quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Daar noem je me een minister.
Mijn moeder was verliefd op die gladjakker.
Veel sterkte meis! Thuis gaat alles wel beter?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:27 schreef Nesle het volgende:
En ook hier slecht nieuws, operatie mislukt bij oma.. nu erg zwak en hopelijk vrijdag opnieuw proberen
Kutquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:27 schreef Nesle het volgende:
En ook hier slecht nieuws, operatie mislukt bij oma.. nu erg zwak en hopelijk vrijdag opnieuw proberen
Al gedaan, but thanksquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vervelend om te horen Nes en MaJo.
Nes, wil me nergens mee bemoeien, maar geef op tijd aan op de studie als je problemen hebt. Over het algemeen zijn ze makkelijker als je het op tijd meldt.....
quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:27 schreef Nesle het volgende:
Ha die Redquote:
Ik heb ook wat ingevuldquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef mr_anonimous het volgende:
Beste serie verkiezing
Cobra trek het gemiddelde voor Oz eens omhoog!
Gestemdquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef mr_anonimous het volgende:
Beste serie verkiezing
Cobra trek het gemiddelde voor Oz eens omhoog!
quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:40 schreef iamredleader het volgende:
Mjah, als de AKQ mafia ergens lucht van krijgt...
Truste Redquote:
Ik niet, maar Google niet zulke positieve ervaringen.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb een nieuw ADD medicijn, het heet Strattera. Iemand bekend mee?
Ik ookquote:Op woensdag 16 september 2009 00:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik niet, maar Google niet zulke positieve ervaringen.
Like, whatquote:Persbericht, 5-8-2008
Strattera-rapport langer geheim door hoger beroep CBG
De vrijgave van het rapport over schadelijke en mogelijk dodelijke bijwerkingen van Strattera, een middel dat wordt voorgeschreven aan kinderen met een ADHD-diagnose, dat al ruim twee jaar geheim gehouden wordt door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), laat nog langer op zich wachten omdat het CBG tegen de eerdere uitspraak van de bestuursrechtbank, in hoger beroep is gegaan bij de Raad van State.
Deze zaak begon in de zomer van 2006 toen de coördinator van het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (NCRM), Hanneke Teunisse, het evaluatierapport over Strattera opvroeg bij het CBG onder de Wet Openbaarheid Bestuur. Na een procedure van 2 jaar kwam de zaak begin juni voor bij de Bestuursrechtbank in Amsterdam. De uitspraak van de rechtbank liet aan duidelijkheid niets te wensen over: Het besluit van het CBG om het rapport niet af te geven werd vernietigt en alle aangevoerde redenen daarvoor werden als onvoldoende onderbouwd van tafel geveegd. Het CBG moest binnen 6 weken een nieuw besluit nemen of tegen dit besluit in hoger beroep gaan. Dit laatste hebben ze op 30 juli gedaan bij de Raad van State.
Hanneke Teunisse van het NCRM zegt hierover: “Het is schandalig hoe hier gesold wordt met de belangen van de ouders van kinderen die Strattera slikken. Het CBG blijft maar tijd rekken, elk besluit wordt uitgesteld tot de laatste dag en men stelt alles in het werk om dit rapport niet openbaar te hoeven maken. Ik weet niet welk belang het CBG hier dient maar het is zeker niet het belang van de consument. Toevalligerwijs wordt op 6 augustus de bodemprocedure behandeld die Eli Lilly (de producent) heeft aangespannen tegen de Nederlandse Staat om Strattera in het basispakket van de zorgverzekeringen opgenomen te krijgen. Er zijn wereldwijd inmiddels al 95 kinderen en volwassenen overleden aan de bijwerkingen van dit middel, elke week uitstel is er één teveel.
Ouders hebben, ons inziens, recht op alle beschikbare informatie over de middelen die ze al dan niet gedwongen toedienen aan hun kinderen. Kinderen krijgen al heel snel te maken met een ADHD-diagnose, via een psychiater, de huisarts of bijvoorbeeld de schoolbegeleidingsdienst. Een ADHD-diagnose wordt niet onderbouwd door enig wetenschappelijk bewijs, er wordt geen objectief lichamelijk onderzoek gedaan, de diagnose wordt gesteld aan de hand van een afvinklijstje met emoties en gedrag. Dit lijstje met criteria voor een ADHD-diagnose bestaat uit normaal kindergedrag zoals; niet stil kunnen zitten, draaien en friemelen op een stoel, sleutels kwijtraken, inbreken in gesprekken of spelletjes, geen aandacht op school, taken niet afmaken etc. Als de diagnose eenmaal is gesteld komt de medicatie aan de orde. Ouders die zichzelf goed informeren over de bijwerkingen van de medicatie en de pillen niet aan hun kinderen willen geven, kunnen in Nederland te maken krijgen met de Kinderbescherming die ze uit de ouderlijke macht kan ontzetten wegens 'medische nalatigheid'. Wij vinden dat ouders recht hebben om zelf te beslissen of ze hun kinderen zware bewustzijnsveranderende medicatie willen toedienen of niet, zeker als het gaat om b.v. Strattera met bijwerkingen als; zelfmoord, leveraandoeningen, hartkwalen etc.
Er zijn gelukkig een heleboel alternatieven voor het behandelen van druk gedrag bij kinderen, vaak blijkt na grondig lichamelijk onderzoek het probleem te zitten in een voedselallergie, een oorontsteking, een tekort aan essentiële vetzuren, een vitaminetekort of een andere aandoening die prima te behandelen is zonder gevaarlijke bewustzijnsveranderende medicatie. In Amerika is al vier jaar geleden wetgeving aangenomen die ouders het recht teruggeeft om psychiatrische medicatie voor hun kinderen te weigeren. Nederlandse ouders zouden hetzelfde recht moeten hebben.” BRON: En meer info NCRM.nl
Denk dat een second opinion geen kwaad kanquote:Op woensdag 16 september 2009 00:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Like, what
Een van mijn suitegenoten haar moeder is kinderpsychiater. Ik ga vanavond even met haar bellen. En anders bel ik mijn eigen dokter... Moet ik dit gaan slikken of niet?
quote:Op woensdag 16 september 2009 01:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Die moeder zei dat het geen kwaad kon
Ja deed ik ook met ritalin tochquote:Op woensdag 16 september 2009 01:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
maar wel goed in de gaten houden he
Ik net in.quote:Op woensdag 16 september 2009 03:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nog iemand hier?
quote:Op woensdag 16 september 2009 03:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nog iemand hier?
Nee op studiedag slik ik het nog welquote:Op woensdag 16 september 2009 08:44 schreef mr_anonimous het volgende:
Morning
Ben ik nu nog de enige Ritalinslikkerd hier?
Hoezo ben je gestopt? Of ben ik nu erg brutaal?quote:Op woensdag 16 september 2009 08:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee op studiedag slik ik het nog welen ik sta echt op het punt er nu een in te nemen, misschien dat ik dan wakker word
Koffie is hier toch wat algemener geaccepteerd voor dan amphetamine-achtige stoffen. Of het veel beter is voor je hart betwijfel ik welquote:Op woensdag 16 september 2009 08:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee op studiedag slik ik het nog welen ik sta echt op het punt er nu een in te nemen, misschien dat ik dan wakker word
Mijn psych denkt dat het beter voor me isquote:Op woensdag 16 september 2009 08:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hoezo ben je gestopt? Of ben ik nu erg brutaal?
Okay. Dan kun je inderdaad beter niet nemen.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn psych denkt dat het beter voor me isaangezien Ritalin serotanine afbreekt en ik daar al te weinig van aanmaak door depressie denkt ze dat Ritalin een negatief effect heeft op mijn stemming
Voor de beker?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
Gister is de wedstrijd in de brilstand geeindigd.
Beetje jammer alleen dat ze het halve eerste hadden opgesteld
Des te lolliger is het dat ze dan nog gelijk spelen toch?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef TradeMarkie het volgende:
nee, 1e competitiewedstrijd. ze hadden gevraagd of we dinsdagavond konden, wnat zondag konden ze geen compleet team op de been krijgen. Daar stem je mee in en vervolgens gooien zij er het halve eerste in, beetje jammer
Misschien stellen ze dan het hele eerste op!quote:Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef TradeMarkie het volgende:
ja, tegen het 8emaar thuis pakken we ze.
vorig jaar wonnen we uit 0-4
Als je als het 8ste gelijkspeelt tegen het halve eerste dan is het een morele overwinning.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef Etcetera het volgende:
Maar ze hebben er niets aan gehad dan toch? Jullie ook niet, maar ik zou liever gelijkspelen dan verliezen
Ja ik weet hoe het voelt. ook wel eens tegen een ploeg gespeeld die hadden 4 jongens uit A1 opgesteld...ik heb me 60 minuten helemaal verloren gelopen achter die gozer aan.....quote:Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ze waren nu wel beter dan ons, alleen konden ze niet scoren, maar het was gewoon geen leuke wedstrijd, we hebben bijna alleen kunnen verdedigen, kwamen er niet uit. Maar 0-0 was voor hun best zuur
quote:Op woensdag 16 september 2009 10:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Oh, en als je de bal op je hand krijgt terwijl je hand boven je hoofd zwaait is dit geen hands en dus ook geen penalty
Ach, een bal die achter het doel langsrolt, via een gat in het net in het doel belandt en eruit rolt, kan wel een doelpunt zijn hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 10:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Oh, en als je de bal op je hand krijgt terwijl je hand boven je hoofd zwaait is dit geen hands en dus ook geen penalty
Vergezocht maar vooruit, het kanquote:Op woensdag 16 september 2009 10:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ach, een bal die achter het doel langsrolt, via een gat in het net in het doel belandt en eruit rolt, kan wel een doelpunt zijn hoor
Bij een potje trefbal heb ik ooit een punt gemaakt in het basketbalnetquote:Op woensdag 16 september 2009 11:24 schreef Etcetera het volgende:
Het is echt gebeurd hoorBij handbal, dat wel, niet bij voetbal
Weet niet meer of het nou in het voordeel was van ons herenteam of niet, maar iedereen had iets van 'what the fuck
'
Doe je goedquote:Op woensdag 16 september 2009 12:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij een potje trefbal heb ik ooit een punt gemaakt in het basketbalnet. Het was een mooi schot, ook al raakten we daardoor de bal kwijt
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:48 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Doe je goed![]()
Hey Soemp, is Wiebel al overspannen vanwege z'n Linux avontuur?
Linux neemt veel tijd in beslag dus......quote:Op woensdag 16 september 2009 14:33 schreef Soempie het volgende:
En zo te zien ook op z'n werk en 's morgens als ik nog in bed lig. [ afbeelding ]
Gaat als een speerquote:Op woensdag 16 september 2009 14:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Ik geloof dat hij het leuk vindt. Het topic loopt wel lekker he?Hij is er hele avonden mee bezig.
Dan moet je het latenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:34 schreef Soempie het volgende:
Ik heb geen zin om terug te lezen hier.
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Gaat als een speer![]()
En zal ik eens zeggen dat hij jou niet moet vergeten? Lijkt me wel grappig
Huissokken?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef Soempie het volgende:
Ik ga trouwens even heel oncharmant een XXXL shirt aantrekken, een leggingen huissokken. Pff, heb het even helemaal gehad. Ben elke keer van half 6 tot half 8 bezig en vandaag eindelijk even wat meer rust. Al moet ik zo nog wel een paper schrijven.
Eh, doe maar 'Keet', ofzo. Want Soemp, dat is weer te herkenbaar voor hier.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Etcetera het volgende:
Moet ik Soempie neerzetten of 'je vriendin', Soemp? Weet niet wat je liever hebt
Ja, nouja, van die dikke sokken voor over andere sokken met van die rubber dingetjes aan de onderkant.quote:
Ah zo.....van die soksloffen.....quote:Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, nouja, van die dikke sokken voor over andere sokken met van die rubber dingetjes aan de onderkant.
Ben benieuwd wat ie zegt.quote:
Daar komt ie nooit op.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef Etcetera het volgende:
En nu vraag ik me af of Wiebel wel weet wie in godsnaam én op Tweakers zit én Keet kent én hem kent maar die hij op het eerste gezicht niet kent
Misschien denkt ie wel dat jij het bent.....quote:Op woensdag 16 september 2009 15:07 schreef Soempie het volgende:
Wat een stomme reactie.Hij vraagt niet eens wie je bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |