quote:
Het reisprogramma 3 Op Reis van BNN en de groene omroep LLiNK is volgens Daphne Bunskoek helemaal niet zo groen. Er wordt veel gebruikgemaakt van vliegtuigen, auto’s en scooters. “Groene aspecten worden wel behandeld, maar het zou onnozel zijn om te roepen dat we hiermee de wereld groener willen maken, terwijl ik het vliegtuig naar Zuid- Afrika pak“, vertelt ze in Metro. “Mensen willen reizen, wij laten zien welke manieren er zijn en dat is niet altijd de meest milieuvriendelijke.“
Volgens Bunskoek is het haast niet mogelijk om een reisprogramma te maken op milieuvriendelijke wijze. “Als we dat willen, moeten we gewoon lekker thuis blijven.”
3 Op Reis is vanaf zondag 13 september te zien op Nederland 3. “Floortje maakt een reis rond de poolcirkel, Dennis gaat couchsurfen, bezoekt de grote steden en gaat uit… Ik reis naar mooie, zonnige bestemmingen. Ook probeer ik mensen op te zoeken die zich inzetten voor de natuur. Zo hebben we in Panama iemand bezocht die een resort heeft waar alleen maar gebruik wordt gemaakt van zonne-energie.“
Hoe serieus kunnen we dit allemaal nog nemen. Eerst moeten we geloven dat Floortje op reis gaat om het milieu een kans te geven, dan weer moeten we geloven dat de presentatoren op de mooiste bestemming rondlopen om het ons als kijker te laten zien. Jawel, dit is geen aanvulling voor de PO.
Dit programma bestaat alleen om de reislust van Floortje te voeden. Dat van PO geld.

Is het na 10+ jaar niet eens genoeg met die bagger reisprogramma's van je.
[ Bericht 2% gewijzigd door F04 op 12-09-2009 13:04:34 ]