abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73391788
Miss dat doet Finn ook dat spelen! Dat ligt hij te drinken en ineens kijkt hij me dan heel ondeugend aan en begint te lachen. Dan moet ik hem echt even negeren en niet aankijken anders drinkt hij niet.

Finn komt ook nog steeds om de 2 uur overdag en ook 's nachts slaapt hij ineens niet meer door. Ik moet wel zeggen dat dit me een beetje begint op te breken en ik er serieus over aan het nadenken ben om langzaam te gaan overstappen op flesvoeding.
pi_73395114
FTA, bij FV krijg je geen doorslaapgarantie he?! Maar het is natuurlijk wel wat makkelijker uit te besteden... ik herken het wel, als ze weer zo spookt dan twijfel ik ook of ik toch niet over zal gaan op de fles...
Fake it till you make it...
pi_73395396
is het anders geen optie om voedingen af te kolven en die 's nachts te laten geven door je partner? Dat was hier oorspronkelijk ook de bedoeling eigenlijk. Maar als mn meisje zo blijft slapen als ze nu doet dan is dat niet nodig.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 16:57:51 #204
5428 crew  miss_sly
pi_73395679
Maar FTA met kv heb je dan weer het probleem dat als de bepaalde hoeveelheid op is, er niet meer gedronken kan worden. Ik leg toch regelmatig aan voor een slokje of wat om haar te troosten als er niets meer is dat werkt. Als je op kv overstapt, heb je een bepaald aantal cc/flessen per dag op bepaalde tijden en als hij dan huilt, is het jammer maar helaas.

Ik heb in het begin ook wel eens gedacht over te stappen als ze weer eens heel vaak kwam, maar ik ben nog steeds blij dat ik doorgegaan ben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73396551
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:50 schreef huuphuup het volgende:
is het anders geen optie om voedingen af te kolven en die 's nachts te laten geven door je partner? Dat was hier oorspronkelijk ook de bedoeling eigenlijk. Maar als mn meisje zo blijft slapen als ze nu doet dan is dat niet nodig.
Dat is voor heel veel mensen niet bevorderlijk voor de productie, dan zou je eigenlijk ook 's nachts moeten gaan kolven om het vraag-aanbodprincipe niet te verstoren. Daarbij lijkt het mij redelijk onmogelijk om bij voedingen om de twee uur ook nog even een hele voeding af te kolven voor de nacht.

Sterkte FTA! Het is soms echt even doorbijten, en ik snap heel goed dat je er soms geen zin meer in hebt. Misschien zijn er ook fijne (borstvoedings)momenten waar je wat energie uit kan halen? Dat helpt hier soms als het 's nachts weer tegenzit.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:37:13 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_73396994
Ik wil gewoon even jompelen voor Linda
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:59:56 #207
5428 crew  miss_sly
pi_73418424
Wij hebben dus geen enkel probleem met de bv, maar het lijkt erop dat ze niet graag uit de fles drinkt. Hadden we een keer geoefend, en dat ging goed. Gisteravond was ik weg en heeft schaap weer een flesje geprobeerd, maar dat ging niet heel erg goed.

Aangezien ik over een aantal weken weer moet werken, moeten we dat gaan oefenen dus. Mijn productie mag natuurlijk niet teruglopen, dus hoe kan ik dat het beste doen? een hele voeding kolven en die dan in de fles aanbieden?
pi_73418798
Het gaat me niet eens zo zeer om het doorslapen hoor Nijna. Het breekt me gewoon op dat ik iedere 2 uur hem weer moet voeden en ik kan het best wel wat rekken, maar wel als ik hem vermaak dat schiet dus ook niet veel op.

Huup met kolven komt er niet zoveel uit bij mij, zelfs niet als ik in plaats van een voeding kolf.
Ik snap wel wat je bedoeld miss_sly, maar ik denk juist dat Finn misschien wel rustiger is als hij flesvoeding krijgt.
Dan kan ik weer een beetje meer mezelf zijn in plaats van

Misschien kan je eerst na de voeding nog kleine beetjes afkolven en dat eerst een beetje oefenen? Wanneer zij dan het flesje krijgt kan jij weer kolven.
pi_73419118
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben dus geen enkel probleem met de bv, maar het lijkt erop dat ze niet graag uit de fles drinkt. Hadden we een keer geoefend, en dat ging goed. Gisteravond was ik weg en heeft schaap weer een flesje geprobeerd, maar dat ging niet heel erg goed.

Aangezien ik over een aantal weken weer moet werken, moeten we dat gaan oefenen dus. Mijn productie mag natuurlijk niet teruglopen, dus hoe kan ik dat het beste doen? een hele voeding kolven en die dan in de fles aanbieden?
Heb je al eens een ander flesje/ ander speentje geprobeerd? Dat kan natuurlijk ook, je hebt zoveel soorten!!

Oefenen is wel belangrijk, wat ik deed is voordat ik naar bed ging afkolven en dat door mijn man laten geven.

Je kan proberen haar in een andere houding de fles te geven. Vaak vinden borstvoedingskindjes het fijn om ook in dezelfde houding een flesje te krijgen, dus buik tegen buik. Maar misschien als je dat al deed vind Senna dat heel verwarrend en wil ze haar flesje juist meer rechtop. Dus ik zou daar even wat meer spelen.

Verder is je verhaal niet vreemd hoor! Ik ging heel af en toe weg in de avond, en dan liet ik wel wat melk achter, maar dan kwam ik thuis en zat M. met een huilend kind in zn armen die al ruim 1,5 uur aan het jengelen was omdat ze moe was en niet wilde gaan slapen zonder mama. Dan pakte ik haar over en liep ik naar de slaapkamer en binnen 10 minuten lag ze dan in coma... Dat is dan gewoon vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73423713
Miss_sly, bekend probleem, al twee keer meegemaakt. Mijn oudste kreeg van 1w na geboorte 2x per week een flesje gekolfde melk (ivm avondschool die ik volgde), en van de ene op de andere dag wilde ze niet meer. Is na een maand goed gekomen, gewoon blijven aanbieden (en ventlief jammer genoeg met huilend hongerig kind achter moeten laten)

Onze jongste kreeg af en toe een flesje, maar na mijn examens was ik nog een tijd thuis voor ik weer moest gaan werken, dus kolven en flesje geven werd overbodig. Toen we ’t weer probeerden (2 weken voor ik opnieuw zou beginnen werken) wilde hij geen flesje meer.
Zelfs in mijn 1e werkweek wilde hij amper drinken (niet tof )
Wij hebben slechts twee flessoorten geprobeerd: avent en tommee tippie. En kleine beetjes, anders gooi je een volledige voeding weg en da’s zo’n zonde van de (kolf)moeite.
Verder proberen met zo vers mogelijke moedermelk (ontdooid heeft vaak een ander smaakje) en proberen variëren in houdingen. Een goed moment om te oefenen is tussen twee voedingen in, bvb 1 à 1.5 u na de voeding (tenzij ze nog om de 2 uur drinkt?) Dan is je baby niet meer verzadigd van de vorige keer maar ook niet erg hongerig.
T wilde niet op de arm maar in z’n wippertje wilde hij wel (iets) drinken. Ondertussen is hij een dikke maand in de opvang en daar drinkt hij 2-3 keer een flesje (125 ml, hij weegt ongeveer 8kg en is 5m1w)
Hier is het dus goed gekomen in de opvang, alsof hij voelde dat het daar anders was dan thuis.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:26:59 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_73430025
Ben ik weer met een vraagje...maar eerst even iets over mijn achtergrond. Ik heb een borstverkleining gehad, nu zo'n 8 jaar geleden. Dus of voeden ging lukken was maar de vraag. Nou blijkt mijn productie geen enkel probleem, maar mijn tepels zijn echt extreem gevoelig. Zo gevoelig dat ik al vanaf dag drie met tepelhoedjes voed. Driekus zuigt nogal hard en kreeg het afgelopen dagen voor elkaar om zelfs met die dingen nog kloofjes te zuigen. Nou lees ik overal dat je die hoedjes eigenlijk niet te lang moet gebruiken, maar zijn er hier meer mensen met ervaring van langer voeden met die dingen? En moet je ze echt elke dag uitkoken?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73430202
Oeke kan je vast meer vertellen over het langer voeden met een hoedje, Mefke!
Heb jij goede begeleiding voor wat betreft het aanleggen? Want kloofjes komen niet door gevoelige tepels maar doordat er waarschijnlijk met het aanleggen toch iets niet helemaal lekker gaat

Wat fijn dat je productie goed loopt!
pi_73431040
Oeh, naar die antwoorden van Oeke ben ik ook wel benieuwd.

En nog een ander vraagje, ik heb gister gekolfd en kreeg met pijn en moeite een flesje van 150ml vol, terwijl ik een week geleden goed op moest passen dat niet binnen 5min mn flesje overstroomde. Gaat mn productie achteruit of is dat gewoon omdat ik geen stuwing meer heb? Lotte wil namelijk ook het liefst de hele ochtend aan de borst hangen en de voeding van vannacht duurde ook 1.5u. Ze valt telkens in slaap en word na 5min sjaggo wakker om weer te willen drinken. Wel heeft ze tot het einde een mondje vol melk, dus wat dat betreft denk ik niet dat ze te kort komt. Maar mn borsten voelen ook nooit echt supervol (maar misschien omdat ik vergelijk met vorige week, toen kon je ruiten inslaan met mn borsten )
Lotte!
Noah!
pi_73431082
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:37 schreef Troel het volgende:
Ik wil gewoon even jompelen voor Linda
Dat zie ik nu pas, wat lief. waarom?
Lotte!
Noah!
pi_73431419
pffff...ff uitblazen hoor...

Lena is nu ruim 5 weken oud, sinds ze 2,5 week geleden spruw kreeg is het hier af en aan pet met de BV... Voorheen dronk ze prima, gelijk vanaf t eerste begin, ik had veel voeding en kolfde vaak makkelijk 120cc uit 1 borst. Tijdens de spruw is het voeden voor mij even enorm pijnlijk geweest en heb ik afgekolfd en eens op de dag toch gewoon de borst gegeven (met een half uur daarvoor een paracetamol), zodat ze niet teveel aan de fles zou wennen. Nu sinds een paar dagen de spruw eindelijk wat op zo'n retour lijkt te zijn geef ik weer alle voedingen aan de borst, maar sinds een dag of 4-5 is Lena ineens zó gefrustreerd aan de borst. Vanaf t begin af aan spuugt ze al vrij veel, geen projectielbraken en t is mooi wit en ruikt ook niet zurig, dus ik zocht er niet teveel achter, maar inmiddels is het zo dat ik haar wel een keer of 4 op de dag wat schoons aantrek. Niet omdat er een spuugvlekje op zit, maar omdat t zo nat is dat ze er gewoon helemaal koud van wordt. In welke houding ik haar ook voed, hoe vaak ik haar laat boeren, hoe rustig we ook met haar doen, het spugen blijft, en niet alleen direct na de voeding, maar ook rustig nog 2-3 uur later. Nu ze ineens zo boos en gefrustreerd aan de borst drinkt is het spugen vanzelfsprekend alleen nog maar erger geworden. Ze laat gewoon constant weer los om vervolgens heel hard te huilen en direct weer te gaan zoeken. Daarbij trapt ze enorm van zich af en lijkt t alsof ze pijn heeft. Het stomme is dat haar mondje weer nagenoeg spruwvrij lijkt te zijn en ze dit juist toen de aanslag er wél zat helemaal niet deed. Vandaag geeft ze me voor het eerst het idee dat ze echt honger heeft, de BV kan haar niet lang genoeg duren ondanks alle frustratie en binnen 2 uur meldt ze zich weer, na intussentijd dus flink gespuugd te hebben. Vandaag woog ik haar met mijn unster en bleek ze bijna 80 gram lichter dan 4 dagen geleden...

Pfffff... ik wil dr verder niets mee hoor, weet dat ik hiermee gewoon naar t CB moet gaan, maar ieder advies is welkom natuurlijk, op deze manier is het gewoon echt geen feestje en heb ik zelfs al een paar keer op t punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien en op kunstvoeding over te stappen... alles afkolven en met de fles geven vind ik helaas geen optie... dus wie helpt me even motiveren? Ik wil gewoon zo graag t beste voor mijn meisje en al helemaal niet te snel opgeven...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73431575
Poppedein Ik vind het een te complex en lang verhaal om nu snel op te antwoorden, zo tussen eten en afwas door, ik ben bang dat ik dan dingen ga vergeten of verwarren. Sorry
Ik ga er nog even over nadenken maar eigenlijk denk ik dat de combi van spruw, veel spugen, niet ontspannen drinken en afvallen meer vraagt om de kennis en kunde van een lactatiekundige.

Edit, kom ik weer met mijn stokpaardje, ben je bekend met de verschijnselen van te veel melk/een te harde melkstroom? Dat staat op borstvoeding.com uitgebreid beschreven. Spugen en onrustig drinken kunnen daar verschijnselen van zijn, net zoals afvallen en willen blijven drinken.
pi_73431615
Dank voor je reactie Owlet... ik weet t ook hoor, ik ga morgen ook even naar t inloopspreekuur.. t was alleen al even fijn om van me af te schrijven, dus ondanks je sorry voor t niet uitgebreid kunnen reageren vind ik je reactie heel fijn!
pi_73431651
Ik heb nog even wat toegevoegd
pi_73431767
gelezen wat je ge-edit hebt en dat idee heb ik inderdaad al wel vaker gehad, maar steeds een beetje "weggelachen", dus ik ga gelijk even lezen daar! Nogmaals dank dan dus!
pi_73432635
Het vele spugen zit mij niet lekker, samen met dat jij het idee hebt dat ze echt pijn heeft. Teveel melk zou kunnen, maar ik vind het te link om nu echt iets erover te zeggen. Ik denk echt dat je dit met of de cb arts of je huisarts moet bespreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73433427
Och poppedeintje toch wat rot dat het zo loopt zeg.
Hopelijk zijn jullie inderdaad spruw-vrij, dat zou een zorg minder zijn, maar wat vervelend toch dat je er niet achter kunt komen wat er dan wel is.
Mijn meisje dronk in het begin af en toe heel erg onrustig. Zes keer in 3 minuten aanhappen slok drinken en weer loslaten, wild met de armen slaan en met haar voeten trappelen en als ik pech heb en ze kan zich ergens tegen afzetten dan deed ze dat ook. Met uitschuif-tepels voor mij als kadootje Mn kraam heeft haar toen een keer een soort half ingebakerd in een hydrofiel en ik moest haar in rugbyhouding voeden, dat ging prima. Zelf inbakeren kan/durf ik niet maar als ze weer onrustig is tijdens het voeden hou ik haar heel stevig vast. Met mn arm die onder haar hoofd ligt haar armpjes en met de andere over haar beentjes heen en ik merk dat dat heel erg scheelt in hoe rustig ze drinkt.

Is het niet een idee om sowieso even een lactatiekundige mee te laten kijken een keer tijdens een voeding? Misschien heeft zij handige tips of adviezen dan. En voor de pijn en spuugklachten zou ik naar de (huis)arts gaan.
even nieuwsgierig trouwens want ik heb geen idee maar kan spruw niet ook achterin het keeltje zitten misschien? Rond de huig ofzo, zodat het haast niet te zien is voor je maar ze wel pijn heeft bij slikken?

Bah ik vind het echt rot voor je zeg, eerst die spruw, nu dit.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73435520
Tjee, ik voed nu 3 en halve maand met hoedje!

En dat gaat nog steeds goed eigk. Laatst 2 dagen en nachten zonder gevoed, maar ik heb het gevoel dat Ko geen grote hap meer kan nemen en daardoor gaat het pijn doen. Ik weet niet zo goed hoe ik hem dat weer kan aanleren.
Maar het is fijn te weten dat als ik mijn hoedje kwijt ben, het toch goed kan gaan.

Ik kook ze nu net zo vaak uit als word aanbevolen voor een flessenspeen, 1 maar vaker 2 keer per week.
Verder was ik ze af en toe af in een sopje, en gooi ik azijn bij het kokend water. En dan spoel ik ze ook nog af met water na elke voeding, behalve 's nachts
Toen we spruw hadden kookte ik ze elke dag uit.

Ik heb er 3, twee zijn paars geworden van de Gentiaan Violet (tegen spruw) en een is nog helder. De paarse zijn voor thuis. En de heldere heb ik in een speciaal doosje van Medela in mijn tas zitten.

Mefke, als hij door het hoedje heen te hard zuigt kan het ook zijn dat je de verkeerde maat hoedje hebt. Ik heb ook een weekend met de verkeerde maat gevoed, toen ik mijn eigen vergeten was, en dat voelt echt anders.

Maar ik denk dat Owlet gelijk heeft en dat je om hulp moet vragen bij het aanleggen. Ik hoop dat het snel beter gaat. En met hoedje kan ook goed, hoor. je moet ze alleen niet vergeten zoals mij af en toe overkomt....

Poppedein, jeetje, wat moeilijk. Ik weet niet wat er met je meisje is, maar een LK heeft mij echt goed op weg geholpen. Dat is het wel waard hoor!

FTA, ik hoop ook voor jou dat het beter gaat en dat er een beter ritme voor je komt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73447883
Poppedein, wat vervelend, zijn jullie nagenoeg van de spruw af en dan wil het nog niet zoals je graag zou willen... Ik vind de tip van de LK wel een goede.
Natuurlijk worden ze ook prima groot op kv, maar als je graag wilt blijven voeden zelf zou ik niet te lang wachten met ofwel een LK bellen of langs het CB.

FTA, hoe is het met jou?
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 09:24:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_73448051
Poppedein, wat rot. Geen idee hoe of wat, maar wat Nijna zegt: als je graag wil blijven voeden, zou ik zo snel mogelijk naar een LK gaan en naar een arts. Hoe langer je hiermee door blijft gaan, hoe moeilijker het wordt voor jullie allebei en hoe groter bij beide de aversie wordt, lijkt me.

Sterkte
pi_73448635
Lief dat je het vraagt Nijna, hier nog steeds totaal de weg kwijt met het ritme. Toen Finn de nachten doorsliep was hij steeds zo tussen 7 en half 8 wakker, dus ik heb vanochtend mijn wekker om half 8 gezet en heb hem wakker gemaakt, verder ga ik hem ook om 21.00uur voeden en dan om 23.00 uur weer, op deze manier hoop ik het oude ritme weer terug te krijgen.

Poppedein wat ontzettend vervelend dat het zo gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')