abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72776241
Mijn nieuwe Java-opdracht.
quote:
We want to calculate the results of one team in a soccer competition. Input is a, possibly empty, list of match results (number of goals for and against), terminated by the numbers -1 -1 (an impossible score). The program should calculate:

* the number of matches played (the end markers -1 -1 do not count as a match);
* the number of competition points: each match gives 3 for a win, 1 for a draw, 0 for a loss;
* the number of matches won by this team;
* the number of matches that ended in a draw (gelijk spel);
* the number of matches lost by this team;
* the score balance (number of goals against subtracted from number of goals for).

If the input starts with the word "advanced", the program should calculate furthermore:

* the length of the longest sequence of matches without a loss.

Input

1. Either the word "simple" or the word "advanced"
2. a sequence of pairs of non-negative integer numbers (pairs are not explicitly marked, the total number of number is even)
3. two times the number -1

Newlines are not significant in the input.
Output

On consecutive lines, one space between the word and the number, no additional spaces or tabs:

1. "P" followed by the number of matches played
2. "C" followed by the number of competition points
3. "W" followed by the number of wins
4. "D" followed by the number of draws
5. "L" followed by the number of losses
6. "S" followed by the score balance

If the input starts with the word "advanced", the six lines above should be followed by one line containing

7. "LS" followed by the length of the longest sequence without a loss (0 if there are no matches or all matches were lost).

Output has to match the description exactly. Uppercase/lower case, number of spaces, newlines, all these are significant.
Jezus, wat een klotewerk, nu alleen nog testen. Ze tellen allemaal 5% van het eindcijfer mee...

Het stomme is, dat ik officieel geen rekening hoef te houden met waarden < -1, waardoor hij dus heel erg zou flippen.
pi_72776355
Ehm.
Wat?
Tap tap tap
pi_72776401
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:31 schreef CherryLips het volgende:
Ehm.
Wat?
Goed punt!
pi_72776422
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet Ik heb groene vingers
[..]

Eentje. Die was erg groot geworden. Heb er nog een nakomeling met een wat schappelijker formaatje van staan. Interesse?

Welke soort is het? Ik heb er thuis namelijk eentje staan en die stinkt zo hard dat ik op het punt sta om hem, tegen m'n principes in, in de kliko te mikken .
Tap tap tap
pi_72776457
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:32 schreef Godtje het volgende:

[..]

Goed punt!
Dat stukje tekst levert dezelfde blank stare op als de tekst die ik de afgelopen anderhalve week aan het vertalen ben. Superkut.
Tap tap tap
pi_72776506
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat stukje tekst levert dezelfde blank stare op als de tekst die ik de afgelopen anderhalve week aan het vertalen ben. Superkut.
Dit stukje kan je gewoon snel vergeten. Je werk is wel handig om gewoon te doen.
pi_72776579
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:28 schreef Tegan het volgende:
Voetbal .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_72776630
quote:

Het stomme is, dat ik officieel geen rekening hoef te houden met waarden < -1, waardoor hij dus heel erg zou flippen.
ik zou het toch doen, aangezien je nooit weet welke mongool er -2-0 in gaat vullen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72776730
quote:
Nooit en dan ook nooit userinput vertrouwen. Netjes klappen als iets niet te herkennen is als number (-l is altijd een favoriet) is ook prima. .
pi_72776732
Shit, en er klopt geen zak van. Hij doet bij sommige waarden een teveel . Ben te lui om het uit te zoeken, eerst etenstijd.
pi_72776839
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:39 schreef Tegan het volgende:
Shit, en er klopt geen zak van. Hij doet bij sommige waarden een teveel . Ben te lui om het uit te zoeken, eerst etenstijd.
Debugging .
pi_72776861
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

ik zou het toch doen, aangezien je nooit weet welke mongool er -2-0 in gaat vullen
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nooit en dan ook nooit userinput vertrouwen. Netjes klappen als iets niet te herkennen is als number (-l is altijd een favoriet) is ook prima. .
Mja, dat doe ik ook. Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen. Dus wie is dan de mongool (ik dus) die zich loopt te breken over mogelijke constructies die errors opleveren, terwijl de anderen die opties gewoon open laten. Ze beoordelen niet daarop zeg maar.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:42:45 #163
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_72776900
Tegan Programmeer babe .
pi_72776958
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Anthraxx het volgende:
Tegan Programmeer babe .
Programmeren is toch leuker als het geen verplichte taal en opdracht is.
pi_72777025
Zo eens kijken of er wat te eten is (er is gewoon niemand thuis, geen idee waar ze zijn gebleven ), en dan Gossip Girl 3x01 kijken .
pi_72777027
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef Tegan het volgende:

[..]

[..]

Mja, dat doe ik ook. Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen. Dus wie is dan de mongool (ik dus) die zich loopt te breken over mogelijke constructies die errors opleveren, terwijl de anderen die opties gewoon open laten. Ze beoordelen niet daarop zeg maar.
Dan laat je het mooi gewoon links liggen

Maar zo even snel uit mijn hoofd zou alle input omzetten naar de absolute waarde de trick moeten doen. Daar heeft java vast wel een of andere simpele functie methode voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72777041
Ik heb vorige week de programmeurs helemaal gek weten te maken. Maar die "bug" (gewoon een grove fout) MOEST eruit voor de release.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72777085
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan laat je het mooi gewoon links liggen

Maar zo even snel uit mijn hoofd zou alle input omzetten naar de absolute waarde de trick moeten doen. Daar heeft java vast wel een of andere simpele functie voor.
Kan niet, -1 is ook een valide waarde .
pi_72777120
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef Tegan het volgende:
Alleen, het hoeft dus niet, we mogen aannemen dat de waarden altijd kloppen.
Het is nooit te vroeg om het wantrouwen van users aan te leren. Of het wantrouwen van het gezond verstand van opdrachtgevers trouwens .
pi_72777158
Zoiets als ABS(input) oid...

*disclaimer, mijn uit het hoofd oplossingen werken 9 van de 10 keer niet
pi_72777171
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is nooit te vroeg om het wantrouwen van users aan te leren. Of het wantrouwen van het gezond verstand van opdrachtgevers trouwens .
Gewoon 300 pop ups elke keer als ze de verkeerde waarde invullen
pi_72777180
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar zo even snel uit mijn hoofd zou alle input omzetten naar de absolute waarde de trick moeten doen. Daar heeft java vast wel een of andere simpele functie methode voor.
Ah, foute waardes zelf interpreteren. Ook altijd een favoriet voor je opvolger .
pi_72777219
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:46 schreef Tegan het volgende:

[..]

Kan niet, -1 is ook een valide waarde .
Dan is het een debiel ontwerp en zou ik ze er mooi in laten stikken
pi_72777223
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zoiets als ABS(input) oid...

*disclaimer, mijn uit het hoofd oplossingen werken 9 van de 10 keer niet
Nooit hoofdletters voor een methode in Java, Grrrrrrrr. Behalve waar dat wel zo is .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72777225
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ben het idd gewend, maar het kost veel meer tijd en denkwerk, terwijl het niet nodig is, maar het is ook lastig af te leren.
pi_72777268
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke soort is het? Ik heb er thuis namelijk eentje staan en die stinkt zo hard dat ik op het punt sta om hem, tegen m'n principes in, in de kliko te mikken .
Ik weet niet welke soort het is. Het is er zo eentje met heel veel groen. Van die lange slanke bladen. Ze heeft paarse bloemen meen ik me te herinneren.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_72777287
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nooit hoofdletters voor een methode in Java, Grrrrrrrr. Behalve waar dat wel zo is .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook nul ervaring met java, maar volgens mij kennen de meeste talen wel een ABS, vandaar
pi_72777528
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:50 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik weet niet welke soort het is. Het is er zo eentje met heel veel groen. Van die lange slanke bladen. Ze heeft paarse bloemen meen ik me te herinneren.
http://www.euroorchid.com(...)ternet/Group208.html ?
Tap tap tap
pi_72777580
[opschepmodus] Ik had een 9 voor m'n javatentamen [/opschepmodus]
50.000 O+
pi_72777632
Zoiets inderdaad ja
Kun je daar wat mee?

50.000 O+
pi_72777701
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef MissMSX het volgende:
Zoiets inderdaad ja
Kun je daar wat mee?

[ afbeelding ]
Die stinkt bij mij dus enorm . Maar een vriendin van me heeft 'm ook en die heeft nergens last van, terwijl ik die van mij achter in de tuin moest zetten van m'n ouders.
Tap tap tap
pi_72777703
Ik beet net in mijn lip omdat ik te snel willde eten .
pi_72777833
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die stinkt bij mij dus enorm . Maar een vriendin van me heeft 'm ook en die heeft nergens last van, terwijl ik die van mij achter in de tuin moest zetten van m'n ouders.
Bij die van mij zitten geen bloemen aan, dus stinkt niet
Maar toen er wel bloemen aan zaten stonk-ie ook niet Zal wel net een ander ras en merk zijn
50.000 O+
pi_72777846
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ik beet net in mijn lip omdat ik te snel willde eten .
Auw
Kusje erop
50.000 O+
pi_72777922
T
Leg me nog eens uit waar jij je series vandaan haalt want ik ga ook downloaden
we doen de tv weg (nou ja niet de tv, voor dvdtjes, maar de euhm dinges, tvdingesen... zenders...., naja je snapt me)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_72778075
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:01 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Bij die van mij zitten geen bloemen aan, dus stinkt niet
Maar toen er wel bloemen aan zaten stonk-ie ook niet Zal wel net een ander ras en merk zijn
Of die pauperwinkel waar ik hem gekocht heb heeft hem in verrotte aarde gezet ofzo . Ik kan er ook niets over vinden op het internet. Als jij hem niet meer wilt, wil ik hem wel vertroetelen .
Tap tap tap
pi_72778087
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
T
we doen de tv weg (nou ja niet de tv, voor dvdtjes, maar de euhm dinges, tvdingesen... zenders...., naja je snapt me)
Je inbox is vol.
pi_72778118
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:02 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Auw
Kusje erop
Tap tap tap
pi_72778175
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
T
Bittorrents
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet . Ik ben nu vier seizoenen van How I Met Your Mother aan het binnenhalen, nu nog leren hoe ik ze ook fatsoenlijk op dvd kan zetten
Tap tap tap
pi_72778672
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Tegan het volgende:

[..]

Je inbox is vol.
Niet hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_72778801
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bittorrents
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet . Ik ben nu vier seizoenen van How I Met Your Mother aan het binnenhalen, nu nog leren hoe ik ze ook fatsoenlijk op dvd kan zetten
Duurde bij mij ook lang. Nu kan ik niet zonder .
pi_72778807
quote:
En je hebt ook nieuwsgroepen en dat is me al dertig keer stapje voor stapje op z'n Jip & Jannekes uitgelegd, maar dat volg ik nog steeds niet .
Gelukkig is dat heel eenvoudig .
pi_72780401
quote:

[..]

Bittorrents
Wel eens met nieuwsgroepen liggen kloten maar eerlijk gezegd vind ik lid zijn van een goede private torrenttracker doorgaans veel beter werken.
pi_72781136
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of die pauperwinkel waar ik hem gekocht heb heeft hem in verrotte aarde gezet ofzo . Ik kan er ook niets over vinden op het internet. Als jij hem niet meer wilt, wil ik hem wel vertroetelen .
Ok, dan spreken we nog wel een swopdate af
50.000 O+
pi_72781963
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ok, dan spreken we nog wel een swopdate af
Ik las 'sopdate'
pi_72782054
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik las 'sopdate'
*KLIK*
50.000 O+
pi_72782138
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:25 schreef MissMSX het volgende:

[..]

*KLIK*
Ik zo klikken van "GEIL1!1!!! ", word ik in het ootje genomen
pi_72791817
Morgen. Kan niet slapen .

Maar mijn programma werkt nu helemaal, had alleen twee stappen omgedraaid waardoor de eerste dubbel werd geteld .
pi_72791819
Hopelijk valt het niet op dat ik hem om vier uur 's nachts gesubmit heb .
pi_72791825
Nog drie uur tijd doden voor ik eruit moet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')