Het is allemaal makkelijk praten maar echt, wees blij met wat je hebt en respecteer de uitstel van je vriend.quote:Op zondag 13 september 2009 02:10 schreef Efiras het volgende:
Bedankt in ieder geval voor je serieuze reacties!![]()
Ik ben 23, vriend is 25. We hebben een huisje en zijn beiden gewoon 'klaar' voor een kindje. Overigens al dik 8 jaar een relatie, zit helemaal goed. Hebben het vaker gehad over 'ongewenst' zwanger worden.. onze beide meningen waren: "Mocht het ons gebeuren, dan is het zo. Niet weg laten halen o.i.d. Het heeft dan zo moeten zijn." Ik weet dus dat hij niet zomaar weg zou rennen als blijkt dat het toch zover is.
Maar het feit dat het inderdaad iets is wat je samen moet doen en samen naartoe wil leven is voor mij belangrijker dan het NU zwanger worden (Als ik uberhaupt wel zwanger mag/kan worden, je weet het natuurlijk nooit. Daarbij kan het ook nog een lange tijd duren na het stoppen met de pil, ook dat weet ik donders goed.).
Misschien moet je daar wel eens veel over praten. Dit is echt een vreemd topic hoor.quote:Op zondag 13 september 2009 02:18 schreef Efiras het volgende:
Klopt, ik wil alleen maar aangeven dat ALS ik per ongeluk zwanger raak dat hij er dan volledig achter zou staan. Dat geeft aan dat hij het niet erg zou vinden en gillend weg zou rennen. Mocht ik toch besluiten om te stoppen met de pil (wat overigens nog niet helemaal het geval is) zou hij denken dat het per ongeluk was en dus niet gillend weg rent.
En waarom zou hij als eerste denken dat het van mijn kant opzettelijk was als hij daarvoor geen enkele reden heeft? Heb hem noooit verteld over mijn ideeën en hoe groot mijn kinderwens is. Is het niet te geloven dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt of na overgeven of diarree o.i.d.?!
Okay, vrouwtje, maar neem de tijd. Je hebt nog zoveel jaren om aan koters te beginnen.quote:Op zondag 13 september 2009 02:27 schreef Efiras het volgende:
Stali, nogmaals bedankt voor je serieuze en eerlijke reacties. Je hebt helemaal gelijk, dat zie ik ook wel in. Wil het samen doen met mijn vriend, niet alleen. Hopelijk mogen wij over een paar maandjes samen de pil de deur uit doen en samen een mooie, nieuwe fase van ons leven ingaan (dit alles met de nadruk op samen).
Meer woorden wil ik er niet echt meer aan vuil maken, voor mij is het topic bij deze dan ook gesloten!
Nu ja dit soort ingewikkelde dingen heeft bij ons zelfs tot een familieruzie geleidt.quote:Op zondag 13 september 2009 02:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Pff waarom maak je het zo ingewikkeld voor jezelf, wacht gewoon die paar maanden totdat hij er ook klaar voor is.Er zijn ook stellen waarbij 1 van de 2 ab-so-luut geen kinderen wil, dan heb je pas een probleem.
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor gezond verstand, Stali.quote:Op zondag 13 september 2009 02:41 schreef Stali het volgende:
Nu ja dit soort ingewikkelde dingen heeft bij ons zelfs tot een familieruzie geleidt.
Men vindt het zelfs doodnormaal een ander ongevraagd op te zadelen met ene baby.
Ik viel daar nogal over en mijn ouders bijvoorbeeld niet. De dame moest het immers zelf weten.
Ja leuk en wel maar meestal wordt er geld als bij een pinautomaat getrokken bij zo'n nietsvermoedende kerel. Niet erg fair, lijkt mij.
Maar goed, tis mijn mening maar.
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 13 september 2009 02:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu ja dit soort ingewikkelde dingen heeft bij ons zelfs tot een familieruzie geleidt.
Men vindt het zelfs doodnormaal een ander ongevraagd op te zadelen met ene baby.
Ik viel daar nogal over en mijn ouders bijvoorbeeld niet. De dame moest het immers zelf weten.
Ja leuk en wel maar meestal wordt er geld als bij een pinautomaat getrokken bij zo'n nietsvermoedende kerel. Niet erg fair, lijkt mij.
Maar goed, tis mijn mening maar.
Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen nog helemaal van niks weet en al helemaal niet van haar grote kinderwens.quote:Op zondag 13 september 2009 03:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.Als de man geen kinderen wil, dan heeft ze dat te respecteren. Rommelen met de pil om een man er in te luizen is zo laag-bij-de-gronds.. Waar ik op doelde is dat ze nog geluk heeft, dat haar vriend op termijn (al over een paar maanden) wel een kinderwens heeft. Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, gewoon even die paar maanden volhouden.
In combinatie met de OP aardig foute boel, denk ik.quote:Op zondag 13 september 2009 02:18 schreef Efiras het volgende:
Heb hem noooit verteld over mijn ideeën en hoe groot mijn kinderwens is. Is het niet te geloven dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt of na overgeven of diarree o.i.d.?!
quote:Op zondag 13 september 2009 02:27 schreef Efiras het volgende:
Stali, nogmaals bedankt voor je serieuze en eerlijke reacties. Je hebt helemaal gelijk, dat zie ik ook wel in. Wil het samen doen met mijn vriend, niet alleen. Hopelijk mogen wij over een paar maandjes samen de pil de deur uit doen en samen een mooie, nieuwe fase van ons leven ingaan (dit alles met de nadruk op samen).
Meer woorden wil ik er niet echt meer aan vuil maken, voor mij is het topic bij deze dan ook gesloten!
bij deze dan...quote:Op zondag 13 september 2009 02:27 schreef Efiras het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |