abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72708257
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Poe.. dat is een goeie.. de verdieping komt idd. pas in de loop van de tijd.. Maar wil dat ook zeggen dat tot die tijd de essentie ligt in het compareren?
Of misschien gewoon in het conformeren?
pi_72708425
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:55 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Of misschien gewoon in het conformeren?
Ik kan hier andermaal alleen vanuit mijn persoonlijke ervaring spreken.. de symbolen en rituelen zijn allegorisch, alles wat je erin ziet, is uiteindelijk zelfkennis.
Toen heb ik ook de conclusie getrokken dat we de Vrijmetselarij helemaal niet nodig hebben om ons geestelijk te ontwikkelen, en was het voor mij een soort poppenkast..
pi_72708513
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kan hier andermaal alleen vanuit mijn persoonlijke ervaring spreken.. de symbolen en rituelen zijn allegorisch, alles wat je erin ziet, is uiteindelijk zelfkennis.
Toen heb ik ook de conclusie getrokken dat we de Vrijmetselarij helemaal niet nodig hebben om ons geestelijk te ontwikkelen, en was het voor mij een soort poppenkast..
Maar dan onderschrijf je eigenlijk wat je eerst tegensprak: namelijk dat die symbolen en rituelen een omlijsting zijn, en dat het wezenlijke daaronder verborgen ligt.
pi_72708531
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mijns inziens de beste keus.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72708712
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar dan onderschrijf je eigenlijk wat je eerst tegensprak: namelijk dat die symbolen en rituelen een omlijsting zijn, en dat het wezenlijke daaronder verborgen ligt.
Nee, ze zijn wel degelijk karakteristiek voor de Vrijmetselarij als verschijnsel.
Waar dat alles dan weer een omlijsting van is, mag je zelf invullen..
pi_72708824
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, ze zijn wel degelijk karakteristiek voor de Vrijmetselarij als verschijnsel.
Waar dat alles dan weer een omlijsting van is, mag je zelf invullen..

Maar rituelen en symbolen, komen voor in iedere religie, godsdienst, en zelfs anarchie. Het maakt onderdeel uit van ons (ieder) leven. Maar het gaat nooit om de symbolen zelf of om de rituelen zelf, maar om de betekenis ervan.
pi_72708984
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar rituelen en symbolen, komen voor in iedere religie, godsdienst, en zelfs anarchie. Het maakt onderdeel uit van ons (ieder) leven. Maar het gaat nooit om de symbolen zelf of om de rituelen zelf, maar om de betekenis ervan.
Een symbool betekent alleen iets tegen een bepaalde culturele achtergrond. De invulling geef je dus hoe dan ook zelf.
Er staat ook een prachtige spreuk boven de tempel: 'Ken Uzelve! En de rest is bullshit!'
Dat laatste heb ik er zelf bij verzonnen trouwens..
pi_72709454
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een symbool betekent alleen iets tegen een bepaalde culturele achtergrond. De invulling geef je dus hoe dan ook zelf.
Er staat ook een prachtige spreuk boven de tempel: 'Ken Uzelve! En de rest is bullshit!'
Dat is niet helemaal waar ( Ik bedoel dat niet mbt de spreuk Ken Uzelf! Nosce te ipsum!) Een rood verkeerslicht, betekent nog altijd dat je moet stoppen. Ook al heb je zelf bedacht en ingevuld dat dat helemaal niet nodig is.
  zondag 13 september 2009 @ 20:29:44 #209
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72709637
voor mij zeer zeker....ik ben gevraagd maar ik wil niet

Ik denk dat k E_O deze gdachte wel kan begrijpen
  zondag 13 september 2009 @ 20:31:27 #210
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72709708
Ok ..

Is de nederlandse vlag met betrekking tot de kleuren verbeeld tot Ritualen een leidraad ?
quote:
ik vond hem mooi

[ Bericht 13% gewijzigd door merlin693 op 13-09-2009 21:36:32 ]
pi_72718218
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Met kruistochten kun je erg makkelijk zand in de ogen strooien. Omdat hier zoveel aandacht naar uitgaat. Wat is een kruistocht nou eigenlijk? Een tocht langs de kruizen?
Nu maak je een loopje met me, denk ik?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72720099
Vraag aan "de bron ":

Wie zijn deze mensen ?
Maken deze mensen tijdens deze rituelen, bijeenkomsten, etc, plannen die buitenstaanders niet kennen en brengen ze deze in hun vaak machtige functies ten uitvoer ?

Ik denk van wel.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_72722511
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

In een notedop is dat dus mijn avontuur bij de 'padvinderij voor volwassenen'.
Interessant topic.
pi_72723758
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar ( Ik bedoel dat niet mbt de spreuk Ken Uzelf! Nosce te ipsum!) Een rood verkeerslicht, betekent nog altijd dat je moet stoppen. Ook al heb je zelf bedacht en ingevuld dat dat helemaal niet nodig is.
Daarmee onderschrijf je mijn idee. Een symbool betekent alleen iets tegen de juiste achtergrond. Voor iemand die werkelijk niet bekend is met de verkeersregels betekent een rood licht helemaal niets. Wat uiteraard niet betekent dat hij/zij dan geen verkeersovertredingen begaat.
pi_72723782
quote:
Op maandag 14 september 2009 01:06 schreef Resonancer het volgende:
Vraag aan "de bron ":

Wie zijn deze mensen ?
Maken deze mensen tijdens deze rituelen, bijeenkomsten, etc, plannen die buitenstaanders niet kennen en brengen ze deze in hun vaak machtige functies ten uitvoer ?

Ik denk van wel.

Geen idee, maar ze zien er erg grappig uit, vooral in die kleren.

Netwerken gebeurt overal wel, daar maak ik me geen illusies over.
pi_72723935
even een TVP om later dit topic es door te lezen
pi_72724009
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarmee onderschrijf je mijn idee. Een symbool betekent alleen iets tegen de juiste achtergrond. Voor iemand die werkelijk niet bekend is met de verkeersregels betekent een rood licht helemaal niets. Wat uiteraard niet betekent dat hij/zij dan geen verkeersovertredingen begaat.
Met de juiste achtergrond is een symbool ook "sterker" qua effect op de observeerder denk ik?
Maakt dat wel een verschil binnen de Vrijmetselaarij? Het gebruik van symbolen in het dagelijks leven? Neemt dat toe, heeft dat een invloed?
Mr. Prolapse 2009
pi_72724511
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Met de juiste achtergrond is een symbool ook "sterker" qua effect op de observeerder denk ik?
Maakt dat wel een verschil binnen de Vrijmetselaarij? Het gebruik van symbolen in het dagelijks leven? Neemt dat toe, heeft dat een invloed?
Ja, dat eerste klopt wel.
De rest van de vraag is me niet helemaal duidelijk.
Ik denk wel dat mensen steeds meer zien in dezelfde symboliek, ja.. (Of ze maken het zichzelf wijs)
Op andere, alledaagse, symbolen heeft het voor zover ik weet geen invloed. Een stoplicht heeft niet méér indruk op me gemaakt sinds ik werd ingewijd..
Hoewel dat ook weer niet helemaal waar is. Als het goed is, word je nl. wel een gewetensvoller mens.
pi_72724543
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, dat eerste klopt wel.
De rest van de vraag is me niet helemaal duidelijk.
Ik denk wel dat mensen steeds meer zien in dezelfde symboliek, ja.. (Of ze maken het zichzelf wijs)
Op andere, alledaagse, symbolen heeft het voor zover ik weet geen invloed. Een stoplicht heeft niet méér indruk op me gemaakt sinds ik werd ingewijd..
Hoewel dat ook weer niet helemaal waar is. Als het goed is, word je nl. wel een gewetensvoller mens.
Dat laatste bedoel ik inderdaad meer als ondersteuning bij het vormen van jou als "beter" mens (al is beter de verkeerde term maar het gaat om de strekking) zoals het beseffen dat rood ook echt stoppen is.

Net even dat metertje dieper gaan dus.

Klinkt best interessant, de Vrijmetselaarij
Mr. Prolapse 2009
pi_72724652
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Klinkt best interessant, de Vrijmetselaarij
Het heeft zeker zijn goede kanten
pi_72733113
Vrijmetselaarsrituelen in het geheim opgenomen door een broeder in Turkije. 1997 was een moeilijke jaar voor de vrijmetselaars in Turkije. Beelden gefilmd door verborgen cameras binnen twee verschillende vrijmetselaarsloges werden herhaaldelijk en dagenlang getoond op het Turkse Kanaal 7. De eerste beelden zijn van een inwijdingsritueel van drie rekruten, ze krijgen een zwaard tegen hun borst aangedrukt en worden met de dood bedreigd. De tweede video toont hoe hoge vrijmetselaars in een loge een geit offeren en slachten op een pentagram. De grootmeester drinkt het bloed van de geit op en beeindigd het ritueel door te bidden in het Hebreeuws tot satan. De laatste beelden zijn van een vrijmetselaars huwelijksceremonie, iets wat de vrijmetselaars in Turkije altijd hadden ontkend als niet bestaand.

Na het tonen van deze beelden waren er enkele kranten die het nieuws overnamen:

"The 7th of January, Monday. It's the 1900 hours news on Channel 7. The main news stories of the day are listed, one after the other, and then the bomb is dropped: footage of rites showing Masons of the 33rd degree. What the Masons are, who they serve, and what kind of activities they engage in, is known but, because of their policy of total secrecy, cannot be exposed. But that's exactly what is being done on the screen! Shocking scenes of a lodge that only the highest-ranking bureaucrats and other select personalities can attend. Music playing, Satan worship, white robes, swords, a six-pointed star and a slaughtered goat. The blood of the goat fills a bowl; its head is burned on a spit, to the Hebrew prayers of the Grand Master. These strange scenes took place in the middle of Turkey, in Istanbul. Oaths of a strange and confusing content: "Honorable Kadosh Knights, if you break your oath, may your body be torn to pieces by wild horses [and] turned to ashes, the ashes blown away by winds blowing from the four directions."

Ondanks dat er voor het eerst geheime beelden zijn gemaakt van wat er zich achter gesloten deuren afspeelt nam de heersende media in Turkije de beelden niet over, in plaats daarvan was er een totale stilte. Na de beelden kwamen twee voormalige vrijmetselaars in beeld die een verklaring aflegde over de smerige praktijken binnen de vrijmetselaarij.

Deze zaak werd ook besproken in het Turkse Parlement. Ahmet Fevzi Inceoz vroeg om een onderzoek naar vrijmetselaarsloges. Op basis van de beelden redeneerde hij:

"As seen in the footage, the Masonic Society threatens national security and interests. In these lodges, citizens are threatened, illegal marriage ceremonies are conducted, and monies are collected and spent, and unlicensed weapons kept. They operate outside the control and regulations of the security forces, maintain their operational headquarters outside the country, clearly represent a threat to the state-and must therefore be closed down."

maandag 14 september 2009 @ 19:02:55 #222
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72737286
quote:
, ze krijgen een zwaard tegen hun borst aangedrukt en worden met de dood bedreigd.
Dat is het eerste rituaal naar Hiram abif , in nederland gebruiken ze vaak een dolk

Vandaar de Vincere Aut Mori dunkt me

P.S. ben video aan het kijken...wel interesant als jij mischien een vertaling zou kunnen leveren
  maandag 14 september 2009 @ 19:07:57 #223
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72737421
http://82.75.237.88/Freem(...).Masonic.Legends.wmv

[ Bericht 76% gewijzigd door merlin693 op 14-09-2009 19:19:13 ]
pi_72738721
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:02 schreef merlin693 het volgende:

[..]

Dat is het eerste rituaal naar Hiram abif , in nederland gebruiken ze vaak een dolk

Vandaar de Vincere Aut Mori dunkt me

P.S. ben video aan het kijken...wel interesant als jij mischien een vertaling zou kunnen leveren
De vertaling kun je rechts vinden van de video, druk op "meer info".
pi_72739264
@Enneacanthus_Obesus,
Hoe belangrijk was geometrie in je loge, en wat is het doel daarvan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')