Hoi, ik ben ook bezig met het uitzoeken!
Ik ga misschien de premaster in september 2011 beginnen! Ik heb me in ieder geval ingeschreven voor de toelatingstoets en heb vanochtend een van de oefentoetsen gemaakt. Ik vind het best lastig om je goed voor te kunnen bereiden en ik heb ook geen idee hoeveel tijd je voor de toets krijgt.
Ik heb voor Utrecht gekozen, (terwijl ik in Nijmegen woon en veel liever hier zou blijven) omdat het toch een vol jaar scheelt. (en je dus nog een jaar studiekosten hebt en nauwelijks kunt werken, en ik heb al 5 jaar gestudeerd..). Daarnaast heb ik het idee dat er in Utrecht wat meer nadruk ligt op de praktijk dan in Nijmegen en aangezien ik zelf niet zo'n enorme 'onderzoeker' ben, spreekt me dat ook zeker aan.
De kosten in Utrecht zijn dit jaar voor de pre-master hetzelfde als voor een 'gewoon' studiejaar, dus dat is prima.
Alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik nog mag lenen/ov krijg. Ik dacht eerst van wel ('gedurende 7 jaar heb je er recht op binnen een periode van 10 jaar..), maar nu zag ik ergens een klein regeltje 'dit geldt niet voor een pre-master traject' :S Weet iemand hier wat meer over?
Ik weet zelf nog steeds niet helemaal wat ik wil worden, maar ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd als dramatherapeut en het is gewoon zo moeilijk om daar een volledige baan in te vinden! Heb veel verschillende dingen gedaan, maar wil uiteindelijk toch het liefst 1 baan. Ik denk dat je met orthopedagogiek toch veel meer kennis hebt en je meer kansen hebt.
Belle87, ga je ook de toets doen in Utrecht of ben je er nog niet uit?
En als er nog mensen zijn die nu met de pre-master bezig zijn...Ik ben heel benieuwd naar recente ervaringen!!