Feyenoord's clubarts Casper van Eijck heeft er vertrouwen in dat de blessure van verdediger Dani Fernández meevalt. De Spanjaard tijdens de wedstrijd tegen Willem II dertien minuten voor tijd naar de kant nadat hij verkeerd neer kwam uit een duel.
'Hij had veel pijn en dat is vaak een goed teken. Als alles kapot is, voel je vaak niet meer omdat het al dood is', laat Van Eijck weten in het AD. 'Het is in het slechtste geval de meniscus.'
De verdediger zelf schrok nadat hij in de wedstrijd tegen Willem II verkeerd terecht kwam en naar zijn knie greep. 'Ik dacht dat het voorlopig over was. Ik had en heb erg veel pijn.' De Spanjaard moest meteen aan zijn ex-ploeggenoot bij NEC, Lasse Schöne denken.
'De blessure van Lasse Schöne, mijn voormalig ploeggenoot bij NEC, flitste door mijn hoofd. Hij heeft onlangs zijn kruisbanden gescheurd en ik dacht dat mij hetzelfde was overkomen.'
Aankomende zondag wacht de kraker met PSV in Rotterdam. Fernández hoopt erbij te kunnen zijn. 'Nu voelt het nog slecht, maar ik houd me vast aan de woorden van de clubarts.' Mario Been zal ook opgelucht zijn. Been zit met zijn rechterverdedigers niet ruim. 'In principe heb ik twee opties voor de positie van rechtsback. Dwight Tiendalli is vertrokken dus is het Dani Fernández of Leerdam. Ik hoor dat het meevalt, dus ik hoop dat Fernández er zondag tegen PSV gewoon bij is.'
WIj hopen mee