Lieveling van de baas?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:46 schreef Tijn het volgende:
Ik heb op m'n werk een Fujutsuhutsu ofzo. Maar ik heb al tijden geleden geregeld dat er een Mac mini bovenop staat en dat is natuurlijk de enige machine die ik echt gebruik
Ik heb af en toe nog een COM-poort nodig. Over stervende dingen gesproken..quote:Op donderdag 17 september 2009 16:46 schreef Tijn het volgende:
Ik heb op m'n werk een Fujutsuhutsu ofzo. Maar ik heb al tijden geleden geregeld dat er een Mac mini bovenop staat en dat is natuurlijk de enige machine die ik echt gebruik
Waarschijnlijk betaling in natura..quote:
prima!quote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk betaling in natura..
Holy shit. Volgens mij was dat letterlijk het eerste wat Steve als iCEO in 1997 eruit heeft geflikkerdquote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb af en toe nog een COM-poort nodig. Over stervende dingen gesproken..
quote:Op donderdag 17 september 2009 16:50 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb een beetje genoeg van die voorzitter, jullie?
Ik weet niet, wat kosten die dinger dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:50 schreef Zpottr het volgende:
Goeie aan die Envy's vind ik trouwens wel dat ze het argument Apple = duur mooi ontkrachten. Laat netjes zien dat een goed gebouwde en afgewerkte notebook gewoon wat geld kost.
[..]
iSacriledge!
Het zou me niets verbazen, en ik zit er 12 jaar later nog aan vast.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Holy shit. Volgens mij was dat letterlijk het eerste wat Steve als iCEO in 1997 eruit heeft geflikkerd
WTF, Diskettestation (3,5" I presume, niet de 5¼" of 8"), maar de COM-poort. Omgekeerde wereld enzo..quote:Op donderdag 17 september 2009 16:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen, en ik zit er 12 jaar later nog aan vast.
Een diskettestation hoef ik niet meer te gebruiken, dat dan weer niet.
1700 en 1800 Dollares.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik weet niet, wat kosten die dinger dan?
Ah, hahaquote:Op donderdag 17 september 2009 16:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het over het kamerdebat...
Facking Hell, doe mij maar gewoon een Mac dan..quote:
Voor het programmeren van sommige dingen heb je een COM-poort nodig, en die USB-dingen werken lang niet altijd nauwkeurig genoeg.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
WTF, Diskettestation (3,5" I presume, niet de 5¼" of 8"), maar de COM-poort. Omgekeerde wereld enzo..
Ja, 1700 voor de 13" en 1800 voor de 15".quote:
quote:De prijs van de Envy 13 ligt op 1700 dollar en de Envy 15 heeft in de VS een adviesprijs van 1800 dollar, wat gezien de specificaties alleszins meevalt.
Ik moest ook even twee keer denken. Het scheelt dat ik dat debat ook half aan het volgen wasquote:Op donderdag 17 september 2009 16:55 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ah, hahaStond net onder een post over el Señor Jobs.
Nou ja, je krijgt er wel een HP voor natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, 1700 voor de 13" en 1800 voor de 15".
En dat vinden de Tweakers dan opeens niet duur
Waar is Walter, hij kan weer een leuke rel starten.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Tijn het volgende:
En dat vinden de Tweakers dan opeens niet duur
[..]
Vond het laten verdwijnen van de COM-poort ook al niet echt een goede redenquote:Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik moest ook even twee keer denken. Het scheelt dat ik dat debat ook half aan het volgen was
Zoeken jullie nog mensen?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik krijg gewoon een macbook van mijn baas
Eerlijk is eerlijk, buiten de PC-markt is een COM-poort nog steeds een handige manier om met van alles te praten. Alleen op 99% van de PCs is het inderdaad al tien jaar een nutteloos iets inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:59 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Vond het laten verdwijnen van de COM-poort ook al niet echt een goede reden
Half uurtje hier.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:03 schreef Tijn het volgende:
De laatste keer dat ik een COM-port gebruikte was wel iets langer dan 10 jaar geleden
Domotica-processor. Met naast 7 compoorten ook relais, contacten, en IR-aansluitingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat voor non-innovatief industrieel apparaat was het wat je aansloot?
Dat is helaas absoluut niet waar. Versterkers, tv's en dergelijke hebben gewoon nog een seriele poort. Ook al omdat er geen absolute standaard voor is. USB is wel een standaard connector maar doet niets aan adressering. COM ook niet, maar daar kun je gewoon drie (of twee) draadjes op aansluiten en tekstcommando's gaan sturen. Met USB heb je meer informatie nodig, en sowieso is er meer overhead aan beide kanten om een bericht door te sturen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tegenwoordig is het toch allemaal via de console/ethernet/usb poort? Tenminste dat was met die Cisco Routers zo.
Sowieso gaat veel van dat soort apparatuur 10 of 20 jaar mee. Je kunt dan simpelweg niet met elke technologische scheet meewaaien.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Veel PLC's hebben ook een compoort om ermee te lullen. Industrieel gaan ze niet snel over op iets wat zijn betrouwbaarheid nog moet bewijzen in 'zware' omstandigheden.
Daarnaast, draai het eens om. Waarom zou je een beproefde werkende methode die op een groot deel van de al op de markt zijnde producten werkt vervangen voor iets nieuws wat meer kost, nog niet is bewezen, en een vertaling nodig heeft voor ieder bestaand en vrijwel ieder nieuw product?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tegenwoordig is het toch allemaal via de console/ethernet/usb poort? Tenminste dat was met die Cisco Routers zo. Waarom lopen ze bij Domotica dan zo achter?
Damn, zeg. Zijn computers dan het enige wat "bleeding" edge is. Alhoewel NASA ook nog 80x386 machines in space zet..quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is helaas absoluut niet waar. Versterkers, tv's en dergelijke hebben gewoon nog een seriele poort. Ook al omdat er geen absolute standaard voor is. USB is wel een standaard connector maar doet niets aan adressering. COM ook niet, maar daar kun je gewoon drie (of twee) draadjes op aansluiten en tekstcommando's gaan sturen. Met USB heb je meer informatie nodig, en sowieso is er meer overhead aan beide kanten om een bericht door te sturen.
Het gaat hier om aansturing, niet om doorgifte. Er zit ook gewoon ethernet of WiFi op hoor, en HDMI bij bepaalde video-oplossingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kan me nog voorstellen dat ze bij audio/video apparaten nog niet graag usb willen gebruiken. Gezien de bakke onstabiele transmissiesnelheden. Maar Firewire is toch best een goeie optie of ben ik nou zo raar?
Er zijn superveel Firewire-geluidskaarten. Maar er wordt ook heel veel wat oudere hardware gebruikt. Samplers van begin jaren '90 hebben bijna allemaal SCSI, maar doen het verder nog prima. En professionele PA processors in zalen zijn vaak te programmeren met een COM-port. Vaak is er ook alleen maar DOS of oude Windows software voor te krijgen. Het is gewoon niet andersquote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kan me nog voorstellen dat ze bij audio/video apparaten nog niet graag usb willen gebruiken. Gezien de bakke onstabiele transmissiesnelheden. Maar Firewire is toch best een goeie optie of ben ik nou zo raar?
Zeker de consumentenmarkt is een ideale speeltuin om nieuwe dingen te proberen. Hoe professioneler je gaat, hoe minder snel mensen bereid zijn van de beproefde paden af te wijken en hoe minder innovatieve producten je aantreft.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Damn, zeg. Zijn computers dan het enige wat "bleeding" edge is.
Ik stond er ook van te kijken toen ik die poorten voor het eerst zag. Sterker, ik verbaas me iedere dag weer over dingen..quote:Op donderdag 17 september 2009 17:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Oke, laat maar ik heb blijkbaar "te weinig verstand" van dat soort zaken, had me er gewoon wat anders bij voorgesteld. Ik zit gewoon niet in die scene...
Bijna mag jequote:Op donderdag 17 september 2009 18:08 schreef TwyLight het volgende:
Schiet eens op, ik wil de lapo maken!
http://opensword.org/Pixen/quote:Op donderdag 17 september 2009 18:42 schreef Edwinuss het volgende:
Wat is eigenlijk een goed alternatief voor Paint?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |