abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72731079
quote:
Provincie: sneller huis voor allochtoon

Allochtonen met verblijfsvergunning staan steeds langer op de wachtlijst voor een huurhuis.

"Het probleem komt niet alleen door een tekort aan huizen. Sommige alleenstaande nieuwe Nederlanders weigeren ook aangeboden woningen", meldt RTV West.

Volgens de provincie Zuid-Holland, die toezicht houdt op de verdeling, moeten nog 286 asielzoekers in die provincie een huis hebben.

De gemeenten krijgen "een half jaar de tijd" om de achterstand in te lopen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)er_huis_voor_al.html

Dus...

Iedereen moet wchten op een huurhuis, soms jaren. En wat een brutaliteit om een huis te weigeren.
  maandag 14 september 2009 @ 15:33:01 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72731189
Staan ze dan langer op de wachtlijsten dan autochtone burgers die op zoek zijn naar woonruimte!?

Nu kan ik met trouwens prima voorstellen dat je niet meteen het eerste het beste huis dat aangeboden wordt zult accepteren. Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
pi_72731258
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Staan ze dan langer op de wachtlijsten dan autochtone burgers die op zoek zijn naar woonruimte!?
Nee korter want ze krijgen vaak al voorrang, in mijn woonplaats in ieder geval wel.
  maandag 14 september 2009 @ 15:39:59 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72731372
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee korter want ze krijgen vaak al voorrang, in mijn woonplaats in ieder geval wel.
Mjah, ik weet de achtergrond dan natuurlijk niet. Er zijn ook genoeg autochtonen die in bepaalde gevallen gewoon voorrang krijgen, simpelweg omdat hun huidige situatie gewoon problemen oplevert enzo (ruzie thuis, slechte situatie voor de koters, whatever).

Als er in soortgelijke gevallen echter voorrang wordt gegeven aan allochtonen boven autochtonen, dan is dat uiteraard een zeer kwalijke zaak (want afkomst zou geen fuck uit moeten maken), maar wanneer die 'nieuwe nederlanders' echt in een slechte situatie zitten, dan is het wel van belang dat ze even voor mogen bij mensen die nog wel even langer kunnen blijven zitten waar ze zitten...
pi_72731755
quote:

Nu kan ik met trouwens prima voorstellen dat je niet meteen het eerste het beste huis dat aangeboden wordt zult accepteren. Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
Het zal in ieder geval vele malen beter zijn als in hun eigen land. Ik vind het nogal een gegeven paard in de bek kijken.
pi_72731808
quote:

als asielzoeker is zelfs een caravan in nederland al een paradijsje.
althans als je niet om finaciele redenen bent gevlucht
pi_72731821
Staan alleen allochtonen met een verblijfsvergunning langer op de wachtlijst of groeien de wachtlijsten sowieso? In dat laatste geval zou ik niet weten waarom die allochtonen voorrang moeten krijgen; in het eerste geval klopt er duidelijk iets niet en snap ik dat wél.
pi_72731829
quote:
Sommige alleenstaande nieuwe Nederlanders weigeren ook aangeboden woningen", meldt RTV West.
pi_72731834
quote:

Als je er langdurig wilt gaan wonen en bijvoorbeeld een gezin hebt, dan ga je niet een klein ranzig kutflatje in een achterbuurt accepteren. Je hebt namelijk ook geen zin om binnen een paar jaar WEER te moeten verhuizen.
En als er genoeg bij elkaar komen wonen en/of elkaar opzoeken in een nette buurt wordt het door het
onaangepaste gedrag van sommige asielzoekers vanzelf een achterbuurt. (ervaringsdeskundige )
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 14 september 2009 @ 15:58:45 #10
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72731839
quote:

Als de nood zo hoog is dat je voorrang moet krijgen, moet je niet zeiken over wat je aangeboden krijgt want anders is de nood blijkbaar niet hoog genoeg.

overigens het woord "nieuwe nedelanders"
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 14 september 2009 @ 15:59:03 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72731849
-hier stond een faillpost-
pi_72731896
quote:

Een verblijfsvergunning dus asielzoekers. Die moeten niet janken maar accepteren want het is beter dan een hut met een rieten dak in het thuisland.
Eigen brokjes eerst.
  maandag 14 september 2009 @ 16:02:13 #13
15967 Frollo
pi_72731953
-hier stond nog een faillpost-
pi_72731966
Bijdehand bericht. Ik zoek me krom voor een huurwoning en tot dusver heeft noch de provincie noch de gemeente aangeboden om mij een handje hierbij te helpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_72731969
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik haal nergens uit het stukje dat het om asielzoekers zou gaan.
Immigranten.
pi_72731970
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

En wat een brutaliteit om een huis te weigeren.
Daar heb ik wel eens wat over gelezen. Asielzoekers komen hierheen met de verwachting in Amsterdam of Rotterdam te komen te wonen, en als ze dan een huis in een Fries plattelandsdorpje krijgen toegewezen willen ze ineens niet meer.
pi_72731985
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef Frollo het volgende:
-hier stond een faillpost-
  maandag 14 september 2009 @ 16:04:12 #18
15967 Frollo
pi_72732016
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja sorry, ik had niet goed gelezen.
pi_72732046
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Daar heb ik wel eens wat over gelezen. Asielzoekers komen hierheen met de verwachting in Amsterdam of Rotterdam te komen te wonen, en als ze dan een huis in een Fries plattelandsdorpje krijgen toegewezen willen ze ineens niet meer.
En ik maar denken dat die mensen met gevaar voor eigen leven hierheen zijn gevlucht en maar wat blij zijn met wat ze aangeboden krijgen.
pi_72732052
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
Staan alleen allochtonen met een verblijfsvergunning langer op de wachtlijst of groeien de wachtlijsten sowieso? In dat laatste geval zou ik niet weten waarom die allochtonen voorrang moeten krijgen; in het eerste geval klopt er duidelijk iets niet en snap ik dat wél.
Dat is een goede vraag. Het is mij ook niet helemaal duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72732055
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

dan flikker maar weer op.
goede kans dat je in friesland en groningen zelfs een rianter huis krijgt dan in de randstad.
heb zo'n hekel aan dat tuig.
eigenlijk moeten ze als ze zoiets weigeren ze een enkeltje terug geven naar hun land!
pi_72732140
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:57 schreef ideanaal het volgende:

[..]

als asielzoeker is zelfs een caravan in nederland al een paradijsje.
althans als je niet om finaciele redenen bent gevlucht

En @ al die andere kortzichtigen: Wat te denken van politieke vluchtelingen bijvoorbeeld? Zoals mensen die uit Iran vluchten? Dat is vaak de hogere klasse die hoogopgeleid is en dus niet uit ondern een rieten dak uit eigen land komt.
Je stelling klopt dus niet.
pi_72732193
En natuurlijk mogen allochtonen ook een woning weigeren, net zoals autochtonen maar al te vaak een woning weigeren. Maar wat natuurlijk niet kan, is dat allochtonen voorrang krijgen boven autochtonen. Beide moeten gelijk behandeld worden en je moet de ene groep geen voorrang geven, want dan breng je polarisatie in de samenleving.
pi_72732462
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En @ al die andere kortzichtigen: Wat te denken van politieke vluchtelingen bijvoorbeeld? Zoals mensen die uit Iran vluchten? Dat is vaak de hogere klasse die hoogopgeleid is en dus niet uit ondern een rieten dak uit eigen land komt.
Je stelling klopt dus niet.
dan zijn ze nog steeds gevlucht voor het feit dat ze vrezen voor hun lichamelijke integriteit.
heel wat jaren geleden was er een docu van netwerk waarin flink gesjoemeld werd met papieren om als asielzoeker bestempeld te worden.

men liet bijvoorbeeld lokale media dingen publiceren waarin stond dat familie x gezocht werd.
was allemaal fake dus en het werd op grote schaal toegepast
pi_72732527
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:18 schreef ideanaal het volgende:

[..]

dan zijn ze nog steeds gevlucht voor het feit dat ze vrezen voor hun lichamelijke integriteit.
heel wat jaren geleden was er een docu van netwerk waarin flink gesjoemeld werd met papieren om als asielzoeker bestempeld te worden.

men liet bijvoorbeeld lokale media dingen publiceren waarin stond dat familie x gezocht werd.
was allemaal fake dus en het werd op grote schaal toegepast
Ja of ze zijn homo of christelijk, en Nederland gelooft het nog ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')