abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72723059
Het uit gewoonte dagelijks naar binnen slobberen van een speklapje of karbonaad wil men gaan belasten, is dat juist>>??
Wordt vlees eten iets voor eens per week??

Bron
quote:
Andere kijk op vlees is dringend noodzakelijk, bij publiek en politiek
Vleesproductie is zo schadelijk voor de natuur en het klimaat, dat de politiek grenzen moet stellen.

Het is een heilig huisje. Niemand mag aan het vlees op het bord komen. Toch staat de wereld aan de vooravond van een revolutie: belasting op vlees is onafwendbaar. Vlees eten zal ’uit’ raken, om de simpele reden dat we het niet kunnen veroorloven om door te gaan met de grootschalige vleesconsumptie. De aarde kan het gewoonweg niet aan. Politici en burgers zijn heus niet zo levensmoe dat zij blijven kiezen voor het kortstondig vleesgenot in plaats van te kiezen voor de toekomst van de planeet.

Maar voorlopig vergt nog veel politieke moed, zowel voor CDA-premier Balkenende als voor PvdA-minister/vegetariër Wouter Bos, om te roepen dat de vleesconsumptie collectieve zelfmoord is.
  maandag 14 september 2009 @ 10:01:11 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72723097
Goede zaak. Vette westerse varkens die elke dag vlees eten. Vroeger had je respect voor vlees en at je het hooguit een keer per week.
pi_72723112
wat een onzin zeg.

alsof mensen minder vlees gaan eten. men ziet gewoon weer een extra melkkoe (hihi)
pi_72723158
Geen vlees meer eten is dus echt geen optie. Niet alleen is het slecht voor een mens als die niet regelmatig vlees eet, maar het slaat ook nergens op dat de wereld kapot zou gaan door vleesconsumptie. Dat debiele gedrag dat alles schadelijk is voor de wereld is echt ontzettend vermoeiend.

Alle westerse landen (die dus zoveel mogelijk doen aan de wereld besparen) tesamen zijn nog steeds een gigantische minderheid als het aankomt op de wereld kapot maken.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  maandag 14 september 2009 @ 10:07:33 #5
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_72723213
Ik eet vanavond nog een stuk extra vlees...
Verder zal ik nooit minder vlees gaan eten.

En als er zoveel belasting op komt dat het echt duur wordt... Dan bezuinig ik wel op andere dingen!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_72723225
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:04 schreef Paxlie het volgende:
Geen vlees meer eten is dus echt geen optie. Niet alleen is het slecht voor een mens als die niet regelmatig vlees eet, maar het slaat ook nergens op dat de wereld kapot zou gaan door vleesconsumptie. Dat debiele gedrag dat alles schadelijk is voor de wereld is echt ontzettend vermoeiend.

Alle westerse landen (die dus zoveel mogelijk doen aan de wereld besparen) tesamen zijn nog steeds een gigantische minderheid als het aankomt op de wereld kapot maken.
goed doordachte reactie NOT
  maandag 14 september 2009 @ 10:10:07 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72723254
Vleesbelasting is misschien niet per se een noodzaak. Maar afschieten van de subsidie wel. Vlees is gewoon ontzettend goedkoop – in de supermarkt. Maar onderwijl gaat wel het halve EU budget naar landbouw. Dat is in de jaren 50 al ontstaan, maar we plukken er nog de vruchten van.

Nederlanders eten per jaar, gemiddeld, iets van 85 kilo vlees. Meer dan 200 gram per dag. Dat is ver boven wat nodig is – alhoewel er te twisten valt of vlees überhaupt nodig is. Maar los daarvan, als je kijkt naar aanbevolen hoeveelheden, dan ligt dat een stuk lager.

Als dat teruggedrongen zou kunnen worden zou dat aanmerkelijk schelen in milieubelasting, maar ook vetzucht. Belasting heffen is echter tamelijk onzinnig. Dan pak je de consument gewoon twee keer. Eerst belasting betalen om subsidie te kunnen geven aan boeren, vervolgens belasting betalen om het vlees dat met jouw belastingcenten is geproduceerd te mogen kopen.

Afschaffing van subsidie zou de vleesprijs een stuk eerlijker maken, alhoewel het dan misschien voor sommigen weer onbetaalbaar wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 14 september 2009 @ 10:11:38 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_72723276
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:01 schreef Buschetta het volgende:
Goede zaak. Vette westerse varkens die elke dag vlees eten. Vroeger had je respect voor vlees en at je het hooguit een keer per week.
Dat had geen zak te maken met respect voor vlees, dat deed je alleen maar omdat er op dat moment geen vlees voorhanden was.
GNU Terry Pratchett
pi_72723348
Ach de Westerse vleesconsumptie levert wel enigszins een bijdrage aan het broeikaseffect, maar zo'n belastinkje gaat nauwelijks effect hebben op globale schaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72723404
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:01 schreef Buschetta het volgende:

Je hebt het nu over jezelf??
pi_72723423
De uitstoot gaat niet omlaag als je ergens meer voor betaald,

Daarnaast zie ik het nut er niet van in.
pi_72723434
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:15 schreef Monolith het volgende:
Ach de Westerse vleesconsumptie levert wel enigszins een bijdrage aan het broeikaseffect, maar zo'n belastinkje gaat nauwelijks effect hebben op globale schaal.
Vraag het Brad Pitt even, die heeft er over nagedacht.
quote:
Een ingewijde meldt: "De gigantische hoeveelheden methaangas die door de veehouderij vrijkomt is voor Brad aanleiding om met vlees te stoppen."
http://www.telegraaf.nl/p(...)en_over_dieet__.html

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 14-09-2009 10:47:45 ]
pi_72723449
Dit wordt gepleit door Natuur en Mileu en Bos en Balkenende hebben hier beide niets mee te maken. Storm in een glas water dus.
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:10 schreef Iblis het volgende:

Nederlanders eten per jaar, gemiddeld, iets van 85 kilo vlees. Meer dan 200 gram per dag. Dat is ver boven wat nodig is – alhoewel er te twisten valt of vlees überhaupt nodig is. Maar los daarvan, als je kijkt naar aanbevolen hoeveelheden, dan ligt dat een stuk lager.

Bron? Lijkt me wat veel.
pi_72723490
Ik ben er helemaal voor.
Mensen die te lui zijn om vleesvervangers te zoeken...

PS. Ik ben een gezonde vegetarier, en ik heb nu 99.99% minder kans op darmkanker
pi_72723529
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:19 schreef Soohr het volgende:
De uitstoot gaat niet omlaag als je ergens meer voor betaald,

Daarnaast zie ik het nut er niet van in.
Juist wel. Vroeger aten alleen de elite vlees omdat ze konden permiteren. Bij hun kwamen uiteindelijk ook die bekende ziektes. Nu eet iedereen vlees en zie de bekende ziektes krijgen ook wij gratis erbij. Vis is ook gezond en meer groentes eten kan ook geen kwaad. De pandits (Hinoe priesters) eten alleen vegetaries en zijn ook niet minder op geworden.

Het kan allemaal minder met het eet cultuur. Gaan we nog gezonder leven ook. Vette hap mag wat mij betreft nog extra belast worden. Betaal maar 300% belasting erover.

Daar is ook genoeg te halen lijk me.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_72723546
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:22 schreef HoneyPop het volgende:
Ik ben er helemaal voor.
Mensen die te lui zijn om vleesvervangers te zoeken...

PS. Ik ben een gezonde vegetarier, en ik heb nu 99.99% minder kans op darmkanker
Waarom moeten veel vleesvervangers ook op vlees lijken en ernaar smaken?
pi_72723600
Ik vind het zwaar overdreven. Het werkelijke probleem zit eerder in de overbevolking op deze planeet. Mensen verbruiken energie; is het niet linksom, dan is het wel rechtsom.

Ik denk trouwens ook dat veel dieren een rol in onze voedselketen hebben. Varkens worden vaak gevoed met resten GFT-afval en dergelijke.
pi_72723620
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:24 schreef Hoofdrubbel het volgende:

Het kan allemaal minder met het eet cultuur. Gaan we nog gezonder leven ook. Vette hap mag wat mij betreft nog extra belast worden. Betaal maar 300% belasting erover.

Daar is ook genoeg te halen lijk me.
Ik denk dat de hamburger cultuur zinloos is..
beter een keer per week naar een restaurant om een peppersteak en de rest van de week lekkere groenten, dan dagelijks een vette half om half gehaktbal of goedkope hamburger zonder te denken wegstouwen
pi_72723623
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dat heeft te maken dat mensen gewend zijn en dit is nu net wat het gemakkelijker maakt om mensen vegatarisch te laten worden. Slim toch?
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  maandag 14 september 2009 @ 10:29:28 #20
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72723624
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dat is een marketingtruc om vleeseters over te halen dat spul óók eens te kopen. Vegetariërs die weten waar ze mee bezig zijn hebben dat soort vleesvervangers niet nodig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72723670
Je betaalt toch al rioolheffing voor de resten ervan?
pi_72723686
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat is een marketingtruc om vleeseters over te halen dat spul óók eens te kopen. Vegetariërs die weten waar ze mee bezig zijn hebben dat soort vleesvervangers niet nodig.
Ben ik mee eens maar voor velen zal de overstap echt moeilijk zijn maar ja alles valt te leren en aan te passen. De mensheid overleeft het wel. Ook zonder vlees.
pi_72723697
Dat motiveerd mij geenzins om vleesvervangers te kopen,
al helemaal niet als je bij het bordje "vegetariesch vlees" de groenten burger verkoopt.

Als er iets logsich is dat het geen vlees is dan is dat het wel.
  maandag 14 september 2009 @ 10:33:13 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72723707
Ja, eerst subsidiëren met belastinggeld, en er vervolgens nog een keer belasting over heffen
pi_72723725
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:31 schreef Chadi het volgende:
Je betaalt toch al rioolheffing voor de resten ervan?
Daarom ook 300% belasting op fastfood of junkfood. Dat scheelt uiteindelijk ook op de kosten van de gezondheidszorg. Kunnen die premies eindelijk omlaag in plaats maar te stijgen elk jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')