quote:Andere kijk op vlees is dringend noodzakelijk, bij publiek en politiek
Vleesproductie is zo schadelijk voor de natuur en het klimaat, dat de politiek grenzen moet stellen.
Het is een heilig huisje. Niemand mag aan het vlees op het bord komen. Toch staat de wereld aan de vooravond van een revolutie: belasting op vlees is onafwendbaar. Vlees eten zal ’uit’ raken, om de simpele reden dat we het niet kunnen veroorloven om door te gaan met de grootschalige vleesconsumptie. De aarde kan het gewoonweg niet aan. Politici en burgers zijn heus niet zo levensmoe dat zij blijven kiezen voor het kortstondig vleesgenot in plaats van te kiezen voor de toekomst van de planeet.
Maar voorlopig vergt nog veel politieke moed, zowel voor CDA-premier Balkenende als voor PvdA-minister/vegetariër Wouter Bos, om te roepen dat de vleesconsumptie collectieve zelfmoord is.
goed doordachte reactiequote:Op maandag 14 september 2009 10:04 schreef Paxlie het volgende:
Geen vlees meer eten is dus echt geen optie. Niet alleen is het slecht voor een mens als die niet regelmatig vlees eet, maar het slaat ook nergens op dat de wereld kapot zou gaan door vleesconsumptie. Dat debiele gedrag dat alles schadelijk is voor de wereld is echt ontzettend vermoeiend.
Alle westerse landen (die dus zoveel mogelijk doen aan de wereld besparen) tesamen zijn nog steeds een gigantische minderheid als het aankomt op de wereld kapot maken.
Dat had geen zak te maken met respect voor vlees, dat deed je alleen maar omdat er op dat moment geen vlees voorhanden was.quote:Op maandag 14 september 2009 10:01 schreef Buschetta het volgende:
Goede zaak. Vette westerse varkens die elke dag vlees eten. Vroeger had je respect voor vlees en at je het hooguit een keer per week.
quote:Op maandag 14 september 2009 10:01 schreef Buschetta het volgende:
Goede zaak. Vette westerse varkens die elke dag vlees eten. Vroeger had je respect voor vlees en at je het hooguit een keer per week.
Vraag het Brad Pitt even, die heeft er over nagedacht.quote:Op maandag 14 september 2009 10:15 schreef Monolith het volgende:
Ach de Westerse vleesconsumptie levert wel enigszins een bijdrage aan het broeikaseffect, maar zo'n belastinkje gaat nauwelijks effect hebben op globale schaal.
http://www.telegraaf.nl/p(...)en_over_dieet__.htmlquote:Een ingewijde meldt: "De gigantische hoeveelheden methaangas die door de veehouderij vrijkomt is voor Brad aanleiding om met vlees te stoppen."
Bron? Lijkt me wat veel.quote:Op maandag 14 september 2009 10:10 schreef Iblis het volgende:
Nederlanders eten per jaar, gemiddeld, iets van 85 kilo vlees. Meer dan 200 gram per dag. Dat is ver boven wat nodig is – alhoewel er te twisten valt of vlees überhaupt nodig is. Maar los daarvan, als je kijkt naar aanbevolen hoeveelheden, dan ligt dat een stuk lager.
Juist wel. Vroeger aten alleen de elite vlees omdat ze konden permiteren. Bij hun kwamen uiteindelijk ook die bekende ziektes. Nu eet iedereen vlees en zie de bekende ziektes krijgen ook wij gratis erbij. Vis is ook gezond en meer groentes eten kan ook geen kwaad. De pandits (Hinoe priesters) eten alleen vegetaries en zijn ook niet minder op geworden.quote:Op maandag 14 september 2009 10:19 schreef Soohr het volgende:
De uitstoot gaat niet omlaag als je ergens meer voor betaald,
Daarnaast zie ik het nut er niet van in.
Waarom moeten veel vleesvervangers ook op vlees lijken en ernaar smaken?quote:Op maandag 14 september 2009 10:22 schreef HoneyPop het volgende:
Ik ben er helemaal voor.
Mensen die te lui zijn om vleesvervangers te zoeken...![]()
PS. Ik ben een gezonde vegetarier, en ik heb nu 99.99% minder kans op darmkanker
Ik denk dat de hamburger cultuur zinloos is..quote:Op maandag 14 september 2009 10:24 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Het kan allemaal minder met het eet cultuur. Gaan we nog gezonder leven ook. Vette hap mag wat mij betreft nog extra belast worden. Betaal maar 300% belasting erover.
Daar is ook genoeg te halen lijk me.
Dat heeft te maken dat mensen gewend zijn en dit is nu net wat het gemakkelijker maakt om mensen vegatarisch te laten worden. Slim toch?quote:Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef Soohr het volgende:
[..]
Waarom moeten veel vleesvervangers ook op vlees lijken en ernaar smaken?
Dat is een marketingtruc om vleeseters over te halen dat spul óók eens te kopen. Vegetariërs die weten waar ze mee bezig zijn hebben dat soort vleesvervangers niet nodig.quote:Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef Soohr het volgende:
[..]
Waarom moeten veel vleesvervangers ook op vlees lijken en ernaar smaken?
Ben ik mee eens maar voor velen zal de overstap echt moeilijk zijn maar ja alles valt te leren en aan te passen. De mensheid overleeft het wel. Ook zonder vlees.quote:Op maandag 14 september 2009 10:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is een marketingtruc om vleeseters over te halen dat spul óók eens te kopen. Vegetariërs die weten waar ze mee bezig zijn hebben dat soort vleesvervangers niet nodig.
Daarom ook 300% belasting op fastfood of junkfood. Dat scheelt uiteindelijk ook op de kosten van de gezondheidszorg. Kunnen die premies eindelijk omlaag in plaats maar te stijgen elk jaar.quote:Op maandag 14 september 2009 10:31 schreef Chadi het volgende:
Je betaalt toch al rioolheffing voor de resten ervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |