Volgens leverancier zijn prijzen aan het stijgen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef henkway het volgende:
Als je nu gelijk al goedkoper uit bent per maand, dan begin je met winst iedere maand
Ja dat zou ik ook zeggenquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:05 schreef FoXje het volgende:
[..]
Volgens leverancier zijn prijzen aan het stijgen.
Hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen
Ben je nu al gelijk per maand goedkoper uit??
lijkt me ook, ik heb een vaste periode van drie jaar nu bijna achter de rug en heb er altijd voordeel mee gehad bij Oxxioquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:19 schreef FoXje het volgende:
Vastgezet; heb na ontvangst brief toch 7 dagen om te annuleren
Waarom denk je dat ze het vast willen zetten? De prijzen dalen en jij zit zometeen vast aan een hoge prijs, de aabieder zou het echt niet doen als ze er zelf niet beter van zullen worden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:19 schreef FoXje het volgende:
Vastgezet; heb na ontvangst brief toch 7 dagen om te annuleren
De aanbieder is gebaat bij trouwe afnemers met een vaste afnameprijsquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze het vast willen zetten? De prijzen dalen en jij zit zometeen vast aan een hoge prijs, de aabieder zou het echt niet doen als ze er zelf niet beter van zullen worden.
Zeg je dat ook van de benzineprijs ???quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:14 schreef drumstickNL het volgende:
Kan zijn maar momenteel gaan ze dalen*, vandaar zoveel extra reclame voor het vastzetten van je gasprijs.at bedenk ik niet zelf maar het kan natuurlijk ook anders gaan.
Dat dus. Ik zou een dergelijk aanbod nooit vertrouwen zeker als het zomaar uit het niets komt. De prijzen zijn momenteel aan het dalen dus is het logisch dat ze de "hogere" prijs vast willen zetten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze het vast willen zetten? De prijzen dalen en jij zit zometeen vast aan een hoge prijs, de aabieder zou het echt niet doen als ze er zelf niet beter van zullen worden.
Dat zou je wel willen he??quote:
Om mij iig 3 jaar als klant te hebben. En daarna hopen dat ik niet opzegquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Daar spelen meer dingen in mee, je zal nooit precies kunnen zeggen wat er gaat gebeuren met de prijzen. Nu de economische crisis de eerste tijd nog niet voorbij is lijkt het me onwaarschijnlijk dat de prijzen zullen stijgen ik denk eerder dat ze dan gaan dalen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:18 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat zou je wel willen he??
Het gas wordt gelijktijdig gewonnen met aardolie, dus daalt de benzineprijs dan daalt de gasprijs
Maar zal de economie weer snel aantrekken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:21 schreef __Saviour__ het volgende:
nederland heeft de gasprijs kunstmatig gekoppeld aan de prijs van olie
als de economie weer aantrekt zal ook de olievraag in rap tempo weer stijgen, en daarmee dus de prijs. en dus ook die van gas.
Denken, - daar kunnen we geen wortels van kopen, hequote:Op zaterdag 12 september 2009 13:26 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Daar spelen meer dingen in mee, je zal nooit precies kunnen zeggen wat er gaat gebeuren met de prijzen. Nu de economische crisis nog de eerste tijd niet voorbij is lijkt het me onwaarschijnlijk dat de prijzen zullen stijgen ik denk eerder dat ze dan gaan dalen.
Nee maar ze hebben er ook nog nooit zoveel reclame voor gemaakt als nu. Reclame kost ook veel geld en dat zullen ze heus niet doen als ze er niet goed aan konden verdienen. Dat je dan nog een tijdje klant van ze blijft is niet genoeg.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Denken, - daar kunnen we geen wortels van kopen, he
Als je nu voordeel hebt per maand dan is dat een goede start alvast.
ik ben er nooit slechter van geworden
Tja wat jij wiltquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben er ook nog nooit zoveel reclame voor gemaakt als nu. Reclame kost ook veel geld en dat zullen ze heus niet doen als ze er niet goed aan konden verdienen. Dat je dan nog een tijdje klant van ze blijft is niet genoeg.
En om te zorgen dat je de prijs blijft betalen die je nu hebt, zelfs als de rest van NL minder betaald door dalende prijzen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:21 schreef FoXje het volgende:
[..]
Om mij iig 3 jaar als klant te hebben. En daarna hopen dat ik niet opzeg
Als ik dat wist dan was ik Rijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjkkkkquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef FoXje het volgende:
Ja, maar gaat de prijs dalen of stijgen. Dat is de vraag.
Of meer, en dat had ik al een paar keerquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En om te zorgen dat je de prijs blijft betalen die je nu hebt, zelfs als de rest van NL minder betaald door dalende prijzen.
Tsja dat weet niemand natuurlijkquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef FoXje het volgende:
quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:30 schreef quo_ het volgende:
Iedereen weet het natuurlijk wel maar ik herhaal het toch nog maar even: vaste prijs constructies van je energieleverancier zijn NOOIT bedoeld om jou als klant een voordeel te bezorgen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je best een keer profijt kunt hebben van een vastgeklikte prijs.
In dit specifieke geval is de eerste klap in elk geval voor jouw gasboer. De afgelopen week was er gas te koop voor minder dan 10 cent hetgeen inhoud dat er na aftrek van de btw een marge gemaakt wordt van vele honderden procenten, niet slecht.....
Nee. Tenzij je van gokken houdt. Hou gewoon je ogen open op leuke kortingen/aanbiedingen bij een leverancier met een goede dienstverlening, dan ben je altijd goedkoper uit en hoef je niet te gokken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:44 schreef FoXje het volgende:
Kreeg net een aanbod van mijn energieleverancier, om de gasprijs nu vast te zetten tot 2012. Verstandig ?
van die domme leontien reclame zekerquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:14 schreef drumstickNL het volgende:
Kan zijn maar momenteel gaan ze dalen*, vandaar zoveel extra reclame voor het vastzetten van je gasprijs.
* Dat bedenk ik niet zelf maar het kan natuurlijk ook anders gaan.
Ik heb ook al twee keer post gehad van de Eneco met de vraag of ik terug kwam, nou dacht het niet dusquote:Op zondag 13 september 2009 04:54 schreef klusfoobje het volgende:
Ik werd laatst opgebeld doro zo'n pipo van de eneco met ook een 3 jaar vast voorstel...
ja meneer, we vinden dat u teveel betaald en daarom willen we u een aanbod doen....
nou sjaak, alleen al om die eerste paar woorden begin ik er niet aan omdat je daarmee alle alarmbellen hebt laten afgaan... sinds wanneer willen jullie dat ik minder betaal???
uhhhhhh
dat bedoel ik...
doei.
Ja natuurlijk willen ze dat, want ze zijn goedkoper en willen graag dat je hun klant wordt. Beiden partijen slaan er dus voordeel uit, is dat zo moeilijk te begrijpen? De Aldi heeft toch ook liever dat je minder betaalt en naar hun winkel gaat ipv naar de AHquote:Op zondag 13 september 2009 04:54 schreef klusfoobje het volgende:
Ik werd laatst opgebeld doro zo'n pipo van de eneco met ook een 3 jaar vast voorstel...
ja meneer, we vinden dat u teveel betaald en daarom willen we u een aanbod doen....
nou sjaak, alleen al om die eerste paar woorden begin ik er niet aan omdat je daarmee alle alarmbellen hebt laten afgaan... sinds wanneer willen jullie dat ik minder betaal???
Het antwoord is dat de gasprijs hoger is als je voor 3 jaar vastzet, dan wanneer je voor 1 jaar kiest. Als de gasprijs het tweede en derde jaar met meer dan 10% stijgt ten opzichte van het eerste jaar, dan ben je goedkoper uit. Anders niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef FoXje het volgende:
quote:Op zondag 13 september 2009 04:54 schreef klusfoobje het volgende:
uhhhhhh
dat bedoel ik...
doei.
Die met frans bauer enzo, er zijn er veel meer. Let er maar eens op.quote:Op zondag 13 september 2009 00:22 schreef henkway het volgende:
[..]
van die domme leontien reclame zeker
laat mij het maar vastzetten bij een gewone aanbieder
Alle bedrijven die bellen of langskomen zijn verdachtquote:Op zondag 13 september 2009 14:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sterk gedaan klus. Een bedrijf dat vrijwillig wil dat je minder betaald is natuurlijk al meteen verdacht.
Succes ermee dan maar. Vergeet je niet dat de prijs na afloop van die jaren ineens aangepast word aan het standaard tarief.quote:Op zondag 13 september 2009 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb het vastgezet vanwege de volgende redenen:
- Olieprijs gaat weer stijgen, dus gasprijs ook
- Belasting over energie zal waarschijnlijk weer stijgen ivm bezuinigingen, nu speelt dit misschien nog niet maar in de toekomst wellicht wel
- Zekerheid van een x jaar vaste prijs, dus geen verrassingen als de prijs in 1x stijgt
Energie bedrijven willen graag loyale en blijvende klanten. Het is echt onzin dat energiebedrijven dit alleen maar aanbieden als de prijzen gaan zakken. Begin dit jaar boden de energiebedrijven vaste prijzen aan die ver en echt ver onder het toenmalige prijs zat. Die vaste prijzen waren vergelijkbaar met huidige prijzen. Het gaat energiebedrijven echt om loyaliteit en de zekerheid dat klanten blijven.
Daarnaast kan je ondanks de naam vast het contract gewoon altijd openbreken met een boete.
ff voor de helderheid... ik zit & zat al bij de eneco. Ze wilden me echter van een gewoon contract graag naar een 3 jaar vast verhaal hebben...quote:Op zondag 13 september 2009 09:20 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja natuurlijk willen ze dat, want ze zijn goedkoper en willen graag dat je hun klant wordt. Beiden partijen slaan er dus voordeel uit, is dat zo moeilijk te begrijpen? De Aldi heeft toch ook liever dat je minder betaalt en naar hun winkel gaat ipv naar de AH
quote:do 17 sep 2009, 12:01 'Jaarcontract energie voordelig voor klant' DEN HAAG (AFN) - Consumenten die willen profiteren van lage energietarieven kunnen het beste via een prijsvergelijker op internet een jaarcontract afsluiten met welkomstkorting of actietarief. Door elk jaar over te stappen kunnen klanten steeds het voordeligste tarief kiezen. Dit blijkt uit de nieuwste prijspeiling van de Consumentenbond die donderdag is gepubliceerd.
logisch, omdat je nu gewoon kan opzeggen en als je vast zit niet meer zonder boete.quote:Op maandag 14 september 2009 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ff voor de helderheid... ik zit & zat al bij de eneco. Ze wilden me echter van een gewoon contract graag naar een 3 jaar vast verhaal hebben...
Ze moeten eigenlijk gaan beleggen met hun glazen bol, dan kunnen ze miljoenen verdienen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:32 schreef henkway het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)_klant___.html?p=9,1
[..]
Dit is niet helemaal juist alleen ze spelen op je gevoelquote:Op zondag 13 september 2009 14:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sterk gedaan klus. Een bedrijf dat vrijwillig wil dat je minder betaald is natuurlijk al meteen verdacht.
Niet helemaal waar. Als je de prijs voor 3 jaar vast zet, is die hoger dan wanneer je 'em voor 1 jaar vastzet. Dus je betaalt het eerste jaar extra om de stijging die je voor de toekomst verwacht te verminderen. Het verschil in de variabele kosten tussen 1 jaar vast en 3 jaar is ongeveer 10%. Dus als de prijzen 10% stijgen, ben je nog steeds beter af met een jaarcontract.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal juist alleen ze spelen op je gevoel
Je gaat alleen minder betalen omdat de prijzen aan het zakken zijn... maar het gaat hun niet om de prijs maar om je contrakt
Omdat alles aan het zakken is gaan ze je zeggen dat je ze minder willen laten betalen in der hoop dat je voor drie jaar teken en dat hun er dan weer een klant bij hebben..
En dus zeker weten dat ze je de eerste 3 jaar als klant hebben ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |