abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72756764
Vandaag is het prinsjesdag en wordt de miljoenen nota gepresenteerd.

Een voorproefje is dat chronische zieken er max 1.75 %op achteruit gaan .
Te schadalig voor woorden is deze groep die toch al kwetsbaar is de enige oplossing om zo de staatschuld in te lopen????

En wat krijgen wij als burger nog meer door de stort geduwd door dit kabinet?????

[ Bericht 9% gewijzigd door JEEtjuuh op 15-09-2009 08:45:58 ]
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat.
pi_72756931
Miljoenennota is één woord.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 15 september 2009 @ 08:58:29 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72757070
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:40 schreef JEEtjuuh het volgende:
Vandaag is het prinsjesdag en wordt de miljoenen nota gepresenteerd.

Een voorproefje is dat chronische zieken er max 1.75 %op achteruit gaan .
Te schadalig voor woorden is deze groep die toch al kwetsbaar is de enige oplossing om zo de staatschuld in te lopen????

En wat krijgen wij als burger nog meer door de stort geduwd door dit kabinet?????

[ afbeelding ]
Oh jee, dan gaan die chronisch zieken naar het niveau van 2006. Wat een rampjaar was dat toch ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72757082
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:40 schreef JEEtjuuh het volgende:

Zo heeft iedere `groep´ wel wat, als je daar je oren naar laat hangen kun je dus nergens bezuinigen, maar goed, dan moet er meer belasting betaald worden en dat vinden we ook niet leuk .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 09:00:29 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72757104
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:51 schreef ElectricEye het volgende:
Miljoenen nota is wel grappig.
Carpe Libertatem
pi_72757123
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Miljoenen nota is wel grappig.
Hoop bonnetjes, dat krijg je met onderzoeken naar declaratie gedrag
pi_72758116
We hebben een kabinet zonder ballen , ze stellen alles maar uit en laten voor elke tegenvaller weer een onderzoek plaatsvinden , kost weer tijd en GELD en lost niets op alleen dat ze meer tijd krijgen om zo alles door te schuiven naar een nieuw kabinet.

Ik verheug me op morgen op de debatten op tv.
pi_72758128
quote:
niet boos zijn pleaseeeee
pi_72758180
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zo heeft iedere `groep´ wel wat, als je daar je oren naar laat hangen kun je dus nergens bezuinigen, maar goed, dan moet er meer belasting betaald worden en dat vinden we ook niet leuk .
Dat klopt maar ik denk dat er ergens anders wel meer te halen valt als op deze groep en dan denk ik aan de kbs in het buitenland , de illegalen etc en zo kan ik nog wel even door gaan.
pi_72758281
Wat ook zo belachelijk is dat hele rijtoer gedoe op prinsjes dag lantaarns poetsen , vegen en ga z maar door extra beveilliging kost allemaal extra , laat Beatrix gewoon met de auto erheen gaan en niet dat domme gedoe in de koets . Ook dat is allemaal erg duur en schaf het af.
pi_72759008
quote:
Je kan het beter Miljardennota noemen...
pi_72760699
Zonder de koets wordt friesland boos
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 15:19:53 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72767543
Feitelijk krijgen we er volgend jaar nog niet echt last van, dat komt in 2011 pas. Valt allemaal best mee dus
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:25:43 #14
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72767726
Trix heeft gezegd dat de lonen gematigd moeten! Van haar pak 'm beet 3 miljoen verwacht ik toch wel een stevige bijdrage. En de belastingen moeten misschien omhoog, dus wie weet gaat ze voor het eerst inkomstenbelasting betalen. Topwijf om zo'n toespraak zo onzelfzuchtig uit te spreken.
Here we are now, entertain us.
pi_72768020
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:25 schreef voyeur het volgende:
Trix heeft gezegd dat de lonen gematigd moeten!
Das makkelijk, inflatie stelt niet zoveel voor.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:36:26 #16
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72770160
Ja, ja maar ze heeft zelf beloofd in te leveren "Indien dit niet gebeurt, zal de regering haar eigen verantwoordelijkheid nemen."

Topwijf! Nu nog belasting gaan betalen
Here we are now, entertain us.
pi_72771524
Bijna iedereen gaat erop achteruit UTRECHT - Vrijwel alle Nederlanders hebben volgend jaar iets minder te besteden. Wie nu al moeite heeft rond te komen, krijgt het volgend jaar nog moeilijker alle rekeningen te betalen. Ook voor de jaren daarna moeten mensen er rekening mee houden dat hun portemonnee sneller leeg is. Het Nationaal instituut voor budgetvoorlichting (Nibud) raadt daarom mensen aan voor een buffer te zorgen, waarmee ze het verwachte koopkrachtverlies voor de jaren 2011 en verder kunnen opvangen.
De meeste mensen hebben in 2010 enkele euro's tot tientjes minder te besteden. Dat komt vooral doordat het kabinet in 2010 verscheidene belastingen en premies verhoogt. Zo gaat de inkomensafhankelijke premie voor de zorgverzekering omhoog en worden de algemene heffingskorting en arbeidskorting verlaagd. Ook de derde belastingschijf wordt korter. Mensen met een hoog inkomen (boven 54.367 euro per jaar) moeten daardoor over een groter deel van hun inkomen 52 procent belasting betalen.

Bron . de telegraaf
pi_72771561
Ik heb nog niks gelezen over de zorg

weet iemand daar iets over??
pi_72771708
DEN HAAG - Door afnemende hulpgelden, zoals in Nederland, worden de mensen in de arme landen in 2010 dubbel getroffen: door de crisis raken velen hun werk en inkomen kwijt en vervolgens komt er ook minder hulpgeld binnen. Tientallen miljoenen mensen meer komen in extreme armoede terecht en honderdduizenden kinderen meer zullen sterven.

Daarvoor waarschuwde de internationale hulporganisatie Oxfam Novib dinsdag in een reactie op het lagere hulpbudget dat minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft in 2010. Hij kan bijna 600 miljoen minder uitgeven dan geraamd. Volgens Oxfam-directeur Farah Karimi is hulp juist harder nodig dan ooit.

Karimi stelt dat de financiële toezeggingen van de twintig grootste economieën niet voldoende zijn. Ze pleit voor creatieve manieren om extra steun te creëeren. Karimi denkt aan de handel in emissierechten, aanpak van belastingparadijzen en meer geld van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) naar arme landen.

Bron . De Telegraaf

Wij zijn zelf een arm land aan het worden hoezo miljoenen aan ontwikkelingshulp.
pi_72803559
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:15 schreef JEEtjuuh het volgende:
Ik heb nog niks gelezen over de zorg

weet iemand daar iets over??
In het nrc-next staat bij de thema's waarop bezuinigd gaan worden o.a. curatieve en langdurige zorg.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_72824420
Laten we eerst eens gewoon beginnen alle niet primaire zaken in te snoeien, zo simpel allemaal, om voorbeeld te geven, er gaat 50 miljoen per jaar aan subsidie naar de 9 grote regionale orkesten, sorry hoor, maar die moeten toch zo langzamerhand wel eens hun eigen broek kunnen ophouden. Zelfde geld voor allerlei musea, toneelgroepen, etcetera, ik vind voetbal ook heel leuk, maar ik zou het nou niet realistisch vinden als mijn amateurclub subsidie krijgt om profvoetballers te onderhouden. Maar je hebt gewoon toneelgroepen die nog geen 100 man publiek op een avond te trekken die gewoon met miljoenen subsidies werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72825215
Eens. Waarom bezuinigen op zorg/onderwijs en dat soort primaire behoeftes als er allemaal van die zinloze hobbyclubjes zijn?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')