Ze willen heel veel, maar een v.d. valk hotel/congrescentrum op die plek naast het nieuw te bouwen station zou niet verkeerd zijn. 5-6 verdiepingen is bij lange na niet hoogbouw (denk dan eerder aan Eeburg (imho zeer geslaagd) of de Noorderplantage). Dat kan ook niet, want men wil de omgeving landelijk houden voor de dorpjes als Techum en Jabikswoude. Aan de andere kant zie je dat men in Zuiderburen en Blitsaert uiteindelijk toch meer commercieel ging denken om extra inkomsten te krijgen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze willen wel een v/d Valk neerzetten op de werpsterhoek, en dat ontwerp zal een 5 a 6 verdiepingen hoog zijn, net zoals v/d Valk Wolvega zegmaar. En de gemeentegrens van Leeuwarden loopt al tot ~500m van Roordahuzum, en Wytgaart valt er ook al onder, dus zouden ze ook het stuk ten oosten van de snelweg nog wel op kunnen nemen, dus onder zuiderburen.
naja, dat lege, grauwe plein was ook nietsquote:Op maandag 14 september 2009 11:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ach ja als ze iets willen, gebeurt dat vaak ook. Ik heb zaterdag in het zaailand een maquette gezien van het nieuwe zaailand.....wie wil er nou in zo'n appartement daar wonen!
Okidoki, daar dus binnenkort uit etenquote:Op maandag 14 september 2009 11:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die tent is goed jade wokker die wij hadden had nog humor ook :p
quote:Op maandag 14 september 2009 11:57 schreef Paladijn het volgende:
En PSM, ze praten ook gewoon Frysk op't gemeentekantoor in Leeuwarden hoorAlleen zullen folders e.d. nu primair in het Nederlands zijn, om het maar niet over de kwaliteit van't Fryske deel van leeuwarden.nl te hebben...
nou ja, dat zou wel eens kunnen ja.. Maar dan hoeft een brief van de gemeente nog niet in het Fries, die ontvangen de toeristen immers toch niet..quote:Op maandag 14 september 2009 12:22 schreef Ensaf het volgende:
Ik denk dat je met wat meer Fries in het straatbeeld de toeristische sector juist een impuls kan geven.
Met Fries/Nederlandse pinautomaten geef je dagjesmensen al het gevoel even in het buitenland in eigen land te zijn.
Maar over die brief: Ik schrok er van. In mijn wijk ben ik gewend dat huis-aan-huis brieven in het Nederlands en Engels zijn.
je had daar toch alleen maar dichtgetimmerde winkelcentra?quote:
Kloptquote:Op maandag 14 september 2009 12:39 schreef Ensaf het volgende:
Ja maar ho eens even, ik ben niet een jaar lang elke dag van hei- bouw- en sloopwerkzaamheden voor niets!
Er is een prachtig nieuw winkelcentrum gebouwd. Met een Jumbo, een Drogist en Villacidro!
Waar die chinees, cafetaria en villacidro eerst zaten, gaat geloof ik tegen de vlakte.
Ik wist niet dat die tent zo heette maar kan me de pizza's nog goed herinnerenquote:Op maandag 14 september 2009 13:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Klopt
Is Villacidro al verhuisd? Lekkere pizza's voor weinig knaken !
Maar ik vraag me af of dat zo maar kan. Bij Huizum kon het ookquote:Op maandag 14 september 2009 16:31 schreef Innisdemon het volgende:
Lijkt me de enige mogelijkheid inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |