Jezus, wat een klotewerk, nu alleen nog testen. Ze tellen allemaal 5% van het eindcijfer mee...quote:We want to calculate the results of one team in a soccer competition. Input is a, possibly empty, list of match results (number of goals for and against), terminated by the numbers -1 -1 (an impossible score). The program should calculate:
* the number of matches played (the end markers -1 -1 do not count as a match);
* the number of competition points: each match gives 3 for a win, 1 for a draw, 0 for a loss;
* the number of matches won by this team;
* the number of matches that ended in a draw (gelijk spel);
* the number of matches lost by this team;
* the score balance (number of goals against subtracted from number of goals for).
If the input starts with the word "advanced", the program should calculate furthermore:
* the length of the longest sequence of matches without a loss.
Input
1. Either the word "simple" or the word "advanced"
2. a sequence of pairs of non-negative integer numbers (pairs are not explicitly marked, the total number of number is even)
3. two times the number -1
Newlines are not significant in the input.
Output
On consecutive lines, one space between the word and the number, no additional spaces or tabs:
1. "P" followed by the number of matches played
2. "C" followed by the number of competition points
3. "W" followed by the number of wins
4. "D" followed by the number of draws
5. "L" followed by the number of losses
6. "S" followed by the score balance
If the input starts with the word "advanced", the six lines above should be followed by one line containing
7. "LS" followed by the length of the longest sequence without a loss (0 if there are no matches or all matches were lost).
Output has to match the description exactly. Uppercase/lower case, number of spaces, newlines, all these are significant.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietIk heb groene vingers
[..]
Eentje. Die was erg groot geworden. Heb er nog een nakomeling met een wat schappelijker formaatje van staan. Interesse?
Dat stukje tekst levert dezelfde blank stare op als de tekst die ik de afgelopen anderhalve week aan het vertalen ben. Superkut.quote:
Dit stukje kan je gewoon snel vergeten. Je werk is wel handig om gewoon te doen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat stukje tekst levert dezelfde blank stare op als de tekst die ik de afgelopen anderhalve week aan het vertalen ben. Superkut.
Voetbalquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:28 schreef Tegan het volgende:
Mijn nieuwe Java-opdracht.
ik zou het toch doen, aangezien je nooit weet welke mongool er -2-0 in gaat vullenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:28 schreef Tegan het volgende:
Mijn nieuwe Java-opdracht.
Het stomme is, dat ik officieel geen rekening hoef te houden met waarden < -1, waardoor hij dus heel erg zou flippen.
Nooit en dan ook nooit userinput vertrouwen. Netjes klappen als iets niet te herkennen is als number (-l is altijd een favoriet) is ook prima.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:28 schreef Tegan het volgende:
Het stomme is, dat ik officieel geen rekening hoef te houden met waarden < -1, waardoor hij dus heel erg zou flippen.
Debuggingquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:39 schreef Tegan het volgende:
Shit, en er klopt geen zak van. Hij doet bij sommige waarden een teveel. Ben te lui om het uit te zoeken, eerst etenstijd.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
ik zou het toch doen, aangezien je nooit weet welke mongool er -2-0 in gaat vullen
Mja, dat doe ik ook. Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen. Dus wie is dan de mongoolquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nooit en dan ook nooit userinput vertrouwen. Netjes klappen als iets niet te herkennen is als number (-l is altijd een favoriet) is ook prima..
Dan laat je het mooi gewoon links liggenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Mja, dat doe ik ook. Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen. Dus wie is dan de mongool(ik dus) die zich loopt te breken over mogelijke constructies die errors opleveren, terwijl de anderen die opties gewoon open laten. Ze beoordelen niet daarop zeg maar.
Kan niet, -1 is ook een valide waardequote:Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan laat je het mooi gewoon links liggen![]()
Maar zo even snel uit mijn hoofd zou alle input omzetten naar de absolute waarde de trick moeten doen. Daar heeft java vast wel een of andere simpele functie voor.
Het is nooit te vroeg om het wantrouwen van users aan te leren. Of het wantrouwen van het gezond verstand van opdrachtgevers trouwensquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef Tegan het volgende:
Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen.
Gewoon 300 pop ups elke keer als ze de verkeerde waarde invullenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is nooit te vroeg om het wantrouwen van users aan te leren. Of het wantrouwen van het gezond verstand van opdrachtgevers trouwens.
Ah, foute waardes zelf interpreteren. Ook altijd een favoriet voor je opvolgerquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar zo even snel uit mijn hoofd zou alle input omzetten naar de absolute waarde de trick moeten doen. Daar heeft java vast wel een of andere simpele functie methode voor.
Dan is het een debiel ontwerp en zou ik ze er mooi in laten stikkenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:46 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kan niet, -1 is ook een valide waarde.
Nooit hoofdletters voor een methode in Java, Grrrrrrrr. Behalve waar dat wel zo isquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zoiets als ABS(input) oid...
*disclaimer, mijn uit het hoofd oplossingen werken 9 van de 10 keer niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ben het idd gewend, maar het kost veel meer tijd en denkwerk, terwijl het niet nodig is, maar het is ook lastig af te leren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is nooit te vroeg om het wantrouwen van users aan te leren. Of het wantrouwen van het gezond verstand van opdrachtgevers trouwens.
Ik weet niet welke soort het is. Het is er zo eentje met heel veel groen. Van die lange slanke bladen. Ze heeft paarse bloemen meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welke soort is het?Ik heb er thuis namelijk eentje staan en die stinkt zo hard dat ik op het punt sta om hem, tegen m'n principes in, in de kliko te mikken
.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nooit hoofdletters voor een methode in Java, Grrrrrrrr. Behalve waar dat wel zo is.
Ik heb ook nul ervaring met java, maar volgens mij kennen de meeste talen wel een ABS, vandaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
http://www.euroorchid.com(...)ternet/Group208.html ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik weet niet welke soort het is. Het is er zo eentje met heel veel groen. Van die lange slanke bladen. Ze heeft paarse bloemen meen ik me te herinneren.
Die stinkt bij mij dus enormquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef MissMSX het volgende:
Zoiets inderdaad ja
Kun je daar wat mee?
[ afbeelding ]
Bij die van mij zitten geen bloemen aan, dus stinkt nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die stinkt bij mij dus enorm. Maar een vriendin van me heeft 'm ook en die heeft nergens last van, terwijl ik die van mij achter in de tuin moest zetten van m'n ouders.
Auwquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ik beet net in mijn lip omdat ik te snel willde eten.
Of die pauperwinkel waar ik hem gekocht heb heeft hem in verrotte aarde gezet ofzoquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:01 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bij die van mij zitten geen bloemen aan, dus stinkt niet
Maar toen er wel bloemen aan zaten stonk-ie ook nietZal wel net een ander ras en merk zijn
Je inbox is vol.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
T
Leg me nog eens uit waar jij je series vandaan haalt want ik ga ook downloaden
we doen de tv weg (nou ja niet de tv, voor dvdtjes, maar de euhm dinges, tvdingesen... zenders...., naja je snapt me)
Bittorrentsquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
T
Leg me nog eens uit waar jij je series vandaan haalt want ik ga ook downloaden
we doen de tv weg (nou ja niet de tv, voor dvdtjes, maar de euhm dinges, tvdingesen... zenders...., naja je snapt me)
Duurde bij mij ook lang. Nu kan ik niet zonderquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bittorrents
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet. Ik ben nu vier seizoenen van How I Met Your Mother aan het binnenhalen, nu nog leren hoe ik ze ook fatsoenlijk op dvd kan zetten
Gelukkig is dat heel eenvoudigquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef CherryLips het volgende:
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet.
Wel eens met nieuwsgroepen liggen kloten maar eerlijk gezegd vind ik lid zijn van een goede private torrenttracker doorgaans veel beter werken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bittorrents
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet. Ik ben nu vier seizoenen van How I Met Your Mother aan het binnenhalen, nu nog leren hoe ik ze ook fatsoenlijk op dvd kan zetten
Ok, dan spreken we nog wel een swopdate afquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of die pauperwinkel waar ik hem gekocht heb heeft hem in verrotte aarde gezet ofzo. Ik kan er ook niets over vinden op het internet. Als jij hem niet meer wilt, wil ik hem wel vertroetelen
.
Ik las 'sopdate'quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ok, dan spreken we nog wel een swopdate af
Ik zo klikken van "GEIL1!1!!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |