abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72689525
Kan een dokter/verloskundige middels een bloedtest o.i.d. kijken of je wel of niet netjes de pil hebt geslikt de afgelopen maanden en dus zo zwanger geraakt bent?

Doen ze dit ook bij een eerste bezoek als je zwanger bent? Allerlei testen?
  zondag 13 september 2009 @ 01:15:07 #2
270055 voorvochtisbocht
diewertje het lieverdje
pi_72689540
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:14 schreef Efiras het volgende:
Kan een dokter/verloskundige middels een bloedtest o.i.d. kijken of je wel of niet netjes de pil hebt geslikt de afgelopen maanden en dus zo zwanger geraakt bent?

Doen ze dit ook bij een eerste bezoek als je zwanger bent? Allerlei testen?
je kan ook zwanger raken als je de pil slikt.

je kan ook een boterhamzakje om zijn ....
naast de pil garandeert dat vrijwel zekerheid in jouw contrijen.

[ Bericht 10% gewijzigd door voorvochtisbocht op 13-09-2009 01:36:09 ]
pi_72689706
Het enige wat ik wil weten is of ze kunnen zien door testen te doen (bloedtest o.i.d.) of je de maanden ervoor wel of geen pil geslikt hebt ... of ze kunnen zien of de hormonen en stoffen die in de pil zitten (van eerdere maanden) nog in je bloed zitten en kijken ze hier ook naar (dokter of VK)?

Toch bedankt voor je reactie!!
pi_72689710
Neen.
Maar je bent de boel aan het flessen, of niet?
  zondag 13 september 2009 @ 01:28:40 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72689734
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:14 schreef Efiras het volgende:
Je hebt je mannetje wijsgemaakt dat je de pil slikte terwijl je dat niet deed?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zondag 13 september 2009 @ 01:34:00 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72689813
Al zouden ze dat kunnen, zouden ze dat nog niet doen, neem ik aan?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 13 september 2009 @ 01:34:11 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72689817
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:28 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Je hebt je mannetje wijsgemaakt dat je de pil slikte terwijl je dat niet deed?
Waarschijnlijk omdat ze een baby wil en haar vriend niet. En dan blijven volhouden dat hij echt wel van haar houd en niet weggaat zelfs als zij tegen zijn zin de baby houd
Ook geen sig dus
  zondag 13 september 2009 @ 01:36:10 #8
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72689834
De dokter/verloskundige voert ook leugendetectortests uit, TS.
pi_72689859
Ik ben zo benieuwd wat de motivatie achter TS` vraag is!
pi_72689862
Ik vroeg het me af..
Oké, zal eerlijk zijn.. een vriendin en ik hadden het over kinderen. Ik zat eerlijk gezegd een beetje in mijn hoofd met dat idee. Ik ben nu nog netjes aan de pil, maar toch bleef het idee in mijn hoofd spoken omdat mijn vriend en ik zo graag kinderen willen, alleen wil hij nog heel even wachten (lees: een paar maanden). Ik dacht bij mezelf: ik kan de natuur een handje helpen.

Ik heb nog geen beslissing genomen en vraag jullie niet of het moreel gezien helemaal correct is, mijn gedachten. Het enige wat ik wil weten is of de dokter kan zien of je bijvoorbeeld de voorgaande twee/drie maanden wel of geen pil hebt geslikt? Ben er eerlijk gezegd ook gewoon benieuwd naar!

Ben nu eerlijk geweest en hoop dus ook op serieuze antwoorden!
pi_72689905
De dokter niet nee.
Je vriend wel als hij slim genoeg is om 1+1=2 te doen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_72689908
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:36 schreef Wickedangel het volgende:
De dokter/verloskundige voert ook leugendetectortests uit, TS.
Doe eens niet zo lullig?
Wij weten er het fijne niet van. Het lijkt op flesserij inderdaad maar als TS zwanger is, is ze hierbij in ieder geval niet gebaat. Misschien heeft ze wel braaf de pil geslikt en wil ze weten of ze dat kan aantonen aan die over de rooie gaande vriend van haar.

Het antwoord op de vraag die ze stelt is het antwoord gewoon nee. En dat soort onderzoeken worden ook niet gedaan.
  zondag 13 september 2009 @ 01:41:49 #13
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72689909
Whehehe ik had gelijk

Ongewenste kinderen zijn echte dealbreakers in een relatie.
Ook geen sig dus
  zondag 13 september 2009 @ 01:43:57 #14
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72689947
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:38 schreef Efiras het volgende:
Ik ben nu nog netjes aan de pil, maar toch bleef het idee in mijn hoofd spoken omdat mijn vriend en ik zo graag kinderen willen, alleen wil hij nog heel even wachten (lees: een paar maanden). Ik dacht bij mezelf: ik kan de natuur een handje helpen.
Je kunt toch wel een paar maanden wachten
quote:
Wees dan ook eerlijk tegenover je vriend Van leugens, zeker over zoiets belangrijks als kinderen, komt alleen maar ellende.
pi_72689972
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:38 schreef Efiras het volgende:
Ik vroeg het me af..
Oké, zal eerlijk zijn.. een vriendin en ik hadden het over kinderen. Ik zat eerlijk gezegd een beetje in mijn hoofd met dat idee. Ik ben nu nog netjes aan de pil, maar toch bleef het idee in mijn hoofd spoken omdat mijn vriend en ik zo graag kinderen willen, alleen wil hij nog heel even wachten (lees: een paar maanden). Ik dacht bij mezelf: ik kan de natuur een handje helpen.

Ik heb nog geen beslissing genomen en vraag jullie niet of het moreel gezien helemaal correct is, mijn gedachten. Het enige wat ik wil weten is of de dokter kan zien of je bijvoorbeeld de voorgaande twee/drie maanden wel of geen pil hebt geslikt? Ben er eerlijk gezegd ook gewoon benieuwd naar!

Dit had ik nog niet gelezen en het is wel een raar verhaal wat je hier ophangt met die zogenaamde eerlijkheid van je.

Maar je zal de eerste en de laatste niet zijn die zomaar even besluit kinderen te krijgen zonder de partner daar in te kennen. Succes ermee.
  zondag 13 september 2009 @ 01:46:34 #16
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72689993
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:41 schreef Stali het volgende:
Doe eens niet zo lullig?
Waar is je gevoel voor humor?
quote:
Wij weten er het fijne niet van. Het lijkt op flesserij inderdaad maar als TS zwanger is, is ze hierbij in ieder geval niet gebaat. Misschien heeft ze wel braaf de pil geslikt en wil ze weten of ze dat kan aantonen aan die over de rooie gaande vriend van haar.
Zie haar post. Dat zagen wel meer mensen aankomen.
quote:
Het antwoord op de vraag die ze stelt is het antwoord gewoon nee. En dat soort onderzoeken worden ook niet gedaan.
Duh
  zondag 13 september 2009 @ 01:50:31 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72690057
tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72690118
Oké, heb het antwoord op mijn vraag, bedankt bij deze!

Tuurlijk is dit niet zomaar een besluit wat ik even neem, vroeg het me gewoon af. En het klopt wat jullie over die eerlijkheid zeggen.. heb misschien iets teveel de nadruk op mijn eerlijkheid hier gelegd, was niet de bedoeling.

Om even gerust te stellen: ik kan het toch niet aan mijn hele leven met dit geheim rond te moeten lopen. Het zou iets moeten zijn wat je samen doet, en niet alleen. Helemaal gelijk! Dat zie ik ook wel in.

Mijn kinderswens is alleen momenteel zo groot dat je je rare dingen in je hoofd haalt (qua gedachten, niet dat je het ook daadwerkelijk doet!).. niet herkenbaar bij sommigen dan?!
pi_72690141
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:46 schreef Wickedangel het volgende:

Zie haar post. Dat zagen wel meer mensen aankomen.

quote:
Op zondag 13 september 2009 01:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit had ik nog niet gelezen
Met je "duh".
pi_72690160
Voor mij was het niet zomaar 'duh', anders had ik dit topic niet geopend.
pi_72690206
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:54 schreef Efiras het volgende:
Oké, heb het antwoord op mijn vraag, bedankt bij deze!

Tuurlijk is dit niet zomaar een besluit wat ik even neem, vroeg het me gewoon af. En het klopt wat jullie over die eerlijkheid zeggen.. heb misschien iets teveel de nadruk op mijn eerlijkheid hier gelegd, was niet de bedoeling.

Om even gerust te stellen: ik kan het toch niet aan mijn hele leven met dit geheim rond te moeten lopen. Het zou iets moeten zijn wat je samen doet, en niet alleen. Helemaal gelijk! Dat zie ik ook wel in.

Mijn kinderswens is alleen momenteel zo groot dat je je rare dingen in je hoofd haalt (qua gedachten, niet dat je het ook daadwerkelijk doet!).. niet herkenbaar bij sommigen dan?!
Ik hoop van harte dat je het niet zomaar even zelf besluit.
Hoe oud ben je, als ik zo vrij mag vragen?

Als je dit doorzet, wees dan ook in ieder geval in staat om het zelf allemaal voor elkaar te boksen en niet die gozer zijn leven te verkloten en dat hij aan zijlijn voor alles moet betalen.
pi_72690256
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:56 schreef Efiras het volgende:
Voor mij was het niet zomaar 'duh', anders had ik dit topic niet geopend.
"Duh" is enkel behouden aan prepubers idd. .

Zeg, maar hoe groot je kinderwens nu ook is, jij gaat dat toch allemaal niet zo in je eentje sjouwen he?
Ik ben serieus ook benieuwd hoe oud je bent.
pi_72690381
Bedankt in ieder geval voor je serieuze reacties!

Ik ben 23, vriend is 25. We hebben een huisje en zijn beiden gewoon 'klaar' voor een kindje. Overigens al dik 8 jaar een relatie, zit helemaal goed. Hebben het vaker gehad over 'ongewenst' zwanger worden.. onze beide meningen waren: "Mocht het ons gebeuren, dan is het zo. Niet weg laten halen o.i.d. Het heeft dan zo moeten zijn." Ik weet dus dat hij niet zomaar weg zou rennen als blijkt dat het toch zover is.
Maar het feit dat het inderdaad iets is wat je samen moet doen en samen naartoe wil leven is voor mij belangrijker dan het NU zwanger worden (Als ik uberhaupt wel zwanger mag/kan worden, je weet het natuurlijk nooit. Daarbij kan het ook nog een lange tijd duren na het stoppen met de pil, ook dat weet ik donders goed.).
pi_72690427
Zulke besluiten moet je samen nemen, niet jij alleen. Als je vriend een beetje snugger is, zal hij ook uit kunnen rekenen dat jij gestopt bent met de pil.
  zondag 13 september 2009 @ 02:14:54 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72690446
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:10 schreef Efiras het volgende:

Ik ben 23, vriend is 25. We hebben een huisje en zijn beiden gewoon 'klaar' voor een kindje. Overigens al dik 8 jaar een relatie, zit helemaal goed. Hebben het vaker gehad over 'ongewenst' zwanger worden.. onze beide meningen waren: "Mocht het ons gebeuren, dan is het zo. Niet weg laten halen o.i.d. Het heeft dan zo moeten zijn." Ik weet dus dat hij niet zomaar weg zou rennen als blijkt dat het toch zover is.
Maar het feit dat het inderdaad iets is wat je samen moet doen en samen naartoe wil leven is voor mij belangrijker dan het NU zwanger worden (Als ik uberhaupt wel zwanger mag/kan worden, je weet het natuurlijk nooit. Daarbij kan het ook nog een lange tijd duren na het stoppen met de pil, ook dat weet ik donders goed.).
Ongewenst zwanger worden is heel anders wat dan dat jij met de pil gaat lopen kloten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72690492
Klopt, ik wil alleen maar aangeven dat ALS ik per ongeluk zwanger raak dat hij er dan volledig achter zou staan. Dat geeft aan dat hij het niet erg zou vinden en gillend weg zou rennen. Mocht ik toch besluiten om te stoppen met de pil (wat overigens nog niet helemaal het geval is) zou hij denken dat het per ongeluk was en dus niet gillend weg rent.

En waarom zou hij als eerste denken dat het van mijn kant opzettelijk was als hij daarvoor geen enkele reden heeft? Heb hem noooit verteld over mijn ideeën en hoe groot mijn kinderwens is. Is het niet te geloven dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt of na overgeven of diarree o.i.d.?!
pi_72690584
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:10 schreef Efiras het volgende:

Het is allemaal makkelijk praten maar echt, wees blij met wat je hebt en respecteer de uitstel van je vriend.
Hoe groot je kinderwens nu ook is, doe het niet op deze manier. Joh, je hebt nog zoveel jaren om een stel egocentrische wezentjes uit te poepen. Blijf gewoon praten (waarschijnlijk doe je dit al veelvuldig) over je kinderwens maar ga dat gewoon niet op eigen houtje sjouwen omdat jij weet dat je partner niet weg zal lopen. Meis, doe dat toch niet. Je hebt nog zoveel jaren om dat te doen.

Ik had er ooit eens een discusie over op FOK! en zelfs daarover ook met mijn ouders.
Zij vonden dat een vrouw dat zelf maar moest uitmaken enfin, ik vond dat alleen prima wanneer je er dan ook echt zelf voor zorgt en niet gaat lopen plukken Als je het doet, doe het, maar doe het dan ook allemaal zelf.
pi_72690617
Stali, nogmaals bedankt voor je serieuze en eerlijke reacties. Je hebt helemaal gelijk, dat zie ik ook wel in. Wil het samen doen met mijn vriend, niet alleen. Hopelijk mogen wij over een paar maandjes samen de pil de deur uit doen en samen een mooie, nieuwe fase van ons leven ingaan (dit alles met de nadruk op samen).

Meer woorden wil ik er niet echt meer aan vuil maken, voor mij is het topic bij deze dan ook gesloten!
pi_72690620
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:18 schreef Efiras het volgende:
Klopt, ik wil alleen maar aangeven dat ALS ik per ongeluk zwanger raak dat hij er dan volledig achter zou staan. Dat geeft aan dat hij het niet erg zou vinden en gillend weg zou rennen. Mocht ik toch besluiten om te stoppen met de pil (wat overigens nog niet helemaal het geval is) zou hij denken dat het per ongeluk was en dus niet gillend weg rent.

En waarom zou hij als eerste denken dat het van mijn kant opzettelijk was als hij daarvoor geen enkele reden heeft? Heb hem noooit verteld over mijn ideeën en hoe groot mijn kinderwens is. Is het niet te geloven dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt of na overgeven of diarree o.i.d.?!
Misschien moet je daar wel eens veel over praten. Dit is echt een vreemd topic hoor.
Lees anders zelf je eigen OP eens terug.
  Manager PR/Moderator zondag 13 september 2009 @ 02:28:20 #30
269689 crew  Viv
pi_72690622
Pff waarom maak je het zo ingewikkeld voor jezelf, wacht gewoon die paar maanden totdat hij er ook klaar voor is. Er zijn ook stellen waarbij 1 van de 2 ab-so-luut geen kinderen wil, dan heb je pas een probleem.
pi_72690675
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:27 schreef Efiras het volgende:
Stali, nogmaals bedankt voor je serieuze en eerlijke reacties. Je hebt helemaal gelijk, dat zie ik ook wel in. Wil het samen doen met mijn vriend, niet alleen. Hopelijk mogen wij over een paar maandjes samen de pil de deur uit doen en samen een mooie, nieuwe fase van ons leven ingaan (dit alles met de nadruk op samen).

Meer woorden wil ik er niet echt meer aan vuil maken, voor mij is het topic bij deze dan ook gesloten!
Okay, vrouwtje, maar neem de tijd. Je hebt nog zoveel jaren om aan koters te beginnen.
Ga dat gewoon niet met je 23e in je uppie besluiten. Een kind is echt niet zo romantisch makkelijk hoor.

Wat je ook doet, ik wens je sowieso veel geluk. .
pi_72690753
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Pff waarom maak je het zo ingewikkeld voor jezelf, wacht gewoon die paar maanden totdat hij er ook klaar voor is. Er zijn ook stellen waarbij 1 van de 2 ab-so-luut geen kinderen wil, dan heb je pas een probleem.
Nu ja dit soort ingewikkelde dingen heeft bij ons zelfs tot een familieruzie geleidt.
Men vindt het zelfs doodnormaal een ander ongevraagd op te zadelen met ene baby.
Ik viel daar nogal over en mijn ouders bijvoorbeeld niet. De dame moest het immers zelf weten.
Ja leuk en wel maar meestal wordt er geld als bij een pinautomaat getrokken bij zo'n nietsvermoedende kerel. Niet erg fair, lijkt mij.

Maar goed, tis mijn mening maar.
pi_72690862
Enige wat TS wil is de pil niet meer slikken en hopen dat haar vriend er niet achter komt dat ze het expres heeft gedaan. Vandaar die bangheid voor een bloedtest. En als ze dan zwanger is geraakt dan lieg ze tegen haar vriend dat ze de pil wel heeft geslikt en een ongelukje was. Ik vind het eerlijk gezegd walgelijk en smerig liegen. Heb zelf ooit zo'n wijf aan de kant geschopt die ook zo dacht. Ik hou namelijk niet van dat soort smerige grapjes.

En nog iets als je al heel lang de pil slikt betekent dat niet dat het zomaar niet meer werkt. Dus men kan vraagtekens gaan hebben waarom het dan niet eerder was misgegaan.
pi_72690897
TS van wanpraktijken beschuldigen (al dan niet terecht) gaat niet als anticonceptie helpen, denk ik.

Ik hoop gewoon van harte dat ze het niet zomaar op haar eentje doet. Overtuig haar liever daar van.
  zondag 13 september 2009 @ 03:00:30 #35
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72690915
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:41 schreef Stali het volgende:
Nu ja dit soort ingewikkelde dingen heeft bij ons zelfs tot een familieruzie geleidt.
Men vindt het zelfs doodnormaal een ander ongevraagd op te zadelen met ene baby.
Ik viel daar nogal over en mijn ouders bijvoorbeeld niet. De dame moest het immers zelf weten.
Ja leuk en wel maar meestal wordt er geld als bij een pinautomaat getrokken bij zo'n nietsvermoedende kerel. Niet erg fair, lijkt mij.

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor gezond verstand, Stali.
  Manager PR/Moderator zondag 13 september 2009 @ 03:00:54 #36
269689 crew  Viv
pi_72690918
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Als de man geen kinderen wil, dan heeft ze dat te respecteren. Rommelen met de pil om een man er in te luizen is zo laag-bij-de-gronds.. Waar ik op doelde is dat ze nog geluk heeft, dat haar vriend op termijn (al over een paar maanden) wel een kinderwens heeft. Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, gewoon even die paar maanden volhouden.
pi_72690976
quote:
Op zondag 13 september 2009 03:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Als de man geen kinderen wil, dan heeft ze dat te respecteren. Rommelen met de pil om een man er in te luizen is zo laag-bij-de-gronds.. Waar ik op doelde is dat ze nog geluk heeft, dat haar vriend op termijn (al over een paar maanden) wel een kinderwens heeft. Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, gewoon even die paar maanden volhouden.
Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen nog helemaal van niks weet en al helemaal niet van haar grote kinderwens.
Zie die post hierboven en dan zo'n OP. Dat klopt gewoon niet.
pi_72690998
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:18 schreef Efiras het volgende:
Heb hem noooit verteld over mijn ideeën en hoe groot mijn kinderwens is. Is het niet te geloven dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt of na overgeven of diarree o.i.d.?!
In combinatie met de OP aardig foute boel, denk ik.
  Manager PR/Moderator zondag 13 september 2009 @ 03:13:55 #39
269689 crew  Viv
pi_72691042
Inderdaad foute boel als je die posts vergelijkt.

En ze is er ook snel klaar mee:
quote:

zondag 13 september 2009 @ 03:43:55 #40
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72691230
quote:

bij deze dan...
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')