quote:Op woensdag 16 september 2009 19:41 schreef justmattie het volgende:
Waar vroehag de fontein stond. Tegenover de Mac dus
Frappant genoeg liggen alle percelen ten zuiden van het spoor in Leeuwarden nog steeds in de kadastrale gemeente huizum...quote:Op donderdag 17 september 2009 09:53 schreef Paladijn het volgende:
Toen Huizum een wijk werd had men ook niet echt veel inspraak, befehl ist befehl
Had Huizum niet in een andere gemeente gelegen, dan was deze al jaren daarvoor samengevoegd met Leeuwarden. Het oude centrum van Huizum wordt gevormd door de Schrans, dus daar zaten wel redelijk wat winkels in, er staat volgens mij zelfs nog een oude kerk. En met 8-9000 inwoners was het nou ook niet bepaald een klein dorps gemeenschapje, volgens mij zitten er in Goutum maar iets van 2k inclusief de nieuwbouw. Goutum is in mijn ogen ook al jaren geen dorp meer overigens, ook al denken de inwoners daar anders over
Een kadastrale gemeente is wat anders dan een administratieve gemeente, waar jij en ik in wonen. Zo kent het kadaster helemaal geen gemeente Almelo, en heet de kadastrale gemeente Ambt-Almelo. Is leuk zoeken de eerste keer...quote:Op donderdag 17 september 2009 10:24 schreef Paladijn het volgende:
Euh, Huizum was toch hoofdstad van Leeuwarderadeel? Er is vziw nooit een gemeente Huizum geweest...
De gaard der billenquote:Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waar heb je gewoont?????
Het oude Leeuwarderadeel was veel groter, en aan het einde van de middeleeuwen splitste een deel zich af, wat de stad Leeuwarden werd. Dat was zeg het middelste stuk van Leeuwarderadeel, en het zuidelijke deel (met oa Huizum en Goutum) is door de Duitsers aan Leeuwarden toegevoegd tijdens de 2e wereldoorlog, en dat is altijd zo gebleven. Het huidige Leeuwarderadeel is dus het noordelijke restant van het oorspronkelijke Leeuwarderadeel, dat bestond al rond 1200 als ik het me goed herinner..quote:Op donderdag 17 september 2009 11:42 schreef Innisdemon het volgende:
Leeuwarderadeel is de gemeente waar Stiens enzo onder vallen.
Is dat uitverkocht? Ik wilde in de ochtend gaan en ging er vanuit dat er wel voldoende kaartjes over zouden zijnquote:Op donderdag 17 september 2009 14:03 schreef justmattie het volgende:
Heeft er iemand nog 2 kaartjes over voor de Achmea toren zaterdag![]()
?
Dat houdt waarschijnlijk vast aan de 'oude' namen die niets met de gemeente of diens voorloper te maken hebbenquote:Op donderdag 17 september 2009 11:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een kadastrale gemeente is wat anders dan een administratieve gemeente, waar jij en ik in wonen. Zo kent het kadaster helemaal geen gemeente Almelo, en heet de kadastrale gemeente Ambt-Almelo. Is leuk zoeken de eerste keer...
Gister las ik in de krant dat er nog kaarten waren, ben ik er gelijk uit school heen gegaan waren ze op.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:14 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Is dat uitverkocht? Ik wilde in de ochtend gaan en ging er vanuit dat er wel voldoende kaartjes over zouden zijn
Morgen weer school, dus neequote:Op donderdag 17 september 2009 16:19 schreef Joy_Division het volgende:
Vanavond nog mensen die op stap gaan in de binnenstad van lwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |