abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:57:26 #76
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74069736
Ik denk dat we het dieptepunt hebben:

Boer Zoekt Vrouw scoort weer gigantisch
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:42:59 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74084203
Is dit al 'fresh doom' of gewoon 'another day' eigenlijk, beurzen die binnen 4 uur een procent lager vallen. Daadwerkelijk gewoon een vraag want zo vaak kijk ik niet naar de beursen .

http://www.reuters.com/finance/markets Oh en Citigroup die 4 procent is gezakt natuurlijk na wat slecht nieuws .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:35:24 #78
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74102261
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:42 schreef jogy het volgende:
Is dit al 'fresh doom' of gewoon 'another day' eigenlijk, beurzen die binnen 4 uur een procent lager vallen. Daadwerkelijk gewoon een vraag want zo vaak kijk ik niet naar de beursen .

http://www.reuters.com/finance/markets Oh en Citigroup die 4 procent is gezakt natuurlijk na wat slecht nieuws .
Just another day
Naja, de zoveelste voorspelling die niet uitkwam dus....
Beter nog, er viel dit keer ook echt niks bij te verzinnen uit het nieuws omdat er echt helemaal niks interessants gebeurd is
zzz
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:37:10 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74102298
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:35 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Just another day
Naja, de zoveelste voorspelling die niet uitkwam dus....
Beter nog, er viel dit keer ook echt niks bij te verzinnen uit het nieuws omdat er echt helemaal niks interessants gebeurd is
Vandaag nog ff kieken of het allemaal neerwaarts doorzet en zo niet dan ben ik er weer ingetuimd .
Vrijheid
pi_74102313
Zelfs de dollar is weer aan het aansterken, en ach, een %-punt verlies is normaal voor beurzen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:43:38 #81
31101 _Led_
pi_74102425
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Vandaag nog ff kieken of het allemaal neerwaarts doorzet en zo niet dan ben ik er weer ingetuimd .
En al zou de beurs nog 2% zakken, wat dan ?
Ik dacht dat het idee was dat er gister iets dramatisch zou gebeuren - net zoals de vorige keer dat ze zeiden dat het een datum was "waarvan iedereen jaren later nog zou weten wat ie die dag deed" (Sorry, ik ben even vergeten welke datum dat ook al weer was).
zzz
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:53:03 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74102665
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En al zou de beurs nog 2% zakken, wat dan ?
Ik dacht dat het idee was dat er gister iets dramatisch zou gebeuren - net zoals de vorige keer dat ze zeiden dat het een datum was "waarvan iedereen jaren later nog zou weten wat ie die dag deed" (Sorry, ik ben even vergeten welke datum dat ook al weer was).
Naja, als de beursen vanaf gisteren enkel naar beneden gaat tot een 'wtf' niveau zou gisteren de eerste dag zijn dus, daar gaat het me meer om. Dus gewoon even wachten tot de beursen in de VS weer open gaan en zien welke kant het opgaat. Maar in ieder geval valt het tot nog toe mee , heb nog geen ' ! ' moment gehad, behalve dan een kleintje met dat faillissement van die ene kredietverstrekker maar dat is bij lange na niet hetgeen wat er door de timemonks werd verwacht in ieder geval.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:52 schreef jogy het volgende:
Zal Dit er iets mee te maken hebben? Webbot gewijs dan. Kan een eerste aanzet zijn naar iets groters.
[..]
Vrijheid
pi_74102730
Ja en dan gaan we weer "verbanden" trekken die er niet zijn

Het was toch specifiek de dag zelf? Niet "de aanzet tot iets anders groots" ? Want dan kun je elke dag wel zo zien
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:56:02 #84
31101 _Led_
pi_74102745
Maar het idee was toch dat je gisteren zou onthouden, niet vandaag ?
Of proberen we weer iets te zoeken waarvan we over 80 dagen kunnen zeggen : "Nou, als je er op deze vreemde manier naar kijkt zou je heel vergezocht kunnen zeggen dat er op die dag iets is gebeurd waardoor 5 dagen later iets anders gebeurde wat amper in connectie staat met zus-en-zo, en het dus toen allemaal begonnen is !" ?
zzz
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:03:43 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74102931
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:55 schreef Dragorius het volgende:
Ja en dan gaan we weer "verbanden" trekken die er niet zijn

Het was toch specifiek de dag zelf? Niet "de aanzet tot iets anders groots" ? Want dan kun je elke dag wel zo zien
De beurs kan je gewoon niet vergelijken met een 9/11 achtige gebeurtenis, daarvoor zit het te geschakeld in elkaar, ik vond het in ieder geval wel weer een beetje opzienbarend dat het gisteren een slechte beursdag was (geen drama drama we gaan er allemaal aan beursdag, dat dan weer niet ), dus bekijk het gewoon tot de beurs weer omhoog gaat in de VS, is dat vandaag al dan heeft de webbot flink misgegokt, mocht het doorzetten dan heeft de webbot de juiste dag uitgekozen als start van de 'release tension' en zou de geïnitieerde neergang van gisteren moeten eindigen in een heuse beurscrash deze week, als het zich vandaag of morgen weer hersteld zonder opzienbarende gebeurtenissen is het natuurlijk alleen maar goed .
Vrijheid
pi_74102997
De beurs kan net zo goed in 1 dag instorten. En de daling van gister is niks vreemds, eerder nogal een lichte daling Maar goed, we wachten wel weer af
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:06:27 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103003
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:56 schreef _Led_ het volgende:
Maar het idee was toch dat je gisteren zou onthouden, niet vandaag ?
Of proberen we weer iets te zoeken waarvan we over 80 dagen kunnen zeggen : "Nou, als je er op deze vreemde manier naar kijkt zou je heel vergezocht kunnen zeggen dat er op die dag iets is gebeurd waardoor 5 dagen later iets anders gebeurde wat amper in connectie staat met zus-en-zo, en het dus toen allemaal begonnen is !" ?
Nee, dat was vorig jaar . Gisteren was de start van de 'release tension' wat zich een tijd heeft opgebouwd naar aanloop tot deze datum, nu speelt het zich af en blijkbaar kan het dus ook als een sneeuwbal gaan rollen, dus zou er ergens een domino-effect moeten zijn gestart gisteren.
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:07:00 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103016
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef Dragorius het volgende:
De beurs kan net zo goed in 1 dag instorten. En de daling van gister is niks vreemds, eerder nogal een lichte daling Maar goed, we wachten wel weer af
.
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:10:06 #89
31101 _Led_
pi_74103093
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, dat was vorig jaar . Gisteren was de start van de 'release tension' wat zich een tijd heeft opgebouwd naar aanloop tot deze datum, nu speelt het zich af en blijkbaar kan het dus ook als een sneeuwbal gaan rollen, dus zou er ergens een domino-effect moeten zijn gestart gisteren.
Yeahyeahyeah, het is wel weer duidelijk dat we alles ernaartoe proberen te praten
zzz
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:10:20 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103098
http://www.euronext.com/t(...)0.html?selectedMep=2

ING is wel weer met zijn tweede drama dag bezig overigens. gisteren -18% en vandaag in het eerste uur al -8%
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:11:04 #91
31101 _Led_
pi_74103114
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:10 schreef jogy het volgende:
http://www.euronext.com/t(...)0.html?selectedMep=2

ING is wel weer met zijn tweede drama dag bezig overigens. gisteren -18% en vandaag in het eerste uur al -8%

Meh, niks bijzonders aan de hand hoor
zzz
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:12:29 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103141
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Yeahyeahyeah, het is wel weer duidelijk dat we alles ernaartoe proberen te praten
Het enige wat echt niet goed valt te praten is wanneer het uiteindelijk een niet noemenswaardige week wordt. En zelfs een medium drama weekje is op het moment al niet noemenswaardig, het moet uitlopen in een beurs/dollar drama anders was het gewoon fout.
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:15:37 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103214
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:11 schreef _Led_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Meh, niks bijzonders aan de hand hoor
Ze hebben het zeker slechter gehad wat betreft de bodem maar ze zijn nog niet klaar . Zal uiteindelijk vast wel meevallen hoop ik .
Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:16:54 #94
31101 _Led_
pi_74103248
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:12 schreef jogy het volgende:
Het enige wat echt niet goed valt te praten is wanneer het uiteindelijk een niet noemenswaardige week wordt.
Dat vat ik dus niet.
Er wordt maaaaaaanden van tevoren aangekondigd : "EVERYBODY PANIC !!!! Op die-en-die-dag gaat er iets vreselijk belangrijks gebeuren !!!!".
En als er dan niks aan de hand is er nog even achteraan roepen : "Uhhhh.... nou, in die week dan...? ".
En dat ook op niks uitloopt gewoon weer vol overtuiging een volgende datum roepen en afwachten...
zzz
pi_74103310
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze hebben het zeker slechter gehad wat betreft de bodem maar ze zijn nog niet klaar . Zal uiteindelijk vast wel meevallen hoop ik .
Alles is normaal in de context qua banken en druk erop.
Vooral m.b.t. berichten als "opsplitsing" etc.
En anders ben ik mijn spaarcentjes kwijt
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:26:40 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103526
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat vat ik dus niet.
Er wordt maaaaaaanden van tevoren aangekondigd : "EVERYBODY PANIC !!!! Op die-en-die-dag gaat er iets vreselijk belangrijks gebeuren !!!!".
En als er dan niks aan de hand is er nog even achteraan roepen : "Uhhhh.... nou, in die week dan...? ".
En dat ook op niks uitloopt gewoon weer vol overtuiging een volgende datum roepen en afwachten...
Zoals het uitgelegd werd was het in ieder geval als volgt, dat er een 'build up' was tot aan die datum en het vanaf de 26ste werd losgelaten, gisteren dus en dat tijdens de 'release' de dollar zou sterven of in ieder geval weer een heel stuk dichter bij de afgrond zou worden gebracht. Wacht, ik kan het niet kopieren/plakken maar zo stond het in ieder geval in de juli uitgave .

Vrijheid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:36:12 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74103805
Oh en een interview van zondag: http://maya12-21-2012.com(...)86.msg36830#msg36830
De eerste drie minuten zijn al interessant trouwens
Vrijheid
pi_74104271
Is dit misschien een aansluiting voor de 26e : Dr Doom de dollar gaat naar 0
quote:
Marc Faber, Zwitsers economisch historicus en investeerder, laat weer eens van zich horen. De econoom, ook wel Dr. Doom genoemd, voorspelt dat de Amerikaanse dollar uiteindelijk niets meer waard zal zijn. Dit zei hij maandag in een interview met financieel nieuwszender Bloomberg.

Faber: "Als ik kijk naar Obama en zijn regering had de dollar eigenlijk al naar de nul gemoeten. Maar ruwweg genomen kan het een jaar of tien duren voordat de dollar waardeloos wordt. Het zal tijd kosten voordat iedereen beseft dat de financiële positie van de VS een totale ramp is."

De Zwitser schat in dat over tien jaar 50 procent van de totale Amerikaanse belastinginkomsten gaan naar het betalen van de rente over de gemaakte schulden. Daardoor zal de Amerikaanse centrale bank de Fed 'geforceerd' worden om de geldpers nog harder aan te zetten.

Op korte termijn kan de dollar echter wel aansterken volgens Faber: "De dollar is erg oversold en het sentiment erg negatief". Doordat de rentes wereldwijd laag staan is het echter zowel riskant om cash als assets aan te houden, zoals grondstoffen en aandelen.

Dr. Doom verwacht dat aandelen een beperkte downside risk hebben door Ben Bernanke, de voorzitter van de Fed: "Als de S&P 500 daalt naar 800 of 900 punten zal Bernanke meteen de geldpersen aanzetten. Hij is een geldprinter, niets anders. Maar ik moet zeggen, hij print erg goed. We moeten Bernanke daar een medaille voor geven."
(sorry weet nog niet precies hoe te quoten

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 27-10-2009 10:58:42 ]
pi_74104354
je hebt je tekentjes verkeerd om
de eerste moet {quote} zijn de laatste {/quote}
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:59:34 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74104433
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:52 schreef Elcadarn het volgende:
Is dit misschien een aansluiting voor de 26e : Dr Doom de dollar gaat naar 0
[..]

(sorry weet nog niet precies hoe te quoten
ff aangepast voor je, wat oompaloompa zegt in ieder geval je had de tags verkeerd om [/ is altijd het eind van de tag . Maar tien jaar is ietwat ver in de toekomst vermoed ik .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')