rosbief is rund. die rook ik in mijn rookoven. maar niet nadat ik het precies goed gepekeld heb en laten staan voor een dag of wat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Ik mis de belangrijkste tip nog!
gaan we weer. ja het is lastig met kutvlees. als je een keer naar de slager gaat dan zal hij je wel uitleggen dat jouw gekozen stukje van 3 cm dik precies 2 minuten aan de ene en 2 minuten aan de andere kant moet liggen. bak je het, dan wat roomboter. grill je het dan geen toevoegingen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:23 schreef rene90 het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te bepalen hoelang het allemaal moet
Lekkere kamer heb jijquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is. 30 graden.
ik zal het uitleggen. ik heb een secure oven. dus leg ik het vlees daar, nadat het uit de koeling is gekomen.quote:
zelfs kutkwaliteit is beter als het volgens de eerste tips die ik gaf bereid wordt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
probleem is echter, goede kwaliteit vlees is lastig aan te komen.
als je een ruitgrill hebt prima. vlees bewegen is sappigheid verliezen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:50 schreef Black-Hole het volgende:
Waarom zou je geen ruitjes kunnen maken zonder het vlees van kant te wisselen?
Nog een tip: vlees even laten rusten na bereiding voordat je het gaat snijden.
als het vlees niet koud is kan je het soms zouten. hangt van het vlees af. varken en kip vaak wel. maar peper altijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef Black-Hole het volgende:
Is het nu het beste om voor of na het bereiden te zouten? Zout zou toch vocht onttrekken tijdens het bereiden?
Doe het zelf altijd achteraf![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wat een onzin, de helft van deze 'tips' zijn gewoon puur persoonlijke voorkeur. En sowieso zijn er geen globale regels voor het bakken van vis en vlees, aangezien verschillende soorten vlees verschillende bereidingen hebben.
Vlees kan gewoon vantevoren gezout worden, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef Black-Hole het volgende:
Is het nu het beste om voor of na het bereiden te zouten? Zout zou toch vocht onttrekken tijdens het bereiden?
Doe het zelf altijd achteraf![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |