abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76198482
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:59 schreef Miriampje het volgende:
Ja, wanneer is dat gezeur eigenlijk duidelijk? Dat zal voor veel mensen belangrijk zijn in hun keuze.
Geen idee, ze hebben weer een nieuwe regel er bij. Als je al begint met je volgende studie voor je vorige is afgerond dan hoef je geen instellingsgeld te betalen maar ja dat kan met deze pre-master al niet...
pi_76732975
ik heb dit forum gevonden en ik heb ook nog wel wat vragen. Ik wil zelf namelijk ook orthopedagogiek gaan studeren. Ik heb zelf HBO-pedagogiek gedaan en wil nu het pre-mastertraject en de master zelf in leiden, utrecht of amsterdam (VU) gan volgen.
Is er iemand die mij redenen kan geven om juist voor 1 van deze 3 universiteiten te kiezen of juist niet voor 1 van deze drie te kiezen?
Daarnaast een vraagje of veel lessen verplicht zijn? Ik werk namelijk 28 uur en zal dus maar 1 dag naar 'school' kunnen reizen (woon in Limburg meer is dus niet te doen). Ik wil dus veel met zelfstudie halen maar ik vraag me af of dat realistisch is...

En maar goed dat ik hier lees over die regel over tweede studies... daar was ik niet van op de hoogte. Maar weet iemand of het ook geldt als je eerst een HBO studie hebt gedaan en daarna een universitaire master wilt doen?
pi_76734199
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:22 schreef Bloempje9 het volgende:
En maar goed dat ik hier lees over die regel over tweede studies... daar was ik niet van op de hoogte. Maar weet iemand of het ook geldt als je eerst een HBO studie hebt gedaan en daarna een universitaire master wilt doen?
Ja dat geld voor mij namelijk ook. Omdat je een pre-master gaat doen ben je officieel een bachelor aan de uni (je bent namleijk nog geen master) en sta je tijdens dat jaar als je tweede bachelor ingeschreven
pi_76734937
En net als je denkt dat je de enige bent met dit probleem..

Ik heb ook eenn hoop research gedaan naar deze studie, maar inderdaad ook combineren met werken. Bij de Leidse Univ vonden ze dit geen goed plan. Je zit namelijk vast aan een rooster wat elk blok wisselt van uren en dagen. Je moet dus flexibele werkdagen hebben. Ik werk 4 dagen in het onderwijs dus dat werkte niet. Ik ben nu utrecht en amsterdam onder de loep aa n het nemen. Misschien weet iemand hier meer over? Combineren met werken mogelijk?

BTW was ik het niet helemaal eens met de toelatingseisen voor het schakeltraject. PABO, SPH no problemo en je mag zo beginnen. Maar met ALO en 4 jaar werkervaring mag je niet beginnen. Terwijl als je niveaus zou gaan vergelijken... Ach, ik ben het er gewoon niet mee eens. Ik ga blij starten met schakeljaar pedagogiek bij fontys, dan maar hopen dat ik daar wel toegelaten wordt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:39:39 #30
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79568251
Even herinnering voor degene die ook willen aanmelden voor de pre-master bij Universiteit Utrecht. Dit moet je vóór 15 april doen! De toelatingstoets is op 14 juni.
Heb mezelf nog niet aangemeld.. probeer deze belangrijke stap toch steeds uit te stellen. Terwijl ik geen andere opleiding heb gevonden die ik wil gaan doen, dus volgende week maar eens aanmelden.
pi_79626271
dit wil ik graag even meelezen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79626381
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:39 schreef Miriampje het volgende:
Heb mezelf nog niet aangemeld.. probeer deze belangrijke stap toch steeds uit te stellen. Terwijl ik geen andere opleiding heb gevonden die ik wil gaan doen, dus volgende week maar eens aanmelden.
Same here

En nog een nieuwtje, bij de UU is voor het jaar 2010 is het instellingscollegegeld gelijk gesteld aan het wettelijk collegegeld dus dat probleem is er ook niet meer

[ Bericht 9% gewijzigd door Trusten op 26-03-2010 21:40:59 ]
pi_79798495
Kwam dit forum tegen op google en moet toch even mijn vraag hier plaatsen.

Ik lees dat er meer mensen zijn die twijfelen over de premaster orthopedagogiek, ben ik gelukkig niet de enige. Mijn vraag is aan iedereen gesteld, maar met name aan Klooney en Sharapova, omdat jullie het hele traject al hebben doorlopen, zou ik graag jullie ervaring willen weten

Ik heb mijn SPH-diploma gehaald, werk nu 2 jaar binnen de jeugdhulpverlening en wil eigenlijk een stapje verder. Ik wil echter niet stoppen met werken, A vind ik het nog te leuk en B heb ik net een huis gekocht dus kan ik niet volledig stoppen. Ik moet van mijn baas minimaal 28 uur blijven werken, maar heb wel de flexibiliteit om in de avonden en de weekenden te werken. Kan iemand mij vertellen of dit haalbaar is of niet??

Ik heb mijn laatste jaar SPH voltijd gecombineerd met 30 uur werken, dus ik weet wel dat het voor mezelf haalbaar is. Ik moet alleen weten hoeveel verplichte college's/contacturen je hebt op de uni per week.

Ik hoor graag van iemand iets terug, ook omdat ik eigenlijk deze week de knoop moet doorhakken en als de sodemieter me moet inschrijven voor het assesment
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:11:56 #34
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79805072
Nu heb ik weer de twijfel in mijn bol tussen Universiteit Utrecht of Radboud Universiteit Nijmegen.
Pre-master traject in Utrecht is wel één jaar en dat in Nijmegen is twee jaar. Maar Nijmegen staat net iets beter aangeschreven op www.kiesjestudie.nl
Eigenlijk is dit alleen maar een afleiding zoeken omdat ik het eng vind om naar de universiteit te gaan en ik me binnenkort toch echt moet inschrijven. Maar waar??
pi_79805510
Nijmegen is ook het verschil dat je na het pre-master traject een bachelor diploma krijgt, het is als het ware de bacheloropleiding in verkorte vorm.
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:21:24 #36
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79805569
Ow dat had ik nog niet door, vind ik wel een belangrijk voordeel.
pi_79805783
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:21 schreef Miriampje het volgende:
Ow dat had ik nog niet door, vind ik wel een belangrijk voordeel.
Ik ook maar ik ga die toelatingstoets niet halen met o.a. statistiek er in
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:30:43 #38
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79806088
Dus jij gaat ivm met de toelatingstoets naar UU? Of weet je het nog niet zeker?
Ik vond 2 jaar pre+master eigenlijk al lang.. maar Nijmegen is dus 3 jaar. Maar vandaag voelt Nijmegen opeens erg goed, weet niet precies waar dat door komt.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:44 schreef Sab_jeugdzorg het volgende:
[knip]

Ik heb mijn laatste jaar SPH voltijd gecombineerd met 30 uur werken, dus ik weet wel dat het voor mezelf haalbaar is. Ik moet alleen weten hoeveel verplichte college's/contacturen je hebt op de uni per week.

Ik hoor graag van iemand iets terug, ook omdat ik eigenlijk deze week de knoop moet doorhakken en als de sodemieter me moet inschrijven voor het assesment
Wat ik over de master had gelezen is dat er zo'n 7 contacturen zijn en 30 studieuren. Maar of de pre-master zwaarder is weet ik niet? Dat kunnen inderdaad de ervaringsdeskundigen beter beantwoorden.
pi_79806287
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:30 schreef Miriampje het volgende:
Dus jij gaat ivm met de toelatingstoets naar UU? Of weet je het nog niet zeker?
Ik moet me nog inschrijven maar ga in ieder geval de toelatingstoets proberen denk ik ja. Ik twijfel nog steeds maar goed, dat zal wel zo blijven denk ik. Ik heb zoiets van ik kan altijd nog stoppen (als ik al word toegelaten)

Als ik het helemaal voor het kiezen had dan zou ik naar Nijmegen gaan maar de combi van dat ik uit huis zou moeten (mn studiefinanciering is op) + jaar langer + toelatingstoets met statistiek heeft me doen besluiten dat niet te doen...
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:39:05 #40
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79806491
Wat maakt voor jou Nijmegen beter?
pi_79806634
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:39 schreef Miriampje het volgende:
Wat maakt voor jou Nijmegen beter?
Ik denk dat je meer kennis hebt doordat je in principe ook de basisopleiding doet, al is het dan verkort + het staat beter aangeschreven
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:00:11 #42
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79807546
quote:
Een veel gestelde vraag door HBO-instromers is: kan er naast het onderwijsprogramma worden gewerkt. Dat kan alleen als er sprake is van een flexibele werksituatie. Als er op vaste dagen gewerkt wordt, mist de student onderdelen en loopt studievertraging op. Het betreft immers een voltijdse opleiding waarin op alle dagen onderwijs gegeven kan worden. In de loop van een studiejaar komen ook alle dagen aan de beurt. De dagen en tijdstippen wisselen echter per periode (van 3 maanden). De studiebelasting is begroot op 40 uur per week en het aantal con-tacturen beslaat ongeveer 16 uur per week.
Bron

Dit is van toepassing op Vrijstellingsprogramma van Radboud Universiteit
pi_79978249
Iemand enig idee hoe wel/niet belangrijk die motivatiebrief is?
pi_81713657
Ja kickje, nog meer mensen die op 14 juni de toelatingstoets in Utrecht gaan doen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:33:10 #45
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_81714463
Nee, ik doe mee aan de toelatingstoets op 11 juni in Nijmegen.
pi_81714561
Daar wens ik je natuurlijk ook succes mee
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:37:03 #47
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_81714589
Ik zie er reuze tegenop.. jij ook?
Jij natuurlijk ook veel succes
pi_81714711
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:37 schreef Miriampje het volgende:
Ik zie er reuze tegenop.. jij ook?
Jij natuurlijk ook veel succes
Mwa, redelijk. Komt vooral omdat ik nog steeds niet helemaal zeker ben dat ik het wil doen. En dus zoiets heb van, als ik het niet haal dan heeft het zo moeten zijn en dan ga ik wel wat anders doen. Dan wil ik naar het buitenland en dat lijkt me ook wel leuk
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:19:50 #49
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82634714
Ik heb morgen mijn toelatingstoets en zie er erg tegenop.
En jij Trusten ga je nog wel gewoon naar de toets komende maandag?
pi_82636301
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:19 schreef Miriampje het volgende:
En jij Trusten ga je nog wel gewoon naar de toets komende maandag?
Jep maar ben nog volop aan het afstuderen, heb dinsdag de presentatie van mijn afstudeeronderzoek dus erg super voorbereid ga ik hem niet maken vrees ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')