Wie wil mensen die een deel van hun inkomen in een hogere schaal hebben geheel uitsluiten?quote:Op zondag 13 september 2009 08:23 schreef sigme het volgende:
Het zou beter zijn als de HRA uiteindelijk helemaal verdween.
Beperken tot een lagere schaal maakt dat stinkend rijke mensen nog steeds een deel aftrekken.
Mensen die een deel van hun inkomen in een hogere schaal hebben geheel uitsluiten levert een "armoede"-val.
dit is onzin. Dan heb je het pas over een scheve subsidi verdeling. Er bestaat in NL al een progressief belastingstelsel..quote:Op zondag 13 september 2009 08:27 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Wie wil mensen die een deel van hun inkomen in een hogere schaal hebben geheel uitsluiten?
quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
mee eens behalve de beperking van 42% sowieso moeten de belastingen herzien worden. Als je nu een tweeverdieners hebt van 25k per per soon of een kostwinner van 60k. Dan houden de tweeverdieners meer over en dat is natuurlijk krom. In de toekomst moet je belastingen gewoon per gezin bekijken en niet per persoon.quote:Op zondag 13 september 2009 08:17 schreef bwgrainer het volgende:
Alleen aftrekken in de schaal van 42% of daaronder. Daardoor kun je op dit moment maximaal zo'n 50k aftrekken, hetgeen overeenkomt met een maximale hypotheek van ongeveer een miljoen (afhankelijk van het rentepercentage). Hiermee ontzie je de middeninkomens, die toch binnen de 42%-schaal blijven, maar leg je de rekening helemaal neer daar waar die hoort, bij de graaiers.
Tja, maar discriminatie op grond van inkomen is er altijd al geweest hoor! Anders zou je ook geen schijven hebben.quote:Op zondag 13 september 2009 09:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik zie hier alleen een hoop voorstanders van discriminatie.
Artikel 1 van de grondwet is steeds meer onderhevig aan inflatie. Dus in dit geval op inkomsten.
[..]
Een hypotheek van een miljoen bij een inkomen waarbij je onder de 42% schaal zit is volgens mij niet echt mogelijk tenzij de hypotheekrente echt astronomisch lag is.quote:Op zondag 13 september 2009 08:17 schreef bwgrainer het volgende:
Alleen aftrekken in de schaal van 42% of daaronder. Daardoor kun je op dit moment maximaal zo'n 50k aftrekken, hetgeen overeenkomt met een maximale hypotheek van ongeveer een miljoen (afhankelijk van het rentepercentage). Hiermee ontzie je de middeninkomens, die toch binnen de 42%-schaal blijven, maar leg je de rekening helemaal neer daar waar die hoort, bij de graaiers.
Lijkt mij ook het meest aantrekkelijke.quote:Op zondag 13 september 2009 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle subsidies en aftrekposten afschaffen en de inkomsten belasting flink verlagen, alle ambtenaren die betrokken zijn met het omverdelen ontslaan.
Toch zijn er dan een hoop mensen die dan nog durven zeggen dat je niet moet zeuren omdat jij het lekker makkelijk hebt. Het is een privilege dat je zoveel belasting mag betalen zeggen ze danquote:Op zondag 13 september 2009 09:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
mee eens behalve de beperking van 42% sowieso moeten de belastingen herzien worden. Als je nu een tweeverdieners hebt van 25k per per soon of een kostwinner van 60k. Dan houden de tweeverdieners meer over en dat is natuurlijk krom. In de toekomst moet je belastingen gewoon per gezin bekijken en niet per persoon.
Ik ben kostwinner en zit in de 52% schaal maar een vetpot is het zeker niet hoor. En dan hebben we maar een huis van 300k
Naja, ergens hebben ze een punt.quote:Op zondag 13 september 2009 09:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Toch zijn er dan een hoop mensen die dan nog durven zeggen dat je niet moet zeuren omdat jij het lekker makkelijk hebt. Het is een privilege dat je zoveel belasting mag betalen zeggen ze dan
Dat weet ik ook wel dat het geen vetpot is als je (net) in de 52% schaal zit. Je komt nergens voor in aanmerking en elke instantie plukt aan je. Ik weet dat, want ik zit zelf in hetzelfde schuitje (iets hogere hypotheek) en moet er ook nog iemand anders van onderhouden.quote:Op zondag 13 september 2009 09:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
mee eens behalve de beperking van 42% sowieso moeten de belastingen herzien worden. Als je nu een tweeverdieners hebt van 25k per per soon of een kostwinner van 60k. Dan houden de tweeverdieners meer over en dat is natuurlijk krom. In de toekomst moet je belastingen gewoon per gezin bekijken en niet per persoon.
Ik ben kostwinner en zit in de 52% schaal maar een vetpot is het zeker niet hoor. En dan hebben we maar een huis van 300k
Niet als dit je recreatie terrein is wat voor je voor veel geld aan het verhuren bentquote:Op zondag 13 september 2009 09:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, ergens hebben ze een punt.
Ik betaal liever veel belasting dan dat ik hier opgroei en m'n eerste huisje bouw.
[ afbeelding ]
Ik denk dat je wel slim genoeg bent om mijn punt er uit te pikken.quote:Op zondag 13 september 2009 09:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Niet als dit je recreatie terrein is wat voor je voor veel geld aan het verhuren bent
Als die HRA er niet geweest was (en je zegt 200 p/m te krijgen) dan had jij niet eens kunnen kopen zonder het belastingvoordeel denk ik zo. Je hypotheekadviseur rekent niet naar je bruto, maar naar je netto maandlasten...quote:Op zondag 13 september 2009 09:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou voorheen gezegd hebben; cold turkey afschaffen.
Maar ik heb een huis gekocht en ik heb die 200 euro per maand hard nodig.
Ik zou het nog steeds kunnen betalen en brood met beleg kunnen eten maar geen geld meer over houden om te consumeren.
Aangezien ik niet de enige zal zijn, is het afschaffen toch een aderlating voor mij en de economie.
Overigens ga ik akkoord met stapsgewijs afbouwen, verspreid over 10 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |