abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72815512
Waar staat het kunstwerk eigenlijk?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_72815550
Waar vroehag de fontein stond. Tegenover de Mac dus
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_72816283
Bij de ex apenrots.
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 19:59:40 #79
38148 crew  Innisdemon
pi_72816329
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Bij de ex apenrots.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72817250
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:41 schreef justmattie het volgende:
Waar vroehag de fontein stond. Tegenover de Mac dus
Moet ik er toch maar even langslopen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_72824780
Oud - Leeuwarder meld zich. Is nu een Bolswardse Groninger.

( Heb net in google earth gemeten dat de afstand Leeuwarden - Sneek en.... vice versa van 21 km. naar 18 km. gaat ( grofweg ) doordat Zuidlanden langs de weg naar Sneek / Heerenveen gebouwd word.
Nog 2 nieuwbouwwijken en we kunnen spreken van Sneeuwarden of Leeuweek )

Voor de rest denk ik dat Goutum nooit zo'n wijk zal worden als Huizum, omdat Huizum pal tegen het centrum van Lwd aan ligt en het daardoor sterk verstedelijkt is.

Ik denk dat Goutum zijn dorpse karakter veel meer zal behouden.
Wat ik trouwens niet erg vind, wat geeft Leeuwarden het recht om zo'n mooi dorpje compleet van de kaart te vegen.
Nothing is what it seems
pi_72825455
Toen Huizum een wijk werd was het echte centrum nog niet zo groot als nu toch? In vergelijking misschien wel hetzelfde.
pi_72831367
Toen Huizum een wijk werd had men ook niet echt veel inspraak, befehl ist befehl

Had Huizum niet in een andere gemeente gelegen, dan was deze al jaren daarvoor samengevoegd met Leeuwarden. Het oude centrum van Huizum wordt gevormd door de Schrans, dus daar zaten wel redelijk wat winkels in, er staat volgens mij zelfs nog een oude kerk. En met 8-9000 inwoners was het nou ook niet bepaald een klein dorps gemeenschapje, volgens mij zitten er in Goutum maar iets van 2k inclusief de nieuwbouw. Goutum is in mijn ogen ook al jaren geen dorp meer overigens, ook al denken de inwoners daar anders over
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_72831883
Oh ik zie goutum en lekkum nog wel steeds als dorpen
pi_72831978
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:53 schreef Paladijn het volgende:
Toen Huizum een wijk werd had men ook niet echt veel inspraak, befehl ist befehl

Had Huizum niet in een andere gemeente gelegen, dan was deze al jaren daarvoor samengevoegd met Leeuwarden. Het oude centrum van Huizum wordt gevormd door de Schrans, dus daar zaten wel redelijk wat winkels in, er staat volgens mij zelfs nog een oude kerk. En met 8-9000 inwoners was het nou ook niet bepaald een klein dorps gemeenschapje, volgens mij zitten er in Goutum maar iets van 2k inclusief de nieuwbouw. Goutum is in mijn ogen ook al jaren geen dorp meer overigens, ook al denken de inwoners daar anders over
Frappant genoeg liggen alle percelen ten zuiden van het spoor in Leeuwarden nog steeds in de kadastrale gemeente huizum...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72832272
Euh, Huizum was toch hoofdstad van Leeuwarderadeel? Er is vziw nooit een gemeente Huizum geweest...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_72834321
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:24 schreef Paladijn het volgende:
Euh, Huizum was toch hoofdstad van Leeuwarderadeel? Er is vziw nooit een gemeente Huizum geweest...
Een kadastrale gemeente is wat anders dan een administratieve gemeente, waar jij en ik in wonen. Zo kent het kadaster helemaal geen gemeente Almelo, en heet de kadastrale gemeente Ambt-Almelo. Is leuk zoeken de eerste keer...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 11:42:03 #88
38148 crew  Innisdemon
pi_72834490
Leeuwarderadeel is de gemeente waar Stiens enzo onder vallen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72836337
Ik heb de eerste 7 jaar van mijn leven in Kontgaard gewoont. Vlak voordat het bergafwaarts ging met die wijk.

Ff vraagje: hoe lang is Huizum al een stadsdeel van Lwd. Ik wist niet dat het zo groot was. Ik dacht dat het een prutdorpje was wat volledig is ingekapseld door Lwd.
Nothing is what it seems
pi_72836352
Waar heb je gewoont?????
pi_72836427
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waar heb je gewoont?????
De gaard der billen
Nothing is what it seems
pi_72836456
O hahaha
pi_72836557
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:42 schreef Innisdemon het volgende:
Leeuwarderadeel is de gemeente waar Stiens enzo onder vallen.
Het oude Leeuwarderadeel was veel groter, en aan het einde van de middeleeuwen splitste een deel zich af, wat de stad Leeuwarden werd. Dat was zeg het middelste stuk van Leeuwarderadeel, en het zuidelijke deel (met oa Huizum en Goutum) is door de Duitsers aan Leeuwarden toegevoegd tijdens de 2e wereldoorlog, en dat is altijd zo gebleven. Het huidige Leeuwarderadeel is dus het noordelijke restant van het oorspronkelijke Leeuwarderadeel, dat bestond al rond 1200 als ik het me goed herinner..
pi_72838538
Heeft er iemand nog 2 kaartjes over voor de Achmea toren zaterdag ?
pi_72843080
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:03 schreef justmattie het volgende:
Heeft er iemand nog 2 kaartjes over voor de Achmea toren zaterdag ?
Is dat uitverkocht? Ik wilde in de ochtend gaan en ging er vanuit dat er wel voldoende kaartjes over zouden zijn
pi_72843119
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een kadastrale gemeente is wat anders dan een administratieve gemeente, waar jij en ik in wonen. Zo kent het kadaster helemaal geen gemeente Almelo, en heet de kadastrale gemeente Ambt-Almelo. Is leuk zoeken de eerste keer...
Dat houdt waarschijnlijk vast aan de 'oude' namen die niets met de gemeente of diens voorloper te maken hebben
pi_72843227
Vanavond nog mensen die op stap gaan in de binnenstad van lwd?
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_72843241
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:14 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Is dat uitverkocht? Ik wilde in de ochtend gaan en ging er vanuit dat er wel voldoende kaartjes over zouden zijn
Gister las ik in de krant dat er nog kaarten waren, ben ik er gelijk uit school heen gegaan waren ze op.
pi_72843250
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:19 schreef Joy_Division het volgende:
Vanavond nog mensen die op stap gaan in de binnenstad van lwd?
Morgen weer school, dus nee
pi_72843532
Herman!

LEEUWARDEN - Een ontsnapte stier heeft een dwaaltocht dwars door Leeuwarden donderdagmiddag met de dood moeten bekopen.

Het agressieve dier had een paar keer voetgangers en een politieagent achtervolgd, toen het uiteindelijk in de Marnixstraat werd neergeschoten. Mensen raakten niet gewond; alleen de fiets van een politieagent werd door de stier vernield.

De stier dook rond twee uur voor het eerst op in de Pieter Sipmawei in de wijk Westeinde. Vervolgens liep hij langs de Harlingerstraatweg en dwars over het Europaplein de Heliconweg op, totdat hij in de Marnixstraat zijn dood tegemoet ging.

http://www.leeuwardercour(...)euwarden+afgeschoten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')