abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73084971
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:51 schreef Ca.ra het volgende:
Ze heeft me geleerd om mijn borst wat samen te knijpen om hem te helpen aanhappen. 'een puntje eraan vouwen' noemen we het grappend.
Hihi, bij mij noemden ze dat een hamburger ervan maken.

Owlet, je hebt gelijk hoor. Maar ik denk wel dat als ik eerder een hoedje had gehad ik een fijnere kraamtijd had gehad. 3 weken kolven en vingervoeden, vanwege de tepel-speenverwarring, is heftig. Mijn vriend had het al opgegeven.
Het aanleggen ging trouwens erg goed bij ons, maar daarna liet hij gewoon los. Het werd ook steeds naarder en het moet inderdaad leuk blijven. Het is echt een emotioneel iets...

Dus ook sorry als ik iets te emotioneel er op reageerde.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73085061
Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor, dat het vervelend kan zijn dat er steeds maar weer zo negatief wordt gedaan over iets wat voor sommigen het verschil maakt tussen stoppen of niet stoppen.
  donderdag 24 september 2009 @ 22:09:56 #78
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73085214
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:05 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor, dat het vervelend kan zijn dat er steeds maar weer zo negatief wordt gedaan over iets wat voor sommigen het verschil maakt tussen stoppen of niet stoppen.
*die-hardtepelhoedjesgebruikster meldt zich!

Voor mij was het enige nadeel het voeden in het openbaar, met hoedje trok ik nog net wat meer bekijks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_73085304
Owlet
Maar ik vind het heel goed hoor dat je even de redenen aan wijst waarom je er voorzichtig mee moest zijn. Wij moesten Ko ook elke week wegen van de Lk en hij schoot echt omhoog, dus dat was erg fijn.

Weet je trouwens iets over spenen en bv? Sinds 2 dagen heeft Ko een speen en hij is er erg blij mee, maar ik heb het gevoel dat het invloed heeft op de bv, kan dat? Hij is ook verkouden dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben...

Oja, PM girl, de 'wat is dat nou?' vragen zijn niet van de lucht. Hier noemde iemand het ooit een feestmuts, dat geef ik het soms als antwoord in een jolige bui.
  donderdag 24 september 2009 @ 22:12:47 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73085317
Trouwens, ik heb tijdens de kraamweek na het vingervoeden ook mijn eerste 2 'echte' voedingen gedaan met een hoedje. En ik had me er al bij neergelegd dat dat voor ons de oplossing zou gaan worden. (de kraam ook zei ze achteraf) Doordat ik het verhaal van Oeke ken vond ik dat ook helemaal niet erg, ze schrijft er erg relaxed over. (waarvoor overigens dank Oeke!)
Maar 'ineens' ging het hier goed zonder hoedje, tot ieders verbazing. Dus nu voeden we naturel
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73085651
Het kan invloed hebben op verschillende manieren. In de eerste plaats omdat het een andere zuigtechniek is. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat een kindje de borst gaat weigeren, het kan ook letterlijk een soort van verwarring zijn waarbij ze slordiger gaan drinken bijvoorbeeld.

Het kan ook zijn dat een kindje (ongemerkt) afhankelijk is van alle kleine beetjes melk die op een dag binnen komen. Als zo'n kindje dan een deel van de voedingen overslaat omdat de zuigbehoefte bevredigd wordt door de speen dan zou zo'n kindje in theorie dus minder melk binnen krijgen.

Overigens gaat het, zeker als je het hebt over kinderen die de eerste weken voorbij zijn, meestal gewoon goed hoor. Alle twee mijn meiden hebben een speen. Ronja vanaf een paar weken na de geboorte, Avalon vanaf de zesde dag ofzo. Bij Avalon merkte ik dat ze eerst wat slordiger ging drinken, ik heb toen wat meer aandacht besteed aan het aanleggen en toen ging het goed.

Waarom denk je dat Ko's speen invloed heeft op de BV? Een verstopte neus kan ook ja, arm ding.
pi_73085879
Dankje Ca.ra. En wat fijn trouwens! Au naturel lijkt me stiekem toch veel fijner.

Vannacht werd hij zoveel wakker, wel 5 keer kwam hij drinken en tussendoor op die speen zuigen als een gek. Ik dacht dat het misschien zijn honger opwekte. Maar misschien komt het ook wel door een droge keel ofzo.
Verder spuugt hij ook ineens, niet veel en vaak maar hiervoor deed hij dat nooit...
Ach het is waarschijnlijk een fase, en de speen is vast even wennen voor hem. De eerste dag was hij compleet stoned ervan. Erg grappig.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:19:29 #83
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73087651
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:27 schreef oeke het volgende:
Dankje Ca.ra. En wat fijn trouwens! Au naturel lijkt me stiekem toch veel fijner.
Ach, dat weet ik niet hoor. Ik bedoel, een hoedje is meer gedoe en je moet het uitkoken enzo, maar je geeft maar wel gewoon mooi borstvoeding. En ieder grammetje dat je kind groeit komt gewoon omdat jij voor hem zorgt met jouw melk. Dat is zo mooi Dan maakt dat kleine fliebertje rubber (siliconen?) ook niks meer uit.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73088466
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:21 schreef owlet het volgende:
Een verstopte neus kan ook ja, arm ding.
En daar kun je voor het voeden een beetje moedermelk in druppelen, daar gaat de neus weer even van open.
(en dat bedenk ik dus altijd na het voeden )
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73090290
Iris komt van de week elke nacht eerder... Zaten we eerst nog rond half 4 en soms zelfs later, nu was het 1 uur. En ik merk aan mezelf dat ik het niet zo goed trek, ik wil zo graag weer eens lekker een lange slaap maken en hij wordt alsmaar korter...
Gewoon pech? Zou mn voeding teruglopen of andere reden?
Ze drinkt ook anders laatste dagen en t aanhappen is weer veel gevoeliger...
Wat kan ik hiermee?
Fake it till you make it...
pi_73091248
Buhhhh.... candida infecties sucken!! Lena en ik hebben vannacht allebei liggen te dramaqueenen tijdens t voeden...wat een nacht zeg! Straks even langs de HA met haar spruw en mijn pijnklachten, ben heel benieuwd wat hij voor wil schrijven, dat beleid is namelijk erg verschillend in de regio..regelmatig krijgen mensen alleen iets mee om t kindje te kunnenbehandelen, maar niets voor zichzelf...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73092215
Succes poppedein, auw

Wij hebben een rotnacht gehad, vaak eruit en nu ben ik moe, het is een fase he... toch?!
pi_73092865
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:27 schreef Nijna het volgende:
Succes poppedein, auw

Wij hebben een rotnacht gehad, vaak eruit en nu ben ik moe, het is een fase he... toch?!
JAAAAA!
Het gaat weer over, écht! En dan ben je het zo weer vergeten

Poppedein succes, doet pijn hè?
pi_73093391
Popedein, jij kunt gewoon Miconazolcreme halen. Dat is zonder recept verkrijgbaar. Het is heel belangrijk dat jullie beiden behandeld worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73094364
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:03 schreef oeke het volgende:

[..]

Hihi, bij mij noemden ze dat een hamburger ervan maken.

Bij ons noemde de kv het ook een hamburger.

Een in mijn ogen slechte kraamverzorgende zei tegen ons, dat wij onze zoon meer melk moesten geven in plaats van een speen. Hij kreeg de speen pas na de achtste dag, daarvoor zoog hij op onze pink en wilde hij geen speen. En dat terwijl ik denk, dat een kleine baby gewoon een grote zuigbehoefte kan hebben en dat los staat van het drinken of aankomen van het kind. Zij was erg gefixeerd op wat hij precies moest aankomen en het was volgens haar een ramp, dat hij niet op dag 9/ 10 alweer op zijn geboortegewicht zat.

Ik had de eerste dagen ook wat pijnlijke tepels vanwege kloven. Tepelhoedjes zijn hier nooit aan te pas gekomen.

Auw als je kind gaat bijten tijdens de bv dat lijkt me ook pijnlijk en echt geen pretje. Gelukkig heeft onze zoon nog geen tandjes. Als ik dan nog bv geef en hij gaat me bijten kom ik vast weer terug voor advies van andere bv moeders. Hoewel ik iets heb gehoord dat het kind bijt als die klaar is met drinken. Ik weet niet of dat klopt maar zelf dan probeer je het af te wennen lijkt me. Maar ik heb zelf pas met een jaar mijn eerste tandje gekregen dus misschien duurt het bij hem ook nog even.

Sterkte voor alle moeders die wel eens met problemen kampen bij de bv. Ik zou het niet mooier kunnen uitdrukken dan net is gedaan (wat een beloning het ook is om bv te geven als je soms na je kind kijkt na het drinken).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73094712
Nou, volgens mij is het toch de verkoudheid die voor rumoerige nachten zorgt en niet de speen.
Vannacht ging het allemaal weer een stuk beter.

Inderdaad, succes voor alle beginnende bv mama's!
pi_73096710
Freecell, dank je dat geeft moed!
pi_73097294
Zo, beetje late reactie, maar ik heb nu even tijd.

Lotte zit sinds gisteren weer op d'r geboortegewicht. Ik heb inderdaad ingetrokken tepels zoals Ca.ra al zei, maar die kolf ik eerst naar buiten, dus dat zou het probleem niet mogen ze zijn. Ze vecht echt aan de borst, drukt zich weg met handjes en voeten, draait als een gek met dr hoofd. Ze krijgt nu inderdaad BV via een flesje, omdat ze drinkt als een malle. Ongeveer 80ml per voeding. Met een spuitje ben je dan rustig anderhalf uur verder, dan nog 20min kolven...is voor haar ook niks natuurlijk, omdat ze dan zo weinig slaap krijgt, doordat de voedingen zolang duren.

Ik probeer d'r nu aan te leggen nadat ze 10ml uit een flesje heeft gedronken en ik de eerste druk eraf gepompt heb, maar ook dan pakt ze 'm niet. Ze doet gewoon dr mond niet ver genoeg open, waardoor de tepel echt in het begin zit en ze alleen een beetje kan sabbelen.

Ik denk dat we toch het beste een tepelhoedje kunnen proberen, want op deze manier is het ook niks. Voeden, kolven voor de volgende voeding, geklooi met tijden van het kolven ed. Ik weet het gewoon echt niet meer. Enige wat ik weet is dat ik niet zo'n gevecht aan de borst wil, want dat resulteert alleen maar in 2 huilende meiskes
Lotte!
Noah!
pi_73097361
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Popedein, jij kunt gewoon Miconazolcreme halen. Dat is zonder recept verkrijgbaar. Het is heel belangrijk dat jullie beiden behandeld worden.
Thnx Ticootje... Ik moest gewoon de suspensie gebruiken die hij voor Lena ook voorgeschreven heeft. Maar dat was ten eerste doordat t meer een drankje is niet de doen volgens de apotheek en ten tweede lees ik nu overal op internet dat de gebruikelijke dosering 4x4 ml is met als tip deze hoeveelheid te verdelen over "na elke voeding". Mijn HA heeft echter 4x1 ml voorgeschreven, veel te weinig dus en al helemaal als ik t zelf ook nog zou moeten gebruiken. Dus heb gebruik gemaakt van je tip en extra miconazolcreme meegenomen en voor Lena later deze week dan maar een herhaalrecept regelen....
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:51:48 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73097406
Linda, kan je anders een lactatiekundige inschakelen?
Wat wij in het begin deden was Eli in en hydrofielluier vouwen, zodat zijn armpjes geen kant op konden. dat was dan weer een zorg minder... dan heb je alleen nog het hoofdje dat nog mee moest werken

Of eerder aanleggen, voordat ze echt honger heeft?

Man, ik krijg hier weer bijna een tsr als ik denk aan die begintijd met Eli
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73100661
naja, ze krijgt mn tepel gewoon niet ver genoeg dr mond in... maar ze heeft net gedronken welliswaar met tepelhoedje, maar man ik heb gehuild
Lotte!
Noah!
pi_73100704
Dat is toch mooi als het zo wel lukt Linda?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73101089
Ja, ik was helemaal heppie...en zij ligt nu voor pampus Eventuele terugllop in productie probeer ik dan wel tegen te gaan met een keertje extra kolven per dag, mocht het nodig zijn... Ow man, wat een opluchting dit...ookal was het dan maar 1x
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:13:34 #99
108648 cattie
lieve moeder
pi_73101287
Linda, als een tepelhoedje voor jullie werkt en je op de punten die Owlet schreef let, is dat toch helemaal prima? En misschien heb je dat hoedje over een tijdje wel helemaal niet meer nodig. Succes ermee!
pi_73101429
Dank dank! En wat Owlet schreef ga ik nog een keertje goed doorlezen
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')