rosbief is rund. die rook ik in mijn rookoven. maar niet nadat ik het precies goed gepekeld heb en laten staan voor een dag of wat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Ik mis de belangrijkste tip nog!
gaan we weer. ja het is lastig met kutvlees. als je een keer naar de slager gaat dan zal hij je wel uitleggen dat jouw gekozen stukje van 3 cm dik precies 2 minuten aan de ene en 2 minuten aan de andere kant moet liggen. bak je het, dan wat roomboter. grill je het dan geen toevoegingen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:23 schreef rene90 het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te bepalen hoelang het allemaal moet
Lekkere kamer heb jijquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is. 30 graden.
ik zal het uitleggen. ik heb een secure oven. dus leg ik het vlees daar, nadat het uit de koeling is gekomen.quote:
zelfs kutkwaliteit is beter als het volgens de eerste tips die ik gaf bereid wordt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
probleem is echter, goede kwaliteit vlees is lastig aan te komen.
als je een ruitgrill hebt prima. vlees bewegen is sappigheid verliezen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:50 schreef Black-Hole het volgende:
Waarom zou je geen ruitjes kunnen maken zonder het vlees van kant te wisselen?
Nog een tip: vlees even laten rusten na bereiding voordat je het gaat snijden.
als het vlees niet koud is kan je het soms zouten. hangt van het vlees af. varken en kip vaak wel. maar peper altijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef Black-Hole het volgende:
Is het nu het beste om voor of na het bereiden te zouten? Zout zou toch vocht onttrekken tijdens het bereiden?
Doe het zelf altijd achteraf![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wat een onzin, de helft van deze 'tips' zijn gewoon puur persoonlijke voorkeur. En sowieso zijn er geen globale regels voor het bakken van vis en vlees, aangezien verschillende soorten vlees verschillende bereidingen hebben.
Vlees kan gewoon vantevoren gezout worden, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef Black-Hole het volgende:
Is het nu het beste om voor of na het bereiden te zouten? Zout zou toch vocht onttrekken tijdens het bereiden?
Doe het zelf altijd achteraf![]()
je maakt me nu erg nieuwsgierig. welke horeca 'heb jij gezeten'?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat dus.
En vlees direct uit de koelkast kan je ook lekker mals krijgen. Sterker nog, ik heb in de horeca gezeten en heb nog nooit vlees op kamertemperatuur laten komen. Onzin dus, ligt gewoon aan de manier van bereiden.
Ik krijg zelfs vlees van C1000 lekker zacht.
Gewoon een kwestie van op hoog vuur aan beide kanten dichtschroeien en dan op laag vuur verder afbakken.
Elk vlees heeft z'n eigen behandeling nodig, ik doe het meestal op gevoel.
Hoezo en waarom maak ik jou nieuwsgierig?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je maakt me nu erg nieuwsgierig. welke horeca 'heb jij gezeten'?
het soort horeca waar de biefstuk altijd medium is, hoe bloedig je hem ook besteld.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je maakt me nu erg nieuwsgierig. welke horeca 'heb jij gezeten'?
omdat je niks van eiwitten en hun proces afweet. welke keuken en snel wat!quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:31 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoezo en waarom maak ik jou nieuwsgierig?
leek mij ook.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het soort horeca waar de biefstuk altijd medium is, hoe bloedig je hem ook besteld.
Vlees op temperatuur laten komen heeft wel degelijk zin.
Franse keuken. Restaurant 't Heertje, Herenstraat Amsterdam. Is trouwens 15 jaar geleden opgedoekt. En waarom zou ik daar niks van af weten?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat je niks van eiwitten en hun proces afweet. welke keuken en snel wat!
dan interpreteer je die edits verkeerd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:35 schreef cheqy het volgende:
[..]
Franse keuken. Restaurant 't Heertje, Herenstraat Amsterdam. Is trouwens 15 jaar geleden opgedoekt. En waarom zou ik daar niks van af weten?
Ik krijg gezien je eerdere reacties die geëdit zijn het idee dat je niet tegen een weerwoord kan.
Lees de post boven je eens kneus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:40 schreef zoalshetis het volgende:
en daarnaast is het een heel slecht plan om vlees direct vanuit de koelkast in een warme pan te doen.
dan heb je of geen respect voor vlees, of je hebt goedkoop kutvlees. of je hebt gasten die het geen ruk uitmaakt of ze schoenzool zitten te eten, of gasten die graag rauw vlees met een zwart korstje eten, of je bent gewoon een waardeloze kok die maar wat doms uit zijn nek loopt te lullen. en vooral niet weet wat koken is.
vertel mij dan maar eens hoe jij kalfslende zou bereiden voor een koude vitello tonnato. ikeakok. als jij in een keuken hebt gestaan en kamertemperatuur al niet ziet zitten en je afvraagt hoe je vlees op 30 graden kan krijgen, denk ik toch echt dat je voor ikea gekookt hebt. of hooguit een of ander bistrotje waar de keuken 10 graden was...quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:54 schreef cheqy het volgende:
[..]
Lees de post boven je eens kneus.![]()
En mijn vermoeden was juist, je bent een hooghartige idioot dat jouw mening als de enige echte waarheid beschouwt en tegen geen enkele vorm van weerwoord kan.
En ach, ik heb alle diploma's op zak en hoef me tegenover een forumschreeuwerd niet te bewijzen.
Je hoeft het niet met me eens te zijn en we kunnen er over praten maar doe wel even normaal.
Succes verder met je topic. Mazzel.
En dan zeggen dat ik het op google heb opgezocht zeker.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vertel mij dan maar eens hoe jij kalfslende zou bereiden voor een koude vitello tonnato.
ik denk dat jij dat weer verkeerd geinterpreteerd hebt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kamertemperatuur al niet ziet zitten en je afvraagt hoe je vlees op 30 graden kan krijgen, denk ik toch echt dat je voor ikea gekookt hebt. of hooguit een of ander bistrotje waar de keuken 10 graden was...
jij liegen? nee, wacht even voor je zielig de boel gaat omdraaien. jij had kritiek op mij. weet je nog?quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
En dan zeggen dat ik het op google heb opgezocht zeker.![]()
En nogmaals ik hoef me tegenover een forumusertje niet te bewijzen, ook niet of ik wel weet hoe je kalfslende in tonijnsaus maak, of een Osso bucco of een kotelet bonne femme
Wat wil je hier eigenlijk mee suggereren? Dat ik een partij zit te liegen? Flikker toch op idioot.
En verder heb ik hier geen zin meer in, als je denkt dat je normaal kan doen en anderen serieus kan nemen kan je een pm sturen en kom ik hier wel terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |