abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73238901
Het-is-mij, even de andere kant. Ben niet perse voor BV of FV maar:
Ik had een flessenkindje (bv geprobeerd, niet gelukt). Maar ons zoontje heeft een hele periode 's avonds "geclusterd". Tussen 17.00 en 20.00 was het jengelen, hongerig, gewoon uit zijn humeur. Met kleine slokjes drinken konden we hem wel iets troosten, maar dan moet je dus steeds kleine beetjes klaarmaken. Is ook nog een gedoe. Met de borst had ik hem zo aan kunnen leggen, een paar slokjes troost en klaar.
pi_73239208
Thx voor de antwoorden, schaam me er haast voor en weet dat ik met het ritme mee moet gaan enzo en weet ook dat ik daar weinig controle op uit kan en moet oefenen dat dat niet mogelijk is, zo realistich ben ik nog wel.
Ook weet ik dat ik/wij straks een heel ander ritme e.d. krijgen, daar ben ik me van bewust maar ik hoorde en las alleen verhalen van 1 kant dat een kind regelmatig een heel dagdeel aan de borst zat en toen ging ik wel ineens ff heel hard nadenken en toen had ik ineens zoiets van hhmmzz en dacht, ik gooi het toch hier maar ff in de groep want ik kan er zelf mee rond blijven lopen en vanalles in de kop gaan halen maar ook ff vragen en verhalen horen van de ervaringsdeskundigen maar deze antwoorden stellen me alweer gerust, dank jullie.
(kan het ff niet goed verwoorden maar hopelijk is het duidelijk, t bekroop me ineens)
En wil uiteraard het beste voor de beeb enzo dus begrijp me niet verkeerd maar zoals hierboven, ineens bekroop het me, stom he?

En ehm.......moet ik nu ook al van die pads zeg maar in huis halen of is dat afhankelijk van hoeveel je lekt zeg maar?
En wat hebben jullie met voedingsbh gedaan?
Al van te voren gekocht of na de bevalling?

[ Bericht 9% gewijzigd door het-is-mij op 30-09-2009 13:00:35 ]
pi_73239373
Het-is-mij van te voren had ik denk ik wel hetzelfde gevoel als wat jij hebt. Nu vind ik het heerlijk om lekker met mijn mannetje de hele avond te knuffelen. Hij valt 's avonds vrij snel in slaap aan de borst, maar hij heeft de borst wel nodig om in slaap te vallen.

Ik heb de pads niet nodig gehad, maar had ze voor de zekerheid wel in huis gehaald. Zo duur zijn ze niet en als je ze wel nodig hebt hoef je ze tenminste niet meer te halen
Ik had 1 voedingsbh gekocht voor de bevalling zodat ik al wat had en zodra ik weer wat mobieler was heb ik er nog een paar bij gekocht.
pi_73239747
het is mij, je kunt makkelijk als je 34 weken zwanger bent een voedingsbh aanschaffen. Je hebt ze bij de prenatal, livera en je hebt verschillende webshops.

Pads kunnen heel makkelijk zijn bij het lekken, ik vond de pads van natusan het fijnste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73239803
Nijna hoe is het met het ritme van Iris snachts?

Hier ook even een tijdje ineens heel veel en vaak willen komen snachts, en sinds 2 dagen komt er weer meer ruimte tussen te zitten
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:13:46 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73239827
De lactatiekundige had me verteld dat je het beste voor een voedingsbh kunt kijken in je laatste maand, je borsten worden na de bevalling niet veel groter meer (hooguit op de stuwingsdagen na, maar daarna krimpen ze weer).
Dat klopte bij mij in ieder geval. Ik heb gezorgd dat ik 1 voedingsbh in huis had (12 of 13 euro bij de Hema), en omdat deze zo goed beviel heb ik er na de bevalling nog een paar bij gekocht.

frappant detail: ik had achteraf dus al gebroken vliezen toen ik die bh gekocht heb... dus ook niet al te lang wachten met halen met het idee dat je 'nog XX weken moet'

wat betreft die voedingspads, een doos huismerk van bijv. Kruidvat kost 2 euro. Ik had ze zelf nog niet liggen, ze zijn ook zo gehaald mocht je ze nodig hebben he. Maar dat ligt er aan hoe dicht je bij een drogist in de buurt zit. Als je op het platteland woont zonder winkel om de hoek dan zou ik ze wel alvast halen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73240628
FTA Geen lekkages das fijn. Hier wel helaas, al moet ik zeggen dat het met de tijd beter word. Ik lek nu niet meer door de pad heen gelukkig. Of soms een klein plekje op m'n shirt, maar is op te lossen door er een hemdje onder te dragen. Dat had ik anders echt niet zo tof gevonden als ik straks weer aan het werk ben.

Hier zit er s'nachts nu zo'n 7 uur tussen de voedingen al drinkt ze voor ze gaat slapen ongeveer 1 uur. Ze tankt zich dan helemaal af geloof ik Even afkloppen, maar er zit nu al een hele week het ritme in van 23.00 uur tot 06.00 uur ongeveer. We hopen dat dit zo blijft, maar ik geloof dat ze bij 12 weken weer regeldagen heeft. Ik ben benieuwd of het daarna ook zo goed blijft gaan.

Nijna ik hoop dat je alweer meer slaap kunt pakken. Ik was trouwens 3 weken geleden (vond ik al erg vroeg ) weer voor het eerst ongesteld en toen kwam Dewi ook weer veel meer vragen. Dit begon hier al een zo'n beetje een paar dagen voordat ik dit zelf wist. Ook met kolven kwam er maar half zoveel uit als dat ik gewend was. Ach het kan zoveel dingen zijn eig. Wat Freecel zegt het gaat gelukkig weer over.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:07:09 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73241519
het-is-mij, vwb het hele dag aan de borst liggen, daar ben je zelf ook bij, hè? Je kan ervoor kiezen om als het knd huilt, het altijd aan te leggen, honger of geen honger, borst is troost, je kan ook zeggen, "kind, je hebt een half uur geleden jezelf helemaal volgegooid, als je nu huilt, duw ik er een speen in en ga ik met je rondwandelen."
evt. clusteravonden daargelaten, uiteraard

maar, na de opstartperiode is het wel makkelijker, als het lukt
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73245469
Ik had een voedingsbeha gehaald paar weken voor de bevalling, maar heb erna toch nog een maat groter kunnen halen .

Het is bingo op het moment, de nachten zijn rot, overdag wil ze het liefst om de 2 uur en ik word er een beetje simpel van. Ze kwam overdag om de 3 a 4 uur of maakte 's middags een lange ruk en het lijkt allemaal helemaal zoek. De nachten werden weer wat beter, maar nu lijkt ze weer eerder te komen steeds.
Ik vind het moeilijk. Ik ben er gewoon het type niet voor om alsmaar met kind aan de borst te zitten, maar ja de bv loopt nu wel en omdat dan maar aan de wilgen te hangen is ook niet wat ik wil

Urla, ik heb ook al zitten denken dat ik dan misschien wel ongesteld moet gaan worden... tot nu toe nog niks... Het gaat ook vast weer over, maar ik zou zo graag weten wanneer .
Fake it till you make it...
pi_73246665
Ow Nijna wat vervelend. Ik vind het ook niet prettig om de hele dag met beeb te zitten aan m'n tiet.
Ik doe dit ook alleen als ik het idee heb dat het met de productie te maken heeft.
Nu doe ik zelf eigenlijk het volgende om zelf een beetje m'n gang te kunnen gaan en m'n familie niet steeds het boobplaatje te laten zien.
Ik weet niet of iedereen dit kan (kloofjes enz), aangezien het lijkt dat m'n tepels een aardige eeltlaag hebben.
Ik bind haar gewoon in de draagdoek strak tegen me aan met haar mondje bij m'n boob. Op deze manier heb ik m'n handen vrij en doe ik ook het huishouden enzo. Ze zit ook verdekt dus niemand ziet iets behalve af en toe smakgeluiden. Ha Ha Je had m'n zoons gezicht moeten zien tijdens het eten aan tafel Hij had niet verwacht dat ik aan het voeden was.
In het begin was het erg raar om te doen, maar ik bedacht me dat ze dit in Afrika ook vast doen als de vrouwen daar aan het werk zijn.
Misschien wel erg maf, maar voor mij werkt het prima.
Voor het slaaptekort kan ik maar 1 ding bedenken. Kolven en hubbie uit bed schoppen.

Ik hoop echt voor je dat het snel weer lekker gaat lopen. Het is al druk met 1 kleintje laat staan met 2 dreumessen.
pi_73246757
Ik heb 3 of 4 keer kolven nodig om 1 voeding bij elkaar te krijgen, dat schiet niet op. Al heb ik er wel de hele week de tijd voor, want hij gaat er door de week toch niet uit omdat hij moet werken.
Ach, het komt vast gauw weer goed.
Ze roept weer... dus ik ben weg
pi_73249572
Hier gaat het ondertussen beter. De plek doet nog steeds zeer, maar niet zo erg meer als eerst gelukkig! Hopelijk is het dan morgen weg. Thnx voor de adviezen!
Lotte!
Noah!
  woensdag 30 september 2009 @ 20:13:56 #138
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73253925
Fijn Linda! Ik moest gisteren nog aan je denken. Hoe gaat het nu met voeden? Ben je verder gegaan met het hoedje of lukt het nu zonder?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73254408
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:39 schreef Linda2205 het volgende:
Maar zorgt veel kolven dan niet voor meer melk? Want ik heb al een overschot zeg maar Ze drinkt al erg veel vandaag, voor haar doen, maar toch helpt het niet.

Morgen een dagje in bed klinkt goed! Had wel een boodschappentripje gepland met mn moeder, maar dan de rest van de dag maar in bed knuffelen

Ow, en thnx voor de link. Maar daar staat wel dat je juist moet warmhouden, niks over koelen...
Linda ik las laatst ergens een verhaal van iemand, die teveel melk had, had steeds stuwing en het kindje verslikte zich steeds. Deze mevrouw zei dat saliethee haar heel goed heeft geholpen. Ze had vervolgens niet meer te veel, geen stuwing meer, het kind verslikte zich niet meer en ze geeft met 7 maanden nog steeds bv. Ze moest 750 ml thee zetten, drie minuten laten trekken en over de hele dag verspreid opdrinken. Of het helpt weet ik niet. Maar het is het proberen wel waar denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73254480
Salie werkt enorm borstvoedingsproductie remmend.
Daar zou ik nooit zomaar zelf mee gaan klooien...

Het werd vroeger gebruikt om de melkproductie te remmen van moeders waarvan het kindje overleed.
pi_73260323
Linda Ik had voornamelijk in het begin ook een overschot aan melk. Beeb verslikte zich ook, maar de ergste druk eraf kolven kon geen kwaad (verhoogde de productie ook niet) en Dewi verslikte zich dan ook niet. Stuwing werd na een tijdje vanzelf minder. Wat mij hielp was om onder de warme douche de harde plekken weg te masseren en beeb ook aan twee borsten te laten drinken elke voeding.
Doordat ik de eerste voormelk wat wegkolfde 10 ml per borst ongeveer ik kon toen al 50 per borst kolven)kreeg ze op die manier genoeg achtermelk binnen. Nadat de stuwing weg was hoefde dit niet meer.

Na een tijdje gaat de productie achteruit en ik heb echt het idee gehad dat de overproductie vanzelf wat meer bijgetrokken is. Het duurde gewoon even voor het evenwicht er was.
pi_73260774
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Nijna het volgende:

Het is bingo op het moment, de nachten zijn rot, overdag wil ze het liefst om de 2 uur en ik word er een beetje simpel van. Ze kwam overdag om de 3 a 4 uur of maakte 's middags een lange ruk en het lijkt allemaal helemaal zoek. De nachten werden weer wat beter, maar nu lijkt ze weer eerder te komen steeds.
Ik vind het moeilijk. Ik ben er gewoon het type niet voor om alsmaar met kind aan de borst te zitten, maar ja de bv loopt nu wel en omdat dan maar aan de wilgen te hangen is ook niet wat ik wil
Rottig is dat hè als ze zo ineens het hele ritme omgooien wat terugkomen van het aantal voedingen betrefd.
hier is het nog steeds zonder enige regelmaat.
na de voeding van 07.00 (eerste ochtendvoeding) is het tot eigenlijk aan het middaguur elk uur bijna dat hij wilt drinken.
een speentje vind hij nog steeds niet alles dus leg ik hem ook maar gewoon aan.
Vanmiddag besloot hij langer te slapen als een uurtje en zat er ineens een goede 3 uur tussen de voeding, om vervolgens vanavond weer elk uur te komen, dat tot half 9 en nu ligt hij in bed.
en dan is het vaak pas om 04.00 uur weer.

Maar toch groeid hij goed, maar vermoeidend is het wel, en ook onhandig want komt echt bijna nergens aantoe.
En omdat hij ook nog steeds enorm veel spuugd blijf ik en verschonen en wassen.
pi_73264663
Hier werd ook het speentje geweigerd. Had echt verschillende soorten en alle mogelijke dingen geprobeert maar ze bleef hem uitspugen en trok vieze gezichten.
Sinds 2 a 3 weken sabbelt ze op haar vuistje dat scheelt echt. Toen kwam er hier vanzelf meer tijd tussen de voedingen.
Misschien dat Roy dit ook binnenkort gaat doen.
Wat naar trouwens dat hij nog steeds zoveel spuug. Dat maakt natuurlijk ook onzeker af hij nog wel voldoende binnenhoud.

Wat ik toch erg lastig vind aan live voeding is dat je gewoon niet ziet hoeveel ze drinken. Dewi heeft ook een tijdje gespuugd, maar hier kwam het achteraf door juist teveel voeding ze begon de borst ook als troost te gebruiken. Ik dacht altijd dat overvoeden niet kon. Tenminste dat werd irl altijd gezegt, maar na een tijdje had ik gewoon het gevoel dat ik als wandelende speen gebruikt werd.
Bij darmkrampjes gaf ze ook diezelfde hongersignaaltjes af en wilde de borst eig als troost.
Pff het is soms lastig om alles goed in te schatten. Op internet las ik veel over reflux en dacht daar in het beginsel over na.
Gelukkig komt het (tenminste hier) allemaal op z'n pootjes terecht toen we bij haar de oorzaak hadden gevonden.

Bar Ik wens jou en Roy ook veel succes in deze zoektocht. Het is en blijft toch steeds aftasten dit kindje is weer zo anders dan m'n zoon. Het is gewoon weer vanaf scratch beginnen.
pi_73264821
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef p_iglet het volgende:
Salie werkt enorm borstvoedingsproductie remmend.
Daar zou ik nooit zomaar zelf mee gaan klooien...

Het werd vroeger gebruikt om de melkproductie te remmen van moeders waarvan het kindje overleed.
Dat wist ik niet. Had alleen een verhaal gelezen, dat erg positief klonk. Linda als je te veel productie blijft houden kun je natuurlijk ook altijd hulp vragen bij een lactatiekundige.

Wat betreft de vraag met het speentje. Misschien dat het helpt als je het speentje in bv doopt en dan aan je kind geeft -bar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73265027
Klein jompeltje omdat de nacht toch een heel stuk beter was en ik dat echt even nodig had . En nu ga ik het kleine slaapkopje uit bed halen. Weer wat goede moed voor vandaag.

Bar, wat naar dat hij zo erg spuugt. Het is bij Iris echt de ene dag veel en de andere dag bijna niks...
pi_73266376
Ik weet eigenlijk niet of dit in dit of in een "eigen" topic thuis hoort, maar ik gooi het maar even hier neer...

Monstertje is bijna een jaar en 9 maanden en drinkt ( of tut) nog erg veel bij me, vind ik op zich geen probleem, alleen begint ie nu ( of eigenlijk al een tijdje) zichzelf toegang te verschaffen... Getrek aan mn kleren ( ook als ie in het winkelwagentje van de supermarkt zit en een drama als ie er niet bij mag...

Het zelf eten gaat op zich goed, maar toch komt ie regelmatig om een slokje, als het bij een paar voedingen per dag zou blijven en daar zou ook regelmaat in zitten, ook geen probleem... Maar meneer komt echt zomaar voor een slokje, gaat weer spelen en komt 5 minuten later weer... Drinken in een bekertje prima, maar als ie zn zinnen op "mama" heeft gezet is neits anders goed en gaat ie een enorm gevecht aan...
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet!

Ook 's nachts is het een probleem.. Meneer begint in zn eigen bedje maar wordt vroeg of laat wakker en wil dan alleen bij mij liggen, drinken en dan al tuttend en ftuttend verder slapen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_73266548
Bedankt voor de tips allemaal!

Ca.ra, ik voed inderdaad nog steeds met hoedje. Gaat prima zo. Ik heb het nog wel eens geprobeerd zonder, maar dan snapt ze het echt niet, ligt alleen een beetje te sabbelen dan. Ze is natuurlijk ook pas 11 dagen, dus wil ook niet teveel van d'r verwachten.

Over het afkolven van de eerste druk...ik weet niet zo goed hoeveel ik dan zou moeten kolven. Ik kan makkelijk 100ml per borst kolven als ik zou willen Gisteren was ik eventjes weg toen ze nog sliep en heb toen een flesje afgekolfd voor Lief, maar dan moet ik echt naar de streepjes kijken wanneer ik moet stoppen... Ze verslikt zich trouwens meestal 1x per borst ofzo, maar meestal aan het einde, als ze zo half in slaap valt en vergeet te slikken. De melk stroomt alleen wel gewoon door

De pijnlijke plek is nu in ieder geval helemaal weg Mevrouw is vandaag alleen in een slaapbui. Vannacht van 22u tot 03.30 geslapen en daarna tot 8. En dan ook maar heel weinig drinken bij wakker worden. Haar kennende haalt ze dat vanavond wel in

Nijna, wat fijn dat je nacht wat beter was
Lotte!
Noah!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:41:50 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73267718
Nijna lekker hoor dat je weer wat hebt kunnen mogen slapen

Hier is er ook lekker geslapen, een uurtje langer als normaal dus wel fijn.
Tunivil ik heb geen idee of dat zou helpen, maar kan het allicht eens proberen.
Linda, als ik de druk afkolfde dan, kolfde ik tot ik merkte dat m'n borsten net even ontspande zeg maar.
Chan, hier denken ze wel aan de richting van reflux, omdat het spugen met grote bogen gaat, zou zo mee kunnen doen aan verspugen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:08:02 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73268505
Vamp, ik heb er (nog?) geen ervaring mee, maar ik denk dat ik zou verbieden dat mijn kind aan mijn kleren zou trekken. Mijn dochter (16 mnd) heeft al goed door wat 'nee' betekent.
Mijn andere dochter wilde toen ze zo'n 13 of 14 maanden oud was niet meer echt bij me drinken, maar wel lekker bij me liggen (in ons bed). Dan nam ze een paar slokjes en stopte er weer mee en even later wilde ze weer een paar slokjes. Daar had ik toen geen zin in, dus ging ik haar op haar kamer voeden. Dat vond zij weer niets en ze weigerde te drinken. Aangezien ik geen zin had in dat gedoe bij ons in bed, was dat 'einde borstvoeding'.
Diezelfde keuze zou ik nu weer maken, maar ik weet niet hoe jij daarin staat.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73271223
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:08 schreef Grijs het volgende:
Vamp, ik heb er (nog?) geen ervaring mee, maar ik denk dat ik zou verbieden dat mijn kind aan mijn kleren zou trekken. Mijn dochter (16 mnd) heeft al goed door wat 'nee' betekent.
Mijn andere dochter wilde toen ze zo'n 13 of 14 maanden oud was niet meer echt bij me drinken, maar wel lekker bij me liggen (in ons bed). Dan nam ze een paar slokjes en stopte er weer mee en even later wilde ze weer een paar slokjes. Daar had ik toen geen zin in, dus ging ik haar op haar kamer voeden. Dat vond zij weer niets en ze weigerde te drinken. Aangezien ik geen zin had in dat gedoe bij ons in bed, was dat 'einde borstvoeding'.
Diezelfde keuze zou ik nu weer maken, maar ik weet niet hoe jij daarin staat.
Alle andere kids hebben tot max een half jaar bv gehad, toen was het op de een of andere manier op....
Maar meneer heeft vanaf t begin flessen geweigerd... Ook speentjes hoeft ie niet.. Ja, dat is nu leuk om mee te spelen, maar verder niet... Drinken gaat nu goed uit een bekertje of flesje met rietje... Maar meneer heeft een erg sterk willetje en begint nu dus aan mijn kleren te trekken... Dat is dus ook wat ik niet wil... Ook niet dat ie ff een slokje komt halen, weer gaat spelen en twee tellen later weer een slokje wil!! Maar dat getrek aan mijn kleren dat wil ik echt niet... ik heb wel eens een shirt aan met een erg grote hals en die trekt ie gewoon naar benenden... Ook erg leuk in de supermarkt

Maar ik kan weigeren wat ik wil, flesjes bekers wat dan ook aanbieden, afleiden...Meneer bijft volhouden!!

Hij slaapt ( sinds nog niet zo heel erg lang) bij ons op de slaapkamer in zn eigen bedje ( daarvoor sliep ie standaard bij ons) Ging een tijdje goed maar nu wordt ergens midden in de nacht wakker en blijft net zo lang volhouden tot óf het hele huis wakker is ( en de buren tot 6 huizzen verder) óf meneer bij ons in bed ligt ....l
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')