk je dat andere partijen een beter drugsbeleid voorstaan?
Ze moeten de softdrugs gewoon legaliseren, zodat het op verantwoorde wijze geteeld en verhandeld kan gaan worden, desnoods in de supermarkt. Dan kunnen de belgen overal in Nederland terecht.
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:55:13 #41
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_72789036
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Het sluiten van coffeeshops is een beetje een paardenmiddel van de burgemeesters. Ze hebben meerdere keren geprobeerd om hulp vanuit Den Haag te mobiliseren, omdat ze de problemen die met het drugstoerisme meekomen niet op konden lossen. Keer op keer werd er geen hulp geboden, en toen hebben ze gezegd: bekijk het maar, we sluiten ze gewoon en verplaatsen het probleem. Onder het mom van: nu mag een ander het proberen.
pi_72807945
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:38 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, Tholen. Echt hoor, dat gaat allemaal naar Tholen.

Ik probeer Fredo te stangen jah. .
Hier word alleen maar gedealt.
Life is Music
  woensdag 16 september 2009 @ 16:56:05 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72808429
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:55 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Het sluiten van coffeeshops is een beetje een paardenmiddel van de burgemeesters. Ze hebben meerdere keren geprobeerd om hulp vanuit Den Haag te mobiliseren, omdat ze de problemen die met het drugstoerisme meekomen niet op konden lossen. Keer op keer werd er geen hulp geboden, en toen hebben ze gezegd: bekijk het maar, we sluiten ze gewoon en verplaatsen het probleem. Onder het mom van: nu mag een ander het proberen.
Nu mag de lokale politie proberen om dealers op scooters te pakken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72820422
Het was druk met politie in Roosendaal vandaag (met name om de shops)
pi_72823262
Nu krijg je nog meer van die vervelende mensen in Roosendaal die je drugs proberen te verkopen als je door een straat loopt.

Dat noem ik drugs overlast, niet die constante vloed van Belgen die even heen en weer wippen.
  maandag 21 september 2009 @ 23:28:07 #46
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72987090
quote:
'Meer jongeren verslaafd aan cannabis'

Steeds meer jongeren raken verslaafd aan cannabis. Het afgelopen jaar zijn 370 tieners met een cannabisverslaving opgenomen in een jeugdkliniek.

Dat meldde het NOS Journaal vanavond na een rondgang langs de jeugdklinieken.

Het aantal jongeren dat wegens veelvuldig cannabisgebruik in contact komt met de verslavingszorg zou sinds 2002 zijn verviervoudigd. Vanwege dit grote aantal probleemgevallen worden er in het hele land nieuwe klinieken bij gebouwd. Dit jaar moeten er nog drie bij komen.
Met dank aan het gedoogbeleid
[..]
pi_72987236
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:35 schreef Fredmeister het volgende:
Nu krijg je nog meer van die vervelende mensen in Roosendaal die je drugs proberen te verkopen als je door een straat loopt.

Dat noem ik drugs overlast, niet die constante vloed van Belgen die even heen en weer wippen.
Straatbeeld na sluiting shops 'net als anders'
Dit artikel spreekt dat tegen
Woon daar niet dus kan er verder niet over oordelen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72988380
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Met dank aan het gedoogbeleid
Dat heeft natuurlijk geen reet te maken met gedoogbeleid. In de VS is het hartstikke verboden en zit iedere student aan dat spul. VEEL erger dan in Nederland.
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:03:16 #49
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_72990502
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 september 2009 @ 07:51:16 #50
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72990726
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:30 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Straatbeeld na sluiting shops 'net als anders'
Dit artikel spreekt dat tegen
Woon daar niet dus kan er verder niet over oordelen.
Niet zo raar, omdat de handel al gedeeltelijk naar de straat was verplaatst voor de sluiting.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:35:59 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72991185
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:06 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk geen reet te maken met gedoogbeleid. In de VS is het hartstikke verboden en zit iedere student aan dat spul. VEEL erger dan in Nederland.
eh door het gedoogbeleid propageert de regering dat softdrugs kennelijk onschuldiger zijn dan we denken, waardoor pubers sneller geneigd zijn om te gaan blowen want ach dat is zo'n onschuldig iets.

In Amerika zullen meer mensen het wel eens geprobeerd hebben, maar zal het percentage verslaafden/reguliere gebruikers lager liggen door de lagere dosis THC alsmede de sociale ongeaccepteerdheid.
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:47:18 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_72991333
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:35 schreef MikeyMo het volgende:
eh door het gedoogbeleid propageert de regering dat softdrugs kennelijk onschuldiger zijn dan we denken, waardoor pubers sneller geneigd zijn om te gaan blowen want ach dat is zo'n onschuldig iets.
Komt ook nog eens bij dat het merendeel van de onderzoeken er ook nog eens op duiden dat marijuhana veel minder schadelijk is dan bijvoorbeeld alcohol.

Is het onschuldiger dan we denken? Geen idee. Is het onschuldiger dan alcohol, iets wat we wel toestaan? Daar heeft het alle schijn van.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:53:39 #53
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72991426
quote:

[..]

In Amerika zullen meer mensen het wel eens geprobeerd hebben, maar zal het percentage verslaafden/reguliere gebruikers lager liggen door de lagere dosis THC alsmede de sociale ongeaccepteerdheid.
Helaas.

Volgens http://www.trimbos.nl/default23126.html scoren de VS hoger op 'ooit gebruikt' en 'recent gebruik' in vergelijking met Nederland.

Er bestaan geen onderzoekscijfers die uitwijzen dat de hogere beschikbaarheid in Nederland leidt tot hoger gebruik dan in landen als Frankrijk, Groot Brittannie of de VS. Cijfers die het tegengestelde beweren zijn er gek genoeg in overvloed!

Daarnaast is de sociale acceptatie van cannabisgebruik in de VS waarschijnlijk niet eens zoveel lager dan in het huidige Nederland.

Kortom: jouw hele verhaal is al tig jaar achterhaald. Het zou fijn zijn wanneer deze pertinente, verifieerbare onzin eens een keer uit dergelijke discussies zou blijven.

Het is gewoon niet waar, punt.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:55:48 #54
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72991463
De grap is dat alcohol nog steeds wordt aanbevolen omdat het goed is voor het lichaam mits men het met mate gebruikt.

Wiet heeft dat niet, sterker nog, daarvoor waarschuwt men juist weer voor ziektes die het kan veroorzaken.

De enige wiet die tot nu toe iets positioefs heeft voortgebracht is de zgn medi-wiet, maar dat wordt dan ook vertrekt op doktersrecept aan kankerpatienten
[..]
pi_72991472
bovendien wordt er in dergelijke berichten ook geen rekening gehouden met het idee dat er vroeger geen afkickklinieken voor cannabisverslaving waren. die zijn er nu wel, dus zijn er hogere cijfers mbt cannabisverslaving. well duh......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:57:55 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72991493
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Helaas.

Volgens http://www.trimbos.nl/default23126.html scoren de VS hoger op 'ooit gebruikt' en 'recent gebruik' in vergelijking met Nederland.

Er bestaan geen onderzoekscijfers die uitwijzen dat de hogere beschikbaarheid in Nederland leidt tot hoger gebruik dan in landen als Frankrijk, Groot Brittannie of de VS. Cijfers die het tegengestelde beweren zijn er gek genoeg in overvloed!

Daarnaast is de sociale acceptatie van cannabisgebruik in de VS waarschijnlijk niet eens zoveel lager dan in het huidige Nederland.

Kortom: jouw hele verhaal is al tig jaar achterhaald. Het zou fijn zijn wanneer deze pertinente, verifieerbare onzin eens een keer uit dergelijke discussies zou blijven.

Het is gewoon niet waar, punt.
in amerika heb je zelfs drugstesten op de werkvloer, dus drugs in het weekend doen kan jemaadags ontslag betekenen. Overigens is het daar zo overgecriminaliseerd dat je niet zoals hier gewoon in het openbaar kan blowen...
[..]
pi_72991502
quote:

Ehum Pubers komen een shop niet in of ben je als je 18 bent ook nog steeds puber?

En die cijfers over het gebruik in amerika zijn terug te vinden bij het trimbos instituut en die hebben toch geheel andere conclusies dan jij hier weer eens uit je duim zuigt.

De wiet in de VS wordt tegenwoordig ook allemaal onder lampen gekweekt de zaadjes zijn het hetzelfde dus dat daar andere thc percentages uit komen is totaal onwaarschijnlijk.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:59:22 #58
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72991522
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in amerika heb je zelfs drugstesten op de werkvloer, dus drugs in het weekend doen kan jemaadags ontslag betekenen.
Klopt, maar dat is niet overal zo en er zijn vele manieren om de boel te besodemieteren.
quote:
Overigens is het daar zo overgecriminaliseerd dat je niet zoals hier gewoon in het openbaar kan blowen...
Hoe lang nog, is de vraag.

En hoe ondersteun je hiermee je eerdere claim?
Intelligent, but fucked up.
pi_72991538
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:55 schreef MikeyMo het volgende:

De enige wiet die tot nu toe iets positioefs heeft voortgebracht is de zgn medi-wiet, maar dat wordt dan ook vertrekt op doktersrecept aan kankerpatienten
Ben je nou alweer aan het ijveren tegen mensen die meer plezier hebben dan jij?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72991552
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in amerika heb je zelfs drugstesten op de werkvloer, dus drugs in het weekend doen kan jemaadags ontslag betekenen. Overigens is het daar zo overgecriminaliseerd dat je niet zoals hier gewoon in het openbaar kan blowen...
Kijk eerst eens de BBC documantaire "Cannabis_The_Evil_Weed" in sommige staten van de VS is men al toleranter dan in conservatief wordend nederland.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:04:27 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72991606
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ehum Pubers komen een shop niet in of ben je als je 18 bent ook nog steeds puber?

En die cijfers over het gebruik in amerika zijn terug te vinden bij het trimbos instituut en die hebben toch geheel andere conclusies dan jij hier weer eens uit je duim zuigt.

De wiet in de VS wordt tegenwoordig ook allemaal onder lampen gekweekt de zaadjes zijn het hetzelfde dus dat daar andere thc percentages uit komen is totaal onwaarschijnlijk.
ja en meisjes van 16 lukt het ook niet om sterke drank te regelen
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:07:24 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72991651
Verder is het gewoon een non-discussie! 'Ja maar, in Amerika mag het ook gewoon niet en daar is alles beter!' Zo gaan we toch ook niet met bijvoorbeeld onze wapenwet om!?

Ik snap echt nog steeds niet waarom er zo'n ontzettende weerstand bestaat tegen het roken van een jointje!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72991782
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja en meisjes van 16 lukt het ook niet om sterke drank te regelen
Maar als we wiet verbieden is het opeens huup huup huup huup barba truuk nergens meer verkrijgbaar. Net zoals in de VS/frankrijk/duitsland waar de cijfers nog steeds hoger zijn als in het gedoogde nederland.
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:49:37 #64
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_72993863
Kwadelijk dat Nederlandse burgers weer eens moeten lijden odner regels die opgesteld worden voor buitenlanders (zoals bij het paddo-verbod).
pi_72994266
De Nederlandse burgers lijden onder de overlast van al die Belgen .
  donderdag 24 september 2009 @ 19:32:40 #66
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73079241
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:35 schreef Fredmeister het volgende:

dat dus
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')