http://www.spitsnieuws.nl(...)er_huis_voor_al.htmlquote:Provincie: sneller huis voor allochtoon
Allochtonen met verblijfsvergunning staan steeds langer op de wachtlijst voor een huurhuis.
"Het probleem komt niet alleen door een tekort aan huizen. Sommige alleenstaande nieuwe Nederlanders weigeren ook aangeboden woningen", meldt RTV West.
Volgens de provincie Zuid-Holland, die toezicht houdt op de verdeling, moeten nog 286 asielzoekers in die provincie een huis hebben.
De gemeenten krijgen "een half jaar de tijd" om de achterstand in te lopen.
Nee korter want ze krijgen vaak al voorrang, in mijn woonplaats in ieder geval wel.quote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Staan ze dan langer op de wachtlijsten dan autochtone burgers die op zoek zijn naar woonruimte!?
Mjah, ik weet de achtergrond dan natuurlijk niet. Er zijn ook genoeg autochtonen die in bepaalde gevallen gewoon voorrang krijgen, simpelweg omdat hun huidige situatie gewoon problemen oplevert enzo (ruzie thuis, slechte situatie voor de koters, whatever).quote:Op maandag 14 september 2009 15:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee korter want ze krijgen vaak al voorrang, in mijn woonplaats in ieder geval wel.
Het zal in ieder geval vele malen beter zijn als in hun eigen land. Ik vind het nogal een gegeven paard in de bek kijken.quote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Nu kan ik met trouwens prima voorstellen dat je niet meteen het eerste het beste huis dat aangeboden wordt zult accepteren. Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
als asielzoeker is zelfs een caravan in nederland al een paradijsje.quote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Staan ze dan langer op de wachtlijsten dan autochtone burgers die op zoek zijn naar woonruimte!?
Nu kan ik met trouwens prima voorstellen dat je niet meteen het eerste het beste huis dat aangeboden wordt zult accepteren. Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
En als er genoeg bij elkaar komen wonen en/of elkaar opzoeken in een nette buurt wordt het door hetquote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
Als de nood zo hoog is dat je voorrang moet krijgen, moet je niet zeiken over wat je aangeboden krijgt want anders is de nood blijkbaar niet hoog genoeg.quote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Een verblijfsvergunning dus asielzoekers. Die moeten niet janken maar accepteren want het is beter dan een hut met een rieten dak in het thuisland.quote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Immigranten.quote:Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik haal nergens uit het stukje dat het om asielzoekers zou gaan.
Daar heb ik wel eens wat over gelezen. Asielzoekers komen hierheen met de verwachting in Amsterdam of Rotterdam te komen te wonen, en als ze dan een huis in een Fries plattelandsdorpje krijgen toegewezen willen ze ineens niet meer.quote:Op maandag 14 september 2009 15:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En wat een brutaliteit om een huis te weigeren.
En ik maar denken dat die mensen met gevaar voor eigen leven hierheen zijn gevlucht en maar wat blij zijn met wat ze aangeboden krijgen.quote:Op maandag 14 september 2009 16:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens wat over gelezen. Asielzoekers komen hierheen met de verwachting in Amsterdam of Rotterdam te komen te wonen, en als ze dan een huis in een Fries plattelandsdorpje krijgen toegewezen willen ze ineens niet meer.
Dat is een goede vraag. Het is mij ook niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 14 september 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
Staan alleen allochtonen met een verblijfsvergunning langer op de wachtlijst of groeien de wachtlijsten sowieso? In dat laatste geval zou ik niet weten waarom die allochtonen voorrang moeten krijgen; in het eerste geval klopt er duidelijk iets niet en snap ik dat wél.
dan flikker maar weer op.quote:Op maandag 14 september 2009 16:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens wat over gelezen. Asielzoekers komen hierheen met de verwachting in Amsterdam of Rotterdam te komen te wonen, en als ze dan een huis in een Fries plattelandsdorpje krijgen toegewezen willen ze ineens niet meer.
quote:Op maandag 14 september 2009 15:57 schreef ideanaal het volgende:
[..]
als asielzoeker is zelfs een caravan in nederland al een paradijsje.
althans als je niet om finaciele redenen bent gevlucht
dan zijn ze nog steeds gevlucht voor het feit dat ze vrezen voor hun lichamelijke integriteit.quote:Op maandag 14 september 2009 16:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
![]()
![]()
En @ al die andere kortzichtigen: Wat te denken van politieke vluchtelingen bijvoorbeeld? Zoals mensen die uit Iran vluchten? Dat is vaak de hogere klasse die hoogopgeleid is en dus niet uit ondern een rieten dak uit eigen land komt.
Je stelling klopt dus niet.
Ja of ze zijn homo of christelijk, en Nederland gelooft het nog ook.quote:Op maandag 14 september 2009 16:18 schreef ideanaal het volgende:
[..]
dan zijn ze nog steeds gevlucht voor het feit dat ze vrezen voor hun lichamelijke integriteit.
heel wat jaren geleden was er een docu van netwerk waarin flink gesjoemeld werd met papieren om als asielzoeker bestempeld te worden.
men liet bijvoorbeeld lokale media dingen publiceren waarin stond dat familie x gezocht werd.
was allemaal fake dus en het werd op grote schaal toegepast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |